Onko joku saanut jo sikainfluenssarokotteen?

Otsikossa se tulikin: onko joku jo saanut sikainfluenssarokotteen?
Jos, niin milloin, ja onko rokotteesta aiheutunut mitään sivuoireita tms.?

Olisi kiva, jos odottavat äidit kertoisivat esim. tällä palstalla rokotteen ottamisen jälkeen omista tuntemuksistaan - niin fyysisistä kuin psyykkisistäkin.

Piipa rv 15+4
 
Sain aamulla klo. 8.00. Jännitti, mutta norjan pahan tartuntatilanteen takia näin rokotteen ottamisen ainoana vaihtoehtona. Piikki oli pieni ja ainetta vähän, ei sattunut rokottaminen yhtään. Hiukan on ehkä ollut päänsärkyä, mutta muita oireita en ole yhtään tuntenut.

Vauva on potkinut ja liikkunut ihan normaalisti koko päivän ja sydänäänet kuunneltiin lääkärikontrollissa (joka mulla muutenkin olisi ollut tänään) kello 11.00. Ihan normaalia oli kaikki. Yhtään ei enää pelota. Ihan kivuton toimenpide ja lisäksi kuulema tehty jo useille tuhansille raskaanaoleville ruotsissa. Mitään negatiivista ei siltäkään suunnalta ole kuulunut!
 
Rv 18 ja piikki on nyt laitettu. Olen todella helpottunut että sen sai näin nopeasti, neuvolasta tuli tekstiviestikutsu.

Mitään sivuvaikutuksia ei vielä ole tullut, käsi vain on ihan aavistuksen arka.

Eikä edes sattunut yhtään, tosi pikkuinen oli piikki :)

Tunnelma neuvolassa oli rauhallinen ja mukava, meitä oli useita kymmeniä vatsakkaita jonottamassa piikille. Terveydenhoitajat kertoivat meille saaneensa itse piikin eilen, ja kaikilla oli käsi ollut illalla arka mutta muutoin ei mitään ihmeellistä. Mitään vauvaan liittyvää erityisohjetta en saanut, mutta sain mukaani lapun, jossa luki seuraavat tiedot:

Rokote saattaa aiheuttaa:
-lievää sairauden tunnetta
-lihas- tai nivelsärkyä, päänsärkyä
-lämmönnousua, kuumetta
-ärtyneisyyttä, huonovointisuutta
-paikallisoireina punoitusta, turvotusta, kipua (parin päivän sisällä rokotuksesta)

Oireita voi hoitaa parasetamolilla.
 
Tilanteeni päivitys kiinnostuneille :)

Sain tosiaan piikin eilen, illalla ja yöllä oli käsi kipeä mutta tänään ei enää mitään. Muita oireita ei ole tullut, vauva mekastaa masussa normaalisti.

Olen tosi kiitollinen ja helpottunut että sain rokotteen näin nopeasti. Nyt voi keskittyä muihin asioihin kun ei tarvitse enää koko ajan pelätä tartuntaa ja vältellä paikkoja.
 
Mulle nousi lämpöä eilen illalla ja vilunväreitä oli. Aamulla olo oli ihan mahtava ja mitään muita oireita ei ole ollut. vauva mekastaa masussa nyttenkin, joten olen ihan rauhallisin mielin ja tyytyväinen, että rokote on nyt otettu. =)
 
minulla oli käsi aika kippeenä to-la (rokotettiin keskiviikkona) ja torstaina lisäksi tuli sellanen repivä jäsen/nivelkipu ja päänsärky pienen lämmön kera.Otin panadolin ja se oli sillä veks.Mut käsi oli aika arka eiliseen asti.
Vaavelissa en ole liikkumisen suhteen havainnut mitään poikkeavaa entiseen.Toivottavasti ei ole vaikuttanut muutenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melania:
Jos olet saanut H1N1-rokotteen raskauden aikana, ota yhteys Teratologiseen Tietopalveluun. Rokotetta pidetään turvallisena ja viranomaiset suosittelevat sitä raskaana oleville. Koska kyseessä on uusi rokote, keräämme tietoa sen käytöstä raskauden aikana.
Jos se kerran on turvallinen, niin miksi ne kerää tietoa...

