ODOTUKSEN ODOTTAJAT 2010

Mandalay Kyllä tää psyykkeelle käy, en tiedä onko hormoonien vaikutusta vai pelon, toivon ja pettymyksen vuorovedon aiheuttamaa stressiä. Itku on herkässä ja välillä just mies saa kärsiä kaikenlaisista purkauksista...

Laitoin tonne kymppihoitoihin jo päivityksen, eli meikäläisellä on edessä ensimmäinen (ja niiiiiiin toivottavasti viimeinen) punktio 13.1 keskiviikkona. Jännittää ja ahdistaa, ei toimenpide itsessään vaan tämä odotuksen odotus.

Kaz Mites nyt eteenpäin?
 
Tervehdys piiiiitkästä aikaa. En tiedä, kuinka moni muistaa, mutta tosi monet tutut nimet ovat loppuvuodesta onnistuneet - onnitteluhalaus kaikille teille :hug:

On täällä vielä tuttuja nimiä odottelemassa omaa onnenpotkuaan, tsemppiä meille ja jaksamista!

Ja tervetuloa toki kaikki uudet - täältä saa mukavaa vertaistukea ja ymmärrystä, jota on vaikea saada ympäriltä niiltä ihmisiltä, jotka eivät ole olleet samassa tilanteessa.

Tilanteemme: Tänään kp. 2. Neljä kuukautta olemme odottaneet aikaa pistosopastukseen (1 kuukausi oli ns. välikuukausi clomien jälkeen, seuraavassa kuussa ei ollut aikoja, sitten oli joulu sotkemassa ultrapäivän ja nyt vihdoin onnisti!). Olemme menossa torstaina treenaamaan vattanahkan lävistystä ja viikon päästä tutkaillaan, mitä vaikutusta on ollut. Sitten tuloksesta riippuen joko odotellaan inssiä tai yhdyntäkieltoa (pitäkää pliis peukkuja, ettei tule yhdyntäkieltoa - ollaan lähdössä lomareissulle Balille juuri ratkaisevina hetkinä ja olisi aika kuiva reissu muutoin... :LOL: )
 
kaz
myyrä-2 Paljon onnea punktioon. :heart:

Meillä jatkuu nyt tämä kierto luomuna ja tilasin polilta puregon reseptin, että voidaan vielä se viimeinen inssi kokeilla. Samalla sanoin, että ku ei tänä 2 iui onnistunut, että laittaavat meidän ivf-jonoon, niinkuin alunperin oli puhetta. Tämä homma tuntuu olevan niin pitkässä kuusessa, kun ivf-jono on Oulussa puoli vuotta. :headwall:
 
Ja tätihän se kurvasi eilen paikalle, mutta siinähän tuli, en aijo antaa sen masentaa. On tässä jo kokeiltu sitä itkeskelyä, vittuuntumista, epätoivoa ja kaikkee niitten väliltä, eikä siitä oo mitään hyötyä ollu. Olen yrittänyt miettiä positiivisia asioita tässä lapsettomuustaistossa (vaikka sitte väkisin): kymmenen vuoden suhdetta on kummasti piristänyt tämä yrittäminen kun on ahkerammin peittoja heiluteltu ja saatu uutta inspistä, suhde on syventynyt, olen saanut uusia ystäviä joita en ikinä muuten olisi edes tavannut, auttanut arvostamaan monia muitakin ennen itsestään selvänä pitämiä asioita, olen alkanut elämään paljon terveemmin ja voin fyysisesti mainiosti, sitten KUN se positiivinen viiva testiin vihdoin ilmestyy niin ei varmasti tule mieleenkään valittaa mistään raskausajan ikävistä puolista, synnytyskin menee varmaan ihan vaan "päivän duunina" kun ei MIKÄÄN fyysinen kipu voi tuntua läheskään niin pahalta kuin tämä lapsettomuus tuntuu sydämmessä, KUN sen oman lapsen vihdoin saa syliinsä on varmasti maailman onnellisin ihminen, osaa varmasti arvostaa lasta yli kaiken ja antaa sille kaikkensa, on jo kypsempi vanhemmaksi, on saavuttanut jo paremman asemman työelämässä..... nämä tuli nyt vaan ekana mieleen =)

(pitää varmaan ens kerralla pyytää lääkäriltä jotain muitakin nappeja :LOL: )
 
kaz
Elli82 Kuulostaa tosi hyvältä nuo sinun ajatukset. Jatka samaan malliin =) Minä en myöskään ymmärrä niitä, jotka valittaa raskausajasta tai pienestä vauvasta. Liian helposti onnistunut ilmeisesti, kun ei osaa arvostaa sellaista pientä ihmettä...
 
