onko ihminen hullu jos hän puhuu itsekseen?

  • Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
---
Mä asun yksin, ja puhun kyllä itsekseni. Jos katson leffaa, luen kirjaa, huudahtelen ja mutisen säännöllisesti. Puhun myös itselleni tyyliin: X, nyt teet kyllä tuon ja tuon, ei tästä muuten tuu mitään. Tai saatan myös haukkua itseäni ''tyhmä tyhmä tyhmä'' ym. Mutta luulen kyllä, etten kulje ihan täysillä, olen vinksahtanut, saranoiltani, jne.
 
"vieras"
Mä puhun usein itsekseni. Käyn esim. uudelleen läpi keskusteluita, joissa olisin toivonut reagoineeni toisin. Ja jo lukioaikoina höpisin itsekseni lenkillä vaikka seuraavan päivän kokeen asioita; olen ns. auditiivinen oppija ja kuulo on mulle tärkeää oppimisessa.

Ergo, olen hullu
 
"Vieras"
Mun mielestä ihminen on yksinkertainen jos täytyy itsekseen puhua.
Mä olen kuule mm. kirjoittanut rivin ällää ja eetä yo-kokeista puhumalla itsekseni, päässyt kouluun joka on yksi maamme vaikeapääsyisimmistä, selvinnyt monesta tiukasta keskustelutilanteesta tai esityksestä liput liehuen - PUHUMALLA ITSEKSENI. Äo huitelee reilusti mensan rajan paremmalla puolella. Vähän hullu ehkä, mutta yksinkertainen ei kuvaa mua kyllä lainkaan. :D Paremminkin mun ajatusmaailma on niin monimutkainen että jos en puhuisi itsekseni tai ajatuksissani mietittäviä asioita, niitä pyörisi päässä sata yhtä aikaa eikä ottaisi selvää mistään. Keinoni selviytyä on siis itsekseni puhuminen, kuvitteellisen vastapuolen kanssa väittely tai puheen pitäminen yksin.
 

Yhteistyössä