olisko tääl juttuseuraa äidestä jotka saa ensimmäisen pienokaisen 2012 ?

I.Love: Itse olen kyllä meikannut aika usein kun olen lähtenyt ihmisten ilmoille. En kuitenkaan olen meikannut yhtä paljon, mitä ennen raskautta. Itse näytän ihan kamalalta tällä hetkellä, joten en kerrassaan kehtaa lähteä ainakaan ilman meikkivoidetta mihinkään. Raskaus on saanut minun ihon rasvottumaan todella paljon ja näppyjä riittää kuin murrosikäisellä. Olen myös tehnyt tuttavuutta mustien silmänalusien kanssa. Olen kuitenkin meikkaamatta aina kun on mahdollista senkin takia että iho saa hengittää. Meinaa olla huono omatunto aina välillä tuon meikkaamisen suhteen, mutta ei kyllä pidä liiankaan varovaiseksi heittäytyä ettei ihan päässä sekoa. :D Mitäs muut on mieltä meikkaamisesta? :)
 
Voisin sanoa, että johan pomppas. Mä täällä jo sanoinkin, etten usko tippaakaan neuvolan antamaan laskettuun aikaan. Mun pitäisi olla nyt 11. viikolla. Menin mukamas np-ultraan, niin kätilö sanoi että kaikki on oikein hienosti, mutta viikkoja on ainakin 14, joten np-tutkimusta ei voida enää tehdä.

Mulle on lääkäri ja neuvolatäti hokeneet koko ajan ultrassa, että kyllä vauvan koko täsmää viikkoihin oikein nätisti. Joo, niin nätisti että se on tuplaten isompi kuin sen kuuluisi. Noh, ei ole enää heinäkuun helmeä tulossa, vaan LA pomppas kesäkuuhun.

Mutta kyllä mua kiukuttaa tollanen epäpätevyys. Ja kun mä en ole ensimmäinen, jolle täällä näin käy. Mä olin kuitenkin valmistautunut siihen np-ultraan ja sinne vapaaehtoisesti menin, koska halusin tietää onko kaikki ok. Rakenneultraakin nyt sitten aikaistettiin.

Ja kaiken hyvän lisäks sain vielä kahdesta puljusta niin paskaa asiakaspalvelua osakseni itselleni erittäin tärkeissä asioissa, joten vitutuskerroin nousi vielä lisää. Melkein pääsi itkukin, kun kiukutti niin perkeleesti. Eipä oo ennen niinkään käyny! Mä ihan oman ammattini ja koulutuksen takia kiinnitän aika paljon huomiota asiakaspalveluun ja oon ollu iloinen, kun oon aina enimmäkseen saanut asiallista kohtelua, niin nyt viimesen viikon aikana oikeastaan joka toinen asiakaspalvelija on ollut täysi kusipää. Hyvää joulua vaan kaikille..

Muutoin tässä olen hyvällä tuulella, ei voi olla vaavin nähtyä kovin kiukkuinen. Ja kätilö vähän höpisi siihen tyyliin, että olisi poika tulossa. Mulla on ollut poikaolo koko ajan, mutta kyllä me ollaan ehkä enemmän asennoiduttu pikkuprinsessan tuloon. Nyt sitten rynnättiin kaupungille katsomaan kaikkea ihanaa pikkupojalle :)

Mä en meikkaa arkena juuri ollenkaan, viikonloppuisin jos lähdetään liikkeelle. Ei se mua huoleta, mun meikkaaminen on muutenkin niin minimaalista. Dödöistä ja hajuvesistä en jaksa edes stressata, enkä kyllä noista hiusväreistäkään. En muutenkaan ole niin ahkera värjäilemään niitä.
 
Heipä hei taas kaikille. Olen viettänyt hieman hiljaiseloa viime päivinä, osittain siksi ettei oikein mitään muutoksia oloissa ja tilanteessa ole ollut, osittain myös kiireiden takia.

Alkuun hieman omaa napaa. Olo tosiaan tasainen epämääräinen ja vaihteleva,välissä aika hyviäkin päiviä pahoinvoinnin yms kolotusten suhteen, sitten saattaa olla niitä päiviä että aamusta asti nieleskelee oksennusta ja tissit sattuvat ja väsyttää ja itkettää.