Hei,
olen pysytellyt palstoilta sivussa viime kesäkuun jälkeen, jolloin meilla tehtiin 3n iui-hoidon jälkeen ensimmäinen ivf-hoito, joka päättyi alkuraskauden varhaiseen keskenmenoon. Tuon jälkeen suunnittelimme toista ivf:ää syksyn alkuun, mutta päätimme sitten jättää asian sikseen ja pitää hetken aikaa taukoa. Yritystä meillä takana 01/06 lähtien. 10/09 pääsimme sitten kunnalliselle puolelle ivf-hoitojen suunnitteluun, ja niiden oli määrä alkaa tässä kuussa...Nyt olenkin aika lailla viiden vuoden yrittämisen jälkeen "luomusti" raskaana :heart: , siis kaikki on mahdollista rakkaat ystävät! Toki olemme vasta alkumetreillä, mutta joka tapauksessa haluan valaa teihin kanssasisariin uskoa tulevasta!!! :hug:

Itse olin jo heittänyt toivoni menemään ja suunnitellut elämää eteenpäin ainakin toistaiseksi ilman omaa vauvaa. Kaikki mahdolliset ajatukset, turhautumisen ja itsetuhon tunteet, ja oman elämän mitättömyys...nämä ajatukset ja tunteet läpikäyneenä voin todeta, että näille kaikille tunteille vain pitää antaa oma tilansa, ja koittaa pitää itsensä kasassa ja jatkaa urheasti eteenpäin. Voimia teille kaikille oikein paljon ja plussatuulia!
 
jo ei sitten jotain tupsahda tulee tänne ,mut laitan uuden =)

Ihan aluksi Plamsu75 paljon onnea ja ihana lukea näitä tarinoita, se antaa voimia itselle jatkaa eteen päin.

Ja itseeni :whistle: Mulla siis oli puregon pistokset tässä kuussa ja kun ivf peruttiin niin tietty aloin tikuttamaan ovista. Kp 9 sain haalean viivan ja kp 10 sain yhtä vahvan, mutta ohuemman viivan kuin kontrolli viiva ja oletan sen olevan plussa...hmmm, toive ajatteluako, en tiedä mut ärsyttävää, kp 11 ei olleut sit enää mitää viivaa havaittavissa. Kp 13-15 on normaalisti tullut ovisplussa, mut nyt ei tosiaankaan näkynyt mitään siihen akoihin ei edes viivan paikkaa testissä(kontrolli viiva näkyi kyllä)
Onkohan puregonilla tässäkin tapauksessa sanansa sanottavana ku epäilen , että väsymys ja nännien kipeytyminen johtuu myös siitä. Onko kellään muulla puregon tehnyt tällaisia oireita tai sit vastaava muu lääke?

Tää on tätä löpinää taas, mut kirjoittelin kun ei ollut juuri mitään muutakaan juuri nyt ja jos jostain päin jonkin vinkin voisi saada. Mutta on parempi, että sela nyt vaikenaa :x kunnes tulee taas jotain pietä kivaa pieneen päähän mietittäväksi.

Mukavaa torstai päivän jatkoa koko konkkaronkalle
 
Elli82 Mahtavia ajatuksia, täytyypä itsekin yrittää kääntää ajatuksensa noin päin.

Kävimme aamulla klinikalla opettelemassa Puregonin ja Pregnylin käyttöä. Huomenna pitäis sitten ensimmäinen pistos tehdä omaan vattanahkaan :|
 
Tervehdys taustalta!

Onnittelut Estelle ja Plamsu!!

Ellillä oli mukavia ajatuksia. Hienoa että teillä parisuhde on vahvistunut, monillahan voi käydä päinvastoin. Meillä henkinen puoli on vahvistunut, mutta fyysinen puoli on vain teknistä suorittamista...

