Odotuksen Odottajat!

).( Noniin,.. tulee taas ihan älytöntä tekstiä, mutta kaveri sai lietsottua mulle pientä paniikkia eilen, kun kerroin sille omituisesta kahvin tökkimisestä..maha on aristellu normaalia enemmän ja kystan alue kirvelee. Muuta erikoista ei oo.
Siis mullahan ois enskuun alussa heti hammasleikkaus, niin sen mielestä mun pitäs tehä joku varmuustesti ettei oo mitään! :eek: Koitin ettiä googlesta aiheesta, mutten oikein löytäny, oisko anestesialääkkeistä yms. jotain vaaraa alkiolle JOS nyt sellanen ihme oiskin.. Toisaalta ois pieni hinta mielenrauhasta jos tarkistais ton? Eihän ne rfsun paljoo maksa? Toisaalta se ois taas yks aivan turha testaus! :ashamed: Mulla vaan tuli mieleen jo kaikki kauhukuvat ja pahimmat skenaariot että jos tollasta ilmenis leikkauksen jälkeen ja sit sanottas vaikka että se on nyt niin pahoin todennäkösesti vaurioitunu (tai kuollu), ettei voi tehä mitään, paras ois tyhjentää koko kohtu..:'( ja oisin ite ottanu tietosen riskin vaikka oisin -heikosti, mutta kuitenki- epäilly jotain!!
Mut jollei niissä nukutusaineissa oo mitään tollasta vaaraa niin sit ei tarvi tehä mitään! Tietääkö kukaan mikä on yleisin aine mitä käytetään? Vai onko tää taas ihan turhaa hysteeristä pohdintaa.. :headwall:
 
ultravioletti: Mä tekisin testin ihan vaan oman mielenrauhani takia. Kyllähän sitä suositellaan, ettei hammasoperaatioita (ei edes hammaskiven poistoa!) tehtäisi raskauden aikana. Toki todennäköisyys sille, että jotain sattuisi alkiolle, on tosi tosi pieni, mutta... Multa poistettiin viisaudenhammas viime maaliskuussa ja testasin, vaikka tiesin, etten voi olla raskaana. On se mielipaha siitä negatiivisestakin testistä kuitenkin vähäisempi kuin se kauheus, mitä tulisi, jos ei tekisi testiä ja sitten olisikin raskaana. Tsemppiä! :hug:

Aconin herkkä kasettitesti maksaa ainakin vaan jotain 4? apteekissa.
 
Niin.. tuntuu vaan jotenki ihan hölmöltä/naurettavalta miettiäkään tälläsiä.. :ashamed: Voisin melkein lyödä jopa vetoo että taas jonkinlaista hailakkaa haamua tulee joka ei sen kummempia tarkota. Ja jos se pitää tarkistuttaa verikokeella ja siinäkin ois lievästi koholla niin mites sitte!? Sitten jos poli sais tietää tosta niin joo, vuoden yritysaika taas alusta, vaikka enskuussa pitäs alkaa hoidot!!? Ei kai? Eihän ne jonku "kemiallis"häikän takia noin vois tehä, vai? :$ apua, uskallanko..
 
Aamulla sain kaksi viivaa ovistestiin ja siitä salamana ultraan ja hyvältä siellä näytti. Ensin lääkäri sanoi että limis on kyllä aika ohut (4,8), mutta sitten otti toisesta kohdasta ja sanoi että se on ihan ok (6,5). Ja folliikkeli oli komea :)

Huomenna siis aamulla mies simppojen vientiin ja sitten toimenpiteeseen. Harmina vaan se että se mun lääkäri ei ole huomenna paikalla niin mulle tulee joku mies lääkäri. Jotenkin alkoi pelottaan että se sattuu.. Kun miten noi miehet voi ymmärtää miltä se tuntuu..

Ultravioletti: Muistan kanssa lukeneeni että todennäköisyydet että sillä on mitään vaikutusta on pienet. Mutta mutta, voihan sen testin varuiksi tehdä. Hmmm.. Mitäs jos pistäis tonne mitäs nyt puolelle kyselyn aiheesta, kai siellä jotain hammashoitajia on? Tai sitten jos soittaa ihan klinikalle ja kysyisi, mitä suosittelevat. Ja mainitsee myös että on vuosien yritys takana.