Meikkausta en ole raskauden takia vähentänyt, tosin muutoinkin normimeikkini koostuu lähinnä meikkipuuterista ja ripsarista, joten suuria pakkelikerroksia ei koskaan ole naamalla. Minun mielestäni tuo meikkaamisesta vouhkaaminen on vähän turhaa... Tokihan meikit sisältävät kemikaaleja ja jatkuvassa ihokontaktissa osa niistä pääsee elimistöön. Mutta erilaisille kemikaaleille altistumme aivan joka sekunti jokatapauksessa, ja meikit sentään ovat suhteellisen hyvin testattuja ja tutkittuja.

Muutoinkin tuotteet joita käytän (rasvat, shampoot, kodin puhdistukseen käyttämäni tuotteet yms) ovat suurelta osin täysin hajusteettomia, väriaineettomia ja allergiatestattuja, ihan jo siksi että meikäläisen kroppa ei ylimääräisiä kemikaaleja kovin hyvin siedä. Joten en usko toimillani myrkyttäväni tuota sisälläni kasvavaa ihmistä.

Merywind, aikamoisia uutisia:O Vaikka varmaan ketuttaakin tuollaiset virheet, niin toisaalta odotusaikasi lyheni juuri muutamalla viikolla, ei tarvitse jännätä niin kauan;) En laiskuuttani jaksa selata noita vanhempia viestejä nyt läpi, mutta oliko sulla itselläsi siis joku selkeä syy jo aiemmin olettaa, että olet neuvolan laskemia viikkoja pidemmällä? Muista myös, että vaikka np-tutkimusta ei nyt voitukaan tehdä, siellä mahassa kaikki näytti hyvältä joten tuskin on syytä huolehtia ainakaan sen suhteen.

Ai niin, ja tervetuloa kaikille uusille joita tässä välissä on ehtinyt joukkoomme, luin kaikki viestit läpi mutten nyt ehdi sen pidemmin ottaa kantaa kaikkiin asioihin. Palailen tänään tai huomenna paremmalla ajalla.

Terveisin Kuurupiilo ja salaisuus 10+2

Ai niin, enää reilu viikko ensimmäiseen ultraan, jännäääää.
 
Kuurupiilo Mä oletin olevani pidemmällä, koska raskauden aiheuttamasta shokista toivuttuani mä rupesin miettimään, että olin jo monta viikkoa ollut aika vaisu lähtemään minnekään, bilettäminen ei oikein maistunut ja kaupan päälle mä vain nukuin ja oksentelin aamulla jo pari viikkoa ennen kuin olin raskaana :D

Ja sitten kaikki raskausoireet.. Ne kun tuntuivat siltä, että mulla olis heti alusta asti pamahtanut kaikki ja että ne ois vielä vähentyneet aika aikaisessa vaiheessa. Ei mikään ihmekään, vaikka massu jo onkin vähän vauvamasun näköinen :) Sanoin, että on se kumma jos oon alkanu oksentamaan saman tien kun siittiö ja munasolu ovat toisensa kohdanneet..

Mä en pystynyt antamaan neuvolaan täsmällistä päivämäärää, millon mun edelliset menkat on olleet, mutta tässä onkin nyt sitten kai käynyt niin, että yhet menkat on tullu vaikka olinkin raskaana. Että tavallaan oma moka, mutta sitten taas toisaalta..

Kyllä 5. viikolla oleva alkio on aivan erinäköinen, muotoinen ja kokoinen ja kuin 8. viikolla oleva! Joten kyllä mulla nyt on melko hervoton luottamus mun lääkäriin ja neuvolantätiin :/ Näkyi 5. viikolla mukamas jo niin selkeästi kiitos mun ohuiden vatsanpeitteiden.

Eihän tämä nyt oo mikään kriisinpaikka eikä missään nimessä epämiellyttävä yllätys, mutta mulla meni täysin luotto paikalliseen neuvolaan. Ja mä olen aika iloisena siellä käynyt ja luottanut siihen, että jos jotain ongelmaa on, niin sieltä osataan auttaa. Kun mun täysin mistään vauva-asioista tietämätön miehenikin tuntui olevan pätevämpi noiden ultrakuvien kanssa, kuin neuvolantäti. Ekan ultran jälkeen mies selasi päättäväisesti tota Vauvan odotus- kirjaa eteenpäin siitä 5. viikolta ja ilmoitti, että hän oli kyllä näkevinään jotain enemmänkin tällaista :D En muista mille viikolle asti se selasi, mutta joka tapauksessa yli sen vitosviikon :D