Täällä vietetään taukokiertoa, oikeastaan aika rentoa kun ei tarvitse kytätä joka hempulan sekunti. Tässä kierrossa ei ole ollut eikä tule mitään aineita, joten mielenkiinnolla katson, millainen on piitkästä aikaa luonnollinen kierto. Ovista ei tiettävästi tullut. En edes tiedä kiertopäivää, juhuu! =)

Kävin ottamassa maanantaina possurokotteen. Ehdinpäs nyt sen ottaa ennen mahdollista raskautta, niin ei tarvii sitäkään sitten ressata jos nyt lähikuukausina sattuis raskaus yllättämään.

Tsemppiä kaikille!

UniUnna eli Unis

 
Kirma: Kiitos :heart: Jonkin verran oli synnytyksessä ongelmia ja sairaalassakin oltiin sitten viikon verran mutta nyt on jo kaikki hyvin ja muru on saatu terveenä kotiin asti :heart: Hirmuisesti jaksamisia sulle b:)d
 
Heippa kaikille. Kiirusta pidellyt töiden puoleta niin en ole ehtinyt täälläkään käydä lukemassa kuulumisia ja kertomassa omia kuulumisia.
Onnea kaikille plussan saaneille! Ja tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille tänne!

Mulle on tehty tiistaina PAS nyt siis menossa pp4. Ovulaatio ja kohdunlimakalvo kasvoi niin ku pitääkin ja lääkäri sanoi että ei sinua kyllä voi moittia. Ja te olette taas niitä pariskuntia kenellä ei ole missään vikaa ja kaikki näyttää aina erinomaiselta ja ei vain onnistu. No se ei paljon enää löhduta. Ja kaikki muut raskautuvat ympärilläni...ei tee tästä asiasta yhtään helpompaan. Vähän meinaa masentaa...No kuukauden päästä me ollaan lämmössä thaimaassa kaksi viikkoa ihanaa..sitä odotellessa.

Sannuli ja helmi pp4
 
kaz
Torstai 21.1.



TOIVOJAT

kirma.............09/06.....ku10/07, 3.IVF viikko 4..................12/n.28
kaz...............07/08....3.iui,clomit,puregon,pregnyl,luget...15/
Myyrä-2..........4v.............IVF, menopur...........................21/28
Sannuli-81.....10/07......3.IVF km10/09....pas 01/10..........26/30
Minky..............1,5v., km10/08, tm3/09, km8/09................36/28-32
bubbeli.............1.IUI 10/09(nega).... terolut .....................40/28-38
Mandalay........06/06................1. IVF...................................?
Vadelmaunelma 08/07...1IVF/ICSI km 10/09, 1. PAS 01/10..?
Shenda81......08/08........toinen...2.IVF.........................?
Helmiina78.....2,5v ........1 IVF,2PAS..................................?
Ibu................07/08 .......clomifen......................................?
Elli82.............2v.............clomifen......................................?
Milli81............05/07..........1. IVF tulossa...........................?
sela................7kk............IVF.........................................?

Piinailijat

Annabell-77.................luomu.....1. IVF tulossa..........pp12



Taustailijat

Irene80.............6/06................1.ivf/icsi, km5/09
möhköfanttis.....pian 3v.,..........hoidot alkaa
Relish................yli 2v...............5.IUI tulossa
maikkis123........02/08, km 09/08.......
UniUnna....................................clomifen

PLUSSAT 2010

01/10 estelle............05/07...... tutkimukset, luomu




 
Ei kuulu mitään. Paitsi eka ultra takana, kai sekin on jo yksi virstanpylväs tässä IVF-hoidossa. Muniksia oli rimpsut molemmissa, nopea ultraus ja eka Puregon-pistos, siinäpä se käynti. Nyt iskee flunssa päälle. Onneksi on jo viikonloppukin lähellä, niin saa rauhassa sairastaa. Tiistaina seuraava ultra, sitte tietää taas enemmän.

Mites piinailijat? Sannuli jaAnnabel ainaki viettää jännittäviä päiviä.. Miten mene?
 
kaz
Perjantai 22.1.



