onko muita 14-vee odottajia?

  • Viestiketjun aloittaja miriza
  • Ensimmäinen viesti
eukko87
eihän kaikki ole 14 vuotiaana samanlaisia MUTTA siittä huolimatta minun mielipie on että 14 vuotias on lapsi josta huolehtii ja vastaa vielä oma äiti ja isä..toisin kun täysi ikäiset jotka joutuu vastaan kaikesta ite..hullulta tuntuu ylleesäkki se että 14 ikänen harrastaa tuommosia hommia..kuvitellaanko sitä että ollaan niin aikuisia..varmaankin..mutta asia on aivan toisin..
vanhempien huolehdittavana oleva lapsi saa lapsen..huhhuh..nykyaika on tätä..ja hullummaksi vaan menee..kyllähän se voi tuntua helpolta kun aattelee mutta oottaa vaan ku hetki koittaa nii voi olla että suu pielet mennee hyvin äkkiä vähä toisiin suuntii mitä sillon kun kaikki oli vielä entisellään..sitte se onki myöhästä ruveta enää empimään tai perumaan..
 
eukko87
\ \|O \|O Millä oikeudella sä auot päätäs täällä idiootti???
[/quote]


Tämä keskustelu juttuhan on täällä sen takia, että jokainen voi sanoa omat mielipiteet.
Ihmiset on erillaisia ja ajattevat eri tavalla. Eikä siitä muuksi muututa. TURHAA ALKAA HAUKKUMAAN KETÄÄ IDIOOTEIKS!
Mä en ole sen kannalla ainakkaan, että 14-vuotiaat tekee lapsia. Ja mitä sitte, jokainen voi omista kokemuksistakertoa ja sanoa mitä mieltä on!! Jos sinä oot näköjään sitä mieltä, että on hyvä, että lapset tekee lapsia niin, so what?
...Kyllä koulussa on kerrottu ehkäisystä ja miten niitä tehään. Vahinko se varmaan on ollu, mutta 14-vuotias on leikkiny varmaan vielä pari-kolme vuotta sitte ite nukeilla. Oikea vauva ja nukke EI ole sama asia.
Mitä puutut toisten sanomisiin? Tuokin kelle kirjortit ^ton lauseen, niin se kertoi vaan oman mielipiteen asiasta ja varmaa omat kokemukset ja itsehän 14-vuotias tyttö on tänne kertonut odotavansa lasta...



[/quote]

Joo ei se nukke ja oikia vauva ole todellakaan sama asia..entiiä jos ne jotku peruskoululaiset aattellee et ei kehtaa ennää leikkiä siinä iässä kotista nukkeilla nii pittää tehä oikia vauva..mutta silläkö ei sitte voikkaa nui vaa "leikkiä"..minä aianki elläisin siinä iässä vielä sitä aikaa rauhassa..ja haaveilisin vähä myöhemmin nuista hommista..
 
eipä se 16-18v.kaan mikään aikuinen ole...aika epäkypsiä teksejä täältä olen"bongaillut", tyyliin haluisin oman vauvan olen jo 17v...Olen itse saanut ekat lapseni 20v., juuri miettien "mä haluun ja olen tosi aikuinen".Hyvin pärjättiin, iltatähden sain 30v. Ruumiillisesti huomaa että nuorana "jaksoi paremmin", mutta ainakin itsellä henkinen puoli on paljon kypsempi nyt.mutta onnea kaikille äideille..
 
Mä nyt laitan tän tänne vaikka teitä ei välttämättä kiinnosta,ja tämän tiedättekin,mutta.......

14 vuotiaan ei todellakaan kannata tekemällä tehdä lasta,eri asia jos vahinko sattuu ja päätetään pitää lapsi.
Hienoa,jos on valmis ottamaan sen vastuun,mitä seksiä harrastamalla on sanut aikaan.Ei voi kuin hattua nostaa sellaiselle ihmielle,joka päättää iästän huolimatta sen lapsen pitää,ja antaa hänelle sellaisen kodin,jonka viaton pieni ihminen ansaitsee,eli hyvän ja rakastavan.

Kuten jo sanoin.Kenenkään 14 vuotiaan ei pitäisi vielä tehdä lapsia.

Mutta kun paska on jo housuissa,niin minkäs sille enää voi?
(tuosta ei tartte vetää hernettä nokkaan)

Onnea kaikille tuleville äideille,ikään katsomatta
:heart: :heart: :)
 
Mun mielestä on turhaa alkaa enää siinä vaiheessa haukkumaan ja sättimaan ihmistä, joka on jo päätänyt lapsen pitää. Siinä vaiheessa se ei auta enää mitään. Päinvastoin, aiheuttaa vain pahaa mieltä ja vakeutta tilannetta entisestään. Jos 14-vuotias harrastaa seksiä, ja tulee raskaaksi, niin kyllä minustakin lapsen pitäminen ehdottomasti on kypsempi valinta kuin abortti. Toivottavasti keskustelun aloittajan vanhemmat ja muut läheiset tajuavat, että apua ja hyvää tukiverkostoa tarvitaan, eikä haukkumisesta ja selän kääntämisestä ole enää hyötyä. Vahinko on jo sattunut.
Puhukaa mielummin siitä ehkäisyn tärkeydestä, kun siitä on vielä jotain hyötyä. Eli murrosiän kynnyksellä.

