ODOTUKSEN ODOTTAJAT 2010

helmiina, mandalay, annabell :wave:
Punktiot+siirrot onnellisesti tehtynä, vähäksi aikaa voi huokaista! Peukkuja meille :)

kaz, inssit ei sitten tärppää :hug: Onko tarkoitus tehdä vielä yksi vai joko "pääsette" kohti ivf:ää?

irene80, kiva kuulla sinusta :D Tule kertomaan sitten kuin passi sujui!

).( Jomottaa, pistelee, juilii..selkääkin särkee. Ja pelottaa vietävästi :/
Tilasin just ihan vaan kaiken varalta 25?:lla testejä :whistle:
 
Hei!

Tulin kertomaan tännekin ilouutisen. Eli plussa tuli :heart: Kyseessä siis 2 alkion pakkassiirto. Alkiot ei mitään huippuja tosiaankaan ja taantuivat vielä aluksi sulatuksessa. Jouduttiin sulattamaan 5 alkiota ja nämä kaksi sitkeää sitten laitettiin. Biologi ja lääkäri eivät kauheasti uskaltaneet toiveita antaa, mutta näin vain kävi! Testasin jo pp10 päiväpissasta haalean plussan ja pp12 otettu hcg verestä vahvisti raskauden alkaneen. Mun epäonnisella taustalla en kuitenkaan uskalla iloita vielä. Eka ultra on tämän kuun lopulla - jos sinne asti päästään...
 
Keskiviikko 10.2.



TOIVOJAT

kaz................07/08.......3.iui,clom.,pureg.,preg.,lug, luomu.7/23-37
Minky............1,5v...........km10/08,tm3/09,km8/09..luge......24/28-32
bubbeli...................1.IUI 10/09(nega)..clomit...............27/28-38
Elli82..............2v............clomifen.........................................30
Relish............yli 2v.........5.IUI tulossa.................................31
Myyrä-2.........4v.............IVF
Ibu.................07/08 ......clomifen
Milli81.............05/07......1. IVF tulossa
sela................7kk..........IVF
MiukuMau.........09/08.........tutkimukset
anselma..........n.5v............1.icsi:n 3.PAS

Piinailijat

Annabell-77........................1. ICSI................................pp7
Mandalay......06/06........1.IVF.......................................pp7
Helmiina78.....2,5v ........ku7/09, 2.IVF.............................pp7
riksu82.........................inssi.........................................pp12
kirma.............09/06.......ku10/07, 3.IVF .........................pp13





Taustailijat

Irene80.............6/06................1.ivf/icsi, km5/09
möhköfanttis.....pian 3v.,..........hoidot alkaa
maikkis123........02/08, km 09/08.......
UniUnna....................................clomifen
Sannuli-81....10/07........3.IVF km10/09....pas 01/10

PLUSSAT 2010

01/10 estelle............05/07...... tutkimukset, luomu
02/10 Vadelmaunelma 08/07...1IVF/ICSI km 10/09..1. PAS 01/10
02/10 Shenda81......08/08.......toinen...2.IVF

 
Paljon onnea Vadelmaunelmalle! Toivottavsti kaikke menee hyvin, täälä peukut pystyssä sen puolesta =)

Täälä aika taas matelee... todennäkösesti en ovuloinu ollenkaan tässä kierrossa ja nyt pitää 1,5 viikkoa ootella että alkasko menkat ja sit soitella uuelleen lekuriin. Mies jaksaa elätellä toiveita että ois ollu ovis ja muka tärpänny, huoh, ite ei jaksa uskoa :( alkanut masentamaan kun mua on pyydetty kummiksi, lapsi syntyy kesällä, mutta olen ajatellut että en menekkään jos en ole tullut raskaaksi ennen sitä. Onko teistä hirveän itsekästä? Itsestä vaan tuntuu että kerta kaikkiaan pysty, ei ole pystynyt tätä kaveria nyt hetkeen tapaamaankaan kun hänellä maha jo kasvanut. Ymmärtäisittekö te jos kaveri peruisikin kummiksi tulon? Kaverini kyllä tietää tilanteemme lapsettomuuden suhteen.
 
