Odotuksen Odottajat!

Pohdin tossa muuten että kun pitäisi kohta aloittaa tuo tikutus ja olen normaalisti tehnyt sen töistä tulon jälkeen. Mutta nythän se pitää tehdä jo aamupäivällä jotta keritään samanapäivänä varaamaan ultra, spermanluovutukset ja inssi. Niin mitenkä sen käytännössä toteuttaa? Kun se ensimmäinen pissahan se ei saa olla...

Otanko mä töihin mukaan jotain testejä ja kykin sen aikaa vessassa odottamassa? Vai Laitanko mä kellon herättään ensin viideltä ja käyn silloin pissalla ja sitten uudestaan seittemältä? Vai meneekö mulla jotain olleellista nyt ohi kun tää vaikuttaa niin vaikealta :D
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Tiistai 19.8.2008





kirma....................................5/26-30
haltia....................................6/30-35
Pantalaimon..........................8/?
taru82...................................8/26-28
pilvilinna................................9/?
Veena...................................12/24-28
soja......................................12/28
Maricce.................................12/30-60
mama-84..............................13/28
Sannuli-81............................14/26-30
pohtijatar..............................16/33
Pupuvaimo............................19/30-32
Rouva B................................20/31-41
tao........................................20/24-26
miranda-81...........................22/28-32
Tähtisäde.............................24/25-26
Inkku83................................25/30
stellina.................................25/n.31-39
pikkuvadelma........................28/30
Justiina80.............................29/28-29
Andala..................................33/31-42
Tiinuli81.................................66/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?
ultravioletti...........................?/27



Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Piinapenkissä



Varmistuvat



 
Jaaha. Minä tänne liittyisin, jos vielä mahtuu mukaan =)

Eli täältä siirryin keväällä tammikuisiin, sieltä keskenmenoon ja keskenmenosta vauvakuume puolelle. 1,5v meni keskenmennyttä yrittäessä. Yksi luomukierto menty, mutta se ei meillä tuottanut tulosta joten lääkäri oli sitä mieltä että taas clomit ja luget käyttöön. Minä haluaisin, mutta mies pelkää uutta keskenmenoa (kun luulee että nyt tulee joka kerralla km jos clomeja käytetään)

Saas nähdä parin päivän päästä pitäisi ratkaisu tehdä. Mitä olette mieltä, aiheuttaako ne clomit niin paljon enemmän niitä keskenmenoja vai puhutaanko niistä vaan enemmän?
 
Moikka pikkuvadelma :wave: tervetuloo!
Lisäilen listoille.. haluatko että laitetaan tonne tarkemmat kp.t? Ja yritysaika yhteensä 1,5v.?

En osaa kylä sanoa noista clomeista.. ei jotenkaan luulis että ne aiheuttas sen enempää keskenmenoja? :eek: Mähän niitä en oo uskaltanu käyttääkään limakalvon+endon takia. Mulla se varmaan heikentäs sitä kiinnittymistäkin.. mutta ei kai ohuen limakalvon takia irtoo siitä jos on kiinnittyny?
 
Kp 27/30. Ja kohta alkaa siis uusi kierros, juuri tänään kävin verikokeessa ja raskaustesti tehtiin, niin negatiivinenhan se oli.

Mä olen joskus goolgettanut, että clomi pakottaisi munasolun irtoamaan ja se voi olla viallinen tms. kun ilman clomeja olisikin surkastunut tai ei olisi irronnut ollenkaan. Että tämä syy saattaa aiheuttaa keskenmenon. Mulla on toi luge tukemassa, ettei pääse liian ohueksi.. enhän mä itse näistä niin ymmärrä, mutta lääkärin sanoin :) Eli meillä alkoi yritys 12/06..mitä siitä nyt tulee. Ja toista yritetään.
 
