Onko enään ketään kuka ei ole facessa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ja olen huomannut senkin, että moni Facebookin kritisoija ei osaa käyttää sitä. Kun omalla feedillä on joku juttu, niin se koetaan itselle kohdennetuksi viestiksi. Että kun joku kysyy "kumman mekon laitan juhliin", niin postauksen näkijä kokee sen olevan nimenomaan hänelle suunnattu kysymys. Ja tosiaan hermostuu, kun näitä "yhteydenottoja" tulee ihan liikaa eikä hän voi jatkuvasti päivistyy facebookissa niitä lukemassa. Niin ja siitä aasinsillalla tuo "ei ole aikaa roikkua facebookissa". No miksi siellä tarvii roikkua? Käy kerran viikossa vaikka. Ei facebookin säännöissä lue, että siellä pitää vierailla kolmesti päivässä.

Mutta vahvasti kateelisen ihmisen paikka facebook ei ole, siitä olen samaa mieltä. Ne tekopirteät feikki-ihmiset saa kateellisen varmasti pahalle tuulelle. Siellä on kuvia tiukoista vartaloista, lomamatkoista, hotellin aamupaloista ja uudesta autosta. Paha mielihän siitä herkästi tulee, vaikkei ehkä pitäisi.
 
vierailija
En ole. Turha putiikki. Ei kiinnosta onko joku tuttu käynyt Ikeassa tai riidellyt ukkonsa kanssa.

Sen sijaan olen Twitterissä, huomattavasti antoisampi. Ja oikeaa asiaa, kun seuraa uutistoimistoja, Nasaa, Esaa ja mikä nyt kiinnostaa. :)
 
Mä olen. Sieltä on kiva seurailla mitä muualla asuvat sukulaiset puuhaavat. Tai kauemmas muuttaneet ystävät. Myös erilaisista ryhmistä saa tietoa ja vertaistukea.

Syopä-ryhmästä oi tosin pakko erota kun olin tervehtynyt. -Aina kun luin sieltä jonkun uutisen, alkoi kuvottaa samalla tavalla kuin sytostaattitiputuksessa. :sick:
 
vierailija
En ole enkä liity. Se on mainio yhteydenpitoväline oikein käytettynä, toisia osapuolia arvostavana.
Mutta jos joidenkin ainoa tarkoitus on mustamaalata ja levittää valheellista tietoa toisista ihmisistä vaikkakin nimettömänä kuitenkin tunnistettavassa muodossa, niin eihän se oikein ole. Tai aletaan porukalla kiusaamaan ja vielä aikuisten ihmisten kesken. Hävetkää!!!
Asiat pitäisi pystyä sanomaan ihan kasvotusten niin hyvässä kuin pahassa, ei facessa.
Valitettavasti olen joutunut halveksuvien katseiden kohteeksi elinpiirissäni johtuen facessa olevien riitelyjen ja mustamaalauksen takia, vaikka mulla yksilönä ei ole asioiden kanssa mitään tekemistä. Enkä edes tiedä, mitä kaikkea siellä kirjoitellaan.

Olen luokitellut nämä kirjoittelijat ja halveksuvien katseiden antajat omaan kastiinsa, omaavat älykkyyttä erittäin vähän.
 
vierailija
Facebook ei ole oikea kanava jakaa harrastuksiin, kouluun yms. liittyviä asioita. Kaikki eivät ymmärrä yksityisyyden suojaa tai eivät ymmärrä rajata näkyvyyttä. Erittäin noloa nähdä kaverin koulu ja harrastustoimintoihin liittyviä keskusteluja. Lapsilta ei ole todennäköisesti kysynyt lupaa jakaa yksityisiä ongelmapäivityksiä:(
Samalla henkilöt jotka eivät kuulu facebookkiin, joutuvat syrjityksi. Kaikki koulu-, harrastus- ja työasiat pitää olla kaikkien tavoitettavissa ilman, että kuuluu tiettyyn ryhmään, tietyssä sosiaalisen median palvelussa.

Moni ylistää facebookin moninaisia mahdollisuuksia, mutta pääasiassa se on suurin kanava kiusaamiselle, valehtelulle ja peruuttamattomien virheiden julkaisukenttä. On välinpitämätöntä kuvitella, että yksityisyys olisi turvattu ja facebookissa voisi julkaista karuimmatkin salaisuudet. Ei ole tavatonta, kun kuvakaappaukset tallentuvat ja pompsahtavat heikkona hetkenä takaisin kaikkien tietoon.
Joten edelleenkään en kuulu tähän ylistettyyn facebookkiin, en myöskään tule sitä lapsilleni suosittelemaan.
 

Yhteistyössä