 
Kirma: Lääkäri suhtautui, jos nyt voi näinsanoa, niin positiivisesti. Tai ei tietenkään positiivisesti, mutta ei jakanut huolta toistuvista keskemenoista tai clomien sopimattomuudesta. Sanoi vain, että tämä nyt oli tälläinen ikävä sattuma, joka olisi voinut sattua kenelle vaan, eikä sitä kannata pelätä uudelleen sattuvaksi. Ja kun yksi lapsi kuitenkin ennestään on, niin mahdollisuudet ovat erittäin hyvät. Mies ei kuitenkaan näistä lääkärin puheista vakuuttunut, vaan jonkun verran vastustaa noita clomejakin..

Joo, yksityisellä tosiaan. En mennyt edes jälkitarkastukseen kunnalliselle puolelle.. Rahaahan tämä vie, mutta viekööt! Kunnalliselle puolelle olisin päässyt ennen keskenmenoa, mutta niitä aikoja olisi pitänyt odotella niin kauan, että mulla ei siihen hermot venynyt.. Ja kun mulla ne clomit tosiaan tehos heti tokalla kierrolla, silloin kun keväällä aloitin (ekassa clomi kierrossa pienempi annostus, mutta se ei tuottanut toivottua tulosta ultran perusteella, tokassa kierrossa nostettiin heti annostusta).

Mulla oli tässä keskenmenneessä raskaudessa alussa aikalailla samoja oireita kuin esikoisestakin.. mutta sitten ne yhtäkkiä hiipui ja pelkäsin tietenkin heti pahinta. Kävin kuitenkin viikolla 8+jotain, ultrassa ja siellä oli normaali sikiö ja sydän löi. Jotain se oireiden väheminen kuitenkin merkkasi, kun viikolla 10+1 alkoi vuoto ja keskenhän se oli mennyt/tai meni. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin.

Eli nippailua mulla oli ja mahakipuja, väsymystä ja vessassa ramppaamista,ne sitten kuitenkin hiipui. Sellasta oksetusta/yökötystä ei kerennyt tulemaan ollenkaan mitä esikoisesta oli.

Nyt jos tärppäis tulevasta kierrosta, niin laskettuaika olisi siinä likellä mitä esikoisestakin =) (voi sitä säästöä, kun saisi juhlat järjestää kummallekin samalla) :D
 
Veena, voishan sen laittaa ;) siellä van aiheet vaihtuu niin nopeeta ettei otsikoita äkkiä enää löydäkään..

(m)
Käskettiin sielläkin varmistella.. mutta jollekin on tehty leikkaus raskaanakin, tosin vasta rv17, mutta kai sitä vois käskee lääkäriä käyttää turvallisia aineita, pakkohan joitain leikkauksia on tehdä vaikka ois alussakin raskaana? Pitäsköhän pyytää jokatapauksessa sellaset lääkkeet, kun kuitenki melkein 'suoraa leikkauspöydältä' lähössä näihin hoitoihin..?
 
pikkuvadelma, kiitti kun viitsit kirjottaa takaisin :wave:
Mä olen kans sitä mieltä, että yksityisellä pysytään niin kauan kuin tarve vaatii, minulla myös niin lyhyt pinna, että odottelusta ei tule kun jatkuvaa juputusta miehelle ja pinnankireyttä.
Just tuota minä pelkään seuraavassa raskaudessa, että tulee se olo, ettei kaikki olekaan kunnossa tai että oireilussa tapahtuu muutoksia. Voihan se olla niin, että raskaudet on ihan erilaisia keskenään, mutta kuitenkin minulta silloin sitä ku:ta tutkiessa lääkärit kyseli, että onko oireita. Eikä ollut. Että kyllä ne jotakin merkkaa.
Minulla se ku:n laskettuaika olisi ollut just samalla viikolla kuin esikoisen, ikäeroksi olisi tullut tasan 2v. Nyt on vielä tämä ja enskuu "aikaa" niin sattuis taas la:t lähekkäin. 3v:n ikäeroa en kyllä silloin pari vuotta sitten suunnitellut, mutta näin se elämä vei.
Minullehan lääkärit ovat koko talven ja kevään kuorossa toistelleet toistensa lauseita, että raskaus on vaan ajan kysymys, moni jopa veikkasi, että kesään mennessä maha jo pömpöttää. Raivostuttavaa, että ammattitaitoisten ihmisten pitää laukoa suustaan tuommoisia kommentteja, minä herkässä mielentilassa otin ne kuoleman tosissani ja olin satavarma, että naps vaan ja olen uudestaan raskaana. Mutta eivätpä olis voineet lääkärit enempää vikaan veikata!

