Onko lihavaa paikalla? Mitä syöt, kun olet kerran lihava?

  • Viestiketjun aloittaja mietityttää
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Eiköhän se ole aika monella niin, että syö enemmän kuin kuluttaa. Ihan tavallisella kotiruoallakin pääsee lihoamaan jos syö liikaa.
EIII EIII EIII! Ihana lihavuusstereotypia saattaa romuttua tällaisista kommenteista! Läskien on pakko olla kokoajan syömässä höttösafkaa niin että majoneesit vaan tursuu huulipielistä! Pakko! Pakko!
:LOL: :D
 
angsti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Eiköhän se ole aika monella niin, että syö enemmän kuin kuluttaa. Ihan tavallisella kotiruoallakin pääsee lihoamaan jos syö liikaa.
no yleensä se on niin,että moni lihava kyllä vetää todella epäterveelistä kotiruokaa.
jos kotiruoka on terveellistä ja järkevistä aineksista koottu,niin aika vaikee sillä on lihoa ihan läskiksi.
Mutta onhan se hienompaa sanoo et mie oon lihava koska syön aina kolme perunaa enkä kahta ja samalla pyyhitään mielestä se suklaapiirakanpala tai karkkipussi tai sipsipussi.
 
Tänään olen syönyt 2 leipää, varmaan noin 8 piparia, riisiä ja kanan rintafileen, puolikkaan appelsiinin ja juuri äsken vetäisin napaani nutriletin pirtelön.

Kävellyt olen 2h10min joten se vähän kompensoi noita mun piparipuputuksiani...mutta lihava olen silti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja angsti:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Eiköhän se ole aika monella niin, että syö enemmän kuin kuluttaa. Ihan tavallisella kotiruoallakin pääsee lihoamaan jos syö liikaa.
no yleensä se on niin,että moni lihava kyllä vetää todella epäterveelistä kotiruokaa.
jos kotiruoka on terveellistä ja järkevistä aineksista koottu,niin aika vaikee sillä on lihoa ihan läskiksi.
Mutta onhan se hienompaa sanoo et mie oon lihava koska syön aina kolme perunaa enkä kahta ja samalla pyyhitään mielestä se suklaapiirakanpala tai karkkipussi tai sipsipussi.
No kyllä sen järkikin sanoo, että jos syö enemmän kuin kuluttaa niin kyllä niitä kiloja rupiaa tulemaan. Syö sitten mitä tahansa.
 
ruma läski
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja Lihava on paikalla:
Syön leipää ihan helvetisti,päälle paljon voita ja juustoa.Suklaata ja karkkia syön melkein joka päivä.Napostelen koko ajan,en ikinä ole nälkäinen.Jos joskus harvoin syön oikeeta ruokaa, niin otan lisää jos ruoka on hyvää esim kermaperunat ja pihvi.en syö salaattia.En harrasta liikuntaa, koska kärsin hermovauriosta selässä joka estää pitemmät kävelyt.uimaan en läskeineni lähde. Syön vitutukseen ja väsymykseen.Koska olen sekä väsynyt että vittuuntunut koko ajan,olen helvetinmoinen tankki.
Oletko miettinyt, että ehkä noi selän hermovauriot johtuu siitä kohtuuttomasta massasta, jota selkäsi joutuu pystyssä pitämään?

Ei olis sit muuta keinoa lohduttautua vitutuksen ja väsymyksen täyttämässä elämässä kuin syöminen?
kävikö Einsteinilla mielessä,että syy-seuraussuhde voisi olla toisinpäin?
No ei tietenkään voi olla! Läskit on läskejä vaan sen takia kun ne istuu koko päivän sillä lihavalla perseelleellään ja työntävät safkaa naamaan. Mikään muu ei ole mahdollista!!!! Ei ole!!!! Ja jos nyt jollakulla on joku pikku propleema jossain kilparissa tai liikunta/tukielimissä niin sit on pakko vaan syödä vähemmän, vaikka sit niin vähän saatana ettei suolikaan enää toimi!! Kunhan et vaan rumaks läskiks muutu.
:D
 
oikea lihava kertoo:
ensiksikin, mua aina naurattaa nämä, jotka reagoivat aina, että: sairaus lihotti, kilpirauhasarvot jne pielessä..totuushan on, että suurin osa lihavista ei sairasta MITÄÄN sairautta, mijkä lihottaisi.

ja sitten asiaan: olen lihava, koska

-syön oikeaa ruokaa, jossa rasvaa, hiilaria ja proteiinia sekoitettuna joka aterialla, eli siis lähinnä lihaa ja perunoita, pastaa ja kastiketta yms.

