Onko muita noin 43-v. lasta toivovaa tai saanutta?

  • Viestiketjun aloittaja kysyisin
  • Ensimmäinen viesti
mkf
HEI, MINÄ TÄYTIN SYKSYLLÄ 43V, JA KAKSOSET TULI MIKÄ IHANA YLLÄTYS. TERVE TYTTÖ JA POIKA NYT 1.5VUOTTA VANHIN TYTTÖ ON 20V. VÄLISSÄ YKSI KESKEYTYS (NAPATYRÄ). KÄVIN KAIKISSA MAHDOLLISISSA TUTKIMUKSISSA ODOTTAESSANI, JA RASKAUS OLI AIVAN MAHTAVA MASU EI KASVANUT PAHASTI, ENKÄ LIHONUT. OLO OLI HYVÄ, ÄINOASTAAN 2 VIIKKOA ENNEN SEKTIOTA RASKAUSVIIKOLLA 40 OLI HIEMAN TUKALA OLO KUN VAUVA PAINOI KYLKILUITA. LUULIN JO ETTEN SAISIKAAN ENEMPÄÄ LAPSIA MUTTA 19 VUODEN PÄÄSTÄ TULI TUPLAT. ELÄMÄ ON RASKASTA HOITAA LAPSET YKSIN MUTTA PALKITSEVAA. TOIVON KAIKILLE LASTA SUUNNITTELEVILLE, PALJON KÄRSIVÄLLISYYTTÄ JA HYVÄÄ MIELTÄ KYLLÄ SE AURINKO PAISTAA RISUKASAANKIN. JA OHJEEKSI ANNAN..... JALAT SEINÄLLE.?!!........Ja sain ihan luomusti, minulla oli kohdun kallistuma ja sain siskolta ohjeeksi laittaa jalat seinälle ja lantio ylöspäin vaikka tyynyillä "yhteisen hetken jälkeen", ja olla siinä asennossa noin 10-15min. tuntuu hassulta mutta toimii. Ja kiitos kaikille.<br><br>
 
saako kysyä
Hei "mkf" !

Tulitko raskaaksi siis ihan luomusti ? Siis ilman hormonihoitoja ?
Onneksi Olkoon joka tapauksessa !

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 14:47 vieras kirjoitti:
Kiitos "minä",

Oliko sinulla lyhyt kierto? Miten lääke on vaikuttanut? Onko lääke pidentänyt kiertoa? Millä viikoilla sait keskenmenon ja pääsitkö heti tutkimuksiin?
Minulla ei ollut lyhyttä kiertoa. Kiertoni oli silloin noin 30, mutta nykyään 28. En ole huomannut lääkkeestä mitään vaikutusta, paitsi, että se unettaa, mikä hyvä, koska jännitän aina kun yritän lasta. Keskenmenoja on yhteensä viisi. Viikoilla viisi ja puoli - kymmenen. Kolmen peräkkäisen jälkeen pääsin tutkimuksiin.
 
moikkis!
olen 41.v ja minulla on 5 tervettä lasta -83,-87,-90,-92 ja-98.olen saanut 2 keskenmenoa viimeisen 05.kummatkin keskenmenot olivat viikolla6.nyt olen raskaana ja raskausviikkoja on takana 15.elikä vuosi kului ja raskaaksi tulosta ei ollut tietoakaan tämä raskaus yllätti meidät täydellisesti koska emme enään edes yrittäneet vaan olimme päättäneet että annetaan asian olla.vaan kuinkas sitten kävikään.
 
ONKO TOIVOA
OLEN 43 MAALISKUUSSA KESKEN MENO JA HUHTIKUUSSA ALOIN ODOTTAA UUTTA RASKAUTTA 22 CVIIKOLLA MENI LAPSIVEDET JA VIIKOLLA 25 SYNNYTIN POJAN JOKA ELI VAIN 1 VRK KUN KEUHKOT EIVÄT OLLEET KEHITTYNEET. MISTÄ JOHTUI LAPSIVEDEN MENO LAPSIVESI PUNKTIOSTAKO. USKALLANKO YRITTÄÄ ENÄÄ. :'(
 
:hug:

Otan osaa! Varmasti hyvin raskas kokemus.

