Oliskohan kannattanut rokottaa lapsensa?

vierailija
Monet aikuiset ovat vailla rokotusta, koska tuhkarokkorokotuksia alettiin antaa vasta v. 1975, elleivät ole sitä itse hankkineet. Aikuisena sairastettu tuhkarokko on kuulemma todella kamala tauti!
 
vierailija
Ok.

Vanhemmilta todella vastuutonta touhua jättää rokottamatta. Itse tunnen ihmisiä jotka uskovat rokotusten olevan vaarallisia heidän lapsilleen ja rehentelevät asialla, heidät itsensä on kyllä lapsina rokotettu...
Sama juttu. Mulla on myös pari italialaista kaveria, jotka vastustavat rokotuksia oikein tosissaan, ja Italiassa tuhkarokkoepidemia on ollut erityisen laaja..
 
vierailija
Ok.

Vanhemmilta todella vastuutonta touhua jättää rokottamatta. Itse tunnen ihmisiä jotka uskovat rokotusten olevan vaarallisia heidän lapsilleen ja rehentelevät asialla, heidät itsensä on kyllä lapsina rokotettu...
Tuosta uutisestahan se uskonto käy selväksi.

Mutta tosiaan, muutkin tätä harrastaa, heidät pitäisi pistää kotikouluttamaan lapset tms etteivät tällaisilla tempuilla vaaranna muita.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Sama juttu. Mulla on myös pari italialaista kaveria, jotka vastustavat rokotuksia oikein tosissaan, ja Italiassa tuhkarokkoepidemia on ollut erityisen laaja..
Nää tutut jotka itse tunnen, ovat suomalaisia ja aivan varmasti heitäkin on yritetty valistaa asiasta...mutta jotenkin kummasti he vaan tuntuvat tietävän terveysalan ihmisiä paremmin, mikä on turvallisempaa heidän lapsilleen(n)
Mutta tosiaan, muutkin tätä harrastaa, heidät pitäisi pistää kotikouluttamaan lapset tms etteivät tällaisilla tempuilla vaaranna muita.
Lakia pitäis muuttaa jotenkin niin, että tuosta tulis vanhemmille jonkinlainen rangaistus.
Ohan tuo jollakin tasolla heitteillejättöä.
 
vierailija
Nää tutut jotka itse tunnen, ovat suomalaisia ja aivan varmasti heitäkin on yritetty valistaa asiasta...mutta jotenkin kummasti he vaan tuntuvat tietävän terveysalan ihmisiä paremmin, mikä on turvallisempaa heidän lapsilleen(n)

Lakia pitäis muuttaa jotenkin niin, että tuosta tulis vanhemmille jonkinlainen rangaistus.
Ohan tuo jollakin tasolla heitteillejättöä.
Joo uskon ja tuolla Pohjanmaalla rokotevastaisuus taitaa olla aika voimakasta. Mun mielestä myös pitäisi asettaa pakolliseksi, joissakin maissa näin on!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
On kyllä ihan oma moka jos muksu sairastuu tuhkarokkoon.

Siis virallisen rokotusohjelman mukaiset rokotukset on hyviä ja monen vuoden aikana testattuja, ainut siinä sikaflunssassa mokattiin ja pahasti ja tuli narkolepsiaa.
Itse arvon vähän että ottaisko kausi-influenssarokotteen...
 
On kyllä ihan oma moka jos muksu sairastuu tuhkarokkoon.
Oma moka ja heitteillejättö se on niin kauan, kun muut eivät altistu sille.
Vanhemmat jotka jättävät rokottamatta jälkikasvunsa voivat olla syypäitä epidemiaan ja aikuisille, pienille vauvoille ja vanhoille ihmisille tuo tauti on hengenvaarallinen...ja raskaana oleville myös.
 
vierailija
Oma moka ja heitteillejättö se on niin kauan, kun muut eivät altistu sille.
Vanhemmat jotka jättävät rokottamatta jälkikasvunsa voivat olla syypäitä epidemiaan ja aikuisille, pienille vauvoille ja vanhoille ihmisille tuo tauti on hengenvaarallinen...ja raskaana oleville myös.
Juuri näin! Mä olen itse ottanut rokotteen nyt aikuisiällä, koska kuulun siihen ikäryhmään, joka ei sitä lapsena saanut, ja tämä ihan siis näiden idioottien takia, jotka rokottamattomuudella ovat päästäneet taudin jälleen valloilleen!
 
On kyllä ihan oma moka jos muksu sairastuu tuhkarokkoon.

Siis virallisen rokotusohjelman mukaiset rokotukset on hyviä ja monen vuoden aikana testattuja, ainut siinä sikaflunssassa mokattiin ja pahasti ja tuli narkolepsiaa.
Itse arvon vähän että ottaisko kausi-influenssarokotteen...
Sika- influenssarokotteen seurauksena narkolepsiaan sairastuneiden asema on todella valitettava ja tunnen heitä kohtaan suurta sympatiaa. Samalla kuitenkin ymmärrän, että aivan kuten lääkkeetkin, myös rokotteet voivat olla sopimattomia joillekkin.
Aina on olemassa marginaaliryhmiä, joille jokin valmiste ei sovi.

P.S. Kävin kyllä ottamassa influenssa rokotteen... kaikki ihan fine.... iho alkoi vähä vihertää ja selkään kasvoi sinisiä sienimäisiä rykelmiä, mutta muuten olo on mitä mahtavin.
 

Yhteistyössä