Eka ultra on kyllä jännä :) Ja aika epäuskoinen. Ja ihana. Kaikkea muuta mahdollista :)
 
Viimeksi muokattu:
heippa:)
Kumma juttu kun kaikkee pitös periaattees varoa,maalaisjärki mun mielestä kunniaan...Minä ainaki meikkaan ihan normaalisti enkä oo ees aatellu et siit jotaa tulis kun taas tuo hiustenvärjäys on vähä niin ja näin,jos vaik kokeilis henna hiusväriä kun on päässyt tän ekan kolmanneksen yli:)
Mulla esim ruuan kanssa semmoin ongelma et mikään ei pysy sisäl ( jos saan edes kurkusta alas) ja se et saanko ees mitää kurksta alas kun ällöttää:((mut ylläri ylläri kyllä mäkki ja pizzeria mättö pysyy ja maistuu:/mut pakkohan se on syyä jotaa et pystys pysyy:)!
Ja nyt mens 7+6 ja huono olo senkus pahenee:((tilasin sen pahoinvointi rannekkeen ja toivon et siitä ois apua...ootan ku kuuta nousevaa et pääsen tästä huontovointisuudesta eroon!
Hyvää joulua kaikille:)
 
  • Tykkää
Reactions: Merywind
Merywind: Onpas aika hurja että noin paljon erehdyttiin viikoissa siellä neuvolassa. Onhan 11 viikkoinen sikiö jo aivan eri näköinen kuin 14 viikkoinen. Ja alussaki juuri kun sanoit että 5 viikkoinen alkio on tosiaan aivan eri näköinen kuin 8 viikkoinen. Tulee kyllä neuvolapalvelusta melkoisen epäpätevä tuulahdus. Kannattaa varmaan antaa vähän palautetta. Muttas sielläs sitten pompsahdettiin kertaheitolla ensimmäiseltä kolmannekselta toiselle kolmannekselle ja odotus aika lyheni. :)

VanillaNinja: Toivotaan että se ranneke auttaa sinua tuon pahoinvoinnin kanssa. Pian se kuitenkin siittä helpottaa. Vaikka kyllä se pahoinvointiaika tuntui itsestäki aika toivottomalta, vaikkei ollut noin rajua ku sinulla. Ne viikot vierii kuitenki eteenpäin nopeampaa kuin huomaakaan ja kohta on jo ihan hyvä olo! :)

Täällä sain eilen hyvästellä uuden ihanan toppatakin ja ottaa käyttöön koiranulkoilutus takin joka on kokoa XL. Ehkäpä se sopii päälle nyt jonkun aikaa päälle on sen verran suuri ollut minulle aina. Vähän pelottaa että siittäki pian loppuu pituus kesken. Yhtäkkiä tuo maha pompsahtanut tuohon eteen ja alkaa pikku hiljaa saamaan pyöreämpää muotoa. Vielä se enemmän kuitenki muistuttaa syöttöporsaan mahaa. :D

Kolme yötä enään jouluun. Jokos teillä on kaikki jouluvalmistelut valmiina? :)
 
Itse olen nyt ollut olevinaan kiireinen etten ole kerinnyt mitään tekemään töiden ja kotihommien välillä. Np-ultrassa kävin maanantaina ja siellä se möykky venytteli itteesä oikein olan takaa :) Sitte se nukahti ja ku neuvolatäti yritti vielä lopuks liikkeitä katsella ei meinannu kaveri herätä millään. Lopulta kun heräsi ni haukotteli oikein makean näköisesti (tai siis oikeastaan hörppäsi lapsivettä, mutta näytti ihan haukotukselta). Tänään pitäisi työnantajalle kertoa tilanteesta ku on yhtä sun toista väärinymmärrystä tullu jo tän raskauden takia niin jos nekin sitten loppuisi.

