ODOTUKSEN ODOTTAJAT 2010

heippa :) saisko tulla mukaan? Tai onko täällä joku raja kauanko on pitänyt yrittää tai onko pitänyt käydä hoidoissa tms..? Meillä sellanen tilanne että noin vuosi sitten alettiin yrittää, kuukautiset miten sattuu mulla, välillä monta kuukautta pois ja välillä taas suhtkoht normaalin pitunen kierto. Lääkärissä kävin enkä ensin saanut mitään apua mihinkään, lopulta sain sitten terolutit... Saattaa johtua nuoresta iästäni, luulisin. Jotain hormoneita testattiin verikokeilla (kilpparit+ jotain muita, en nyt muista enää), kaikki oli ok, ja papatestikin oli ok. Ultraa tai mitään muuta ei ole tehty.
Nyt alotin viikko sitte syömään ekaa kertaa noita teroluteja, että saa nähdä onko niistä minkäänlaista apua. Ovulaatioonhan ne ei tietääkseni edes vaikuta..
 
Vadelmaunelma, voimia sinne :hug:

Kirma - ihan mieletöntä! =) ONNEA MATKAAN!!! Täytyy myöntää, että nämä maratoonareiden plussauutiset hätkäyttävät ja antavat itsellekin toivoa ihan eri tavalla, kun palstalla pikaisesti piipahtavien ilouutiset!

).( Piiiiiiitkän palstatauon jälkeen uskaltaudun tänne vielä päivittämään tilannettamme: Edellinen Puregon-Pregnyl-kierto ei tuottanut tulosta, välissä yksi tasoittelukierto ja nyt meneillään uusi Puregon lääkitys. Kp. 14, vattanahkaan pistelty 9 päivää, tänään vielä yksi ja lauantaina Pregnyl. Maanantaille on varattu inssi. Pari vuotta olen seurannut näitä kiertojani eikä koskaan ole ovulaatio mennyt yli kp. 14:sta. Nyt kuitenkin ultrattiin maanantaina (kp. 10) ja siellä oli 3 n. 10 millistä follia ja torstaina ne olivat kasvaneet 14 millisiksi. Tämän perusteella lääkäri arvaili, että ovulaatio voisi osua maanantaille (kp. 17!). Saas nähdä kuinka käy.

En uskalla ryhtyä tuohon listan päivityshommaan, olen kerran sitä yrittänyt huonolla menestyksellä... Kohdalleni voisi siis päivittää kp. 14, kiitos.
 
Hienoa Risis että nostit tämän ketjun! Olenkin kovasti miettiny mihin ihmeen ketjuun voisin kirjoitella, kun yritystä takana 2,5 vuotta mutta ei olla ivf- tms. "kovissa" hoidoissa. Vauvakuume-puolelle en vaan halua lähtee.

Mitähän kuuluu esim. Relishille? Tai muille listalla taannoin olleille? Shenda? Missähän Kirma porskuttaa; toivottavasti jo pitkällä! :)

Meillä on nyt ollut paljon luomukiertoja + sellasia, joissa on ultrattu luomukierron follit ja annettu pregnyl+luget. Nyt on meneillään clomi+pregnyl+luget, kp 10 oli 18mm johtofolli ja huippuhyvä limis. Saas nähä nyt taas. Henkisesti tää on jotenkin oudolla tavalla ollut nyt helpompaa kuin esim vuosi sitten, jotenki kai vaan hyväksyy että kauan menee. Pettymyksiin on niin turtunut ettei ne juuri tunnu.