Olen täällä itku kurkussa, sillä tällä viikolla pitäisi ottaa se, jos ottaa. Pelottaa ihan hirveästi. Tuttu lääkäri kyllä sanoo, että se on turvallinen, mutta tiedotteet kyllä kertovat ihan muuta. En anna itselleni koskaan anteeksi, jos tämä lapsi kärsii tästä tai saan myöhemmässä vaiheessa jonkun hermosairauden.
 
ei aio sitä ottaa, koska sitä ei ole tarpeeksi kauan tutkittu ja pitemmän aikavälin testauksia ei ole..esim..kuinka lapsi kehittyy/kasvaa ...samoin, et kuinka yleensäkin ihmiset voi parin vuoden päästä ton otettuaan..sitähän sitä juuri varotetaanki, ketkä sitä vastustaa (antti heikkilän blogi on hyvä), et ne vaikutukset ei näy heti vaan vuosien päästä...täältä ei kukaan kuole ennenkä on aika, ja jos meidän perhe kuolee ni sille ei voi sitte mitään...mä uskon, et sitte on niin tarkotus...mut ymmärrän..olen itseki ollut ihan paniikissa, et mikä on oikein ja mikä ei ja kun olen lapsistani vastuussa, et tekeekö oikein, mutta en kyllä ensimmäisten joukossa mene piikkiä hakemaan ainakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni-74:
Alkuperäinen kirjoittaja Melania:
Jos olet saanut H1N1-rokotteen raskauden aikana, ota yhteys Teratologiseen Tietopalveluun. Rokotetta pidetään turvallisena ja viranomaiset suosittelevat sitä raskaana oleville. Koska kyseessä on uusi rokote, keräämme tietoa sen käytöstä raskauden aikana.
Jos se kerran on turvallinen, niin miksi ne kerää tietoa...

Olen täällä itku kurkussa, sillä tällä viikolla pitäisi ottaa se, jos ottaa. Pelottaa ihan hirveästi. Tuttu lääkäri kyllä sanoo, että se on turvallinen, mutta tiedotteet kyllä kertovat ihan muuta. En anna itselleni koskaan anteeksi, jos tämä lapsi kärsii tästä tai saan myöhemmässä vaiheessa jonkun hermosairauden.
Tuskin annat itsellesi anteeksi jos saat sikataudin rajuine jälkitauteineen =) Luota nyt vähän enemmän tähän rokotteeseen. Mitkä tiedotteet kertovat muuta? Kehottaisin sinua lukemaan vain THL:n sivuja, netissä pyörii jos jonkinlaista horrormatskua tästä asiasta. Itse olen ottanut asiasta selvää muista lähteistä ja uusin tutkimusaineisto tukee THL:n lausuntoja.

 
Alkuperäinen kirjoittaja puff:
ei aio sitä ottaa, koska sitä ei ole tarpeeksi kauan tutkittu ja pitemmän aikavälin testauksia ei ole..esim..kuinka lapsi kehittyy/kasvaa ...samoin, et kuinka yleensäkin ihmiset voi parin vuoden päästä ton otettuaan..sitähän sitä juuri varotetaanki, ketkä sitä vastustaa (antti heikkilän blogi on hyvä), et ne vaikutukset ei näy heti vaan vuosien päästä...täältä ei kukaan kuole ennenkä on aika, ja jos meidän perhe kuolee ni sille ei voi sitte mitään...mä uskon, et sitte on niin tarkotus...mut ymmärrän..olen itseki ollut ihan paniikissa, et mikä on oikein ja mikä ei ja kun olen lapsistani vastuussa, et tekeekö oikein, mutta en kyllä ensimmäisten joukossa mene piikkiä hakemaan ainakaan.
Kiitos tiedosta. Tämä ketju kai oli tarkoitettu meille jotka otamme rokotteen.