Jos keskenmenon syynä olisi lapsivesipunktio, niin se tapahtuisi heti punktion jälkeen. Monia keskenmenoja ei voi selittää ollenkaan. Ehkä tämä sinun kohdallesi sattunut oli yksi niistä.

Mutta varmasti on toivoa! Olet tullut helposti raskaaksi, joten voit varmasti tulla vielä uudestaan raskaaksi. Toivon todella että onnistut ja synnytät terveen vauvan.

Itsekin yritän: ikää on jo 45.
 
en tiedä
En tiedä, mutta luulisi, että jos syynä olisi se punktio, niin kesken olisi mennyt jo aiemmin. En kumminkaan tiedä, onko myös hitaasti tapahtuva mahdollinen. Tämä ihan maalaisjärjellä ja kerran luin yhdestä tapauksesta, jolloin ainakin oli tullut ihan heti se keskenmeno.

Itse juuri mietin tuota, että en uskalla ottaa pientä riskiä keskenmenosta tuon punktion vuoksi, mutta toisaalta ikää on jo pian 43. Lisäksi monien keskenmenojeni jälkeen en edes tiedä, voisinko abortoida vammaista. Ajattelen, että joillakuilla on suurempi riski saada keskenmenoja ja siksi erityisesti en uskalla.

Toivotan jaksamisia.
 
Sain esikoisen vuonna -89, seuraavaksi kaksoset vuonna 1992 ja neljännen lapsen kesäkuussa tänä vuonna. Olen 44-vuotias, raskaus sujui kaikin puolin erinomaisesti. En halunnut mennä istukkatutkimukseen keskenmenovaaran vuoksi.
 
Hei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 15:26 neliapila kirjoitti:
Sain esikoisen vuonna -89, seuraavaksi kaksoset vuonna 1992 ja neljännen lapsen kesäkuussa tänä vuonna. Olen 44-vuotias, raskaus sujui kaikin puolin erinomaisesti. En halunnut mennä istukkatutkimukseen keskenmenovaaran vuoksi.
Mulla on kahdeksankyt-luvulla syntyneet tuplat ja sen jälkeen kaks poikaa, olen pari vuotta susta nuorempi ja toivotaan vielä iltatähteä !

Onneksi olkoon, että olet onnistunut :flower: :flower: :flower: :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 13:34 kysyisin kirjoitti:
Hei. Haluaisin vielä toisen lapsen, mutta täytän pian jo 43 vuotta. Olisi kiinnostavaa kuulla, onko täällä muita suunnilleen ikäisiäni. En ihan huvikseni ole asiaa näin myöhään jättänyt, mutta minulla on ollut keskenmenoja. Yksi lapsi on, 5-vuotias. Miten gynekologi on teihin suhtautunut ja aiotteko mennä seulontoihin. Minä en ehkä uskalla, kun niissa on pienenpieni keskenmenoriski ja mulla on keskenmenoja paljon jo ennestään. Lisäksi en ole varma, raskisinko abortoida vammaista.

Kiinnostaisi kuulla, onko teitä muita.
Kun näitä viestejä lukee tulee kyllä hyvä olo, kun itse olen 43 ja kuopus täytti juuri 2 vuotta, lisää tekisi vielä mieli myös.