Joo.. mut eihän ne clomit kaikilla limakalvoo ohenna :) mulle on sanottu että keltarauhashormoonit ylläpitää sitä limistä ettei tiputtelis, muttei paksunna sitä..paksuuden ylläpitämisestä tosin en tiedä mutta itse en kai sitten vois käyttää niitä edes lugesteron tuella. Voihan se ollakin että clomien kans nitä viallisiakin lähtee helpommin liikkeelle, mistä tietää.. vaikka toisaalta vois olla ettei semmoset hedelmöittyiskään tai jatkais kovinkaan pitkälle jakaantumista sit yhtä helposti.. ;)
 
Sä olet kyllä niin positiivinen asian suhteen, et kai niitä uskaltaa taas syömään lähteä =)

Ei vaan, mutta kyllä meidän perheeseen pieni pelko noista lääkkeistä tuli,vaikkei välttämättä olisi mitään tieteellistä faktaa. Toisaalta, kyllä noi jatkuvat tädin saapumiset tuntuu ihan kamalalta (vaikkei kylläkään niitä pahalta kun km)
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Maanantai 18.8.2008





Kirma....................................4/26-30
haltia....................................5/30-35
Pantalaimon..........................7/?
pilvilinna................................8/?
Veena...................................11/24-28
soja......................................11/28
Maricce.................................11/30-60
mama-84..............................12/28
Sannuli-81............................13/26-30
pohtijatar..............................15/33
Pupuvaimo............................18/30-32
Rouva B................................19/31-41
tao........................................19/24-26
miranda-81...........................21/28-32
Tähtisäde.............................23/25-26
Inkku83................................24/30
stellina.................................24/n.31-39
pikkuvadelma........................27/30
Justiina80.............................28/28-29
Andala..................................32/31-42
Tiinuli81.................................65/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?
ultravioletti...........................?/27



taru82...................................?/26-28
Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Piinapenkissä



Varmistuvat





 
Heipä hei kaverit, uudet ja vanhat :wave:
Meikällä ollut kiireinen viikonloppu, konetta ei kerennyt aukaisemaan torstain jälkeen ollenkaan ja oli listallakin päivät jo menneet loppuun. No, verisesti tämäkin kierto päättyi, vaikka ihmeplussasta olin taas kerran niin varma. Näin ne pms-oireilut konkarinkin yllättää :ashamed:
Tuolla edellisellä sivulla oli teidän kaikkien viimeisimmät ultrakuulumiset, eikä mitään loistopommia ollut kellään :hug: Niin se vaan on, että tässä meidän pinossa haahuillaan vaan ihmettä toivoen, eikä sitä ihmettä ilman lääketiedettä taida saada.

Täällä on ollut paljon puhetta tuosta limakalvon vahvistamisesta. Minä myös kuulun niihin, joilla se on se ongelmana. Luomusti kasvatan yli 20mm:n folleja, mutta eipä ole kummoista alustaa alkion kiinnittyä, paras tulos on ollut kp18 7mm.

).( Nyt sitten alkaa operaatio vauvan teko ;)
Clomit olen jo aloittanut ja seurantaultra on perjantaina kp8, sattui sitten tuo viikonloppu sotkemaan alkuperäiset suunnitelmat ja nyt ultra tulee sitten himppa liika aikaisin. Sitten kp8-10 tykitän menopuria, juuri sitä limakalvoa vahvistamaan ja lääkäri sitten määrää milloin pistän puregonin.
Olen tosi innoissani tästä kokeilusta, ihmettelen kylläkin, että miksi näitä clomeja pitää popsia, koska ne todistetusti ohentavat meikäläisen limistä :/ ja kerta follit kasvavat luomustikin. No, perjantai on jo onneksi lähellä!

*muoks* pikkuvadelma, minä olen myös lukenut tuosta, että clomit lisäisivät keskenmenon riskiä. Just, kun follit pakotetaan kasvamaan eikä luonnolle anneta mahdollisuutta karsia viallisia pois.
Eikös juuri tämän takia PAS:ssa ole hyvät onnistumismahdollisuudet, koska alkiot sinnikkäästi selviävät sulatuksesta? (tämä ei kyllä kuulunut aiheeseen, tuli vaan mieleeni..)
 
kirma :kieh: äläs muuta sano,.. must tuntuu että meillä monella voi saada ihmeitä aikaan ne limiksenpaksuntajat! :heart: Mutta outo juttu sulla kyllä toi clomien samanaikasuus.. :eek: sanoks se lääkäri niistä mitään selitystä.? Kun kuitenki ne piikitkin tehostaa yhtälailla ja ilmeisesti paremminki ovista..!
 
