Olenkohan ainoa, jonka mielestä paljon kehutu Bugaboot on huonot työntää?

  • Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti
vviers
Eipä taida Bugaboot ostavat edes perehtyä kunnon vaunujen ominaisuuksiin, ostetaan vaan kun halutaan ja on lehden kuvissa julkkiksen nähty työntävän sellaisia. Ihan sama, vaikka olisi kunnon Teutoniatkin olemassa, mutta muodin orjana vaan mennnään eikä edes haluta tutustua muihin merkkeihin.
 
Pin
Eipä taida Bugaboot ostavat edes perehtyä kunnon vaunujen ominaisuuksiin, ostetaan vaan kun halutaan ja on lehden kuvissa julkkiksen nähty työntävän sellaisia. Ihan sama, vaikka olisi kunnon Teutoniatkin olemassa, mutta muodin orjana vaan mennnään eikä edes haluta tutustua muihin merkkeihin.
Kolahtaako oikeasti jonkun vaunut näin kovasti?! :D
Sun vaunut on varmasti sulle maailman parhaat, sili sili. Nyt loppu kitinä tai ei tule jälkkäriä.
 
vviers
Eli Bugaboot on sitten sun mielestä kaiken arvostelun yläpuolella??! On se sellaista, lapsi keikkuu huterissa kärryissä kun äiti juoksee kaupasta kahvilaan, lipittää vesipullostaan ja kaakattaa kännyklään.
 
Ken guru
Eipä taida Bugaboot ostavat edes perehtyä kunnon vaunujen ominaisuuksiin, ostetaan vaan kun halutaan ja on lehden kuvissa julkkiksen nähty työntävän sellaisia. Ihan sama, vaikka olisi kunnon Teutoniatkin olemassa, mutta muodin orjana vaan mennnään eikä edes haluta tutustua muihin merkkeihin.
Miten sua NOIN paljon risoo yhdet lastenvaunut? Mun kaverilla on Teutoniat, eikä kyllä ole erityisen hyvät vaikka maksoivat 1200€.

Ja mä ainakin olen laittanut SEKÄ hyviä, ETTÄ huonoja puolia Bugabooista. Täydellisiä vaunuja/rattaita en ole vielä löytänytkään.
 
meillä on
Meillä on ollut Bugaboon Cameleonit kohta kuusi vuotta ja ovat parhaat. On kokemusta myös muista vaunuista, esim. Phil & Tedsin sisarusvaunuista. Mies ei suostu käyttämään muita kuin Bugiksia. Ei ole koskaan valuneet, kipanneet tai karanneet mihinkään. Ovat olleet käytössä myös kahdella lapsella niin, että toinen on seisomalaudalla. Lenkillä on mukana myös (koulutetut) koirat, eikä siltikään olla saatu kärryjä koskaan kumoon :/ Jousitus on hyvä ja helpompihan se on jäykkää kappaletta kammeta esim. kynnyksen yli kuin jousitettua. Muitankin vaunuja on tullut työnnettyä, mutta enpä vaihtaisi.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja meillä on;29993695:
Meillä on ollut Bugaboon Cameleonit kohta kuusi vuotta ja ovat parhaat. On kokemusta myös muista vaunuista, esim. Phil & Tedsin sisarusvaunuista. Mies ei suostu käyttämään muita kuin Bugiksia. Ei ole koskaan valuneet, kipanneet tai karanneet mihinkään. Ovat olleet käytössä myös kahdella lapsella niin, että toinen on seisomalaudalla. Lenkillä on mukana myös (koulutetut) koirat, eikä siltikään olla saatu kärryjä koskaan kumoon :/ Jousitus on hyvä ja helpompihan se on jäykkää kappaletta kammeta esim. kynnyksen yli kuin jousitettua. Muitankin vaunuja on tullut työnnettyä, mutta enpä vaihtaisi.
Meillä mies vertasi bugabooita että on sama kun työntäisi matkarattaita kun ei ole sitä jousitusta. Mutta ei ne nyt sentään sen tasoiset ole. Vähän jäykät verrattuna Emmaljungiin. Tai tärinä menee lapselle enemmän kuoppaisilla teillä.
 
kyykkyvatkaaja! harmaana
Olisiko niissä jarrut ????
Olisi, mutta kuten jo kirjoitin, luulin laittaneeni jarrun päälle, mutta se jarru ei ilmoita helposti, milloin se on päällä ja milloin ei. Riskialtista. Muissa vaunuissa jarrusta aina huomaa helposti, onko se "naksahtanut" päälle vai ei. Bugaboossa ei.

Muissa vaunuilla sen jarrun saa päälle jalalla, Bugaboossa siihen pitää olla 2 kättä.
 