T.Äiti 20v. :whistle:
 
annimam
Tuota tuota...tässäpä vain ihmettelen miksi ihmeessä aloittajan päälle vyörytetään noin paljon p*****. En sano että olisin täysinn sujut hänen elämäntilanteensa kanssa, mutta mielestäni hänellä olisi ollut täysi oikeus etsiä täältä kanssasisaria. Tottakai sitä saa mielipiteitään julki tuoda, mutta mikseipä avattaisi uutta ketjua"mitä mieltä 14v odottajista".

Voimia ja jaksamista aloittajalle!
 
tässä joku sanoi ettei saa nukkua koskaan kuin 2-3 tunnin pätkiä. älä huoli meidän vauva on nukkunut 2vk ikäisestä 4-5h unia ja nyt 2,5kk ikäisenä posottelee vähintään 6h putkeen joka yö! että täällä ainakin ollaan energiaa täynnä ja vauva on maailman suloisin olento, varsinkin kun se on oma! toivotan onnea ja kasvakaa yhdessä poikaystäväsi kanssa, pitäkää huoli toisistanne ja pyytäkää apua vanhemmilta&ystäviltä kun sitä tarvitsette! vauva tulee olemaan nro.1 teidän elämässänne.
 
mä todella toivon, sun takia, että tämän lapsen isä on vanhempi. Vaikka sä luulet olevasi valmis äidiks nii 14 vuotias poika ei todellakaan ole valmis isäks, tytöthän kehittyy paljon nopeammin ja poikaystäväsi (jos hän nyt on kuvioissa enää) jättää teidät kyl nopeasti ku huomaa että vauvanhoito ei ole mikään lastenleikkiä.

mut jos sä nyt kerran oot raskaana jo nii voimia sulle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2006 klo 18:38 säästöpossu kirjoitti:
mä todella toivon, sun takia, että tämän lapsen isä on vanhempi. Vaikka sä luulet olevasi valmis äidiks nii 14 vuotias poika ei todellakaan ole valmis isäks, tytöthän kehittyy paljon nopeammin ja poikaystäväsi (jos hän nyt on kuvioissa enää) jättää teidät kyl nopeasti ku huomaa että vauvanhoito ei ole mikään lastenleikkiä.
Jos nyt kuitenkin erotettaisiin faktat ja oletukset toisistaan.. ;)
Faktaa on se, että pojat yleisesti ottaen kehittyvät tyttöjä hitaammin. Mutta Säästöpossun henk.koht. oletus on, että isä jättää perheensä. Ei sen aina tarvitse mennä näin.

Meidän perheen isukki oli 15v kun esikoisemme syntyi (minä silloin 16v). Reilu kahden vuoden päästä tästä saimme kaksostytöt ja kyllä tuo isä edelleen lapsistaan huolta pitää. :heart: Eli mitä jos jättäisimme vaihteeksi ne iällä yleistykset sikseen? :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2006 klo 18:51 Mariam kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2006 klo 18:38 säästöpossu kirjoitti:
mä todella toivon, sun takia, että tämän lapsen isä on vanhempi. Vaikka sä luulet olevasi valmis äidiks nii 14 vuotias poika ei todellakaan ole valmis isäks, tytöthän kehittyy paljon nopeammin ja poikaystäväsi (jos hän nyt on kuvioissa enää) jättää teidät kyl nopeasti ku huomaa että vauvanhoito ei ole mikään lastenleikkiä.
Jos nyt kuitenkin erotettaisiin faktat ja oletukset toisistaan.. ;)
Faktaa on se, että pojat yleisesti ottaen kehittyvät tyttöjä hitaammin. Mutta Säästöpossun henk.koht. oletus on, että isä jättää perheensä. Ei sen aina tarvitse mennä näin.

Meidän perheen isukki oli 15v kun esikoisemme syntyi (minä silloin 16v). Reilu kahden vuoden päästä tästä saimme kaksostytöt ja kyllä tuo isä edelleen lapsistaan huolta pitää. :heart: Eli mitä jos jättäisimme vaihteeksi ne iällä yleistykset sikseen? :)
ei niin, ja toivottavasti ei mene niin :) mutta olen silti sitä mieltä et sitä voi sattua ja ku ap on vasta 14 nii onkohan kivaa olla sit 14-15 vuotiaana yksinhuoltaja!?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2006 klo 19:52 säästöpossu kirjoitti:
ei niin, ja toivottavasti ei mene niin :) mutta olen silti sitä mieltä et sitä voi sattua ja ku ap on vasta 14 nii onkohan kivaa olla sit 14-15 vuotiaana yksinhuoltaja!?
Nyt oikea ääni kellossa: "sitä voi sattua." ;) Oikeassahan olet että tulee ottaa kaikki mahdollisuudet huomioon. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaiken pitäisi mennä ikävimmällä mahdollisella tavalla. :)
 