Tuli mieleeni, että kuulunkohan edes tänne lapsettomuuspuolelle enää..

PAS? pakastealkion siirto vai? Mä en ole vielä näihin "rankempiin" juttuihin oikein perehtynyt.. Eikä varmaan ikinä tule ajankohtaiseksi, kun mies on saanut päähänsä, että näiden clomienkin kanssa mennään jo äärirajoilla kun hän ei halua mihinkään hoitoihin lähteä ja on kuulemma tyytyväinen jo yhteenkin. Olenhan minäkin, mutta haluaisin silti toisenkin..

Kirma, taidettiin silloin keväällä olla samaan aikaan vauvanteko puuhissa, vai sekoitankohan nyt johonkin?
 
Moikka vaan kaikille, tänne ei nyt kuulu kummempia...jotenki lähti into tästä kierrosta, ku ultrassa todettiin noi monirakkulat, eikä kai ole toivoa tässä kierrossa ainakaa raskautua, joten ei oo ees sitä tuttua ja tavallista loppukierron jännitystä ja epätoivoista odotusta...nyt vaan OOTTAA et ne menkat alkais ja sais popsia clomeja ekaa kertaa ja pääsis seurantaultraan ja tietäis tapahtuuko ovis ja kuulis et onko simpat ok ja munajohtimet auki jne....ja olisi edes TEORIASSA mahdollista RASKAUTUA!On tää kans hommaa....

Sitten viä kysymys koskien tuota monajohtimien aukiolotutkimusta: Eli mulle tehdään se sit kun menkat alkaa ja syön clomeja. Kp 10:nä sitten ruiskutetaan sitä vettä johtimiin. Mietin vaan, että jos siellä oiskin sitten kypsymässä se johtofolli niin huuhtoutuuko se sieltä sitten pois tai aiheuttaako muuta pahaa?Kun silloinhan tota tutkimusta ei tehä jos epäillään että munasolu saattaa olla kulkeutumassa kohtuun (->huuhtoutuu pois) mut ilmeisesti alkukierrossa munasolun vasta kypsyessä se tehdään? Missä vaiheessa kiertoo se on teillä muilla tehty?
 
Tottakai pikkuvadelma saat kirjotella täällä jos siltä tuntuu!! Pidetään sut visusti tuolla listoilla ja päästetään pois vaan tuolta ihmeidentekijöiden kautta :D Onhan täällä monia jotka yrittää vielä ihan luomustikin.. Ja mullakaan ei oo vielä mitään rankempia tehtykään. =)

(m)
stellina Mulla tehtiin kp8. Ei se kai mihinkään voi huuhtoutua jos on vielä siellä munasarjassa rakkulan sisällä suojassa? :)
Samanlaista fiilistä täällä pukkaa, ei oikein odota kun enskuuta ja menkkoja että "pääsee" sinne polille! Mun kohdalla kun tuskin toteutus sekään ihme että 'sillon kun vähiten odottaa..' :LOL: eipä oo parin vuoden aikana tullu ennenkään vaikkei kunnon uskoo touhuun oo ollu enää aikoihin!
 
Heippa tännekin puolelle!

Tosiaan, kiirettä on pitänyt, sillä viime viikolla alkoi uudet työt. Vapaa-aikakin on mennyt kaikkea muuta tehdessä kuin netissä roikkuen! Nettiriippuvuuteni kärsii! :D

Tänään olin gynellä ja sieltä moninaisten rakkuloiden seasta oli gyne näkevinään vielä viime kierron keltarauhasen rippeet! Mä olin kuin olinkin ovuloinut! Jee! :) Tänään otettiin LH-, FSH- ja prolaktiiniarvotestit sekä kilpparikokeet. Tasan viikon päästä on uusi aika ja silloin tehdään aukkari! Iik! Jänskää! Ensi viikolla pitäisi olla jo miehenkin tulokset tulleet, että varmaan saadaan lähetettä eteenpäin. Nyt on hyvä fiilis.

