Onko muita kaksosten odottajia?

  • Viestiketjun aloittaja SusMaria
  • Ensimmäinen viesti
Täälläkin siis odotellaan kaksosia viikoilla26 mennään :) on tää vaan aika hurjaa ja pelottavaa....ennestään kohta kolme vuotias uhmaikäinen tyttö. Eilen sain päätöksen ettei tarvitse enään töihin palata vaan sairaslomalla olen synnytkseen asti...mikä vähän helpottaa oloa...kolmen viikon välein käyn ultrassa tarkkailussa. ja nyt sain ajan synnytystapa arvioon sekä muutenkin ajan keskustelemaan kätilön kanssa synnytyksestä.
Kovasti kaikille odottajille jaksamista :heart:
 
Heips kaikki!
Täälläpäs on ollu hiljasta. Kertokaapas kuulumisia!!!
Minulla alkaa olla 23 viikkoa täynnä. Eka äippäpoli käyty ja seuraava vasta elokuun lopussa. Poikiahan nämä molemmat sit ultraajan mukaan on. Painovat pari viikkoa sit kumpiki reipas 300g. Isoja kavereita... :D
Hb on laskenu 100 ja oloki sen mukanen. Mahamitta on nyt 28 eli alkaa olla jo sitä luokkaa ku yheltä lopussa,huh huh. Paino hiipii uhkaavasti nousemaan reippaasti joten kai täs vähän kuitenki pitää yrittää liikuskella. Kun oli iha mukavasti sitä lähtöpainoaki...
Mielenkiinnolla jään odottelemaan teidän muiden kuulumisia. :wave:
 
heipsan!

tänne ei mitään ihmeempiä kuulu. masu kasvaa hurjaa vauhtia ja on joka paikassa tiellä :/ turvotusta on jonkin verran lähinnä jaloissa, ei mee muut kuin lipsuttimet enää jalkaan! no onnex on kesä! =)
supparitkin on muuttunut tosi kivuliaiksi ja mahaan on alkanu sattua ikävästi :( kuitenkin tunnen molempien vaavien liikkeet hyvin ni en ole huolestunut sen takia.
no torstaina sitten on äippäpoliaika ni näkee taas vaavit miten ovat kasvaneet ja mikä tilanne tuolla kohdunsuulla on tällä hetkellä.

jokos teitä muita on alkanut mietityttämään synnytys?

itse vähän kauhulla ajattelen koko synnytystä, kun esikoista synnytin kaksi vuorokautta kun en millään meinannut alkaa aukeamaan. suppareita kyllä tuli ja todella kivuliaitakin. sempä takia olen jo mietittynyt sektio vaihtoehtoakin, täytyypi to sitten kysästä tuolla ä.polilla tosta synnytyksestäkin jo jos saisi jonkun laisen mielenrauhan ku päässä se kuitenkin pyörii melkeen joka päivä! :/

nyt keittelemään aamukahvia!
 
En ole tiennytkään että tänne tälläinen palsta on ilmestynyt.
Odotan epäidenttisiä vk 34+0, joten lopussa ollaan pikku hiljaa. Kunhan nyt pysyisivät jonnin aikaa vielä masussa,mutta tänäänhän on se päivä kun ei enään synnytystä estellä vaan annetaan tulla jos on tullakseen =)