Maanantaina viikkoja oli 12, mutta möykyn koko vastasi 12+3 ikää. Neuvolatäti sanoi että raskauksissa joissa hedelmöityspäivä tiedetään tarkkaan (niin ku tässä meijän tapauksessa) vauva näyttää tässä vaiheessa aina isommalta kuin pitäisi mutta kasvu normalisoituu ennen rakenneultraa

jauhopeukalo ja möykky 12+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Merywind
jauhopeukalo Aaawww :) Meidän möykyllä on tapana vilkutella kovasti, nyt se röyhisteli rintaansa ja puisti nyrkkiä viimeksi kun nähtiin. Mua vain ketuttaa, kun haluaisin fiilistellä kauheasti ultrakuvia, mutta möykyllä on tyylinä hengailla kyljellään, kasvot minun selkääni päin, joten eihän niissä ultrakuvissa yleensä muuta näy kuin pikkuruinen selkä :D

aletheia91 Ja palautetta tulevat saamaan :) En taida uskaltaa ottaa ukkoa mukaan, kun sillä voisi hyvinkin olla vähän sanottavaa aiheesta painavammin kuin minulla. Harmi kun ei ole sama neuvolantäti seuraavalla reissulla kuin yleensä, mutta lääkäri on sama. Kuittailen aivan taatusti.

Mutta mukava uutinenhan tuo oli. Ajattelin jo kauhulla heinäkuun helteitä ison mahan kanssa :LOL: Ja muutenkin, tosi mukavaa tietää, että ollaan jo turvallisilla vesillä, nyt tohtii jo ihan rennosti olla ja ei tarvitse enää niin olla hyshys koko asiasta.

Mitään jouluvalmisteluja ei ole täällä ainakaan vielä valmiina :| Ei oikein jostain syystä edes tunnu joululta. Ei oo fiiliksiä. Ehkä tässä on vain niin paljon ollut kaikkea tohinaa muutoinkin, ettei ole oikein edes kerennyt virittäytyä joulunaikaan.

Huomenna mä aion puunata koko kämpän läpi ja huomenna tai ylihuomenna me käydään kuusivarkaissa :D Saas nähdä, mä en ole viettänyt yli kymmeneen vuoteen aikaa talossa oikean kuusen kanssa, toivottavasti mun allergia ei ota itseensä. Mies ei huoli muovikuusta, joten nyt kokeillaan pystynkö mä olemaan oikean kuusen kanssa saman katon alla.

Yks asia mikä mua on ruvennut vaivaamaan, on mahallaan nukkuminen. Mä olen aivan koukussa mahallani nukkumiseen, nyt se on tosin alkanut tuntua epämiellyttvältä toisinaan ja nukuskelen kyljelläni. Jo oikeastaan pidemmän aikaa. Mutta kyllä mä joskus huomaan kierähtäneeni mahalleni nukkumaan, yleensä silloin kun maha on vähiten turvonnut. Eli iltaisin meen nukkumaan kyljelläni, kun maha on niin turpea, mutta monesti aamulla huomaan olevani mahallani tai ainakin melkein.

Mä vain mietin, että ei kai siitä mitään haittaa ole. Luulis, että luonto hoitaa tän homman ja kroppa ilmoittaa epämiellyttävällä ololla kun mahallaan ei vaan enää pysty olemaan. Tuskin kukaan on nukkuessaan onnistunut masuasukkiaan litistämään :eek:

Merywind ja möykky 14+2 :xmas:
 
Heipsis kaikille!

Myös täällä esikoistaan odottava 25-vuotias nainen.

Pelkotilat on ihan hirveät, että onko kaikki hyvin, kun ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehtiin vaan verikokeet ym.. ja eka ultra on tulossa 29.12.... Itselläni ei ollut mitään tarkkaa tietoa, milloin oli viime menkat, niin neuvolassa mulle annettiin ehkä aika 5.7. eli tänään olisi sitten sen mukaan 11+6, mutta ehkä ens perjantaina asia selviää..

Mulla on jo kaikki kauhukuvat mielessä siitä, mitkä kaikki voi mennä pieleen, mutta kai se kuuluu asiaan? : /
 
Jebbis Mä olen joka neuvolakäynnillä päässyt ultraan, mutta kyllä mua on silti välillä pelottanut ihan hirveästi. Siksi mä halusin np-ultraan ja rakenneultraan ja kiukutti kovasti, kun np-tutkimusta ei voitukaan tehdä.