Lumiperhonen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2006 klo 12:23 vieras kirjoitti:
:LOL: onnee vaan!! Sen jälkeen et sitte saakkaan nukkua kokonaista yötä pitkään aikaan.... :D tää on niiin kivaa!!!! ihan ku olis aina humalassa ku univajetta on niin hitosti ku yölläkään ei saa nukkua muutaku parin tunnin pätkiä :headwall:
Ja taidat saada sanoa hyvästit opiskeluille joksiki aikaa!!heh ilman ammattia nyt sitte olet--->toisten elätettävänä :LOL: mut ONNEA OIKEIN PALJON!!!Mikäli sit oikeesti olet raskaana ja 14vee LAPSI!!
ja et ole itsekkään lapsen saadessasi ollut kuin max.5-6wee vanhempi... tää on kuitenkin alle 20-vuotiaiden palsta, vai??? Ja jos et kuulu alle 20-vuotiaiden ryhmään niin painu sinne minne aurinko ei paista toisia mollaamasta.... idiootti sinä kyllä oot, ei voi muuta sanoa.... ja ap:lle paljon onnea. Rankkaahan siitä tulee mutta varmasti sinustakin kasvaa hyvä äiti.
 
totta,älä välitä noista.... vaik oot aika nuori (tajuut sen varmaan itsekkin)niin älä murehdi. Tärkein on se että vanhemmat ymmärtää ja auttaa... Jos olet valmis tulemaan äidiksi niin se on tärkein... Se on sun elämä ja sä päätät miten elät sen eikä kukaan muu... pyydä aina apua kun tartteet ja ole rohkea...
Muist yks asia:Lapsi tarttee sua...Jos vaikka kaikki hylkää ja mies jättää niin lapsi on aina sun viereessä tukeena ja aina auttamassa.. se on kuin pala sinusta puolikas sinua joka kaipaa ja haluaa sun rakkautta ja turvallisuutta....
Onnea ja kirjoittele miten edistyy raskaus...
ps.kiinnostaa miten raskaus sujuu ;)

ONNEA :heart:
 
annimam harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2006 klo 17:26 Kimin äippä kirjoitti:
Eipä oo kamalasti ap:tä näkyny aloituksen jälkeen.. Enkä sano tätä pahalla,mut tuntuu ettei tää oo ihan tosi juttu..



Voiskohan se johtua siitä ettei ap:n tarkoituksena ollut saada minkäänlaista moralisointia osakseen vaan löytää muita samassa tilanteessa olevia!
Miksipä ap tänne vielä kirjoittaisi?
 
Te sitten uskotte ihan kaiken :LOL: :LOL:

Ei kenellekkään tullut mieleen,että silloin kun tämä aloitus on tehty,niin samaan aikaan on tehty myös paljon muita provoja.


Mutta jos tämä olisi totta,niin hurjan paljon onnea ap:lle :) :) :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2006 klo 12:23 vieras kirjoitti:
:LOL: onnee vaan!! Sen jälkeen et sitte saakkaan nukkua kokonaista yötä pitkään aikaan.... :D tää on niiin kivaa!!!! ihan ku olis aina humalassa ku univajetta on niin hitosti ku yölläkään ei saa nukkua muutaku parin tunnin pätkiä :headwall:
Ja taidat saada sanoa hyvästit opiskeluille joksiki aikaa!!heh ilman ammattia nyt sitte olet--->toisten elätettävänä :LOL: mut ONNEA OIKEIN PALJON!!!Mikäli sit oikeesti olet raskaana ja 14vee LAPSI!!

tämä ei kyllä ole totta! minuakin kaikki varotteli ihan kamalasti että sitten et saa nukkua! ja p-a-s-k-a-t... toki voi jotkut vauvat valvottaa mutta sitä ei pidä yleistää! meidän neiti nukkui jo synnäriltä asti 4 tunnin pätkiä jotka piteni 6 tunnin pätkiin... ja 5 kuukauden ikäsenä nukkui jo yöt heräämättä!!! joten ei se kaikille ole valvomista!!!!! :LOL: :kieh:
 
Joo mutta lapsen kasvatus ei todellakaan oo mitään nukkeleikkiä!! hitto vie ootte tyhmiä!! :headwall: ja tosiasia on että vauva syö aika tiheään ensimmäisinä elinkuukausinaan ja kaikki lapset ei oo helppoja!!mut eihän lapset voi tajuta lapsista mitään vielä siinä iässä ku nukeilla leikkivät!!!!!!!!!!ja saahan täälä teidän kersojen kirjotuksia käydä vanhemmatki äidit lukemassa!että lisätkää sellaset 10v tohon 14vuoteen nii saatte mun iän! :LOL:
 

Yhteistyössä