Taustalta vaan Ellille kommentoin, että varmaan ystäväsi ymmärtää tilanteen jollet pysty kummiks.. ite en todellakaan pystyis sellaseen enkä tiedä pystynkö enää koskaan kaiken tän takia. Kaverin vauvaa en oo nähny vieläkään, vaikka synty jo elokuussa :ashamed: enkä nähny kaveria koko "pallomaha"-aikana. Se oli jo toinen raskaus sinä aikana kun mä oon vaan jumittamu samassa surkeessa nollapisteessä. En halua nähdä enää sitä vanhempaakaan lasta, siinä tajuaa vaan liiankin konkreettisesti kuinka h**vetin kauan on jo menny ettei mikään oo edenny yhtään ja mitä vois/pitäs jo olla jos kaikki ois menny normaalisti ja hienosti niinkun haluttiin... Harkittin jo että oisin pyytäny vihdoin kylään sen vauvankin kanssa, JOS ois vihdoin onnistunu tää viimesin hoito, mutta kun EI niin ei :headwall: :'( ei vaan jaksa.
 
Voih, onnea hurjasti Vadelmaunelma!!! Oon vähän seurannut sun tarinaa ja nyt olisi jo korkea aika teidän vuoro kokea onni! Paljon tsemppiä ja luottavaista mieltä!

Supertsempit kaikille piinailijoille!

).( Olen jotenkin pääsemässä henkisesti uuteen vaiheeseen tän rojektin kanssa. Olin ti lääkärissä, jossa todettiin kypsä folli (kp 11), mutta limis oli jo alkanut rappeutua eikä testi ollut vielä näyttänyt plussaa, mikä viittaa siihen että kierto on huono ja munis todennäköisesti epäkehittynyt. Sain kuiteskin samana päivänä pregnylin, mutta tuttuja ovisoireita ei ole ollut, joten varmaan tämäkin kierto meni pilalle.

Lääkäri sanoi meidän keskustelujen pohjalta, että mun LH pysynee huonona mun stressiherkän luonteen johdosta, ja sanoi että meille sopivin hoito olisi pitkän kaavan ivf. Eli joko mun pitäis lopettaa stressaaminen ( :LOL: ), tai maksaa ivf. Kumpikin vaihtoehto on lähes mahdoton, joten alan pikkuhiljaa sopeutua myös ajatukseen, ettei meille enempää lapsia tule. Yksi ihana lahja jo on, ja sen pitäisi riittää. Kaikkea ei voi tässä elämässä saada. Ja voihan se luomuihmekin meitä vielä kohdata.

Voimia kaikille! :wave:

Unis
 
Sopiiko liittyä vielä yksi joukkoon... Taustaillut olen ja etsinyt itselleni sopivaa porukkaa. Olisikohan se tämä? Täällä näyttäisi olevan tälläista sekalaista seurakuntaa :LOL:

Meidän tarina on tämä:
2006 aloitettu yritys
2007 gynelle -> tays (inssi)-> väestöliittoon (inssi, joka käännettiin ivf:ksi)
02/2008 prinsessa syntyi

Elikkä nyt olisi pikku kakkosen aika. Minulla taustalla paha keliakia, joka nyt ollut jo 13v hoidossa. Lisäksi minulla on matala LH taso eikä kuukautiskiertoa ole ollenkaan. Mies on ok. Paljon ongelmia oli 1. yrittäessä (aivoverenkierto häiriöitä clomeista, munasoluja tuli liikaa, mutta olivat liian pieniä, limakalvo ei kasvanut, alkiot oli huonoja...) Mutta joka tapauksessa juhannuksena 07 minulle siirrettiin kaksi huonoa alkua, joista toinen jatkoi kasvua. Pakkaseen ei saatu mitään Raskaus oli myös hankala ja synnytys päättyi kiirelliseen sektioon pahan raskausmyrkytyksen vuoksi... Olin tosi huonossa kunnossa ja jouduin teholle. Tyttö syntyi hieman ennenaikaisena. Mutta tästä kaikesta on selvitty! Uusi raskausmyrkytys kyllä pelottaa..