TOIVOJAT

Minky............1,5v...........km10/08,tm3/09,km8/09..luge......5/28-32
bubbeli..........................1.IUI 10/09(nega)..clomit...............8/28-38
Elli82..............2v............clomifen..........................................11
Relish............yli 2v.........5.IUI tulossa..................................12
kirma.............09/06.......ku10/07, 3.IVF viikko 4...................13/n.28
kaz................07/08.......3.iui,clomit,puregon,pregnyl,luget..16/23-37
Myyrä-2.........4v.............IVF, menopur.................................22/28
Sannuli-81....10/07........3.IVF km10/09....pas 01/10............27/30
Mandalay......06/06........1.IVF...............................................?
Vadelmaunelma 08/07...1IVF/ICSI km 10/09..1. PAS 01/10..?
Shenda81......08/08.......toinen...2.IVF..................................?
Helmiina78.....2,5v ........1 IVF,2PAS......................................?
Ibu.................07/08 ......clomifen..........................................?
Milli81.............05/07......1. IVF tulossa..................................?
sela................7kk..........IVF..................................................?

Piinailijat

Annabell-77.................luomu.....1. IVF tulossa..........pp13



Taustailijat

Irene80.............6/06................1.ivf/icsi, km5/09
möhköfanttis.....pian 3v.,..........hoidot alkaa
maikkis123........02/08, km 09/08.......
UniUnna....................................clomifen

PLUSSAT 2010

01/10 estelle............05/07...... tutkimukset, luomu




 
Heippa!

Olen tosiaan tuolla taustalla ollut, kun ei meinattu millään saada aikoja klinikalle. Nyt siis menossa kp. 12, Puregonia pistelty viikon verran ja hetki sitten Pregnyl. Inssiä ei siltikään tähän kiertoon saatu, kun sattui tämä viikonloppu harmilliseen väliin. Lääkärin määräyksestä helliä hetkiä la ja su ;)

Kysymys: Tikutatteko yleensä ovista Pregnylin jälkeen? Sori ehkä tyhmä kysymys, mutta kun en ole ennen moista käyttänyt... Kaipa tässä kohta puoleen liitytään piinailijoihin, mutta mikähän olisi se ensimmäinen "virallinen" piinapäivä?

On tämä taas jännää! Peukkuja kaikille b =) d
 
Täällähän on hiljasta. Miten muilla menee?
Minky mitä nuo luget on? on mulle ihan outo juttu...
Unis hienoa ku osaat ottaa taukokierron noin rennostu, minä varmaan repisin hiukset päästäni ku "mitään ei tapahu".
Relish miten on pistelyt sujunu?

Mulla nyt kp 11 ja ovista ootellessa, jotenki sellanen kutina ettei se tule ollenkaan kun ei mitään nippailua alavatsassa kuten aikasemmilla kierroilla ja tietty kun nyt ei enää ole seurantaultria niin alkaa kuvittelemaan ettei tapahu mitään. olen muutenki alkanu miettimään ettei tuolla vasemmassa munasarjassa tapahu mitään ku aina aikasemmilla seurantaultrilla ollu follien kasvua vaan oikealla ja ei aukiolotutkimuksessakaan nähty onko se auki vai ei. tai sitte olen vaan miettiny taas liikaa :headwall: no greippimehua on taas litkitty, ja vielä sitä kaikkein pahimman makusta valion litkua, koska tietenki se varmaan autttaa parhaiten ku maistuu pahimmalta :LOL: onneksi kohta pääsee taas lipittää punaviiniä, siis ihan lääkkeeksi vaan ;) olen alkanut lukemaan Linda Salzerin Lapsettomuus kriisinä kirjaa ja vaikuttaa hyvältä vaikka on aika vanha, 1994 julkastu, joten on lääketieteelliset jutut aika vanhentuneita mutta käsittelee hyvin tuota henkistä puolta, suositttelen!
 
kaz
Elli82Luget on lugesteroneja eli keltarauhashormoneja. Tukevat loppukiertoa ovulaation jälkeen jos luteaalivaihe (kiinnittymisaika) on liian lyhyt. Keltarauhashormoni tekee kohdun limasta sellaista, että alkio kiinnittyisi siihen paremmin, sekä muuttaa limakalvon sellaiseksi, että alkio ei pääsisi tulemaan ulos kohdusta.
 
Mullahan ei oikeastaan ole edes todettu keltarauhashormonivajetta, luteaaliaika ei ole liian lyhyt eikä mitään muutakaan. Luget vaan nyt otettiin avuksi toistuvien keskenmenojen takia. Ja siis tällä hetkellä vaan toivotaan että niistä olis apua!