Jos ei mua näy eikä kuulu vähään aikaan, niin se johtuu, että tulevat viikot vasta kiireisiä ovatkin! Mitä, olen onnistunut hankkimaan elämän! :LOL: Mukavaa kun on kiirettä, niin ei ehdi vatvoa näitä asioita liikaa. :hug: kaikille!
 
pikkuvadelma, jep, tuttuja ollaan. Meillä on ne saman ikäiset murut ja minulla myös yksi menetetty pieni. Ja kuumeiluakin saman aikaa takana. Että peukkuja vaan meille!

ultravioletti, sain tämän uuden hoitomääräyksen puhelimitse, lääkäri vaikutti tosi kiireiselle enkä paljoa ehtinyt siinä kysellä. Sain kuitenkin sanottua, että follit kasvaa luomuna, mutta epäilen irtoavatko ne. Jospa lääkäri vaikka sitten päätteli, että eivät kasva ehken tarpeeksi irrotakseen..en tiiä. Ja limakalvon tilanne on lääkärillä myös tiedossa.
Jos lisäilisit minulle tuonne ekasivun listaan nämä uudet tropit, kiitos!

stelliina:lle minulla ei ole kokemusta jaettavaksi, minulle tuota ssg:tä ei ole tehty. Mutta vaikka saitkin "huonoja" uutisia ultrassa käydessäsi, niin nyt on tilanne selvillä ja PCOsta kärsivät voivat tulla raskaaksi, vaikka monesti se kestääkin heillä pitempään, näin olen ymmärtänyt.
Peukkuja sinulle tulevaa odotellessa!

pantalaimon, hyvälle kuulostaa ja sinullahan on jo selvät sävelet tulevaa varten! Ja tuosta kiireisestä elämästä olen oikeen kateellinen, meikä vaan lorvii!
 
Heipä hei kaikki pitkästä aikaa!!

Ajattelin tulla kertomaan kuulumisia pienen tauon/irtautumisen jälkeen. Laparoskopiassa oltiin silloin kesäkuun lopulla (toinen munanjohdin mahd. tukossa muuten kaikki ok), luomukierto sen jälkeen ja otinpahan omankäden oikeudella toisenkin kun tuntui nuo clomit vielä jylläävän kropassa :p Nyt siis toinen luomu ja kp 8 menossa, jonka jälkeen ajattelin ne loput neljä kiertoa clomeja popsia.. eli sama rata jatkuu täällä..

Mieheni kolme lasta oli täällä koko kesän mutta eipä tuo vauvakuume ottanut laantuakseen vaikka välillä olikin aikamoista showta :D Olen taas repinyt tästä odottelusta näitä hyviä puolia irti, ainakaan se vauveli ei ole mikään hetken päähän pistos kun on ehtinyt miettiä asioita joka ikiseltä kantilta ja josko se nyytti joskus syliin tupsahtaa niin osaa varmaan arvostaa sitä hieman eri tavalla..

Kaikille iloista alkanutta viikkoa!!
 
Huomenia naiset!

Noniin tein sen tikutiksen nyt niin että heräsin ensin aamulla viideltä pissalle ja sitten uudestaan seittemältä tikuttaan. Tai siis piti herätä seitsemältä, mutta me nukuttiin tänä aamuna pommiin ja heräsin vasta kahdeksalta :ashamed:

Pantsu: Eiiih. Eihän sulla voi olla elämää kun sun pitää olla meidän kanssa :D

Stelliina: Gyne selitti mulle että aukiolotutkimus pitää tehdä heti menkkojen jälkeen ennen kuin kerkiän ovuloimaan. Sitten kun mulla oli tutkimus (kp10) niin eikös siellä ollutkin komea folliikkeli ja gyne sanoi sitten että toivottavasti keritään ennen kuin poksahtaa.. Ja se folli näkyi ihan siinä ruudussa ja paikoillaan pysyi :)

Pikkuvattu: Kyllä tässä pinossa saa olla kaikki joilla odotus tuntuu turhan pitkältä, tai tuntuu että edessä on pitkä odotus. Millä keinoilla teillä tuli plussa edellisellä kerralla?

