Onko joku saanut jo sikainfluenssarokotteen?

Sain rokotteen eilen ja käsi on todella kipeä. Jo rokottaessa tuntui vähän ikävälle, ei siis varsinaisesti se pisto vaan sellainen paineen tunne. Yö meni huonosti nukkuen, mutta panadol kyllä auttoi, että sai edes muutaman tunnin nukuttua. Käsikipu kuitenkin jatkuu vielä. Mutta ei mitään muita oireita! =)
 
älkää ottako särkylääkettä rokotuksen jälkeen!!!! Vasta oli lehdessä tutkimuksesta, jossa todettu, että särkylääkkeden käyttö rokotuksen jälkeen vähnetää rokotteen tehoa. Siinä mainittiin, ettei lapsillekkaan kannata varmuuden vuoksia antaa panadolia roktuksen jälkeen. En muista mistä luin, jonkun lehden (hesari??) nettisivuilta.
Itse otin rokotteen eilen (rv9) ja käsi on tosi kipeä ja olo väsynyt ja hieman sairaan tuntuinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mjm:
Alkuperäinen kirjoittaja Minna77:
Eikö tässä ketjussa ole tarkoitus jakaa rokotteneiden ottaneiden kokemuksia rokotuksen jälkioireista :attn:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1519412 on ketju, jossa voi kommentoida rokottamisen riskejä jne. Muuten voi vaikuttaa, että muut kommentit on tarkoitettu kritisoimaan rokotuksen ottaneita...
Haluan osaltani oikasta, ettei oma tarkoitukseni ainakaan ollut kritisoida. Kiinnostaa vaan kovasti myös samassa raskauden vaiheessa (eka kolmannes) rokotuskokemukset. Niitä ei vielä ollut täällä.
:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja elefantti:
älkää ottako särkylääkettä rokotuksen jälkeen!!!! Vasta oli lehdessä tutkimuksesta, jossa todettu, että särkylääkkeden käyttö rokotuksen jälkeen vähnetää rokotteen tehoa. Siinä mainittiin, ettei lapsillekkaan kannata varmuuden vuoksia antaa panadolia roktuksen jälkeen. En muista mistä luin, jonkun lehden (hesari??) nettisivuilta.
Itse otin rokotteen eilen (rv9) ja käsi on tosi kipeä ja olo väsynyt ja hieman sairaan tuntuinen.
:eek:

Nyt olisi kiva saada varmistusta tälle jostain linkistä. Kun ihan infektiotautien ylilääkäri mulle suositteli tuota panadolia rokotuksen jälkioireisiin.
 
Rokotteen hain tänään ja lievää särkyä oli ehkä 4min rokotuksesta ja sen jälkeen ei mitään.

Äsken kokeilin painaa pistokohtaa ja sitten tuntui iho siitä kohtaa vähän herkältä mutta ei siis mitään särkyjä,ei oo käsi kipeänä eikä satu muuallekaan.
 
Täällä myös piikki otettu parisen tuntia sitten, eikä ainakaan vielä mitään oireita. Toivottavasti ei tulekaan....

Mulle muuten kanssa suositeltiin Panadolia jos tulee särkyjä tai nostaa kuumetta.

A-L-M 13+3 :heart:

Muoks. Nyt illalla on käsivarsi kipeytynyt, mutta ei niin paljon että tarvis ees särkylääkettä ottaa. Vielä tuota itse pistämistä kommentoin, että mulla on enemmän sattunut esim jäykkäkouristuspiikki, tuosta ei voi sanoa edes että sattui.
 
Kävin aamulla ottamassa rokotuksen. Vielä ei ainakaan ole muita oireita kuin käsi vähän kipeä. Hoitaja varoitteli että huomenna voi olla tuskaisampaa. Mulle sanottiin että ei saa ottaa särkylääkettä (Panadoliakaan) ettei rokotteen teho heikkene heti alkuunsa. En tuosta tiedä, saattaa olla että täällä hoitajat ottaa varman päälle.

9+2
 
Tänään kävin ennen puoltapäivää hakemassa piikin ja käsi on ehkä hieman hellänä ja olo on pikkuisen höntti. Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan. Itse rokotus ei kyllä tuntunut missään.