-edellistä tavaraa syön liikaa kerralla, siis isoja annoksia ja otan toisenkin annoksen, tästä aiheutuu insuliinisuihku elimistööni, joka taas aiheuttaa elimistön paniikkireaktion, jolla se yittää nopeasti varastoida kaike ravinnon kudoksiin, että veren sokeriarvo laskisi.

-varmistan energian varastoitumisen rasvakudoksiini ottamalla mukaan sokeria ja rasvaa sekoitettuna, eli jälkiruokaa ja napsimalla usein makeaa ja rasvaista, siis pitkin päivää.

-en liiku hiukaakaan enempää, kuin on pakko

-nukun liian vähän ja juon vielä kaljaa tai jotain sokerialkoholisotkua.

että näin.
 
Vinkki liikuntaa harrastamattomille lihaville!
Alkuperäinen kirjoittaja angsti:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Eiköhän se ole aika monella niin, että syö enemmän kuin kuluttaa. Ihan tavallisella kotiruoallakin pääsee lihoamaan jos syö liikaa.
no yleensä se on niin,että moni lihava kyllä vetää todella epäterveelistä kotiruokaa.
jos kotiruoka on terveellistä ja järkevistä aineksista koottu,niin aika vaikee sillä on lihoa ihan läskiksi.
Mutta onhan se hienompaa sanoo et mie oon lihava koska syön aina kolme perunaa enkä kahta ja samalla pyyhitään mielestä se suklaapiirakanpala tai karkkipussi tai sipsipussi.
Se on ikävä kyllä fakta, että jos lihavalla ei ole paljon lihasmassaa, hänen lepoaineenvaihduntansa on olematon. Silloin ei auta edes köyhäkalorinen dieetti, JOS ei lisäksi harrasta liikuntaa ja hommaa ittelleen sitä lihasta!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja oikea lihava kertoo::
ensiksikin, mua aina naurattaa nämä, jotka reagoivat aina, että: sairaus lihotti, kilpirauhasarvot jne pielessä..totuushan on, että suurin osa lihavista ei sairasta MITÄÄN sairautta, mijkä lihottaisi.

ja sitten asiaan: olen lihava, koska

-syön oikeaa ruokaa, jossa rasvaa, hiilaria ja proteiinia sekoitettuna joka aterialla, eli siis lähinnä lihaa ja perunoita, pastaa ja kastiketta yms.

-edellistä tavaraa syön liikaa kerralla, siis isoja annoksia ja otan toisenkin annoksen, tästä aiheutuu insuliinisuihku elimistööni, joka taas aiheuttaa elimistön paniikkireaktion, jolla se yittää nopeasti varastoida kaike ravinnon kudoksiin, että veren sokeriarvo laskisi.

-varmistan energian varastoitumisen rasvakudoksiini ottamalla mukaan sokeria ja rasvaa sekoitettuna, eli jälkiruokaa ja napsimalla usein makeaa ja rasvaista, siis pitkin päivää.

-en liiku hiukaakaan enempää, kuin on pakko

-nukun liian vähän ja juon vielä kaljaa tai jotain sokerialkoholisotkua.

että näin.
Tadaa! Propagandaa joltakulta, joka ei voi sietää syystä tai toisesta lihavia :D
 
vieras
mun läskit tulee siitä ku en liiku ja lapsuudesta asti ollut lihava, bmi jotain 40. Äitee teki aina rasvaisia ruokia, ja olipas opetteleminen siihen että syö kevyemmin. Nyt olen painon NOUSUN saanut kuriin, ja kohta lähtee laskemaan kun zumba kutsuu läskejäni!
 
oikea lihava kertoo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oikea lihava kertoo::
ensiksikin, mua aina naurattaa nämä, jotka reagoivat aina, että: sairaus lihotti, kilpirauhasarvot jne pielessä..totuushan on, että suurin osa lihavista ei sairasta MITÄÄN sairautta, mijkä lihottaisi.

ja sitten asiaan: olen lihava, koska

-syön oikeaa ruokaa, jossa rasvaa, hiilaria ja proteiinia sekoitettuna joka aterialla, eli siis lähinnä lihaa ja perunoita, pastaa ja kastiketta yms.

-edellistä tavaraa syön liikaa kerralla, siis isoja annoksia ja otan toisenkin annoksen, tästä aiheutuu insuliinisuihku elimistööni, joka taas aiheuttaa elimistön paniikkireaktion, jolla se yittää nopeasti varastoida kaike ravinnon kudoksiin, että veren sokeriarvo laskisi.