Meillä kasvatetaan suurperhettä. Pojat ovat 4v2kk ja 3v1kk ja sitten tyttö tasan 2v. Joten hulinaa tulee riittämään ja vähän huolestuttaakin tämä tuleva. Kaksoset ovat meidän suvun ensimmäiset, joten heitä ei jotenkaan osattu edes odotella.
Raskaus on edennyt tosi hyvin, tossa 28 viikon tuntumalla vähän raskausmyrkytys oireita oli ja olin paljon seurannassa sen takia. Mutta paineet hellittivät ja nyt on ollut taas suht hyvä olla.
Henkeä ahdistaa kyllä, taitaa B siellä painaa keuhkoja tai jotain.
Tänään olin neuvolassa ja painoa tullut 12,5 kiloa vain, onneksi koska lähtökin oli jo 15 kiloa liikaa.
Turvotusta on kans ollut pari viikkoa ja tuntuu lisääntyvän koko ajan. Mulla oli sitä tossa myrkytys uhan alla paljon,mutta on laskenut ja nyt taas lisääntyy pikkuhiljalleen. HB oli 121, joka on tosi paljon kun kk sitten se oli vain 107. Uuden lääkkeen myötä olen löytänyt onnen elämääni:) :LOL:
Sf mitta oli 46 cm, tälläisiin mittoihin en ole kyennyt ikinä raskauksieni aikana, maha onkin valtava :/ :)
Sukupuolia emme tiedä, säilyköön se salaisuutena saliin asti. Viime ultrassa 33+3 oli A vauva 2030g ja B 2090g. Koko ajan ovat olleet hyvinkin saman kokoisia, ihan sadan gramman tarkkuudella.
A oli rt:ssä, mutta B se vaan on tiukasti peräedellä tulossa. Toivottavasti kääntyisi, mutta jos ei käänny, meinaan silti synnyttää alateitse jos se vaan on mahdollista.
Supistuksia ei juurikaan ole minkään moisia, hieman harjoitus supistuksia vain, mutta viime ultrassa ol kaulaa enään 2 cm ja suu oli kiinni mutta avoin. Huomenna uus ultra, saas nähdä onko jotain uutta tapahtuntu sillä rintamalla.

Synnytys mietityttää jo kovasti. Vaikka 3 olenkin jo synnyttänyt, silti mietityttää tämä kahden synnytys, kuinka sitä oikein jaksaa koko homman. On se niin rankkaa jo tuo yhdenkin puristus, saati kahden.
Kaikki ovat tulleet kuitenkin suht nopeasti, 6-8 h ovat olleet.

Äh, kuopus heräsi, täytyy mennä laittamaan välipalaa :)
palailen tässä viimeistään huomenna ja toivottavasti moni muukin kirjoittelisi, olisi niin mukavaa kuulla muistakin.

rv 34+0
 
:(

Huomasin vaan että olin eilen kirjoittanut sf mitaksi 46 cm, ei nyt i han vaan 41 cm riittää tällä hetkellä =)
Ja kohdunsuu oli kiinni mutta pehmeä, eikä avoin :LOL:

No joo, tämän päiväseen. Kävin ultrassa ja voi pettymys. Painoarviota ei tehty koska on tehty alle viikko sitten viimeksi. Pitäs olla kahden viikon väli niiden teossa. Mutta siellähän noi oli:) B:kin oli kääntynyt poikittain, joten olemassa on sellainen mahdollisuus että kääntyykin vielä ennen synnytystä.
Kohdunsuulla oli tapahtunut hienoista muutosta. Kaulaa oli sen 2 cm, mutta suu oli jo sormelle auki :D :D
Että toivossa on tosi hyvä elää että lapset jonain kauniina päivänä tulisivat ulkomaailmaan.
Taas se kuopus heräsi, täytyy mennä sen kanssa

34+1
 
Heissan!
Puolivuotta sitten päätimme mieheni kanssa hankkia vielä yhdelle yhteiselle lapsellemme kaverin. Muuten perheeseemme kuuluu mieheni 2 tyttöä ja minun 3 tyttöä sekä puolitoista vuotias yhteinen poika.
Vihdoin huomasin olevani raskaana ja vitsinä väänsimme että meidän tuurilla siellä on kaksi... silloin emme enään mahtuisi autoomme. Viime viikon perjantaina kävin ultrassa ja siellähän ne kaksi köllötteli tyynen rauhallisena. Näky oli ihana mutta ehkä hieman shokeeraava.
Nyt totutellaan ajatukseen viikkoja on kohta 11 =)
 
Onnea äiskä69!!!! Ihana uutinen!!