Toivottavasti kirjottelijoita löytyy! Mukavata lauantai-iltaa! :wave:

Unis
 
saisinkohan mää tulla tänne kans oottelemaan sitä lussaa tulevaks (toivottavasti...:) toista pientä oltas vailla ja 2,5v sitä ollaan jo toivottu. Mukaan mahtuu pari kemiallista ja yksi kohdunulkoinen..:( täällä on pco taustalla ja esikoinen on siis clomien tulosta. mulla ongelmana nyt pitkät kierrot 60 päivää ja ylikin ja sain siis primolutia ja lugeja kierron tasaamiseen. Metforemia syön myös. Esikoinen on vaan alkanu puhumaan entistä kiivaammin pikkusiskosta ja tietty äitilläkin olis toive nyytistä. sellanen kun ei vaan tilaamalla tuu valitettavasti. :( joten jos sais tän ketjun elpymään niin olis aivan mahtavaa saada tukea muilta näihin pettymyksiin ja tietysti iloitsemaan myös niistä positiivisistä testeistä joita toivon mukan ropisee :)
 
Minäkin voisin liittyä mukaan.... reilu vuosi ollaan yritetty ja nyt sitten sellainen tilanne että kesäkuussa minulta leikattiin molemmat munajohtimet pois... eli me odotellaan aikaa Tays:siin... ensimmäinen suunnitteluaika on viimeistään lokakuun puolessa välin...(koeputkihedelmöitys on meidän ainoa hoitokeino) kovin kuumeisesti täällä odottelen joka ikinen päivä postia, että se ns. virallinen päivä tulisi... mutta siis voisin sanoa et olen aikalailla pihalla kaikista lyhenteistä ym... kun olen täällä yrittänyt lukea mitä kaikkea tuohon koeputkih. kuuluu etten sitten olisi ihan ulkona kun lääkäriin päästään...
 
Muistan sut Tinjamin, harmi kun vielä joudut pyörii täällä :hug: Muistan että luovuit jossain vaiheessa toivosta. Hienoa että olet saanut voimaa jaksaa vielä yrittää. Meillä onkin aika sama tilanne, toista yritetty 2,5 vuotta, sekä alkanut mutta huonosti päättynyt raskaus.

Susku: miksi sulta piti leikata munajohtimet pois, jos saa kysyä? Tsemppiä postin odotteluun! =)

Mun tämän hetkisestä tilanteesta voi lukea tuosta mun aloituksesta tällä palstalla...
 
Hei kaikille, varovaisesti ilmottaudun mukaan vaikka olenkin aika toivoni menettänyt tapaus tällä hetkellä :( Yritystä on takana 1 v 7 kk ja julkisella puolella ollaan oltu alkututkimuksissa, joiden lopputulos on diagnoosi N97.9 "Infertilitas feminae non specificata" eli minun selittämätön hedelmättömyys. Kaikki on kuitenkin itselläni kunnossa, tuubat auki, ovuloin, mutta kun vaan ei tärppää! Miehellä todettiin myös hitaat siittiöt, joten tällaisella yhdistelmällä itketään täällä kuukaudesta ja pettymyksestä toiseen.

Viimeisimmän pettymyksen kruunasin skoolamaalla ensimmäistä kertaa rohkeasti clomifenit kurkusta alas ja tänään on ensimmäisen clomikierron viimeinen päivä! Kuumia aaltoja on koettu, hikeä pukannut ja muutenkin ollut vähän mummokuumottava olo :) Toiveet on erittäin matalalla, sanoisinko että jopa mitättömät tämän onnistumisen suhteen. Täältä ketjusta haen nyt turvaa kun tuntuu että mies ei jaksa kuunnella meikäläisen horinoita aiheesta "Raskaana" enää hetken vertaa.

Katsotaan mitä tuleman pitää. Tekis mieleni huutaa suoraa huutoa, ihan rehellistä suoraa konstailematonta huutoa, niin pinkeällä hermo tämän asian kanssa on eikä se varmasti yhtään edesauta niitä onnellisuushormoneja joista voisi olla hyötyä tässä yrityksessä. Vaikea maailma.
 
Moi,
täällä taas, jokunen tuttu on vielä täällä.
Risupesän kanssa ainakin kirjoiteltiin samaan aikaan??
Mun historia meni niin, että jouluna plussa ja rv 20+ kesken :'(
Eli yritetään uudelleen jos onnistuis.
Täällä on menossa ihan luomu kesä ja nyt dpo 10 tai 11 ja vähän jännittää.
En usko plussaan, mutta ainahan haaveilla saa.
 