Tuosta kehityshäiriöjutusta tuli mieleen yhden lääkärin sanat, kun keskustelimme iästä ja lasten hankkimisesta. Kun vakutuusyhtiöhän ei myönnä syntymättömän vakuutusta äidin iän perusteella, hän sanoi että etteivät kaikkien tilastojen mukaan yli 40 v. äidit synnytä yhtään sen enempää kehityshäiriöisiä lapsia kuin nuoremmatkaan ja hän piti tätä perustetta tosi typeränä. Ja huolenpito odotusaikana niin neuvolan sairaalan ym taholta on huomattavasti parempaa iäkkäämmillä äideillä, kaikki mahdollinen tutkitaan ja selvitetään etukäteen jos niin itse haluaa.
Itselleni tehtiin lapsivesipunktio sekä rakennetutkimukset ym. ja loppuraskauden seuranta oli äitiyspolilla sokerien takia todella perusteellista ja olin kyllä enemmän kuin tyytyväinen odotusaikaani yli nelikymppisenä. Kohtelu oli aivan mahtavaa mielestäni joka paikassa.

Esikoinen meillä teki tuloaan 13 vuoden odotuksen jälkeen vasta kun olin 35 v. kylläkin lääketieteen avulla. Sitten ajattelin että tämä on tässä, mutta viisi vuotta myöhemmin luomu ilmoitteli tulostaan, että minun tapauksessa taitaa luonto ajatella niin, että tuosta ei äidiksi ollut ennenkuin olin itse kasvanut kunnolla aikuiseksi

Vauva-aikakin meni ihan hyvin ja kyllä kai sitä kaikki on väsyneitä jos joutuu yöt valvomaan, meillä myös vuoroteltiin, kun oli sellainen kahden viikon jakso kun haettiin unirytmiä.

Näin meillä ja hyvin on mennyt ja menisi kyllä seuraavankin kanssa, kun sen vaan ottaa positiivisesti vastaan mitä tulee =)
 
Haluaisin vielä
tietää, onko joku teistä yli nelikymppisistä odottajista tai yrittäjistä soittanut teratologiseen tietopalveluun,josta kuka vaan voi kysyä, kysyäkseen lääkkeiden vaikutuksesta sikiöön tai vaikutuksesta yritysvaiheessa. Siellä kysytään ikää myös, niin miten se lääkäri on suhtautunut, kun olette sanoneet olevanne yli nelikymppinen?

Tarkoitan sitä numeroa, joka on 09 47176500 ja vastaa klo 9-12. Itse soitin kerran ja olin jotenkin havaitsevinani iän sanottuani nuivuutta ja asia on alkanut painaa mieltä.
 
Hello

41 mittarissa, 2kk päästä 42, ... 3lasta, 18 v kuopus ja mieli telis nyt vauvaa..ihminen siis...olis tulossa....
Jänskää aikaa. Hope baby! Toisaalta pelottaa tää ikä mut toisaalta kaikki mahikset!

 
köö 42
Hyvää ötyä

Olen jamassa samassa. mulla 3 lasta nuorin 18 ja nyt on ollu KAIKKI mahdolliset jutut, steriloillin purun jälkeen,... huhuhu ja sitä ennen kaikki keinojutut... rahaa palanut jo 10 000 e... paras tulla hintalappu-otsassa ;)


 
Olen 42-vuotias puolitoistavuotiaan pikkutytön äiti. Vähän on tullut semmoinen olo, että pitäisikö tälle iltatähdellle vielä kaveria vääntää....

Miehelläni kaksi lasta aiemmasta liitostaan. 11- ja 12-vuotiaat ja mulla 12-vuotias neito myöskin. Hulinaa siis piisaa.

2 vuotta meni ennen kuin tärppäsi tämän kuopuksen kanssa. Yksi tuulimuna oli puolisen vuotta ennen tärppiä. Lapsivesipunktiossa olin ja koko raskausaika meni niin hyvin kuin ikinä vain voi. Missään ei kohdeltu mitenkään oudosti ja synnytyskin kesti vain puolitoista tuntia:O
 
Hei kaikki,

olen 42- vuotias, viiden lapsen äiti. Uusioperheessämme on ihanat isot sisarukset, koululaisia kaikki, ja pikkuinen, reilun vuoden ikäinen poika.

Olisi ihana saada kuopukselle kaveri.