Nyt olemme hoidoissa ovumialla ja inssin piinapäivät meneillään. Menopuria pistelin tässä kierrossa. Nyt pp 7. Nippailua tuntuu ja paineen tunnetta vas. munasarjassa. Lugeista hieman pahaa oloa. Minkälaisella luge annoksia teillä on? Minulla 100mg x2.

Minua kiinnostaisi, että montako alkiota teille on siirretty tai jos on ollut inssi niin monta munarakkulaa ja minkä kokoisia ovat olleet? Itselläni munarakkulat olivat muutamaa päivää ennen inssiä 16mm, 17mm, 19mm. Limakalvo 6,7mm.

Kirma: voisitko lisätä minut piinailijoihin?
 
Tää olis uus tapaus tänne teitin ketjuun.

Meillä hoidot alussa, joten en ole ihan kärryillä noista kaikista lyhenteistä ja nimistä ja tapahtumista joita teille tehty... :eek:
Mulla on edellisestä liitosta pian 13v lapsukainen.
Nyt uudessa liitossa ollut yritys päällä 09/08 alkaen.
10/09 kävin lekurissa, josta meidät ohjattiin ekoihin kokeisiin.
Mulla näyttäis olevan asiat ok, isännällä s-laatu heikkoa, vähäinen määrä, jonka uusinta testi tehtiin muutama vko sitten, sama tulos.
Meille kerrottiin heti ettei luomuna olisi oikeastaan toiveitakaan vaan ICSI olisi ainoa mahdollisuus.
Nyt meitit laitettiin jonoon...ehkä siis syyskuussa olisi mahdollista...kunnallisella siis ollaan hoidos. Meidän kun ei kannata kauheasti jäädä ihmettelemään ja odottamaan ihmeitä luomuna kun tuota ikää kuitenkin on jo 35...
Mutta, mitä sitä ennen oikein mahtaakaan tapahtua?
Vielä ei kerrottu kovinkaan tarkkaan,aika ympäripyöreesti, eilen kun kävimme kuulemassa taas uusimmat koetulokset. Lähinnä vaan et mulle tuupataan hormooneja....ja mäkun pelkään piikkejä :(
...ja ny ootetaan kuutisen vkoa kromosomitestin tuloksia mieheltä...
Sit toinen asia mikä tietty mietityttää ni on kustannukset joita tulee...
:/
 
kaz
Tervetuloa uusille :D

kirma Yksi inssi on vielä ensi viikolla, mutta ollaan jo IVF-jonossa.. Lisää pettymyksiä siis luvassa.. Tulen kertomaan sitten kun taas täti saapuu.. Nyt se sentään on kuitenkin lähdössä.
 
riksu82, sulla on ollut kertomastasi päätellen tosi hankalaa..raskauden alku ja itse raskaus :|
Mulla myös kotosalla yksi muru, on kylläkin jo iso 3.5-vuotias, mutta ilman sitä tämä tehtailu olis tosi vaikeeta.
Inssistä ja folleista en osaa kommentoida, mulle niitä ei olla tehty. Hypättiin suoraa clomien jälkeen ivf:ään. Peukkuja viimesille piinapäiville :)

miukuMau, huh, rankkaa kuultavaa..suoraa icsi. On se kuitenkin hyvä, etä huonoista siittiöistä huolimatta hoitoja voidaan tehdä omilla soluilla.
Kunnallisen kautta teillehän ei muita kuluja tule, kun normaalit polimaksut käyntien yhteydessä ja meillä meni päiväkirurgiamaksu punktiosta, en tiedä onko joka paikassa tämä sama. Missä päin olette hoidossa, kun jonoaika noin pitkä, että syksylle menee?

uniUnna, ai pitäis lopettaa ressaaminen :LOL: Mites lääkäri meinas sen onnistuvan? Mä oon ainakin niin hermoheikko hoitojen aikaa, että sais rauhiottavaa napsia koko ajan, että pää pysyis tyhjänä ajatuksista.
Sulla tuntuu kuitenkin oma pää olevan selvillä tilanteesta, se helpottaa varmasti paljon. Jaksamista sinne, tuu kertoo kun olette ratkaisun tehneet :)

shenda81 :flower: :flower: , kovasti onnea!! Kävitkö muuten veritestissä?

