Olen n.40v, en ole koskaan käynyt papakokeessa, gynekologilla, tai syönyt e-pillereitä

  • Viestiketjun aloittaja aidan alittaja
  • Ensimmäinen viesti
aidan alittaja
Haluatko kysyä jotain? En kyllä ehkä jaksa vastailla.
Mua vaan ihmetyttää kun täällä olen tajunnut että olenkin joku poikkeustapaus, tuntuvat kaikki juoksevan jatkuvasti alapääkopeloinneissa. Minua ei sinne saa vaikka maksettaisi, inhoan jo tavallistakin lekurilla käyntiä siinä määrin.
Se olikin sillon aikamoinen shokki kun sain lapseni, kun mun kehoa ja varsinkin alapäätä oli jatkuvasti joku tonkimassa, koin sen hyvin epämiellyttävänä. Vaikka sillonhan niiden on "pakko" ronkkia ja tonkia, mukamas.

Koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu. En ole muuten tutkituttanut rintojakaan koskaan.

Mahtaakohan tällä palstalla olla muita, jotka ei ole kopeloitavina kaikenaikaa.
Ilmeisesti ihmiset jotka ovat parisuhteessa, joutuvat tuollaseen rääkkiin kun heidän pakko syödä e-pillereitä jne. Itse en ole koskaan elänyt parisuhde-elämää niin minua ei pumpata päivittäin enkä tarvitse tuollasia pillereitä.
 
Rietukka
Mä olen nelikymppinen, käyn papaseulonnoissa viiden vuoden välein kun kutsutaan kunnan puolesta. En käytä hormoniehkäisyä, enkä käy säännöllisesti gynekologilla. En koe olevani sairas, vaikka naiseutta ilmeisesti pidetään jonkinmoisena sairautena. Miehenikään ei käy kikkelitarkastuksissa säännöllisesti.
 
lääkäri
No siihen kikkeliin ei niin helposti se syöpä iske, ainakaan niin etteikö päällepäin näkyisi. Ilmeisesti ajattelette molemmat niin, ettei elämällänne ole niin väliä sillä juuri noilla gynekologisilla tarkastuksilla (ja rintojen omatarkkailulla) se syövätkin löytyvät todennäköisemmin ajoissa. Mutta jo se oma elämä on se ja sama, niin mikäs siinä on olla tutkimattakaan.
 
26 v.
Ahaa, eli jos ei koskaan käy niin sitten on "koko ajan" ronkittavana? :D Eikö välimuotoja ole?

Ja kyllä ne miehetkin sinne kikkelikopeloitavaksi monet ennen pitkää joutua, eturauhasvaivat on niin yleisiä kun ikää alkaa tulla lisää. Naisilla ne vaivat vaan tulee salakavalasti, siksi niitä seurataan eri tavalla.
 
"pupu"
En nyt tiiä tarviiko rintoja välttis 40 kymppisenä tutkituttaakaan. Jos ite niitä tunnustelee säännöllisesti ni se riittää, ehkä sit yleisiin seulontoihin kannattaa mennä, jos haluu.

Mut jokaisen oma valinta ja seuraukset kärsit sinä. Ei kysyttävää.
 
aidan alittaja
En halua kysyä mitään, mutta arvaan, että ap:n filosofiaan kuuluu mennä hammaslääkäriinkin vasta kun särkee. Turhahan tervettä suuta on mennä lääkärille näyttämään.
Kyllä, arvasit oikein. :)
Tosin yritän aina luvata itselleni että kävisin edes kerran vuodessa hammaslääkärissä vaikkei olisi ongelmiakaan, mutta ei se ole koskaan toteutunut, menen vain pakon edessä.
 
aidan alittaja
[QUOTE="Vieraana";30692814]Kävin ennen mutten enää koska en ole harrastanut seksiä pian kymmeneen vuoteen...Kutsutarkastuksissa toki käyn mutten muuten.[/QUOTE]

Mä en ole käynyt missään kutsutuissakaan.
En vaan pidä siitä että pitää ronkkia ja kaivella, ilman että olisi mitään oikeaa syytä.
Se on eria asia jos on jatkuvasti naitavana, niin varmasti tarttuu kaikenlaiset pöpöt värkkiinkin, mutta mä kun en harrasta seksiä olenkaan ja nuorempanakin vain satunnaisesti ja harvoin.

Minusta naisena olemisesta ei tarvitse tehdä ongelmaa. Joku toinen saa vapaasti pitää alapäätään yleisenä kaivoksena, ei siinä mitään.
 
aidan alittaja
eli jos ei koskaan käy niin muut sitten *
? en tiedä mitä yritit sanoa. Muut saa käydä, en pidä kirjaa.

Päätin vaan tehdä alotuksen, koska aloin pohtia mielessäni, että taidan olla aika harvinainen nykyaikana, melkein tuntuu että kaikki popsivat e-pillereitä teini-iästä alkaen hautaan asti, ja ramppaavat alapäätutkinnoissa myös. Minä en ole tehnyt kumpaakaan, ja vieläkin olen hengissä eikä ole tusinaa kakaroitakaan. :)
 
aidan alittaja
[QUOTE="Leena";30692977]Onko sinun alapäässäsi koskaan käynyt myöskään miehen penis, jota monet myös pitävät normaalina?[/QUOTE]

Olen äiti, että on se kikkeli siellä joskus käynyt. Mutta se onkin luonnollista jos haluaa muksun. Gynekologinen tutkimus ei ole luonnollista.
Jos meinaan ajattelit että niitä voi verrata keskenään.
 
aidan alittaja
Alkuperäinen kirjoittaja Sitä vaan;30693025:
Tämä oli nyt vain kertakaikkisen huono.
Ehkä huono mutta totisinta totta. Uskon että papoissa laukkaava e-pillerinpopsija ei voi kuvitella etteivät kaikki naiset elä samanlaista elämää.