Parisen viikkoa sitten tein raskaustestin, ja se näytti plussaa. Tuntui hyvältä, jotenkin uskomattoman ihanalta.

Viime perjantaina alkoikin kuukautiset, olin ihan maassa. Mies loi mulle uskoa lisää, ja oli ihanan positiivinen.

Katotaan, miten tässä nyt käy.

Halauksia Teille kaikille ihanille äideille.


tilliskoukku
 
Täällä melkein 44 v, 1/2 vuotiaan ihanan hepun äiti, ja pari isompaa sisarusta on apuna. Tämän viimeisen jälkeen tein sterilisaation, joten nyt on katras koossa.

Olen hieman ylipainoinen, 15 kilon pudotus oli tähtäimessä ennen raskautta (nyt sitten 20 kiloa...), kuukautiskierto melko lyhyt 21-22 vrk, joten aika huonot eväät raskautua ja miehen huonojen siittiöiden vuoksi raskauden ei olisi myöskään pitänyt onnistua. Tuplavarmistuksena oli kuitenkin vielä kierukka.

No minulla on takana yksi erittäin harvinainen raskaus (1/5000) jolla ei siis edellytyksiä ja kaavittiin. Siitä parin vuoden päästä syntyi vauva, jolla oli erittäin harvinainen poikkeama (Suomessa esiintyy 1-2 krt vuodessa), ei kai 2 kolmannetta.

Vauva on terve ja iloinen koko perheen kullannuppu.
 
hei taas
Hei taas. On mukavaa lukea, että raskaaksi tuleminen on onnistunut vielä tässä 43 vuoden tietämilläkin. Harmi vain, että teillä on myöskin ollut noita keskenmenoja takapakkina. Olen seurannut tätä aloittamaani ketjua suurella mielenkiinnolla.

Askarruttaa vaan vielä kovasti se, että en uskaltaudu niihin punktioihin. En halua sitä pienenpientä keskenmenonriskiä, kun olen niille altis jo muutenkin. Otankohan siis liian suuren riskin yrittäessäni tässä iässä. (Minulla on 5 keskenmenoa ja näin iän lisääntyessä ei sen mahdollisuus todellakaan vähene. Keskenmenojeni välillä sain kumminkin terveen lapsen, joten kyllä vähän toivettakin on.)

Tsemppiä kaikille ja kirjoittelemisiin.
 
Mökömari
Olen mielenkiinnolla lukenut näitä juttuja. Itse olen 35 v, muutaman kuukauden päästä 36. Toista lasta ollaan tässä viimeisen viiden vuoden aikana yritetty ja välillä taukoa pidetty. Nyt on ollut terveyssyistä puolen vuoden paussi, ettei saanut yrittää, mutta nyt kaikki ok, ja yrittää taas saisi. Olen miettinyt ja miettinyt, että uskaltaako sitä enää yritää ja miten on sen jaksamisen kanssa, jos vauva vielä tulisi. Lohdullista lukea teidän kokemuksia, mutta myös aika pelottavaa, kun kaikki riskit ja seulonnat on niin vahvasti kuitenkin raskaudessa mukana.

Enpä tiedä mihin tulokseen tulemme. Se on nyt kuitenkin joko tai, joko yritetään tai sitten pistetään pillit lopullisesti pussiin.

Hyvää jatkoa kaikille!
 
Hei
On mukavaa lukea muistakin "kypsistä äideistä". Sain yllättäen kolmannen pojan huhtikuussa 06 (isoveikat jo lähes 21-v ja 23-v). Raskausaika meni todella hyvin (paljon paremmin kuin edelliset). Istukkanäyte otettiin, eikä se sattunut. Pidin itsestäni hyvää huolta ja ajatukset olivat positiiviset. Ja ennen synnytystä kuuntelin rentoutuskasettia ja yritin keskittyä synnytykseen, joka sitten sujui hyvin ja nopeasti (tukihenkilön avustuksella).