Niinhän se meilläkin oli että yksi vielä tehdään ja sitten riittää. Jumalattoman kamalan hirveä pahoinvointi herätti tunteen että jos olisikin kaksi. Kun edellisissä raskauksissa pahoinvointi on ollut hieman normaalimpaa. Vitsailtiin siinä kans kaksosista moneen otteeseen ja niinhän siellä ekassa ultrassa näkyi kaksi vauvaa :heart: :heart:

Alkuun se oli järkytys, en ollut oikeesti pitänyt sitä mahdollisena ja muutenkin se että kohta meillä olisi 5 lasta! Raha asiat ja muut vaivasivat mieltä. Ja tietenkin sitten tämän raskauden turvallisuus.
Onneks asioilla on tapana selvitä, niin meilläkin ja nyt tosiaan odotamme pienokaisia kovalla innolla syntyväksi.
Meillä esikoinen on ollut vuoden verran nyt kokopäiväisesti hoidossa, toinen pari päivää viikossa, kuopus ollut kotona koko ajan. Nyt on toiselle pojalle kans syksystä kokopäivän paikka tiedossa, tytölle olen hakenut osa-aika hoitoa,mutta toistaiseksi paikkaa ei ole vielä osoitettu.
Näin päätimme tehdä. Esikoista ei saa kirveelläkään tarhaa lopettamaan, ja toinenkin poika viihtyy todella hyvin siellä, joten parempi näin.
 
Niin vähän aiemmin on tullut tuo närästys mitä muissa raskauksissa. Luulinkin aluksi sen johtuvan vain tästä iästä ;) . Nyt on jo huomattavasti mukavampi eikä ole niin hirvittävän etova olo koko ajan. Väsyttää ehkä enemmän kuin aiemmin.
Huomenna pitäis mennä jälleen ultraan missä varmisteaan laskettuaika... vähän jännittää.
 
heipsan!

aamulla kävin äippäpolilla kontrollissa ja kaikki oli hyvin! masuvaavit voivat hyvin ja kasvavat huimaa vauhtia!painoarviot olivat molemmilta 1100g =) on se jännää miten hymy tulee heti kun näkee nuo pienet sieltä monitorista =) a vauva oli pt:ssa ja b vauva rt:ssa. toivottavasti tuo a vauva jossain vaiheessa kääntyy vielä rt:aan! tänään oli myös siellä aivan ihana lääkäri joka osasi vastata kaikkiin kysymyksiin eikä vaikuttanut kiireiseltä.viimeksi kun kävin siellä ni oli vastassa erittäin nyrpeä tohtori :(

eilen sitten tuli taas joku ihme itkukohtaus, alkoi vaan kaikki asiat itkettämään.ne on nuo hormonit jotka saa aivan sekasin! poikakin kattoi että mitä ihmettä toi äiti nyt tossa parkuu ja tuli silittämään päästä mua :LOL:
väsymys on taas valtava, mitään ei jaksaisi tehä. mutta pakko tuolle pojulle on jotain puuhaa keksiä kun alkoi hänelläkin kesäloma hoidosta! nyt yritetäänkin viettää vielä laatuaikaa kahdestaan äidin ja pojan kesken vielä kun siihen on mahdollisuus! =)

tervetuloa kaikki uudet odottavat tuplamamit mukaan tähän todella aktiiviseen kirjoitteluun tänne palsta puolelle! :D kirjotelkaahan kuulumisia useasti! yritän itekkin saada jotain tekstiä tänne kirjoitettua useammin! :)
 
Perjantaina oli neuvolassa ja kaikki oli ok. Neljässä päivässä tullu painoa 400g ja paineet oli hyvät. Pissa oli yhella plussalla, mutta eipä tuo kait mitään meinaa. Turvotusta on vaan ja aina. Kohta ei mene edes sandaalit.
Sf mitta oli 42 cm. Onhan tässä masussa kantamista.

Alan olla kyllä ihan totaali loppu tähän touhuu. Väsyttää vaan päivisin, yöllä kun ei saa nukuttua enään ollenkaan. Kuitenkin pitää lasten kanssa jaksaa tehdä kaikkea.
Närästys on 24h, ei auta renniet eikä muutkaan soodat. Hulluksi tulen jo senkin kanssa.
Alapäässä vihloo ja nipistelee. A vauva on laskeutunut vissiin aika alas, ainakin tuntuu ihan kuin pää tuolla alakerrassa pyörisi välillä.
Supistuksiakin on alkanut tuntumaan. Eilen illalla tuli 1o min välein ihan tuntuvia supistuksia, ne kesti pari tuntia ja loppuivat siihen. Nyt taas muistui mieleen tuo synnytyksen tuska kun supistuksia tunnustelin. Eikä nuo vielä ole yhtään mitään verrattuna siihen mitä tuleman pitää... Alkaa ihan oikeesti jo kauhistuttamaan.
Lapsille on kaikki jo laitettu valmiiksi, kunhan vain tajuaisivat syntyä jo, tämä äiti olisi ainakin jo ihan valmis siihen. Tuntuu etten jaksa yhtään päivää enään.