Mutta, noin lähtökohtaisestihan lasten voi olettaa olevan terveitä. Ja kyllä ne siellä neuvolassa aika tarkkaan asioita seuraavat. Sinäkin olet karvaa vaille jo toisella kolmanneksella, joten koita vain ajatella positiivisia ja nauttia :)

Vaikka onhan se välillä vaikeaa. Mä olen käynyt varmaan läpi kaikki kauhuskenaariot siitä, mikä lapsella voisi olla vialla/hätänä ja mitä kaikkea voisi tapahtua alkaen avioerosta miehen kanssa päätyen joihin perinnöllisiin sairauksiin, joita miehen suvussa on. Kai se kuuluu tähän odotusaikaan? :)

Mutta jos sua hirveästi vaivaa nuo ajatukset, niin oletko koittanut puhua neuvolassa niistä? Osaisivat siellä varmasti auttaa sinua ja varmaan antaa sinulle osan mielenrauhastasikin takaisin :)
 
Viimeksi muokattu:
^ Kiitos vastauksesta!

Jotenkin neuvolan terveydenhoitaja antoi ymmärtää, että seuraavan kerran saa soittaa vasta, kun on käynyt ultrassa.. mutta luultavasti hormoonini aiheuttivat tällaisen mielikuvan.. :D

Eilen oli tehtävä taas (viides vai kuudes) raskaustesti, kun ei sitä meinaa oikein uskoa vieläkään, että sitä taitaa olla ihan oikeasti raskaana... mutta kai se pitää pikkuhiljaa uskoa, kun kerta kerran jälkeen näyttävät positiivista :heart:

Ehkäpä joulun aika saa ajatukset muualle ja koitan sinnitellä sinne ultraan, kun eihän sinne oo kuin viikko :)
 
Hyvä että on näitä muitakin epäuskoisia :D Mä en tehnyt kuin yhden testin, mutta kyllä siinä meni aikaa, ennen kuin tajusin, että olen oikeasti paksuna. Ekassa ultrassa se pamahti tajuntaan vähän niin kuin juna sumussa, mutta sitten vasta kun pikkukaveri vilkutti mulle ultrassa pari viikkoa sitten, aloin suunnilleen parkumaan siinä tutkimuspöydällä :D Epäilisin, että seuraavan kerran asia pamahtaa oikein kunnolla tajuntaan sitten kun on oikein kunnon vauvamaha. Seuraava shokki on kai sitten se nyytti sylissä synnytyksen jälkeen :LOL:

Kaippa nuo neuvolantädit sanoo että milloin seuraavan kerran aina ottaa yhteyttä, mutta ammattinsa ovat valinneet ja sinnehän saa soitella aina kun siltä tippaakaan tuntuu. Mulle ainakin sanottiin, että parempi monta turhaa soittoa kuin jättää tekemättä.

Mutta viikko vierähtää huomaamatta, mullakin on itseasiassa 5 päivän päästä seuraava ultra :) Tsemppiä sinne ultraan asti ja pidetään peukkuja että kaikki olisi hyvin - ja miksei olisi? :)
 
heippa
onpas täällä vaihdeltu näin joulun alla paaaaljon kuulumisia:)mie vaan tyytynyt lukee
Meill'ä ei mitää joulukoristeita kun en oo jaksanut mittään tehä,mennän sit maalle mummolaa jouluaattona kertoo uutiset tuoreille isovanhemmille ja isoisovanhemille:)!
Tänää meikä kävi ekas neuvolas ja petyin kun ei päässy kuulee sydänäännii.oli kuulemma sen verta vanha laite ettei sil kuule näin tuoreita eli joutuu siis oottaa sen 3 vk et pääsee ultraa näkee....mut eiköhän se siel lillu,toivon ainaki:)
Olot onneks on pikkasen helpottanut,luulen et kiitos niille pahoinvointirannekkeille,pistin saman tien ranteesee ja toimii,en oo oksentanut kahteen päivään:)
Mut eipä vielä kannata hurrata.heh:)
Mul kans noit pelkotiloi jonnin verran ku aina pistoksen yhteydes on heit istuus tai kattoos vessareissun jälkee et vuotaako:/
Mitä mieltä te nyt ootte tost hiusten värjäyksestä raskauden aikana?

Rauhallista joulua kaikille t.äityli ja nyytti 8+2
 
Heip, vieläkö tänne mahtuu mukaan?
Meille selvisi ihan juuri vasta että raskaana ollaan ja viikkoja suunnilleen 5 :--)
Selviää sitten toki paremmin kun pääsee neuvolaan.
Hyvää joulua kaikille äideille!
 