Poika on aivan ihana ja terve ja on tuonut paljon iloa elämäämme. :heart:
 
Moi
Täällä yksi 44-vuotias kuuden lapsen äiti.
Kuopus täytti just 2-vuotta, ja ajattelin jo, että vauvakuumeilu on ohitse, mutta taas se jyllää mielessä.

Saman miehen kanssa näitä lapsia saatu ja aina helposti raskaudet alkaneet. Kaksi viimeisintä olen saanut siis yli neljänkympin.
Mieheni on minua 3 vuotta vanhempi.
Lapset ovat 16, 14, 12, 6, 4 ja 2.
Takana on myös neljä keskenmenoa.

Mieheni on aina valmis vauvan tekoon. Minua on ajatus mietityttänyt, mutta tänään taas alkoi "vauvatuttaa".

Saapas nähdä.....
=)
 
hei taas
Olen tämän ketjun aloittaja. On mukavaa lukea kokemuksianne. Välillä pelottaa ja harmittaa niin kamalasti tämä ikä. Riskit pelottavat ja keskenmenot. Onkos gynekologit puhuneet teille iän tuomista riskeistä. Minä en uskalla mennä niihin punktioihinkaan.
 
On meitä muitakin
Olen 42-vuotias ja raskausviikkoja takana 36. Kaikki on tähän mennessä mennyt hyvin matkan varrella. Kävin myös lapsivesitutkimuksessa, jossa toki on keskenmenoriski, mutta hyvin pieni sellainen. Et ole ollenkaan liian vanha vielä hankkimaan lapsia, jos vain olet terve ja halua löytyy.
 
Neljäkaks vee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 13:02 rosepippuri kirjoitti:
Moi
Täällä yksi 44-vuotias kuuden lapsen äiti.
Kuopus täytti just 2-vuotta, ja ajattelin jo, että vauvakuumeilu on ohitse, mutta taas se jyllää mielessä.
Voi ei :p . Viides tulossa kohta puoliin ja mä jo ajattelin, että tässä se nyt on, ei enää (onneksi) vauvakuumetta. Niin vain sain kiinni itseni pari päivää sitten miettimästä, että jospa niitä vaatteita ei vielä hävittäisikään uusimman tulokkaan vauva-ajan jälkeen :saint: .
 
hyvä kun muitakin
On niin mukavaa, kun teitä on muitakin ja saan teistä täältä lukea. En varmaan enää uskaltaisi yrittää ollenkaan ilman teitä vertaisiani. Luulen vain, että jotkut ovat herkempiä keskenmenoille kuin toiset ja kun minulla siis on niitä viisi, niin en uskalla siihen punktioonkaan mennä, jos raskaaksi onnistun tulemaan. Ja pystyisinkö sitten vammaisen abortoimaankaan. Yksi lapsihan minulla jo onkin, kuten olen teille kertonut. Mukavaa, kun kirjoittelette, tuntemattomat ystäväni. (Tämän ketjun aloittaja.)
 
Minni-64
Heippa!

Täällä myös kohta 43-vuotias kuumeilija...innolla lue tätäkin ketjua. Itsellä kuumeilu päällä, yksi lapsi on, 22 vuotias, mutta nyt uusi ihana mies, jonka kanssa haluaisimme yhteisen (hänelle tosin ensimmäinen).

Miestä hieman pelottaa, että olenko liian vanha, onhan se suoraan sanottu mutta osin ymmärrän, koska itseänikin se mietityttää. Gynekologi sanoi, että siitä vaan, ei kuulemma ihmeellistä tälle iälle, että monet yrittävät tämänikäisenä ekaa ja mulla hyvät mahikset kun olen terve ja normaalipainoinen...pelottaa kuitenkin, että jos aika tulee liian nopeasti vastaan.

Olen täältä kyllä lukenut noista 45-vuotiaistakin uusista äideistä, joten se kyllä hieman helpottaa....
 

Yhteistyössä