ultravioletti, mihin tulokseen olet tullut? Teitkö jo testin? Onhan sinulla oikeastaan vielä viikko aikaa armonaikaa ennen päätöstä.
Pantalaimon kanssa samoilla linjoilla, oma mielenrauha ei kestäisi ja tekisin testin. Vaikkakin todennäköisemmin se näyttäisi miinusta. Paitsi eikös sinulla ollut ne superlyhkäset menkat... ;) ;)

Voi veena, sulla on huomenna tosi jännittävä päivä! Aattele, miten sen kaksi viikkoa jaksaa odotella? Toivotan hurjasti onnea, tehkööt siimahännät tehtävänsä!
Ja muuten antaa toivoa tuo sinun limakalvosi paksuus...

soja, peukutukset sinulle tulevaan! Kirjoitinkin jo tuolla aikaisemmin, että ne sulatuksesta selviävät hemmothan ovat sitten niitä sitkeimpiä!
Minuakin raivostuttaisi tuo selittämätön-diagnoosi, se on se pahin vaihtoehto. Kun annetaan vaan mahdollisuudeksi odottaa tai sitten lähteä niihin raskaansarjan hoitoihin. Kovasti jaksamista ja superpinnaa piinailuun!
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Keskiviikko 20.8.2008





kirma....................................6/26-30
haltia....................................7/30-35
Pantalaimon..........................9/?
taru82...................................9/26-28
pilvilinna................................10/?
Veena...................................13/24-28
soja......................................13/28
Maricce.................................13/30-60
mama-84..............................14/28
Sannuli-81............................15/26-30
pohtijatar..............................17/33
Pupuvaimo............................20/30-32
Rouva B................................21/31-41
tao........................................21/24-26
miranda-81...........................23/28-32
Tähtisäde.............................25/25-26
Inkku83................................26/30
stellina.................................26/n.31-39
pikkuvadelma........................29/30
Justiina80.............................30/28-29
Andala..................................34/31-42
Tiinuli81.................................67/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?
ultravioletti...........................?/27



Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Piinapenkissä



Varmistuvat





 
kirma, en oo vielä ehtiny tekeen, nähtiin kaverin kans kaupungilla.. mutta täytyy harkita sitä testin ostoo seuraavan kerran kun menee markettiin. Onhan niissä rfsu.ssa muistaakseni kaks testiä? Jää toinen sit paremmille ajoille :p Tuun kyllä sit heti ekana tiedottaan teille siitä (negasta) :kieh:
).( Loppukierrolle on taas käännytty, sen tietää polttelevista jomotuksista ja kystan pinkeestä kirvelystä.. :(
 
Noniin!

Sivu vaihtunut viimein. En päässyt tonne edelliselle (työpaikan konet eki estot). Se takottaa sitä, että siellä on lauottu joitain pervouksia? Noooh, tyyyytöööt! :whistle:

Täällä siis kp22 Clomi-kuurin jäljiltä, ja ei merkkiäkään oviksesta (ole ollut koko kierron aikana). Testaillut oon enemmän kun ahkerasti!
Järeämpää stuffia siis tällekin rouvalle luvassa, Clomit päinvastoin tuntuvat hyydyttävän koko kropan! :eek: Pelkillä Teroilla nimittäin ovuloin ihanselvääkin selvemmin...

Viikon päästä ois Väestöliiton 1.käynti, ja en millään malttais oottaa... :ashamed:

Pohtijatar: Hermoja sinne! Odottelu on NIIIIIN rasittavaa, mutta onhan se hyvä että oppii sit väkisinkin sitä kärsivällisyyttä, jota lapsen kanssa varmaan tarvitsee. :D

Kirma: Onpas lääkärit menneet "lupailemaan" :eek: . Tosi ikävää kun ne puolihuolimattomasti heittelevät tommosia juttuja. Ei miussakaan pitäis "mitään vikaa olla". Mut kovasti sit yks kerrallaan löytyy vaikka mitä, ja ens kuussa alkaa neljäs yritysvuosi.... :kieh:

ultravioletti: Kannattaa kuitenkin itse varmistella varmistelun päälle! Siun pitää kaikin tavoin välttää sitä, että joskus ois aihetta jossitella tai syyllistää itteensä. Eli kerro toki hampulekurille asiasta. :heart:

pikkuvadelma: Pahoittelut multakin km:sta! :hug: Kyllä teillä nyt tärppää ja teidän pikkunen saa kaverin. Ootte te ja kaikki tässäkin ketjussa kyllä pikkusensa ansainneet! :heart:

Veenan kuulumisia odottelen enemmän kun jännittyneenä! Kaikki maailman tsempitykset nyt teidän luokse!!