rv 35+1
 
Laskettuaika varmistui viime perjantaina ja aikaistu vähäsen. Mutta vain muutamalla päivällä. Toisella masuvauvalla oli paksumpi nt, en edes muista paljon :( . Nyt jännätään hälyttääkö se ikäni kanssa vai ei. Ja mitä sitten jos hälyttää... Ainahan sitä toivoo, että lapset olisivat terveitä syntyessään. Mutta se otetaan vastaan mitä annetaan ja täytyy vain toivoa parasta :)
Olo on nykyään ihan hyvä. Jonkin verran iltaisin närästystä. Lonkatkaan eivät vielä vaivaa sillä sitä ne tulee tekemään. Tiedän sen edellisistä raskauksista. Aloittelin eilen työt kesäloman jälkeen. Saas nähdä kuinka pitkälle voin töissä käydä.
Kuinka pitkälle olette muut olleet työelämässä?
 
taikurimix: koita jaksaa vielä, sulla sentään ei enää hirveästi ole tuota odotusta jäljellä! :hug:

äiskä69: :hug: toivottavasti on väärä hälytys..

töistä jäin sairaslomalle jo rv 16 suppareitten takia.

täälläkään noi yöt ei enää mee nukkuessa, vessassa täytyy ravata vähän väliä ja missään asennossa ei oo hyvä olla :( kaiken tuon lisäks nämä kaverit potkivat öisin ihan mahottomasti, päivisin sitten vissiin nukkuvat kun ei liikkeitä tunnu paljoa!
ens viikolla on sitten neuvola ja kahen viikon päästä äippäpoli käynti.

nyt pienille päikkäreille!

 
Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen taas tänne. Nyt on kasassa 27+1 rv, ja minun on myös käsketty lepäilemään sillä kohdunkaulaa oli viikko sitten jäljellä n. 2cm ja se oli ihan pehmeä. Ei tarttis vielä naperoiden syntyä. Odottelen siis mitä suurimmalla todennäköisyydellä epäidenttisiä tyttöjä. Sain kaksi piikkiä vauvojen keuhkoja kypsyttävää lääkettä ja nyt on kaikki mennyt ihan hienosti. Kotona minulla on 8v lievästi kehitysvammainen poika ja 1v ja 8kk vanha tyttö joka ehtii joka paikkaan, hän on tosin kesän hoidossa. Huomenna olisi sokerirasitus kun edellisissä raskauksissa on ollut raskausajan diabetes ja niin on varmaan nytkin. Muuten kaikki on mennyt hienosti eikä kuumuuskaan ole minua vaivannut. :wave:
 
Täällä kans kaksosten odottaja rv 29+4. Identtisiä tyttövauveleita täällä innolla odotellaan. Tai no tätä nykyä alkaa jo maistumaan melkosen puulta koko odotus; nukutuksi ei saa yöllä, päivällä koko ajan väsyttää ja kolottaa ja juimii joka paikkaa.. Aikalailla alkaa mun olo olla tota vali vali osastoa. ;)

Raskaus on ihan hyvin mennyt - paljon paremmin kuin ikinä odotin, ainakin tähän asti. Vauvat kasvavat masussa suurinpiirtein samankokoisina ja virtaukset ja lapsivedet on olleet ok. Ja kohdunkaulassa ei mitään kehitystä ole tapahtunut, joten saan liikkua ja elellä ihan normaalisti. Tai saisin, jos jaksaisin jotain tehdä.. ;) Ens viikolla on taas äitipolikäynti, kahden viikon välein olen alusta asti siellä käynyt. Normaali neuvolakäyntejä ei oikeastaan ole ollenkaan.