Kirma: :hug: verisestä kierron loppumisesta. Toivottavasti operaatio tuo kaivatun lopputuloksen :heart:
 
Veena: Esikoinen tuli luomusti vuoden yrityksen jälkeen (tai no oli siinä endotähystys), sitten toinen (keskenmennyt) tuli clomeilla ja lugella. Annostuksena clomeissa 2tabua/pvä ja lugeja 3 per pvä. Nyt oli sitten luomukierto ja eihän siitä mitään tullut. Lääkäri kehotti taas clomit aloittamaan, mutta ajattelin että kokeilen vaan ensiksi tuota yksi tabu päivässä annostuksella..

Kirma: Miten teillä on kesän aikana edennyt vauvahanke? Ilmeisesti olet järeimpiin aseisiin joutunut siirtymään?
 
Ultravioletti: Niinpä :D Joo koukussa kärsimykseen vai miten sen ottaisi.. Mä en osaa vaan sysätä tätä vauvatoivetta taka-alalle ja keskittyä muuhun. Olen kyllä yrittänyt aina välillä (uusia harrastuksia hommasin ja kaikkea), mutta se vaan pukkaa ajatuksiin vähän väliä ja karkuun ei pääse..
 
Veena, näinhän se on.. vaikka välillä ainakin näennäisesti keskittys muuhun niin aina se on siellä takaraivossa kuiskimassa taustalla, että MIKSEI TUU, MIKS JUST MULLE KÄY NÄIN jne. :ashamed: ja sit taas yrittää vaan unohtaa :headwall: no äh, alan taas vaan apeuttaan muidenki mielialoja..! Mutta joo, kaikki me täällä ymmärretään toisiamme :heart: :flower:
 
pikkuvadelma, tosiaan silloin keväällä söin kolme kiertoa clomeja, mutta siinä vaiheessa jo menkat olivat muuttuneet niin superniukiksi, että väestöliitosta suosittelivat lopettamaan clomit. Kesä sitten luomuna ja nyt heti lääkäreiden lomien jälkeen juttelin hoitavan lääkärin kanssa puhelimessa ja määräsi siinä vielä tämän yhden clomikuurin+piikit. Innoissani olen tästä kokeilusta!
Paasasinkin täällä jo kesällä, kun olen koittanut sinnikkäästi työntyä kunnallisen puolelle, tuo rahatilanne kun on melkoisen surkea, mutta suurinpiirtein nauroivat minut sieltä ulos, että vasta siinä vaiheessa heiltä aukeavat ovet meikäläiselle, kun ku:sta on vuosi kulunut. Ja heidän laskujen mukaan se on vasta loppuvuodesta (vaikka syyskuussa raskaaksi tulinkin). Ja julkisen lääkäri oli sitä mieltä, että mitään pikakeinoa raskaaksi tuloon ei ole, että minä ovuloin luomusti ja luonto hoitaa loput, odottele rauhassa!
Mutta tämän takia on yksityiset ja olen kyllä valmis puurokuurille, että saadaan se kakkonen (kolmonen) aluille sillä kallimmalla keinolla kuin vahinkovauvelit alkunsa saavat.

Mites teillä lääkäri on suhtautunut tuohon keskenmenoon? Ilmeisesti olette yksityisellä kun hoidot jatkuvat heti samantien?
Sinulla varmasti on kamala pelko jo valmiiksi tulevasta seuraavasta raskaudesta, voisin kuvitella, kun itse ainakin pelkään jo mielettömästi niitä paria ekaa raskausviikkoa 5-6, kun silloin viimeksi vuoto alkoi.
Se hyvä puoli tässä on, että kun minulla edellinen raskaus oli kohdun ulkopuolella, pääsen automaattisesti alkuraskauden ultraan, ei onneksi tartte siitä sitten maksaa. Niillä viheliäisillä kun on tapana uusiutua, tosin prosentit ovat melko pienet, mutta kuitenkin.