-Bee
 
Noniin nyt on mies käynyt antamassa simppalastinsa ja päivällä sitten takaisin. Iiiiks, kun jännittää!

Pohtijatar: Jaksamista sulle. Ja tulehan purkamaan tänne turhautuneisuuttasi, iloasi tai mitä vaan kun siltä tuntuu :hug:

Kirma: Järkyttävää miten "huolimattomasti" ne lääkärit jakelee noita kommenttejaan. Mä ainakin otan kaiken aivan todesta mitä ne sanoo..
 
Kysymys vielä perään: Meillä on viikonloppuna tiedossa mökkiviikonloppu kavereiden kanssa. Ja pohdin tässä sitten että heikentääköhän tuo alkoholi raskautumismahdollisuuksia? Sitten taas jos en ota mitään, niin johan siellä herää epäilyt.. Jos ottaisi sillain vaan vähäsen ja rauhassa? Mutta ne kuitenkaan halua riskeerata mitään kun ne todennäköisyydet, että se onnistuisi, on muutenkin niin heikot.
 
Veena: Olen jostain lukenut, että alkoholin käyttö vois estää kiinnittymisen ja jossain vaiheessa kiertoa myös tappaa muniksen. Siitä ei sitten taas ole aavistustakaan, miten suuria määriä tuollaiseen tarvitaan.

).( Mulla on tänään kiertopäivä 1. Hetken jo toivoin, että tärppi olis käynyt, koska viikko oviksen jälkeen tuli ihan vähän ruskeaa vuotoa ja lieviä menkkamaisia kipuja oli myös. Ehdin siis toivoa, että kyse olis ollut kiinnittymisestä, ja toivoa lisäsi vielä se, että muutamana päivänä oli ihan selkeetä kuvotusta. Mutta mutta... Fiilikset on tädistä huolimatta ihan hyvät. Elämä ja lapsettomuustutkimukset jatkuu, ja toivosta en luovu. :heart:
 
Kysyin eilen asiaa lääkäriltä inssissä ollessani, kun itselläni olisi myös viikonloppuna iltameno. Lääkäri sanoi, ettei ole mitään tieteellista näyttöä muutaman viinilasillisen tms. vaikutuksesta munasolun kiinnittymiseen. Eli sanoi ihan suoraan, että uskallat ottaa. Itse olen ollut myös samassa käsityksessä kuin sinä, mutta kai nuo ammattilaiset sitten tietää? Sanoi, että eri asia on sitten olla kaatokännissä joka aivan varmasti vaikuttaa. Itse ajattelin uskaltaa ottaa pari siideriä viikonloppuna.
 
Heippa kaikille.
Minulla siis eka clomi kuuri takana ja en ole löytänyt ovulaatiota digitestillä...hmm luomun olen löytänyt AINA. Soittelin eilen lääkärille ja se sanoi et otetaan kp 21 keltarauhashormaaniverikoe ja siinä nähdään olenko ovuloinut jos en niin vaihdetaan lääkettä tai sit nostetaan annostusta. Siis taas odottelua.. Puhuttiin vähän jo et lokakuussa tehtäsi eka inssi.
RouvaB Kuulostaa vähän tutulta tuo et ei ovuloi clomeilla. Mulla ultrattiin kp15 ja johtofolli oli 18 mm.. missä mättää..
Miestä alkaa jo stressaamaan tää pakkosekki. Mites teidän miehet jaksaa?
 
No niin nyt se on tehty! Eli simpat on sisällä ja toivottavasti parhaillaan hedelmöityspuuhissa :) Toimenpide ei varsinaisesti sattunut, mutta se joutui jotenkin suoristamaan mun kohdun kaulaa ja se vähän nippasi (mutta lääkäri varoitti kyllä etukäteen). Ja se levitin ei ole koskaan mitenkään mukava. Lääkäri oli kyllä muuten tosi mukavan ja osaavan oloinen, että ihan turhaan jännäsin. Nyt pitää sitten vaan pari viikkoa pyöritellä peukaloitaan.