-varmistan energian varastoitumisen rasvakudoksiini ottamalla mukaan sokeria ja rasvaa sekoitettuna, eli jälkiruokaa ja napsimalla usein makeaa ja rasvaista, siis pitkin päivää.

-en liiku hiukaakaan enempää, kuin on pakko

-nukun liian vähän ja juon vielä kaljaa tai jotain sokerialkoholisotkua.

että näin.
Tadaa! Propagandaa joltakulta, joka ei voi sietää syystä tai toisesta lihavia :D
niin, niin... tiedät tietenkin minua paremmin, mutta olen nyt 98 kiloinen, laihduttanut olen 115 kg:stä. eikä mulla ole mitään lihavia vastaan, eikä kyllä laihojakaan vastaan, en ole erityisen propagandahaluinen, enkä kiinnostunut muiden ihmisten ulkonäöstä tai vaatekoosta.
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oikea lihava kertoo::
ensiksikin, mua aina naurattaa nämä, jotka reagoivat aina, että: sairaus lihotti, kilpirauhasarvot jne pielessä..totuushan on, että suurin osa lihavista ei sairasta MITÄÄN sairautta, mijkä lihottaisi.

ja sitten asiaan: olen lihava, koska

-syön oikeaa ruokaa, jossa rasvaa, hiilaria ja proteiinia sekoitettuna joka aterialla, eli siis lähinnä lihaa ja perunoita, pastaa ja kastiketta yms.

-edellistä tavaraa syön liikaa kerralla, siis isoja annoksia ja otan toisenkin annoksen, tästä aiheutuu insuliinisuihku elimistööni, joka taas aiheuttaa elimistön paniikkireaktion, jolla se yittää nopeasti varastoida kaike ravinnon kudoksiin, että veren sokeriarvo laskisi.

-varmistan energian varastoitumisen rasvakudoksiini ottamalla mukaan sokeria ja rasvaa sekoitettuna, eli jälkiruokaa ja napsimalla usein makeaa ja rasvaista, siis pitkin päivää.

-en liiku hiukaakaan enempää, kuin on pakko

-nukun liian vähän ja juon vielä kaljaa tai jotain sokerialkoholisotkua.

että näin.
Tadaa! Propagandaa joltakulta, joka ei voi sietää syystä tai toisesta lihavia :D
Aivan totta, ton kirjottajalla ei ole grammaakaan ylimääräistä!
 
Mulla on muuten kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta ennen sen toteamista mulla oli ollut kauan ylipainoa eikä lääkityksen myötä ole paino laskenut yhtään. Kyllä mun ylipaino on tullut väärillä ruokaalutavoolla ja liikunnan vähyydellä.
 
ai mitään ei oo ketään vastaan
Alkuperäinen kirjoittaja oikea lihava kertoo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oikea lihava kertoo::
ensiksikin, mua aina naurattaa nämä, jotka reagoivat aina, että: sairaus lihotti, kilpirauhasarvot jne pielessä..totuushan on, että suurin osa lihavista ei sairasta MITÄÄN sairautta, mijkä lihottaisi.

ja sitten asiaan: olen lihava, koska

-syön oikeaa ruokaa, jossa rasvaa, hiilaria ja proteiinia sekoitettuna joka aterialla, eli siis lähinnä lihaa ja perunoita, pastaa ja kastiketta yms.

-edellistä tavaraa syön liikaa kerralla, siis isoja annoksia ja otan toisenkin annoksen, tästä aiheutuu insuliinisuihku elimistööni, joka taas aiheuttaa elimistön paniikkireaktion, jolla se yittää nopeasti varastoida kaike ravinnon kudoksiin, että veren sokeriarvo laskisi.

-varmistan energian varastoitumisen rasvakudoksiini ottamalla mukaan sokeria ja rasvaa sekoitettuna, eli jälkiruokaa ja napsimalla usein makeaa ja rasvaista, siis pitkin päivää.

-en liiku hiukaakaan enempää, kuin on pakko

-nukun liian vähän ja juon vielä kaljaa tai jotain sokerialkoholisotkua.

että näin.
Tadaa! Propagandaa joltakulta, joka ei voi sietää syystä tai toisesta lihavia :D
niin, niin... tiedät tietenkin minua paremmin, mutta olen nyt 98 kiloinen, laihduttanut olen 115 kg:stä. eikä mulla ole mitään lihavia vastaan, eikä kyllä laihojakaan vastaan, en ole erityisen propagandahaluinen, enkä kiinnostunut muiden ihmisten ulkonäöstä tai vaatekoosta.
...viestisi sävy on kuitenkin kielteinen, joten vilkaisethan peiliin siellä päässä...
 