Sinulle voísi löytyä samanhenkistä nikkiä tuolta mitäs nyt?-puolen possuketjusta. Tosin hekin ovat kyllä aliedustettuina siellä.
 
Piti munkin laittaa, että nyt taisi lipsahtaa juuri tämän ketjun sisältö ihan muualle kuin mikä oli tarkoitus...

Mäkin mielelläni kuulisin jo itsensä rokottaneiden kokemuksia. Keskustelua sen ottamisen puolesta ja vastaan on omassa ketjussaan odottajienkin puolella.

Kiitos teille, jotka jaksatte kirjoitella kokemuksenne tänne :flower:
 
Mulle annetaan piikki ensi perjantaina. Päätöksen tein piikin ottamisesta, kun astmalääkärini sitä suositteli tai oikeastaan pakotti sen ottamaan. Enemmän pelkään taudin oireita ja jälkitautia, kuin itse piikkiä.
 
Mie sain piikin tuossa n.tunti sitte,eli ei ainakaan vielä mitään oireita tietty :) Pieni piikki,ei ollu inhottavaa tms.
Lähipiirissä epäilyksiä ja ihan todettuaki sikaa niin ei uskaltanu olla ilmankaan. Ja ku täällä lapissa nyt on levinny oikeen todenteolla.

Ja siis kaksosia odottelen 20+4
 
Minä sain viime viikon keskiviikkona.
Nyt rv 31+0 menossa ja tuplia odotan joten sen vuoksi halusivat heti rokottaa kun ei tiedä koska vauvat syntyvät. Sainkin rokotteen heti puoltuntia siitä kun oma neuvola tätikään oli saanut :)

Oireita ei ollut muita paitsi käsi kipeä pari päivää. Ensin ei tuntunut mitään, mutta sitten illalla alkoi vähän tuntua ja seuraavana päivänä oli tosi kipeä.
 
MLL
Täälä käytiin kanssa äskön hakemassa rokote ja vielä ei ole mitään tuntemuksia. Edes pistokohta ei kipuile ja piikkipelkoisena vähän jännitis pistosta, mutta edes se ei sattunut! :)

rv 19+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja MLL:
Täälä käytiin kanssa äskön hakemassa rokote ja vielä ei ole mitään tuntemuksia. Edes pistokohta ei kipuile ja piikkipelkoisena vähän jännitis pistosta, mutta edes se ei sattunut! :)

rv 19+5
Ollaan varmaan yhtäaikaa oltu jonottelemassa :) Kattelin siinä odottaessa,etten ainakaan ainoa raskaana oleva ollu,oli muitaki paljon!
 
Täällä kans yks, jolla viikkoja kasassa nyt 9+5 ja mietin kovasti, että missä vaiheessa tuon rokotteen uskaltaa ottaa. Terkkarikaveri sano, että hän ei itse ottaisi rokotetta alle 12 viikolla. ite taidan kallistua siihen myös. Ainut mikä huolettaa on se, että täällä jo epidemia päällä.. Rokotteestahan menee 2 vkoa ennenku vastustuskyky on saavutettu.
Kovasti pelottaa, että mitä tuo rokote saa aikaiseksi pienelle ihmisenalulle. Mitään rokotettahan ei suositella raskaanaolevalle, mutta tästä monet sanoo, että kannattaa ottaa..
Huoh! Pää ihan sekasin :headwall:
 
Tääl ois 14+4 rokotteenottanut. sain rokotteen tänään...

Käsi on kyllä kipeä, mutta eipä muita oireita, suosittelen ainakin tähän asti kaikille. Pienempi paha tämä on kuin oikean mittakaavan sikatauti. Saas nähädä mikä on vointi huomenna.

Vakuutteli vielä pistäessään että kyllä tämä ihan turvallinen on ja juuri meidän (raskaana olevien) tulisi erityisesti ottaa se. Suojaahan se vauvaa vielä 6 kk syntymön jälkeen.
 

Yhteistyössä