Jebbis: Voi nuo pelkotilat on täällä tuttuja kans. Olen koko raskausajan ollut enemmän ja vähemmän peloissaan ja kaikki mahdolliset kauhuskenaariot on käyny mielessä. Ennen ultria olen ollut muutuman päivän ajan aivan hysteerinen ja todella jännittynyt. Kerran jopa sain kauhean itkukohtauksen, koska olin aivan varma että pikkunen on kuollut kohtuun, kun ei ollut minkäänlaisia oireita. Ennen neuvolaakin jännittää että mitä jos sydänääniä ei kuulukkaan. Mainitsin peloista neuvolassa ja sanoivat siellä että kuuluu asiaan varsin monella ensisynnyttäjällä, koska kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Mainitsi myös että foorumeilta kannattaa pysyä pois lukemasta kaikenmaailman kauhukertomuksia. Sanoi että suurinosa raskauksista menee aivan hyvin, että joskus sattuu komplikaatioita, mutta ovat todellisuudessa harvinaisia kuitenkin. Mainitsi vielä että maailmassa syntyy paljon kurjemmissa oloissakin täysin terveitä lapsia. :) Itse olen käynyt myös itseäni rauhoittaakseen tätä nettisivua: Siki

Rooroo: Onnea plussasta! :)

Rauhallista Joulu kaikille!

t. Aletheia ja juniori 16+2
 
Joulutervehdys kaikille!
Täällä kanssa vastikään raskaudestaan kuullut mamma rv 5+1! Itse tein kolme testiä, ennen kuin oikeasti tajusin tämän ihanan uutisen olevan totta!! ;) Ensimmäinen neuvolakäynti 11.1.2012, sitä innolla odottelen!

Vielä ei ole ollu pahoinvointia, mutta alavatsa kipuilee aika ajoittain, pissalla saa käysä useammin kuin normaalisti ja sitten on alkanut masu ilmavaivoja pukkaamaan enemmän kuin normaalisti (minulla maitoproteiini allergia, joten vatsavaivat aikalailla arkipäivää muutenkin).. Mm. eilen aamulla heräsin kuudelta kun vatsaa kipristeli, ilmavaivat siis, hehheh..:p
Vatsa on todella "pullollaan" aivan kuin olisi nielaissut ilmapallon, johtuu kuulema keltarauhashormoneista tms.. ; )

Terkkari neuvoi ostamaan Calchicew-pureskelutabletteja, jotka sisältävät kalsiumia (jota normaalisti saa maidosta) ja D-vitamiinia (näin pimeään aikaan kuulema tärkeä!) ja sitten Foolihappotabletteja! :) Niitä tässä nyt sitten syön ensimmäistä neuvolakäyntiä odotellessa..:)

Rooroo Meillä siis aikalailla samassa vaiheessa tämä odotus! :)
 
hei! kiinnostavaa lukea muiden juttuja :) itsellä menossa 13+3 joten aika rauhassa voi jo ottaa :) itsellä oli kans aluks jatkuvaa kuvotusta, joka on jo onneks vähän helpottanut. Väsymys tosin painaa vielä. Pitää yrittää jaksaa kun juuri alotin uudessa työpaikassa. itellä kans ihana 16 vuotiaan akne alkanut palailla, neuvolan mukaan ihan normaalia. pahinta selässä ja rinnassa... eipä auta muu kun odotella että menee ohi. oliko muita joilla kesäkuussa laskettu aika? :)
 
vooih mikä palsta nyt vasta löysin! itse rv 16+2 eli kesäkuussa kanssa tuloillaan, mihin sairaalaan te muut kesäkuussa saavat menette? =) oikein hymyilyttää kun muut miettii samoja asioita kuin itse!

olen ammatiltani parturi-kampaaja, ja moni teistä oli miettinyt hiustenvärjäämistä raskausaikana, kysykää ihmeessä jos voin olla jotenkin avuksi =)
 
Viimeksi muokattu:
Oijoi, ensin pakko keskittyä näihin oman navan kuulumisiin kun ensimmäisestä ultrasta juuri kotiuduin.:heart: Eilen illalla ensimmäistä kertaa iski sellainen "entä jos siellä ei olekaan ketään" paniikki, oli ihan kamala olo. Sitten ultrassa, kun se tyyppi ilmestyi ruutuun ja oli jotenkin niin täydellinen pikku käsineen ja jalkoineen, tuli sellainen olo ettei tuo VOI olla minun sisälläni:D Ei ole yhtään niin raskaana oleva olo, että pystyisin käsittämään sen 5-senttisen pikkuihmisen olevan siellä ja jo niinkin valmiin näköisenä.