Mande: lujasti :hug: noin myöhäänkin vielä :'( ihan kamalaa.... ei osaa oikein muuta sanoo, oon todella pahoillani!

Kiva ja "kiva" että tulee uusiakin mukaan, vaikka itse enempi tuolla kokeneissa ivf-kävijöissä nykysin kirjottelenkin :wave:
 
Juu Uniunna mä muistan kans kirjotelleeni sun kanssa samaan aikaan :) juu me nyt sit alettiin yrittämään hieman "kovemmin" uudestaan, ehkä kuitenkin pienemmin toivein kuin aikasemmin. Pettymyksiä kun on ollut enemmän kuin tarpeeksi ja niiltä koitetaan välttyä. Joten kävin sitten lekurissa jos näillä avuilla jotain saatais aikaan. Kun ilmeisesti mä ovuloin ihan ite, kun ultrassa näkyi taas kp 10 paikkeilla 14mm folli. Eli mahkuja olis raskautua.. Olispa vaan helppoa niin kuin joillakin on. no mut näillä eväillä mennään :) ja ihana saada purkaa näitä juttuja samassa tilanteessa olevien kanssa :) meilläkään ei meinaa ukko jaksa kuunnella mun urputusta joten en oo puhunukkaan mitään mahdollisista ovisajoista tms. Sujuu petihommatki paineetta..;)

Mande teillä on rankka kokemus takana :hug: pahoittelut.. on varmasti ollut vaikeaa :( toivottavasti uusi yritys tuottaa hedelmää pian. :hug:

täytyy ruveta kattomaan tuota uutta vampyyrisarjaa mikä tulee kolmoselta joten palataan taas :)

semmsta piti muuten kysymän että miten nuo petihommat lugejen kanssa, saako tai voiko harrastaa? ekat luget lähtee ens ti käyttöön ja olis kiva tietää.:)
 
odotuksen odottelua täälläkin on ollut vuoden 2009 alusta asti, samaa odottelua odotukseen on ja tulee olemaan tämäkin vuosi + ensi vuosikin. Me varattiin aika tutkimuksiin julkiselle puolelle joulukuussa 2009 ja pääsimme ensi käynnille terveyskeskukseen maaliskuussa 2010.

Tuona aikana saimme tylyn tuomion, käytiin väestöliitossa toteamassa että miehellä ei ole siittiöitä. Mies söo clomeja kevällä, kunnes väestöliitto totesi ne turhiksi. OYS:n pääsimme kesäkuussa, jossa haluttiin miehen kokeilevan 3 kuukautta vielä clomeja. Lokukuussa kuullaan pääseeko mies kivesbiopsiaan ja koska, jonka jälkeen pääsemme jonottamaan icsi hoitoa, eli hyvällä tuurilla meidän hoidot voisi alkaa ensi syksynä, eli oikeastaan odotusta voidaan odottaa 2011 tai 2012 riippuen jonoista. Ododtetaanhan tässä koko ajan, mutta tiedetään ettei raskautuminen ole ilman hoitoja mahdollista. Väestöliitosta saimme aika tylyn vastaanoton kun miehellä ei clomit toimineet toivotulla tavalla.

 
Tervehdys kaikki sitkeät sissit ja rohkeat naiset :wave: Kiva oli nähdä "oma pino" herätettynä henkiin, itse olin täällä aktiivisena koko yrityksen ja hoitojen ajan. Säännöllisesti olen käynyt lukemassa myös tätä lapsettomuuspuolta, valitettavasti niin moni tuttu on yhä täällä raskaalla taipaleella. Mutta haluan pysyä kärryillä ja olla sitten onnittelemassa kun sen aika on ja onhan itsellänikin hoidot jossakin tulevaisuudessa taas jatkumassa, ainakin passeilla.

