onko ihminen hullu jos hän puhuu itsekseen?

  • Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Itse olen usein hyvin yksinäinen ja pahimmillaan saatan sanoa tai puhella ääneen itsekseni tai kissalle...Muistelen, että on todella yleistä, että eristyksissä ihmiset alkavat puhua itsekseen.
 
"Maikki"
Hei kiitos sinulle joka kirjoitit tarkkaavaisuushäiriöstäsi! Minulla ei ole diagnoosia, mutta lapsella on. Joka tapauksessa olen aina tiennyt että itsellä jotain ongelmaa on. Mm. opiskellessa joudun käyttämään eri keinoja jotta jää muistiin, muistilaput käytössä jne.

Puhun itsekseni, jos olen yksin tai ajan autolla tms. Kertaan esim. koevastauksia, tai valmistaudun johonkin.
Muutama päivä sitten ajelin itsekseni autolla ja kävin läpi tulevaa haastattelua. Yht´äkkiä huomasin risteyksessä kun joku nainen tuijotti minua suoraan silmiin ja suu selkosen selällään. Tajusin hänen ihmettelevän itsekseen puhumistani.
Kieltämättä mietin että kumpi on hölmömpi; minä, joka puhun yksin, vai aikuinen ihminen, joka tuijottaa suu auki toisia:-D

Muistakaa muuten että ihmisillä saattaa olla hands free-laite, joten ei kannata hirveästi pyöritellä silmiään;-)
 
"Vieras"
Puhun itsekseni. Lähinnä kuitenkin kun olen yksin kotona. Tosin yllättävässä tilanteessa saattaa päästä joku lyhyt kommentti muuallakin. Yksin juttelu on mukavaa rentouttavaa.

Pystyn myös juttelemaan ajatuksissani myös paikalla olemattomien ihmisten kanssa. Käyn siis mielikuvituskeskusteluja. Äänet eivät siis tule päästäni itsestään vaan kuvittelen vastaukset ja kommentit.

Pienet lapsetkin juttelee itsekseen leikkiessään.
Mielestäni tuo on aivan normaalia ja jopa tervettä.
 

Yhteistyössä