Oletteko nähneet ruumista?

En ja ihan oma valinta. Olisin voinut nähdä mummoni ja pappani, kun muut sukulaiset kävivät heitä katsomassa, mutta halusin muistaa heidät sellaisina kuin olivat eläessään. Pappa oli mulle erittäin läheinen ja tämän vuoksi kaikki eivät ymmärtäneet miksi en mennyt häntä ruumishuoneelle katsomaan. En kuitenkaan ole tätä päätöstä vuosien varrella katunutkaan.
 
Salama McQueen
En ole enkä toivottavasti joudukaan näkemään. Mahdollista olisi ollut käydä katsomassa enoa ja vaaria, mutten halunnut.

Mua ahdistaa pelkkä ajatuskin. Tää on tosin ristiriidassa sen kanssa, että olen ajatellut alanvaihtoa, sairaanhoitoon, jossa siltä ei pysty välttymään. :/
 
Oman äitini olen nähnyt. Ruumiinavauksen jälkeen päästiin katsomaan, ja äiti ei enää siinä vaiheessa ollut yhtään itsensä näköinen, hiusrajan paikka muuttunut jne... Eli avauksen jälkeen ei välttämättä kannata läheistään enää mennä katsomaan, jos vaan ennen sitä on mahdollisuus päästä.
 
vieras79
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Aviomieheni, anoppini ja useita "tuntemattomia" työn puolesta..
Hui......tuntui varmaan kauheelta katsoa omaa miestään.Milloin hän kuoli?
Tämä on pelottavin asia lasteni jälkeen jos joutuu miehensä nuorena hautaamaan.

Kyllä olen nähnhy kuolleita,Ex-mieheni isän kuolin paikallaan ja arkussa,lasteni isopapan arkussa,ja kun olin t-harjottelussa tk:n vuodeosastolla niin siellä useitakin.
 
Työni puolesta montakin,olen sh.
läheisistäni olen nähnyt mammani,pappani sekä mummini.
siskoni,joka kuoli kun olin 18 v.
ainut sisareni joka liian varhain lähti Taivaan kotiin,14 vuotiaana. :'( :heart:

En usko että kukaan heistä oli kropassaan enää.Siskoni läsnäolon tunsin kappelissa,kun hänet menimme tunnistamaan.Kuolemasta oli vain muutama tunti...
Enää hautajaispäivänä,arkussa en tuntenut samoin.
sisko oli jo lähtenyt uudelle matkalle. :'(

bon voyage,rakas sisko...
vielä nähdään.
:heart:
 
MySelene
en. ei oo ONNEKS niin läheisiä kuollu että olisin nähny niitä. ahistaa välillä ihan sikana ku tietää että sekin päivä on eessä ku on kaikki mummut ja ukit ja muut elossa.
 
En oo nähny, mut jälkeenpäin ajateltuna olisin halunnu nähä äitin ja pikkusiskon. Tai no äitin näin valokuvista, ja en nyt tiiä olisinko sit kuitenkaan halunnu nähdä sitä oikeesti. Oli sen verta pahan ja oudon näkönen. Vaikka sanotaan että kuolleet näyttää ihan nukkuvilta, niin kyllä äiti näytti niin kuolleelta kun kuollut voi näyttää.
 

Yhteistyössä