Hyviä vointeja kaikille tuplaodottajille, koitetaan jaksaa! :flower:

Päivi ja naperot rv 29+4
 
Olen seuraillut jonkin verran täällä näitä juttuja, mutta enimmäkseen olen helistimessä vieraillut.
Täällä ollaan kanssa loppusuoralla, 35+3. Täysin olen jo kypsynyt tähän hankalaan oloon. Mihinkään ei taivu ja peiliin katsoessakin pitää sivuttain kääntyä, jos meinää lähempää tuttavuutta naamansa kanssa tehdä.
Huomenna olisi polikäynti, jossa toivottavasti selviää sektioaika. Meillä kun a-vauva perätilassa ja b-vauva rt:ssä ja välillä poikkitilassa, niin en edes halua yrittää alakautta. Eikä kyllä suositeltukaan.
Toivottavasti huomenna ollaan jo paljon viisaampia.
Hermot meinaa loppua ja tämä loppuaika on kyllä piiiiiiiiittttkkkkkäääää.
 
Täällä odotellaan kaksospoikia rvk 27+4. Maha on valtaisa, kohdun sf-mitta tänään neuvolassa 37. Aiemmissa raskauksissa ihan lopussakin ollut noin 32. Apuva, kuinka isoksi tässä vielä ehtii... Sokeri ollut kahdessa pissanäytteessä kahdella plussalla, joten sokerirasitus on edessä. Olo on välillä ihan hyvä, välillä taas tosi tukala. Öisin lonkat kipeytyvät, ja kylkeä pitää vaihtaa tiheään. Ja se onkin oma operaationsa |O
Vauvat pelaavat välillä potkupalloa keskenään, varsinkin öisin =)
Vaunut ja pikkuvaatteet odottavat valmiina käyttäjiään. Toivottavasti vauvat viihtyvät kohdussa vielä ainakin pari kuukautta. Supisteluja tulee välillä tiheään, en uskalla kovin touhuilla ja liikkua. Toistaiseksi paikat ovat onneksi pysyneet kuitenkin kiinni.
Voimia kaikille tuplaodottajille! Ottakaahan rauhallisesti! Mahtavaa että kohta päästään nuuhkimaan vauvantuoksua tuplamäärä :heart:
 
Kivasti oli tullut porukkaa mukaan :)

Kävin eilen polilla kääntymässä. A vauva oli nyt 2300g ja kiinnittynyt :D :D :D On kuulemma ihan lähtökuopassaan, siltä kyllä tuntuukin :'( B vauvan painoarvio oli 2450g ja hänhän siellä edelleen poikittain oli. Kyllä mä sen arvasin kun liikkeet tuntuu ihan samanlaisilta koko ajan. B vauvaa yritetään sitten synnytyksessä ohjata raivotarjontaan ellei sitä tee itekseen. Lapsivettä oli ihan normaali määrä ja muutenkin kaikki vaikutti suht normaalilta. Aika tujakat supistukset kuitenkin ovat edes vähän tehneet tuhojaan, kohdunkaula oli nyt pois ja sormelle auki oli suu.
Lääkäri veikkasi että synnytän viikon sisällä!!!!

Aika hurja ajatus vaikka johan tätä ajatusta ollaan haudottu tässä jo monen monta kuukautta. Toisaalta odotan ihan malttamattomana että näkisin vauvat ja saisin heidät syliin, mutta toisaalta taas jos voisin vain painaa peruutus nappulaa tekisin niin.
Tuntuu niin jännältä katsoa meidän makkarissa kahta valmiina odottelevaa pinnasänkyä:) Ei sitä voi tajuta että kohta niissä tuhisee pari pienen pientä vauvaa:)

Muuten elämä on tuskaista. Supistaa ja supistaa! Joka ilta olen kärsinyt nyt muutaman tunnin tosi kipeistä supistuksista, jotka tulevat hyvinkin epäsäännöllisinä mutta silti alta 10 min. Monta kertaa olen ollut lähdössä näytille,mutten ole sitten kuitenkaan ja niinhän ne ovat lopahtaneet ihan kunnolla.
Närästys ei ole helpottanut, tuntuu vaan että jos olis voinut pahentua niin on tehnyt sen. Pissalla ravataan kans alvariinsa ja varsinkin nyt kun A vauva on niin alhaalla,tuntuu se painavan rakkoa kahta kauheemmin.