).( Kotitestin herkässä+rfsu:n liuskassa, molemmissa tummat viivat. Että kai tuolla alakerrassa jotakin koittaa tapahtua..katotaan sitten kauanko tämä kestää. Torstaina veritesti, tuloksen toivon tulevan perjantaina.
 
jos myös ilmoittautuisi tähän ketjuun.. minulla on ed.suhteesta -00 syntynyt tyttö, nykyisen isännän kanssa yritystä takana 4v8kk. hoitoja on tehty kaikkea mahdollista..3inssiä, kaikki negaa, 1.ivf nega 2PASia, negoja, 1icsi toi plussan joka meni kuitenki viikon päästä testauksesta kesken.siitä on nyt vuosi. toinen PAS tehtiin nyt tammikuussa ja sekin oli tosiaan nega. seuraavista kuukautisista aletaan zumenonit ja yritetään saada kyytiin viimeiset kolme pakkasukkoa. julkisella on sitten vielä jäljellä yksi hoitokierros mahdollista tehdä.
omituista kun kaikki aina käskee lopettamaan stressaamisen ja unohtaa koko asian vähäx aikaa, mutta kun kysyy mites siinä onnistuu kukaan ei osaa kertoa..
 
kirma
Meitit lähetettään Tampereelle hoitoon Satakunnasta. Se miks saattaa venyä ainakin tuohon puoleen vuoteen johtuu siitä, että on, yllätys yllätys, kesä tulos ja on pulaa lekureista...mut ainahan saattaa tulla peruutuksia :whistle:
Niin päästiin hoidossa alkuunkin, peruutusajan kautta =)
 
shenda81 + kirma: Paljon onnea plussan johdosta!

miukumau: Saittepas te huonoja uutisia, mutta onneksi siihenkin on hoito olemassa. Toivottavasti pääsette pian aloittamaan hoidot. Kurjaa tuolloinen odottaminen :(

anselma:Huh huh teidän hoitokertomusta! Mikä teillä on lapsettomuuden syy?

Tänään pp12. Perjantaina ois virallinen testipäivä, mut taidan testata jo huomenna, kun sillon on viä vapaata niin ei tarvitse mennä silmät punasina töihin.. Mua pelottaa niin hirveästi testaaminen. En vaan haluis nähdä sitä yhtä viivaa...


-Riksu
 
vadelmaunelma ja kirma ihanaa, ihanaa, ihanaaa, oon niin iloinen teidän puolesta! ootte jääny mieleen tässä palstaillessa. Olis kiva vaikka huomata vadelmaunelma, että ilmestyt vielä tuonne monikkopuolelle =)
 
kiitos teille kaikille onnitteluista :flower:
pantalaimon ja soja, ihanaa kun muistatte vanhaa :ashamed: , tulee hyvä mieli :)

(.) turvottaa hirveesti. Enkä todellakaan täällä juhli. Mut laitetaan plussanneisiin vasta siinä vaiheessa, kun tilanne on ihan varma..katotaan nyt ensin tuo hcg. Huomenna verikoe, tulokset tulee viimeistään maanantaina :headwall:

riksu82, peukkuja testiin. Se on pelottavaa, tiedetään :/

anselma :wave:
 
riksu82, meillä on syy selittämätön... isännällä uimareita vähänlaisesti, mutta normaalin rajoissa, niillä pitäisi kyllä raskautua. siirretyt alkiot aina top luokkaa, ja mä reagoin lääkityksiin ym. komiasti, mutta...joku mättää :(

onnittelut kaikille plussanneille!!!!!!!!toivottavasti me muut tullaan perässä!!
 
Soja ja Pantalaimon: Ihanaa kun muistatte vielä =) Mähän siis plussasin jo tuoresiiirrosta syyskuussa, alkoi tuplaraskaus, joka päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv 10+4 :'( Nyt jännittelen kovasti, miten tämän kanssa käy....Kaikki kun näytti viimeksikin niin hyvältä. Soja, hcg:n perusteella en taida monikkopuolelle päätyä, mutta sehän nähdään vasta sitten ekassa ultrassa tämän kuun lopulla. Yksikin :heart: jos löytyy, niin olen onneni kukkuloilla! =)

Vadelmaunelma ja huimat 5+0
 

Yhteistyössä