Ihmettelen vaan suunnattomasti tuota mulle määrättyä annostusta: 3x200 päivässä! Mun mielestä tosi paljon... (mitä oon verrannut muiden annostuksiin)
 
Minky: Onko sulla siis lugesteronin vuorokausiannos yhteensä 600mg? Meidän klinikalla määrätään 800mg/vrk ja niin oli mun ekassa IVF/ICSI hoidossa. Sitä piti jatkaa positiivisen raskautestin jälkeen muistaakseni rv9-10 tieämille. Meillä tosin todettiin keskeytynyt km rv10+4 ja siinä suossa on nyt sitten rämmitty... :headwall:

Ja ilmoittelenpa nyt omasta tilanteestani seuraavaa: meillä siis oli perjantaina PAS, MUTTA kävi suuri kato alkioissa :( Eli 7 pakastetusta, jouduttiin sulattamaan peräti 5! Kaksi säilyi lopulta siirtokuntoisina, olivat 4-soluisia 3. luokkaan kuuluvia eli eivät todellakaan mitään laatuporukkaa. Nämäkin onnettomat olivat ensin taantuneet molemmat 2-soluisiksi ja sitten palautuneet 4-soluisiksi. Biologi piti kyllä tätä hyvänä merkkinä, samoin kuin sitä, että alkioiden solut ovat lähellä toisiaan. Biologi selitti suurta katoa sillä, että alkiot on ilmeisesti pakastettu juuri solunjakautumisvaiheessa, jolloin käy näin :( Sinne meni meidän 8-soluisia koko joukko siis...Meillä alkiot siis pakastettiin 2 päivän ikäisinä. Mitään suuria toiveita tämän siirron onnistumisesta ei siis todellakaan ole ja niiden 2 pakkasessa olevan rääpäleen tilanteesta kukaan ei uskalla sanoa mitään nyt, että miten kestäisivät sulatuksen. Jäi ihmettelemään, kun biologi sanoi, että oli itse kyllä pettynyt, että sulatuksessa kävi näin - varsinkin, kun olivat labrassa viime vuoden tilastoissa saaneet niin erinomaisia tuloksia. Eli mä jo orientoidun siihen, että negaa on tulossa, seuraava PAS ei varmaan onnistu, kun ne rääpäleet kuolevat eli pääsen varmaan taas sumujen ja piikkien pariin :headwall:

t. Vadelmaunelma + kaksi kyytiläistä pp2, veritestipäivä 3.2
 
Elli82: Luin myös sen Salzerin kirjan. Tykkäsin kyllä, mutta uskonnoliset löpinät olis saanu jättää vähemmälle tai laittaa varoituksen kanteen (en oo mitenkään uskonnollinen ite). :D
Vadelmaunelma: Pahoittelut keskenmenosta! :hug: Mitä oon näillä vauvantekopalstoilla pyörinyt nämä 3 vuotta, niin oon hoksannu että ei onnistuminen taida olla alkioiden laadusta kiinni. Toivotaan parasta! b:)d Olethan keksinyt paljon ohjelmaa piinapäiville ettei tarvi liikaa omien ajatuksien kanssa kärvistellä?
).( Onkohan nuo luget ihan yleisesti käytössä ivf-hoitojen yhteydessä, vai tehdäänkö IVF-siirtoja ilman tukihoitoa? Itelle oli määrätty muistaakseni 3 kapselia 2 kertaa/vrk. En ole vielä saanu reseptiä, ku punktiopäivääkään ei ole vielä päätetty.
 
vadelmaunelma: Vuorokausiannos on siis toi 600 mg! Kai se sit on ihan normaali annostus. Oon vaan monella huomanut olevan ainoastaan jotain 300mg tai jopa vaan 200mg. No tällä mennään! :) Ja tsemppiä.. :)
 
Heippa! Tuolla ylläolevassa listassa oli meikäläisellä pp 12. Se ei kyllä pidä paikkaansa... Menossa on IVF, ja puregon piikitykset käynnissä kp 6 menossa. Ei siis saatu luomuylläriä :'( Punktio viikolla 5, jonka jälkeen toivottavasti päästään piinailemaan :)
 
Heippa kaikille piiiitkästä aikaa! :)

"Loma" hoidoista teki terää ja nyt parhaillaan on 2 IVF menossa. Piikitykset aloitin viime viikolla ja tänään on kp 6. Uskoisin että punktio on ensi viikon alussa, mutta sekin varmistuu varmasti tänään sillä UA katsotaan miten folikkelit ovat lähteneet kasvamaan :)

 

Yhteistyössä