Itkettää ja masentaa kaiken lisäksi se ettei mulle mene enään mitkään vaatteetkaan päälle. Kaikki mitä olen ostanut ovat liian pieniä. Housut eivä mene kiinni ja paidat rullaavat ylös, ja alushousut alas. Kengätkään eivät mahdu jalkaan. :'( :'(
Järki sanoo että vauvojen olis ihan hyvä vielä olla mahassa sinne 37 viikkoon asti, mutta toisaalta olen niin puhki etten halua elää tätä enään hetkeäkään.
Kauhulla vain ajattelen että pahimmassa tapauksessa tätä täytyy jaksaa vielä kuukausi, mutta tuskimpa vaan näillä supisusmäärillä, ainakaan toivottavasti.

rv 35+4
 
Tsemppiä sulle taikurimix! Sulla on jo niin ihanan pitkällä raskaus, että ei haittais vaikka vauvelit jo syntyisivät. Vähän kauhulla luin noita sun oireita, kun itse just hätyyttelen vasta rv30:iä ja olo alkaa jo olla tukala. Että mitäköhän tästäkin tulee.. ;)

Ens viikolla on mulla taas äippäpoli, kiva päästä katteleen vauvoja. :heart: Ainakin kovasti ne tuolla masussa möyryää, että luulisin kaiken olevan ihan kunnossa. Ja luin muuten tuolta Tekayn sivuilta, että rv29 jälkeen vauvoilla on 95% mahdollisuudet selvitä hengissä, vaikka syntyisivät, että pikkuhiljaa tässä uskaltaa itsekin jo huoahtaa helpotuksesta ja alkaa uskomaan, että vauvat tosiaan tässä parin kk sisällä syliini saan. :flower:

Mukavaa lauantaipäivää kaikille tuplaodottajille!

Päivi ja asukit rv 29+6
 
mää ny ajattelin laittaa vielä tähä ketjuu ilmotuksen myytävänä olevasta hoitopöydästä ku tuolla kirpparilla ei tuu kauppoja :)
nyt joutas meiltä lipastohoitopöytä,Drewex,lastentarvikkeen sivuilta voi käyä kurkkaa millanen se on.meillä se on pyökin värinen ja käytössä ollut vain 5kk joten se on hyvässä kunnossa.jos kiinnostaa ni laita yv:tä.tää ois oulussa!
 
heippa tulevat tuplamamit!

neuvolassa tuli tänään käytyä, oli sijainen siellä paikalla kun oma terkkari lomalla koko heinäkuun! tämä ei meinannut sitten millään löytää b vauvan sydänääniä :( a vauvan löytyi helposti ja pienen etsimisen jälkeen löytyi sitten ne b vauvankin! vähän opastin että mistäpäin masua niitä kannattaa etsiä! :) olin kuulemma ensimmäinen hänen tuplaodottaja joten kaikki oli uutta! sanoi että ei mun mahasta kyllä mitenkään huomaa että tuplia oottaisin, on kuulemma sen verran pieni toi mun masu :eek: omasta mielestä se on kyl ihan valtava jo! no joo kaikki oli kuitenkin hyvin. painokin oli laskenut 100g parin viikon aikana!ihmettelin kyl sitä ku on tullu taas syötyä oikeen kunnolla! no nyt on tullut yhteensä painoa 14kg. mun kysymyksiinkää ei osannut oikeen kunnolla vastata, mutta onneks ens viikol on äippäpolikäynti ni jos sit sais vastauksia taas!
hirveesti nuo tuolla masussa liikuskelee, välillä oikeen kipeetä tekee! olo alkaa olla jotenki tukala ja oisin valmis jo synnyttämään nämä. mutta kuukaus viel jaksettava. no jos viikot menee yhtä nopeesti ku tähä asti ni kohtahan pikkuset on jo sylkyssä!

tuli tossa mieleen kun taas kattelin minkä kokoisia kaksosvauvoja on syntynyt, että mitäköhän vaatekokoa kannattaisi ostaa ihan alkuun ettei pikkuiset hukkuisi vaatteiden sisälle?