UniUnna kyseli kuulumisia:) Tällähetkellä kaikki on minulla ihanasti, pikkumurun saan toivottavasti syliini lokakuussa. Vieläkin mieli on epäileväinen eikä tulevaisuuteen uskalla täysillä luottaa, niin kauan meni tähän pisteeseen pääsemisessä, että on hankalaa olla varauksetta täysin onnellinen vielä tässäkään vaiheessa. Mutta joka päivä lähempänä päämäärää.

Voimia, uskoa ja ennenkaikkea onnea kaikille :heart:
 
Voi Mande, tuo on ihan käsittämättömän julmaa mitä teille kävi. Muistan kun plussasit. :hug: Hienoa kuitenkin että jaksatte vielä toivoa ja yrittää.

Tervetuloa uusille kirjoittajille!

Tinjamin: kuten varmaan olet huomannut, luget valuu ällöttävästi, ja mulla ei ainakaan houkuttanut petipuuhat niiden aikana, mutta tuskin siitä mitään haittaa on.

Täällä on kp 1 joten uutta kiertoa kohti vaan. Mitään aineita en tässä kierrossa ota, clomit toimii pitkäkestoisesti joten jos ne vaikka auttais vähän tähänkin kiertoon (viime kierrossa oli siis clomit).

Tsemppiä kaikille!
 
Hei Tutut ja tuntemattomat!
Tänään saatu sitten plussa !! Ihan ihmekierto oli kp. 32 vasta ovis, jonka digitestillä varmistin ja onneksi mies sattui olemaan kotona ja siitä se on saanut alkunsa. Tänään siis rv 3+6. Mulla ois pitänyt tuolloin alkaa menkat kun kierto on kuiten ollut 32-34, mutta tulikin yllätys ovis. Olin muka bongannut sen liuskatestillä jo kp 19 ja pettyneenä tehnyt pari r-testiäkin ja negaa tietty. Mutta näin mennään. Tänään ilon ja surun päivä, kun enkelitytön la olisi ollut myös tänään :heart:
Eli ihan ihmekierroillakin ja pitkilläkin voi onnistua!
 
Mande, uskomatonta:D Onnea ihan hurjasti sinulle ja peukkuja pitkään matkaan!
Toivon niin kovasti, että tämä raskautesi nyt kestää ja saat kullan kainaloosi:heart:

Oletteko selittämättömiä vai miten luomuplussa?
 
Kirma: kaipa se oon jotenkin "selittämättömiä" kun 6,5 vuotta tuohon km raskauden alkuun meni ja yritystä on kyllä ollut. Meille tehtiin eka inssi viime syksynä, josta ei tullut tulosta, vaan sen jälkeisestä luomukierrosta tuli yllätys, joka meni ikävästi kesken. Ja tämäkin ihan luomuna!! Seuraavasta kierrosta olisikin tehty uutta inssiä... En siis tiedä mikä on syynä noinkin pitkään tekoaikaan. Aukiolotutkimus tehtiin pari vuotta sitten kun iso kysta leikattiin pois, samoin miehen simpat tietty tutkittiin tuon issin yhteydessä ja missään ei siis vikaa. Korkeimman kädessä taitaa nämä jutut paljonkin olla...tai jokainen uskoo mihin haluaa.
Sinä ilmeisesti olet plussannut vai ymmärsinkö väärin??
 
No pitkä odottaminen on teillä kyllä ollut! Kaikkea hyvää jatkoon:hug:

Juu, meitä onnisti 3.ivf, vaikka kaksi luomuraskauttakin on normaaliajassa saatu. Että ollaan kans selittämättömiä.
 
Viimeksi muokattu:
heippa kaikille.

ei oo tullu taas kirjoteltua kun on ollu niin kiireistä töiden kanssa. Mutta tänään tein raskaustestin sitten sen takia kun mulle on määrätty antibioottikuuri ja lääkäri käski sen tekemään ennenkuin aloitan. ja sain aivan omituisia tuloksia joista olen ymmälläni...:confused:
aamulla tein predictorin johon tuli heti hailakka vaaleanpunainen viiva ja nyt illalla tein sitten clearbluen johon tuli myös hailu sininen viiva. Olo on kovin epätietoinen ja malttamaton.
 

Yhteistyössä