Andalalle :hug: tännekin pinoon. Voihan olla mahdollista että alkio yritti kiinnittyä/hipaisi kohdun seinämää, jolloin tullut tätä kiinnittymisvuotoa. Onneksi pääsette tutkimuksissa eteenpäin, niin asiat alkavat selkiytyä.

Lumikki: Kysyin myös nyt lääkärillä olessani siitä juomisesta ja hän sanoi mietitäämpä kuinka moni suomalainen saa alkunsa juhannuksena. Ja sanoi vaan että eläkää ihan normaalia elämää. Niin ajattelin sitten tehdä, mutta mitään perskännejä en kyllä todella aio repästä.
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Perjantai 22.8.2008





Andala..................................2/31-42
kirma....................................8/26-30
haltia....................................9/30-35
Pantalaimon..........................11/?
taru82...................................11/26-28
pilvilinna................................12/?
soja......................................15/28
Maricce.................................15/30-60
mama-84..............................16/28
Sannuli-81............................17/26-30
Pupuvaimo............................22/30-32
Rouva B................................23/31-41
tao........................................23/24-26
miranda-81...........................25/28-32
Tähtisäde.............................27/25-26
Inkku83................................28/30
stellina.................................29/n.31-39
Justiina80.............................32/28-29
Tiinuli81.................................69/?
ultravioletti.............................?/27



Adelina..................................?/?
Lumikeiju...............................?/28
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?


Piinapenkissä


Veena...................................15/24-28.........pp1


Varmistuvat


pikkuvadelma........................31/30



 
Sannuli: Niin, kaikille ei ilmeisesti Clomit sovi. Onneks on muitakin lääkkeitä! Meilläkin tuo pakkoseksi alko maistua jo ikävältä, mut suoritettiin se sit ihan kun mikä tahansa siemennystoimenpide. Liukkarilla vaan. :/
Sit nyt oon suvainnu harventaa seksin joka toiseen päivään, ja nyt mies jaksaa paljon paremmin. Leveä hymy oli naamalla eilen illallakin. ;)

Piti vaan vähän sopia niin, että seksiä on harrastettava kun on hedelmällinen aika. Eli sit vaan tehdään se, eikä ees yritetä "rakastella". Rakastella ehtii sitten muussa vaiheessa kiertoa sillon kun haluaa ja rauhassa.

Minä:
Eli eilen "kiristi" munis-johtimien kohalta, molemmilta puolilta.
Ihmettelin josko sitten ovuloisin nyt, kp 23! Kelitkin hiukan liukkaat.
En tiedä. Vois myös jos haaveissa eläis, niin olla jotaki kiinnittymistäkin.
Varsinkin kun tätäki kiristystä edelsi ne menkkamaiset juilinnat.
Jos on realisti, niin voivat olla ne mokomat Clomit jotka aiheuttaa tätäkin.
Donna näytti pikkusen erilaista kun normaalisti, eli semmosia pienia suolakiteitä tasaisesti ripotellen pitkin näyttöä. Ei ne saniaisia ole, mut pikkukiteitä kai kuitenkin.
Mies katso sitä ja sano: Muroja näkyy! Pannaan tuumasta toimeen!
Oli se vaan niin hellyyttävä. Kun ei siellä ees muroja pitäs näkyä, vaan saniaisia....
Mut pantiin tuumasta toimeen kuitenkin. ;)

Sit eilen varattiin pikku reissu!
Lähetään 3.-7.9 Roomaan. Varattiin neljän tähden hotellikin, kun oli vaan 50 e kalliimpi yhteensä, kun 1 tähden. Ja sisältää aamiaisenkin. Hehee. Meillä on sopivasti hääpäivän ja vuosipäivän välissä tää reissu. Juhlitaan sit molempia.
Ens viikolla aika Väestöliiton lääkärille. Saan kuulla tuomioni, ja mies ne simppakokeen tulokset.