 
Meillä tytöt oli syntyessään yli kolmen kilon ja 51cm pitkiä. Odotusaikana kaikki sanoi että ei kannata ostaa pientä vaatetta mutta meillä 50cm vaatteet meni aika pitkän aikaa ja kivemmat pukea päälle kun liian isot. Että kannattaa kyllä ostaa sitä 50cm,eihän niitä kauhean paljon tarvi olla jos lisäksi käyttää välillä 60cm,mutta mielestäni kivempi pitää "oikeaa" kokoa. Ja saahan kaikki myytyä tai säästettyä seuraavalle vauvalle.
 
Viikoja takana vasta 14+5. Olo on nyt ollut vielä ihan mukava alun jälkeen. Vähän selkää kolottaa. Masu on jonkin verran kasvanut ja isompiin vaatteisiin on täytynyt siirtyä aiempia raskauksia aiemmin.
Nt hälytyksestä ei ole kuulunut mitään joten jännitys alkaa laantumaan. Ehkä kaikki onkin ok. Lääkäri sanoi, että soitto tulee kahden viikon sisään jos riskipisteet hälyttää. Kaksi viikkoa on kulunut umpeen. Viiden viikon päästä olisi rakenne ultra jolloin ollaan taas viisaampia. Nyt jatketaan taas odotusta iloisin mielin =)
 
26 viikkoa jo täynnä. Kyl menee aika nopeasti.
Painoa tullu jo 14kg . Laittovat sokerirasitukseen ku nii nopsaan alkanu nouseen.
Mahamitta oli viikko sit 31cm. Lääkäri totes et onneksi on vielä kohdunsuuki kiinni vaik välillä äityy melkosesti supisteleen.Entäs teillä muilla? Ja muutki kuulumiset?
Viel ois 3 viikkoa seuraavaan äippäpoli käyntiin. Kiva päästä katteleen poitsuja pitkästä aikaa =) .
Vaatteita oon jo uskaltanu jonku verran hankkia ja pinnasängytki jo saatu. Rattaat,sitterit ja turvakaukalot täs pitäs vähitellen alkaa osteleen. Minkäslaisia/merkkisiä te muut ootte ostanu?
Kertokaahan kaikki kuulumisia! :hug:
 
itellä ois myytävänä tyttö ja poika kaksosille vaatteita,bodeja,potkareita ja niitä vetskaripotkareita.
ja sitten ois vielä kevät/syyspuvut,vaal.ruskeat jossa kangasvuori,päälykangas taitaa olla jotain plyysiä :whistle:
en oo mikää kangasasiantuntija mut kuvia voin laittaa jos kiinnostaa!
laittakaa yv:tä jos kiinnostuitte! :)
 
heips!

täällä voidaan tukalasti. pe oli äippäpolikäynti ja molemmat pikkuiset olivat kääntyneet perätilaan joten näillä näkymin sektio tulossa. lääkäri nimittäin vaan totesi ettei todennäköisesti a vauva enää käänny kun on jo todella alhaalla. seuraavalla kerralla juttelemme sitten sektio ajasta ym..muusta.
tän mahan kanssa alkaa olla jo tukalaa toi nukkuminen kun missään asennossa ei oo hyvä olla ja koko ajan saa vessassa olla ravaamassa..

tarvikkeista: meillä on kaikki hankittu valmiiksi jo hyvissä ajoin, ostinko vaunut jo rv 24 huusin huuto.netistä ihan kuin uudet emmaljungan vaunut ja niihin metsästin sitten toisen kantokopan ku kuului vaan yksi. pinnikset meillä oli omasta takaa jo ton esikon jäljiltä kun hänellä oli mummolassa pinnis myös ni otettiin sekin nyt tänne ja ovat olleet valmiina makkarissa jo rv 30 lähtien! toisen kaukalonkin metsästin huuto.netistä kun toinen olikin jo valmiina, on nyt molemmat merkkiä safety baby. vaatteita olen ostellut jonkun verran :whistle: sitteriä olen hankkimassa vielä, tuollainen koliikkikeinu meiltä jo löytyykin esikon ajalta, ni en sen takia osta kahta sitteriä! tutit ja tuttipullot ovat vielä ostamatta mutta muuten kaikki alkaa olla valmista vauvojen tuloa varten =)
 

Yhteistyössä