Bardolino ja M 39+0
 
Nyt olen minäkin käynyt piikillä, vaikka olinkin viimeiseen asti tosi epäilevällä kannalla.
Toistaiseksi ei muita oireita kuin käsi hieman kipeä. Niin ja mullekin sanoi, että panadolia voi ottaa, jos tulee oikein kipeäksi.

Piipa rv 16+3
 
http://www.apteekkariliitto.fi/asiakkaille/terveydeksilehti/Sivut/Kuumel%C3%A4%C3%A4kevoiheikent%C3%A4%C3%A4rokotustentehoa.aspx

Siis särkylääkettä kannattaa ottaa vain oikeaan särkyyn eikä rutiininomaisesti. Ja tuskinpa se rokotteen teho nyt kovin hirveästi laskee vaikka paracetamolin nappaisit naamaan.
 
Piikki otettu aamulla yhdeksän aikoihin. Piikki ei tuntunut miltään. Kuuden tunnin päästä rokotuksesta alkoi käsi kipeytyä hieman. Nyt illalla viimeisen parin tunnin sisään kipu on voimistunut. Käteen sattuu vähän liikuttaessa ja on myös kosketusarka pistoskohdan läheltä. Vielä tämän kanssa ihan pärjää. Ehkä ei tee mieli ko. käden puoleisella kyljellä maata, mutta muuten kipu ei vaikuta touhuihin. Mulle sanottiin myös, että panadolia voi ottaa, jos on tarvetta.

Rv 22
 
Viime yönä tuli nukuttua todella huonosti, ei juuri lainkaan. Käsivartta särki kovasti, mutta niin paljon väsytti etten jaksanut panadolia nousta ottamaan.

Aamusta käsivarsi ei nouse kivutta ylös,mutta muuten särky helpottaa pikku hiljaa..

rv25+
 
elefantti, kyllä mäkin luin jostain tuosta, että särkylääkkeet vois heikentää vasta-aineiden muodostumista elimistössä. Siitä huolimatta lääkkeitä suositellaan, jos kipu on kova tai kuume nousee.

Täytyy silti sanoa, että sääliksi mulla käy pieniä lapsia. Nimittäin kun otin eilen sen piikin, niin yön aikana käsivarsi ja olkapää tulivat aivan älyttömän kipeiksi! Heräilin monta kertaa yön aikana enkä oikein voinut nukkua missään asennossa. Aamulla käsi ei noussut ylös eikä mitään voi oikein nostaa. Lämpöä oli kans noussut hieman: 37,5. Toistaiseksi olen kuitenkin sinnitellyt ilman kipulääkkeitä. Mutta voi pieniä lapsiparkoja, jos heilläkin tulee käsi yhtä kipeäksi. :(
 
Piikki otettu tänään, vasta viikon päästä piti, mutta neuvolassa oli tyrkyllä, joten päädyin ottamaan. Itse piikitys ei tuntunut missään, ja rokotuksesta aikaa nyt 2 tuntia, vielä ei mitään oireiluja, eikä pistoskohdassa ole minkäänlaista arkuutta. Panadolia kuitenkin käski varaamaan,ja varoitteli käden kipeytymisestä.

Kuiskaten rv 36+6
 
Piikillä käyty kaksi päivää sitten, jolloin rv 18+0. Rokottaminen ei tuntunut oikeastaan lainkaan. Käsi kipeytyi ottopäivän iltana sen verran, että sen päällä ei huvittanut nukkua, mutta panadolia en kaivannut. Käden liikuttaminen ei sattunut eikä käsi tuntunut jäykältä. Ei kuumetta, väsymystä tai muunkaanlaisia oireita. Nyt käsi enää sen verran kipeä, että tuntuu koskettaessa kuin siinä olisi pieni mustelma tai vastaava.
 
Eilen sain rokotuksen, käsivarsi tuli kipeäksi eikä kärsi nostaa pään yläpuolelle, eikä sillä kyljellä pysty nukkumaan. Tänään on lisäks ollu pientä päänsärkyä, voi tosin johtua niskoistakin etten välttämättä heti yhdistäis tohon rokotukseen. Ilman särkylääkettä oon pärjänny ihan hyvin.
Nyt rv 13+1.
 

Yhteistyössä