Mä oon vain lievästi lihava... Mutta paino ei nyt raskauksien jälkeen tipu koska syön joka päivä jotain herkkua, karkkia, suklaata, jädeä... pidän myös juustokakuista ja tykkään tehdä niitä, no, jonkunhan nekin on sitten syötävä ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Mä oon vain lievästi lihava... Mutta paino ei nyt raskauksien jälkeen tipu koska syön joka päivä jotain herkkua, karkkia, suklaata, jädeä... pidän myös juustokakuista ja tykkään tehdä niitä, no, jonkunhan nekin on sitten syötävä ;)
Muista, että nyt kun olet lihava, kukaan ei rakasta sinua, ei halua sinua, eikä voi sietää sinua. Sinä olet myös tyhmä, äärimmäisen laiska, ruma, muodoton ja haiseva.

Tämä teksti ei ole oma henkilökohtainen mielipiteeni, vaan tämä edustaa suurta osaa palstalaisia.
 
oikea lihava kertoo
halusin vain sanoa, että kyllä lihavakin voi tietää, miksi on lihava. mutta jos ei ole pakkomiellettä laihduttaa, ei lihavuudellakaan ole niin väliä. ei meidän lihavuutemme tyhmyydestä tai tietämättömyydestä johdu. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Mä oon vain lievästi lihava... Mutta paino ei nyt raskauksien jälkeen tipu koska syön joka päivä jotain herkkua, karkkia, suklaata, jädeä... pidän myös juustokakuista ja tykkään tehdä niitä, no, jonkunhan nekin on sitten syötävä ;)
Muista, että nyt kun olet lihava, kukaan ei rakasta sinua, ei halua sinua, eikä voi sietää sinua. Sinä olet myös tyhmä, äärimmäisen laiska, ruma, muodoton ja haiseva.

Tämä teksti ei ole oma henkilökohtainen mielipiteeni, vaan tämä edustaa suurta osaa palstalaisia.
Juu, aivan totta, näin se asia on :D

Kyllä täytyy myöntää että nyt olen tosiaan hieman haiseva kun jäde ei ole hylaa... :saint:
 
Minä vain.
Mä oon ollu lähes koko ikäni ylipainoinen, nyt oon saanu laihdutettua melkein normaalipainoiseksi.

Mun lihavuus johtui ihan siitä, että harrastin syömistä.. Söin tavallista kotiruokaa, mutta sen lisäksi paljon herkkuja ja turhia välipaloja ja lisukkeita.
Esim. söin;
aamupalalla 2 leipää, voita juustoa, leikkelettä, kurkkua, jogurttia, tuoremehua.
Lounaaksi jauhelihakeittoa 1-2 lautasellista, maitoa, 2 ruispalaa, voita juustoa. Jälkiruokaa. Aterioiden välillä karkkia, sipsiä.
Iltaruokaa, esim. perunoita ja kastiketta 2 perunaa, kauhallinen kastiketta, 2 leipää, voita juustoa, maitoa. Taas vähän hyväskää, keksi silloin toinen tällöin.
Iltapalaa, 2 leipää, voita, juustoa, leikkelettä, kurkkua, maitoa jne.
Hamppareita tai pitsaa silloin tällöin, aika harvoin, mutta sellaisten jälkeen oli pakko saada makeaa, suklaata, jäätelöä. Suklaata hujahti koneella istuessa helposti levyllinen, yhden jäätelötuutin jälkeen teki mieli toista.

Siis ruoka sinästä terveellistä, tavallista kotiruokaa, mutta kaikki herkut siinä välissä, huh. Ja se leivän määrä, 10 palaa päivässä!

Nyt kun oon pannu ruoka-asiat kuriin, oon huomannu, että aikaa on tosi paljon enemmän. Koneella istuessa tulee vieroitusoireita, mitä keksisi käsille, jotka ovat tottuneet liikkumaan pussista suuhun?
 
omnom
Minä opettelen nyt ns. normaalia syömistä ja laihdun pikkuhiljaa. Kerron mitä söin pahimmassa alennustilassa...

Aamupala: en syönyt, nukuin
Lounas: en syönyt tätäkään, nukuin
Päivällinen: jos olin hereillä, pakastepitsa/pitakebab/2 annosta kotiruokaa
Iltapala: 1 kokonainen (kyllä, luit oikein) suklaalevy, sipsiä/karkkia, 1,5 litran limupullo
Yöpala: kts. yllä

:(
 

Yhteistyössä