Tästä tulee nyt yksipuolista juttelua sinulle, mutta kiinnostaa vielä kysyä, että oliko sinulla tämä toinen alkuraskaus samanlainen kuin ekassa raskaudessa oli? Nippailiko kohtua, pissittikö paljon...mietin vaan, että onko tässä ajassa kohtu jo palautunut siitä ensimmäisestä raskaudesta vai onko se vielä jotenkin "venynyt" eikä kohtutuntemukset olisi niin voimakkaita kuin ekassa raskaudessa?
Tästä sillä kyselen, kun pelko tuossa ku:ssa alkoi heti, kun plussatestin olin tehnyt, ettei kaikki ole kunnossa, kun pissillä ei tarttenut hypätä eikä kohtua nippaillut. Ja järkeilin sitten myöhemmin, ettei niitä juuri siksi ollut, kun pieni oli kiinni vikapaikassa.

taru82, mukava kuulla sinusta! Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että tauko tekee hyvää, itsekin olen niitä silloin tällöin onnistunut pitämään. Että nauti vaan! Plussatesti on sitten ihanampaa saada, kun tietää, että se on ilman paineita saatu aikaan eikä väkinäisellä puurtamisella.

veena, pakko sanoa, että olen kans miettinyt tuota testien tekoa, että missä välissä sen tekee?! Harmi kun kukaan ei ole valaissut asiasta.
Siksi ajattelinkin ostaa taas niitä prismassakin myytäviä halpoja liuskia, ne pitää tehdä nimenomaan aamupissistä ja ainakin minulla toimivat joka kierto loistavasti. Nyt olen käyttänyt kotitestien liuskia, mutta niillä plussaa en ole saanut, vaikka ultran mukaan ovis on ollut.
 
Kysymys jos joku osaisi vastata tähän se helpottaisi minua. Siis eka clomi kuuri takana ja nyt olen yrittänyt bongailla digiovistestillä ovista ja ei näy. Eilen oli aika tummaviiva, jut tänään taas hailakampi. Mä olen siis ennen clomeja joka kuukasusi löytänyt itseltä oviksen. Ovistuntemuksia kyl oli eilen oikealla puolella tai aika pistävää kipua. ultrattiin kp 10 johtofolli oli oikealla puolella17.18mm kokoinen.
Siis voika clomilla tapahtua niin ettei tule ollenkaan enää ovulaatiota. Huomennavielä ten testin sit soitan lääkärille et mikä on homman nimi.
Miksi ei tuu testiin plussaa???
 
moi pikkuvadelma muistankin sinut keväältä! ja taru kiva kuulla sinustakin.

ja moi toki kaikille muillekin! olen ahkerasti lueskellut ja myötäelänyt tunnelmissa! en oo nyt jaksanu kirjotella... :/

mut nyt pikana omaa napaa: oon nyt syöny zumenoneja, tänään oli seurantaultra, limis 7mm ja ensi viikon keskiviikkona ois sitten siirto jos pikkukaverit selviää sulatuksesta... lääkärit ovat vieläkin ihmeissään mistä nää mun oireet ja ongelmat johtuu ja tänään tais tulla diagnoosiksi "selittämätön" :headwall: no kai se on hyvä että on joku lopputulos tutkimuksissa, mut nyt just tuntuu että joku muu syy ois parempi kun P...RK...LE selittämätön!!! ELI aika sekavissa tunnelmissa ensi viikkoa kohti....

mukavaa viikonjatkoa kaikille! ja toivotaan tänne samanlaisia plussatuulia kun on tuolla vaikkapa heinäkuun IVF pinossa :wave:
 

Yhteistyössä