onko muita - 83 odottajia?

juu löytyihän ne, ensin miehen kanssa etsittiin melkein koko asunto ja sitten alettiin miettimään, että missä ne vois olla ja autossahan ne penkin alla... No kaikkea sattuu ja tapahtuu..

Onko muut käynyt pelkopoleilla. mä kävin tänään jorvissa, ihan hyvä vähän yli tunnin keskustelu oli ja ehkä nyt sinne synnyttämään on helpompi mennä. Ja sunnuntaina vielä tutustuminen jorviin, niin eiköhän se synnyttäminen ilman suurempia pelkoja hoidu.

vauva tuntuu voivan mahassa loistavasti, potkii minkä kerkiää. Maanantaina vasta neuvola, tänään piti olla mutta piti peruuttaa.

Vielä pitäis puuttuvat tavarat ostaa, mutta onhan tässä vielä joulukuu aikaa. Ja jotenkin pitäis into viel riittää noihin joululahjoihin....

Emmy ja prinsessa 34+3
 
Täällä vielä koko synnytys tuntuu niin kaukaselta asialta ettei sitä kauheesti tule mietittyä, mut nyt kun tuolla jossain oli tuo linkki turun sanomien sivuille, jossa oli juttu tyksistä niin hiukan miettii et pitäiskö peruuttaa koko juttu tai muuttaa jonkun muun sairaalan alueelle...

Inkaliina ja AnniAapeli 22+6
 
ai onko siellä kohdeltu synnyttäjiä huonosti vai mitä, en ole kuullutkaan....

No tuol jorvissa ainakin tuntui kaikki aika hyvältä mitä kertoi. Mutta siellähän sen näkee millaista se kohtelu on.

emmy
 
tuossa se linkki. saa jonkinlaisen kuvan. lisäksi yleisönosastolla oli ollut kirjoitus, jossa eräs äiti oli moittinut paikkaa. henkilökuntaa ei kuulemma ollut tarpeeksi ja tän naisen olis kuulemma kätilön mukaan pitänyt tietää, milloin alkaa ponnistaa ilman kätilöä. ym.

http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2008-11-22,104: 2:578004,1:0:0:0:0:0:
 
ai niin. tuu sitten kertoon kun olet jorvissa vieraillut, millasta siellä oli. tässä vähän miettii, josko olis ihan vahingossa espoon suunnalla synnytyksen aikaan. mies asuu vielä meinaan siellä työn vuoksi ja jorviin olis viiden minuutin matka :)
 
Juu mä tulen ilmoittelemaan. Ainakin se mitä nytten siellä näin niin se oli kivan näköinen paikka. Ei mikään vanhan näköinen. Toin eipä kai sitä niissä synnytys tuskissa mieti, että onpa kauhean näköistä. Että synnytyssali, oli simppeli, sänky, vessa, suihku, sitten oli keinutuoli, nojatuoli ja se synnytys pallo. Ja muutenkin kätilö kertoi, että siellä saa olla vapaasti oma itsensä, että ei olepakko olla piuhoissa sängyssä jos ei halua.
 
kävin lukemassa ton jutun. kyllä mäkin miettisin että menisinkö tonne synnyttämään. ei kyllä kuulosta yhtään hyvältä. tulet tänne enne laskettua aikaa, niin pääset synnyttämään jorviin.
 
tuskin ne synnyttämään tulevaa potkii ulos... :LOL:

Vitsi että tänään väsyttää.. olen taas ahertanut ihan liikaa, leivoin, siivoilin ja pesin pyykkiä. Ei vaan enää tähän aikaan viitsisi mennä nukkumaan.

Mulla on koko ajan sellainen olo, että mun maha repeää ihan kohta, taitaa taas venyä nahka, kun on niin tukala olo.

Muutenkin nyt on alkanut miettimään vauvaa, että kohta sen saa syliin ja näkee millainen se on. Ei enää kauan kun se tapahtuu.

emmy ja prinsessa 34+4
 
emmy: voisit tulla tännekin leipomaan ja siivoon. Täällä kun ollaan vielä töissä ja tuntuu et toisinaan 12/7. eli tälläkään viikolla ei ole yhtään ainoota vapaapäivää. Niin, sulla ei ole enää pitkä aika kun vauva tulee maailmaan.

Inkaliina ja AnniAapeli 23+0
 
missä sä olet töissä?

Juu välillä tulee näitä pieniä aherrus puuhia. Ihan hyvä. tosin jäi tuota tekemistä vielä huomiseksi. On taas vähän jäänyt rempalleen taloudenhoito. Mutta viikonloppukin on jo täynnä, lauantaina olis kaks menoa. Pitäis miettiä mihin vaatteisiin mä mahdun.

Tosin mä jo odotan kesää että pääsis ostaa uusia vaatteita, jos olis saanut kiloja pois.

emmy ja prinsessa 34+4
 
olen töissä seurakunnalla: diakonian virassa, mutta sen lisäksi teen nuorisotyötä, lähetystyötä, siivoan jos haluan työhuoneeni olevan siisti, tiskaan ja hoidan kaikki tarjoilut ym. kivaa pientä, mihin kirkkoherran arvolla ei voi ryhtyä.

Inkaliina ja AnniAapeli 23+1 (mikäli olen enää yhtään kärryillä)
 
huomenta mammat.
Se olis taas sunnuntai.
Eilen olin miehen firman pikkujouluissa, ja jäipä jouluruoka vähälle, kun en mä voinut oikein mitään syödä, kaikki kalat oli sellaisia joita en voinut syödä, ja laatikoista en piittää, että oli aika niukka ruoka. no onneks tuo äidin joulu pöytä on parempi. jos sinne asti pysyn koossa.