-B
 
Nyt mullistui taas oma elämä hetkeksi.. Eli kävin maanantaina verikokeessa (kvalitat.raskaustesti) ja se oli nega. Kp taisi olla silloi 27/30. Kuitenkin oireita on ja tosi huono olo toisinaan, joten kävin 30/30 (eli eilen) uudessa verikokeessa ja tällä kertaa kvantitatiivinen raskaustesti, eli se, mikä näyttää hormonin määrän.. Tänään soittelin tuloksista ja joo, sen mukaan olen raskaana.. Mutta mutta, arvo on niin matala et neuvolantäti käski viikon odottaa ja ensi viikolla uuteen verikokeeseen. Sano vaan, että voi olla ollu vaan kemiallinen tai sitten keskenmenevä.. :| Toisaalta, katselin netistä noita arvoja, ja niiden mukaan olen "näillä viikoilla" ihan sopivasti hormonin vallassa. Tunnen itseni täydeksi petturiksi jos tämä nyt tästä vahvistuukin.. :ashamed: *clomi resepti odotti laukussa tänään apteekkiin menoa*

Niin ja tarkennus, eli verikokeissa kävin sen takia kun neuvolassa yritettiin selvittää huonon olon syytä. Ja kun tuota omaa kirjoitusta lukee, niin kovin aikaisinhan tuo eka testi on tehty.
 
pikkuvadelma, no mut nythän ei voi muuta ku toivoo parasta!! b:)d :flower:

Rouva B, oikein rentouttavaa reissua saapasmaahan ja tärkeiden päivien viettoo! B)

Veena, laitoin sut tonne piinalistalle.. eikös se niin kuulu aina hoitojen jälkeen ;) ja eli onko pp1 hoidon jälkeinen päivä? Näin oon käsittäny..
Miten muuten, jos inseminaatiossa käytetään piikkilääkkeitä (menopur kp5-9) niin määrääkö ne polilla sen ajan millon pitää mennä siihen varsinaiseen toimenpiteeseen vai pitääkö mun ite huolehtia ja ostaa taas paketillinen o-testejä..? :p

Siitä "varmistus"r-testailusta.. miehelle kun mainitsin, niin se jotenki tiputti mut sieltä hysteriasta.. totes vaan että -no ei siinä nyt varmaan mitään ihmeellistä oo, voihan jotkut asiat vaan joskus kuvottaa.. :ashamed: No, niimpä niin,..kai silläkin on vielä liian tuoreessa muistissa se parinvuoden takanen outo kemiallishaamu tai mikä lie olikaan..
 
pikkuvadelma, voi kun ihania uutisia, toivottavasti ainakin. Pidän oikein paljon peukkuja sulle!!! :heart: :flower: Saanko kysyä mikä se arvo oli?

ultravioletti, mä kyllä sinuna tekisin sen testin! Ihan jo oman mielenrauhan vuoksi! =)

(.) Olen kovin hiljaiseloa pitänyt, kun olen yrittänyt hiukan jarrutella tätä kamalaa vauvakuumetta. Lukenut olen kyllä teidän muiden kuulumisia. Ensi viikolla on lääkäri, joka katsoo sitten sen laparoskopiaan menon ja saan ilmeisesti ajan sinne. Kierto on myös lopuillaan, mutta eipä kummempaa oloa ole, että olisin raskaana.

Kaikille jännääjille ja muillekin oikein paljon plussatuulia tähän kiertoon!!! ++++++++++
:whistle:
 
Pikkuvadelma: Ihana juttu, jos olet raskaana! :heart: :flower: :heart: :flower: :heart: Älä nyt missään nimessä tuollaisia petturijuttuja ajattele. Sähän olet yrittänyt tuota toista jo ties kuinka pitkään, sulla on ollut keskenmeno ja kaikkea ikävää, ja siis ... vaikka olisit tullut ekasta yrityskierrosta raskaaksi, niin se ei totta vie ole keltään pois! Plussauutiset on ihania, ja ne antaa kovasti toivoa. Kun näkee, että ihmiset plussaa pitkän yrityksen jälkeen, niin tajuaa, että se on itsellekin mahdollista. Toivottavasti kaikki on hyvin, ja pieni on ja pysyy siellä masussa!
 
miranda: No tuo arvo oli 9. Musta ei kuulosta kovin lupaavalta.. Toinen vaihtoehtohan on, että hedelmöitys on tapahtunut vasta myöhempään mitä olen ajatellut. Mitä noista hormonimääristä ymmärsin, niin nyt olis olis arvo 3-n.400. 3 nähden 9 kuulostaa ihan kivalta, mutta reiluun 400 ei niin kivalta :headwall:
 

Yhteistyössä