Ken guru
Olisi, mutta kuten jo kirjoitin, luulin laittaneeni jarrun päälle, mutta se jarru ei ilmoita helposti, milloin se on päällä ja milloin ei. Riskialtista. Muissa vaunuissa jarrusta aina huomaa helposti, onko se "naksahtanut" päälle vai ei. Bugaboossa ei.

Muissa vaunuilla sen jarrun saa päälle jalalla, Bugaboossa siihen pitää olla 2 kättä.
Ai, meillä on kyllä ihan toimiva jalkajarru.
 
meillä on
En tiedä, minkälaisessa maastossa saatte rattaaat "tärisemään", siis ihan fysikaalisesti. Bugiksissa on isot pyörät niin pehmeät, ettei sitä kautta tule mitään tärinää. Ei kovalla asfaltilla, ei hiekkatiellä, ei sisätiloissa... Olen joskus lainannut esim. Q-parkin McLarenin matkarattaita ja se oli kyllä semmoista tärinää ja lonksotusta.

Ja meillä tosiaan noisssa Cameleoneissa on jousitus, säädettävä vielä eri voi käyttätarkoituksen mukaan säädellä haluamakseen. Esim. autoissa monesti käytetään jopa jäykempää alustaa (urheiluautot), eikä sekään nyt niin kamalasti matkustustuntumaan vaikuta.
 
meillä on
Jos vaunuja käyttää väärin, esim. ei laita jarrua kunnolla päälle, kai syy on silloin käyttäjässä? Vai onko teidän mielestänne auton käsijarru huono, jos vaan luulitte laittavanne sen päälle? Vaunuja pitää myös huoltaa ja jarrun tarkistus/kiristäminen on _kaikissa_ vaunuissa perustoimenpide.

Uusimmissa Bugiksissa on jalkajarru (mm. Buffaloissa). Cameleonissa oli yhdellä kädellä käytettävä käsijarru. Phil Tedsin käsijarru oli niin jäykkä, että sen irroittamiseen tarvittiin kyllä kaksi kättä.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja meillä on;29993746:
En tiedä, minkälaisessa maastossa saatte rattaaat "tärisemään", siis ihan fysikaalisesti. Bugiksissa on isot pyörät niin pehmeät, ettei sitä kautta tule mitään tärinää. Ei kovalla asfaltilla, ei hiekkatiellä, ei sisätiloissa... Olen joskus lainannut esim. Q-parkin McLarenin matkarattaita ja se oli kyllä semmoista tärinää ja lonksotusta.

Ja meillä tosiaan noisssa Cameleoneissa on jousitus, säädettävä vielä eri voi käyttätarkoituksen mukaan säädellä haluamakseen. Esim. autoissa monesti käytetään jopa jäykempää alustaa (urheiluautot), eikä sekään nyt niin kamalasti matkustustuntumaan vaikuta.
Meillä on ne ilmakumipyörät mitä niissä mukana tulee. Ja kyllä ne täristää soratiellä tai kuoppaisella tiellä niin että koppa heiluu ja lapsella suurin piirtein kalisee hampaat yhteen.

Mutta muualla on kyllä tosi hyvät työntää, esim. asfaltilla. Eikä ne tietenkään pidä sellaista meteliä mitä matkarattaat.
 
kyykkyvatkaaja! harmaana
Ai, meillä on kyllä ihan toimiva jalkajarru.
Puhumme varmaan eri mallista, mutta Bugaboo Cameleonissa ei ole jalkajarrua. Vai onko se jossain ikivanhassa mallissa?

Toi jarru on just näiden vaunijen heikko kohta, sillä siihen tarvitsee aina 2 kättä saadakseen sen päälle. Jos oikeasti on kaupungilla ja kädet eivät ole vapaana, niin sitähän ei saa päälle. Muissa vaunuilla yleensä jarru menee helposti ilman käsiä päälle.

Pakko vielä sanoa, että tuota käsijarrua ei muuten todellakaan voi käyttää rakennekynsillä eikä lakatuilla kynsillä. Niille voi sanoa hyvästit.

Bugaboo Cameleon3 - Vaunu-aitta
 
Ken guru
Puhumme varmaan eri mallista, mutta Bugaboo Cameleonissa ei ole jalkajarrua. Vai onko se jossain ikivanhassa mallissa?

Toi jarru on just näiden vaunijen heikko kohta, sillä siihen tarvitsee aina 2 kättä saadakseen sen päälle. Jos oikeasti on kaupungilla ja kädet eivät ole vapaana, niin sitähän ei saa päälle. Muissa vaunuilla yleensä jarru menee helposti ilman käsiä päälle.

Pakko vielä sanoa, että tuota käsijarrua ei muuten todellakaan voi käyttää rakennekynsillä eikä lakatuilla kynsillä. Niille voi sanoa hyvästit.