Kaikki siis hyvin ja nt vain 1,0 eli ei huolta siitäkään. Verikokeiden tulokset toki tulevat vasta myöhemmin, eli seulojen ns. oikeat tulokset saan silloin vasta. Mutta enpä aio niistä murehtia yhtään.

Kaikille uusille tervetuloa mukaan!

nasu90, ihan mielenkiinnosta tuota ammattiisi liittyen kysyisin, että millaiset ohjeistukset teillä on raskauden suhteen, tai onko jotain erityistä mitä pitäisi huomioida raskaana ollessa? Tuossa hetki takaperin mietin nimittäin, että jos hiusten värjääminen niin riskialtista on,niin näkyykö se sitten teidän työssä jotenkin.

Merywind: En usko, että mahallaan nukkuessa voi aiheuttaa mitään vahinkoa vauvalle, muutenhan niitä pikkuisia litistyisi varmaan aika tiuhaan tahtiin :D Minä luotan tällaisissa asioissa maalaisjärkeen ja kropan viesteihin, eli jos ei tunnu pahalta niin ei se silloin ole vaaraksi.

Lähden nyt ulkoilemaan uudessa hienossa (ja kalliissa, kiitos isäni lompakon;)) ulkoilupuvussani,ei tarvitse enää kärvistellä kulahtaneessa vanhassa talvitakissa lenkeillä.

Terveisin Kuurupiilo ja salaisuus 11+2 (ultran mukaan 11+6)
 
Meillä on nyt yritys nro 1 lähtenyt käyntiin, tosin lopetin pillerit jo kuukausi sitten mutta ollaan käytetty muuta ehkäisyä mut silti menkat kohta viikon myöhässä :D Mut tosiaan nyt tositarkoituksella yritetään. Mieheni on 22 ja minä 20v.
En halua ruveta ylivarovaiseksi missään kohtaa raskautta mut onko mitään erikoista mitä ei pidä tehdä raskaana ollessaan? Kahvi ei kuulemma ole hyväksi :/ ? Rakastan kahvia! Tietysti pitää syödä hyvin ja olla ilman alkoholia yms. mut tuleeko mieleen jotain mikä ei ole itsestäänselvyys? :) En malttaisi odottaa vauvan syntymistä.
Voisin hypätä raskaudesta 6 kk eteenpäin :) Syksyyn on vielä niin pitkä aika. Toivottavasti nyt edes pian tärppää! :)
 
Joudun töissä joka päivä kosketuksiin värien kanssa ja värjäilen n. 4-8 asiakasta päivässä, jos värjääminen on niiin riskialtista niin tässähän joutuisi jäämään pois jo alkumetreillä.. Neuvolassa sanottiin vain että vaalennusaineita tulisi välttää.. Käytän vaallennusaineita silti asiakkaita värjätessä, mutta nyt tiedän että en ehkä suosittelisi raskaana olevalle tyven vaalentamista, jolloin aine on kosketuksissa ihoon. Itse käytän tietenkin hanskoja värjätessä, mutta esim. 5 vuottakin sitten harva kampaaja käytti hanskoja värjätessä, ja silti kampaajat saavat terveitä ja normaaleja lapsia :) värjäilen myös raskaana olevien hiuksia heidän halutessaan, mutta jos jotakin epäilyttää hiusten värjääminen olen suositellut raskauden ajaksi hiusten raidiottamista sillä silloin väri ei ole kosketuksissa ihoon, eikä voi aiheuttaa mitään reaktiota ym. :) itse värjään omia hiuksia niinkuin ennenkin..

olen huomannut että monen hiukset ovat paljon paremmassa kunnossa raskausaikana kuin normaalisti, varmaan hormooneilla jotain tekemistä sen kanssa :)

pari viikkoa ja pääsee rakenneultraan! jee, kumpikohan siellä on tai huomaakohan sitä itse kattoa oikein että mitä haaravälistä löytyy =)
 

Yhteistyössä