Tänään mennään sairaalaan tutustumaan, muuten taidan vaan maata sängynpohjalla, ei oikein mitään jaksaisi tehdä.

Mahakin tuntuu räjähtävän taas htkellä millä hyvänsä ja väsyttää..

Olipa taas valitusta, toivottavasti teillä muilla menee paremmin.

Emmy japrinsessa rv 35
 
tuonne saapi käydä lisää mässä oman allekirjoituksen :)

http://www.adressit.com/tyks_synnytysosasto

emmy: tahtoo kanssa tutustumaan sairaalaan, mut taitaa jäädä haaveeksi tyksissä kun ei enää vuoden vaihteen jälkeen niitä järjestetä :(
 
toi on kyllä kovin outoa että kaikki menee tuohon suuntaan. Kohta se on pelkkää liukuhihnatyötä.

Tänään olin neuvolassa...
sf-mitta 37cm eli ihan kamalasti.
Painoa tullut liikaa viikossa, neuvola täti kyseli että kuinka plajon herkuttelen, sanoin että en vain jaksa liikkua tän mahan ja tän painon kans, tosin tänään pyörin 5h sellossa...
verenpaine 105/65 ja pulssi 134...liikaa, sitä pitäis seurata..

ens viikolla sit tavallinen ja lääkärineuvola, että pääsee oikein kunnolla taas tutkittavaksi.
no se ois sitten vika lääkäri ennen synnytystä, ainakin rutiinitarkastuksista.

Tänään tuli ostettua melkein kaikki tarpeellinen ennen synnytystä, että vauva voi alkaa sitten kohta jo syntymään. Mutta jos se viel pari viikkoa pysyisi mahassa niin hyvä ois.

emmy ja prinsessa 35+1
 
Emmy: sinulla on sittén jo jännät paikat. mäkin pyörin aika usein sellossa, silloin kun satun siellä suunnalla olemaan :)

Täällä odotellaan helmikuun puoltaväliä, että pääsee pois töistä. Ei jaksa eikä kiinnosta :)

Inkaliina ja AnniAapeli oliskohan se 23+5
 
kiitosred dragon. No olen mä muutaman tyttöjutun ostanut. muut ovat aikalailla noita unisex vaatteita. Että taidan odottaa noita tammikuun alennus myyntejä, että jos saisi hieman halvemmalla. Kävin kyllä tossa pikkuruisia mekkoja katselemassa.Oli ne niin suloisia.

Kuinka teidän pikku prinsessa voi?
Mua jo mietityttää, että tuleeko tätä masua ja näitä potkuja ikävä, kun vauva putkahtaa ulos... Kai se sit pitää vain tehdä seuraava lapsi pien... mitäköhän mies tykkää... :LOL:

Emmy ja prinsessa 35+3
 
inkaliina: niin kyllä mäkin haluan tästä jättimahasta eroon, ja jo tulleesta 15kg. mutta nämä potkut ovat silti ihania, vaikka välillä sattuukin. no sen näkee sitten kun tämä vauva tulee ulos.

Mulla täällä on taas kerran hermot kireällä. Yritän olla hiljaa etten räjähdä tuolle miehelle. Eikä se raukka parka ole tehnyt yhtään mitään pahaa...

Kai sitä vain on väsynyt kun olen taas melkein koko päivän touhunnut.Tosin nyt tuntuu että en ole saanut yhtään mitään aikaiseksi.

Emmy ja prinsessa 35+4
 
emmy: onneksi mulle on tullut vaan 1kg lisää. toivottavasti ei paljon tulekaan. tosin joulun aikaan kun on kaikenlaisia juhlia ja syöminkejä ni voipi olla että nousee kohisten paino.

jippii! kelalta tuli ilmoitus että kahden viikon sisällä tulee äippäpakkaus

Inkaliina ja AnniAapeli 24+1
 
emmy: Meidän arki on lähtenyt todella hyvin käyntiin. Nti on rauhallinen ja kiltti (ainakin välillä). Aloitettiin maanantaina d-vitamiinitipat, jotka sai aikaan ihanat masuvaivat toisella.. Mutta vaihdoin ne jekovit-tippoihin ja aloin antaa myös cuplaton-tippoja, ni heti on masuvaivat helpottanut (koputtaa puuta).

Tänään kävi nla-täti kotona ja viime viikosta painoa oli tullut lisää 380 g. Paino siis: 4750 g (viimeksi 4370 g) ja päänympärys oli 39,7 cm (syntyessä 38cm).

Ja sitten ootte pohtinut, että miten joillain voi tulla mahaa/potkuja ikävä.. ni voisin sanoa, että ihmettelen sitä itsekin.. Mutta toisaalta, mulla on ikävä varsinkin niitä potkuja :heart: . Ei varsinaisesti itse mahaa kylläkään.

Vauvakuume jyllää.. Mutta pakko malttaa mieli.
 
Se on hyvä, että teidän arki on alkanut hyvin. Mä täällä kärsin supistuksista. Mititään tässä miehen kanssa vain, että mistä hitsistä sitä tietää, mitkä supistukset ovat niitä oikeinta. Nyt taas on aika kivuliaita supistuksia. En tiedä. eipä vielä olis aika syntyä, kunhuomen alkaa vast rv 36.

No tiistaina on neuvola ja lääkärikin on jo torstaina. no ainahan sinne synnytysosastolle voi soittaa..

emmy ja prinsessa 35+6
 

Yhteistyössä