Minusta yksi kommentoija sanoi hyvin, juuri niin kuin minäkin ajattelen, naiseus ei ole sairaus. Miksi pitäisi käyttäytyä kuin se olisi.
 
aidan alittaja
[QUOTE="piipaa";30693044]Älä jatka enää, tää ei nyt vaan toimi. Keitä vaikka iltateet ja laita hyvät leivät ja katso jotakin hömppäsarjaa. Kirjallisuuden lukemiseen sinusta tuskin on.[/QUOTE]

Siis oletko sä nyt mulle jotenkin VIHAINEN? Miksi? :D

Siis mikä musta tekee ärsyttävän. Ei kenenkään ole pakko rampata alapääkauivauksissa tai popsia hormoneita. Rauhoitu. Chill!

Iltapalan teen kohta, kymmeneltä katson hömppää. :)
 
hahaa
Ehkä huono mutta totisinta totta. Uskon että papoissa laukkaava e-pillerinpopsija ei voi kuvitella etteivät kaikki naiset elä samanlaista elämää.

Minusta yksi kommentoija sanoi hyvin, juuri niin kuin minäkin ajattelen, naiseus ei ole sairaus. Miksi pitäisi käyttäytyä kuin se olisi.
Miksi kuvittelet, että muut luulevat, ettei kaltaisiasi kuivapilluja ole olemassa? Kyllähän sen näkee jo päällepäin.
 
aidan alittaja
[QUOTE="AV-mamma";30693074]Mä oon kyllä käynyt papassa, mutta pillereitä en oo koskaan syönyt.[/QUOTE]

Hyvä juttu, siis ettet ole.
Minusta on pelottavaa kun ihmiset popsii niitä melkein kehdosta hautaan, tuskin ne keholle ovat hyväksi.
 
"piipaa"
Siis oletko sä nyt mulle jotenkin VIHAINEN? Miksi? :D

Siis mikä musta tekee ärsyttävän. Ei kenenkään ole pakko rampata alapääkauivauksissa tai popsia hormoneita. Rauhoitu. Chill!

Iltapalan teen kohta, kymmeneltä katson hömppää. :)
Vihainen? Miksi ihmeessä? Enkä edes ärsyttäväksi ole sanonut. Tämä juttu ei nyt vain ole kovin uskottava.. Hormonien syönti ei nyt olekaan aina välttämätöntä, mutta naisen alapäätutkimukset ovat. Ei voi tuudittautua siihen, ettei mitään tapahdu, ettei sairastu. Ennaltaehkäisy on ensiarvoisen tärkeää.
 
aidan alittaja
Miksi kuvittelet, että muut luulevat, ettei kaltaisiasi kuivapilluja ole olemassa? Kyllähän sen näkee jo päällepäin.
Mä olen saanut sen käsityksen että pillerinposijat ja papoissa ravaajat kuvittelee että kuivapillutkin juoksee niissä värkin levittelysessioissa ja syö pillereitä jne. Ei ole totta. Täällä on ainakin yksi joka ei pidä alapäätään yleisenä kaivuualueena.
 
aidan alittaja
[QUOTE="piipaa";30693095]Vihainen? Miksi ihmeessä? Enkä edes ärsyttäväksi ole sanonut. Tämä juttu ei nyt vain ole kovin uskottava.. Hormonien syönti ei nyt olekaan aina välttämätöntä, mutta naisen alapäätutkimukset ovat. Ei voi tuudittautua siihen, ettei mitään tapahdu, ettei sairastu. Ennaltaehkäisy on ensiarvoisen tärkeää.[/QUOTE]

Mutta kun en ole käynyt tutkimuksissa, usko tai älä usko, totta se on.
Ainoan kerran on tutkittu raskausaikana.

Ihminen sairastuu tai ei sairastu, tutkitaan tai ei. Rintoja kopeloin itse päivittäin. Olen kyllä ajatellut että mammografiassa voisin käydä pikapuoliin.
 
"piipaa"
Mutta kun en ole käynyt tutkimuksissa, usko tai älä usko, totta se on.
Ainoan kerran on tutkittu raskausaikana.

Ihminen sairastuu tai ei sairastu, tutkitaan tai ei. Rintoja kopeloin itse päivittäin. Olen kyllä ajatellut että mammografiassa voisin käydä pikapuoliin.
Juu juu.. ja raskausaikana tutkitaan kyllä useammin kuin kerran. Sekä sen jälkeen.
 
"AV-mamma"
Mutta kun en ole käynyt tutkimuksissa, usko tai älä usko, totta se on.
Ainoan kerran on tutkittu raskausaikana.

Ihminen sairastuu tai ei sairastu, tutkitaan tai ei. Rintoja kopeloin itse päivittäin. Olen kyllä ajatellut että mammografiassa voisin käydä pikapuoliin.
Eikö papa ole kuitenkin se järkevämpi seulonta? Sen avulla löydetään semmoisia solumuutoksia, joita oikeasti kannattaakin hoitaa. Mammografioitahan on ajateltu jopa lopettaa, koska niissä harvoin löytyy ajoissa niitä vaarallisempia syöpiä.
 

Yhteistyössä