Bugaboo Cameleon3 - Vaunu-aitta
Meillä on siis bugaboo donkey duot.
 
"1234"
Jos Cameleonit täristää niin kannattaa tarkistaa että painoasetukset on eturenkaissa hyvät, niitähän voi säätää siitä valkoisesta osasta kun lapsen paino kasvaa. Googlaa esim bugaboo adjusting suspension ->ohjevideo Youtubessa.
Mä tykkään kyllä myös Cameleoneista, keveys ja helppo liikuteltavuus sekä monenlaiset säätömahdollisuudet on plussaa. Tietty kevyet rattaat lähtee helpommin liikkeelle kun painavat mut en ihan tajua ettäs e olisi rattaiden vika, kun se jarru on aika helppo napsauttaa päälle.
 
nojon
Cameleonin uusimmissa malleissa (2008 -->) on vaahtokumipyörät ja ne ei kyllä täristä. Cameleonin käsijarrun saa kyllä yhdellä kädellä päälle, jos on ihan normaaleilla ominaisuuksilla oleva aikuinen... Vivusta käännetään ja vapautus on nappia painamalla?
 
kyykkyvatkaaja! harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja meillä on;29993763:
Jos vaunuja käyttää väärin, esim. ei laita jarrua kunnolla päälle, kai syy on silloin käyttäjässä? Vai onko teidän mielestänne auton käsijarru huono, jos vaan luulitte laittavanne sen päälle? Vaunuja pitää myös huoltaa ja jarrun tarkistus/kiristäminen on _kaikissa_ vaunuissa perustoimenpide.
Tuotesuunnittelussa pitää aika otta huomioon, että tuotteen on indikoitava tilansa selvästi käyttäjälle. Käyttäjän pitää tietää, onko jarru päällä vai ei. Bugaboon Cameleonin jarrusta ei ainakaan tiedä aina, onko se päällä vai ei, koska se ei anna siitä indikaatiota, kuten muissa vaunuissa. Syy ei ole käyttäjän, vaan tuotesuunnittelijan. Mulla on ollut kahdet Bugaboot, ihan uudet sekä käytetyt, joten on kokemusta molemmista.
 
"1234"
Joo, mä en kyllä kans ymmärrä miksi siihen jarruun tarvittaisiin kaksi kättä? En ainakaan itse ole tarvinnut, sen saa kyllä yhdellä kädellä ainakin meidän vaunuissa.
Mulla ei tosin ole rakennekynsiä. Mutta en kyllä keksi mitä ihmettä se jarru niille kynsille tekee, käännätkö sä siis sitä vipua pelkillä kynsillä?
 
kyykkyvatkaaja! harmaana
[QUOTE="1234";29993795] Tietty kevyet rattaat lähtee helpommin liikkeelle kun painavat mut en ihan tajua ettäs e olisi rattaiden vika, kun se jarru on aika helppo napsauttaa päälle.[/QUOTE]

Kuten sanottu, jarru ei anna indikaatiota, onko se päällä vai ei. Vahinkoja siis voi tapahtua tästä syystä, kun käyttäjä luulee laittaneensa jarrun tarpeeksi syvälle päälle. Mun mielestä rattaat ovat jo liian kevyet, kun ne lähtee itse viilettämään eteenpäin kovaa vauhtia pienessä tuulessa. Löytäisinköhän noita vanhoja videoita koneelta vielä...
 
meillä on
Tuotesuunnittelussa pitää aika otta huomioon, että tuotteen on indikoitava tilansa selvästi käyttäjälle. Käyttäjän pitää tietää, onko jarru päällä vai ei. Bugaboon Cameleonin jarrusta ei ainakaan tiedä aina, onko se päällä vai ei, koska se ei anna siitä indikaatiota, kuten muissa vaunuissa. Syy ei ole käyttäjän, vaan tuotesuunnittelijan. Mulla on ollut kahdet Bugaboot, ihan uudet sekä käytetyt, joten on kokemusta molemmista.
Cameleonin jarru on samanlainen kuin KAIKISSA henkilöautoissa. Eli ilmeisesti käyttäjäkunta vaunissa on kyvyiltään rajoittuneempi? Autossakin (ainakin 10 eri mallia, joita olen käyttänyt) jarru nousee portaittaisesti. Jos sitä nostaa vain yhden naksahduksen, ei jarru ole välttämättä päällä. Käsijarrun asennosta näkee, mikä aste siinä on. Cameleonissakin jarrun asennosta näkee, onko jarru päällä vai ei. Tosiaan 6 vuotta käyttöä ilman ongelmaa - pitääkö tässä pitää itseään jotenkin erityistaitavana?

Toki voi syyttää tuotesuunnittelijaa, jos omat kyvyt ei vaan riitä.
 

Yhteistyössä