Onko oikein, koulu pakottaa ostamaan sukset, luistimet ym.

  • Viestiketjun aloittaja ei suksi luista ei :(
  • Ensimmäinen viesti
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja n:
Pakkoko ne on olla UUDET????!?!

Kirpparilta saa suksia, jotka välttää ne kaks kolme kertaa, jotka koulussa hiihdetään.
Kenenkään talous ei siihen 10-15 euroon kaadu!!!
Kaikilta kirppareilta EI saa tuohon hintaan (jos ylipäänsä on kirpparia).
ja kyllä tosiaankin se voi olla jollekkin perheelle talouden kaatava se suksien osto (suomessakin kun on köyhiä oikeasti ).
 
tyttöjen äiti
Pakottaako se? Ei ainakaan ennen ole pakottanut. Tosin en ymmärrä vanhempia, jotka eivät osta lapsilleen talviurheiluvälineitä. Vaikka ollaan pienipalkkaisia, niin kyllä ollaan ostettu lapsille sukset uutena ja luistimet kirpparilta. Suksiakin saa käytettynä halvalla. On vanhempien asia innostaa lasta liikkumaan. Mun mielestä jokaisen suomalaisen lapsen pitäisi osata luistella ja hiihtää, se on pohjoisen asukkaille kunnia-asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ja luistimistakin täytyy muistuttaa sen verran et aika mones paikas on jäähallit jos ei itsessään luonnonjäälle pääse :whistle: Mutta sinnekin meno on aikas monella äiskästä tai iskästä kiinni :whistle:
Täälläkin on noin 20 km matkaa jäähallille ja yleisöluisteluvuorot ihan älyttömiä, klo 20 maissa. Eli ei tule pienten lasten kanssa siellä ainakaan käytyä.
Niin no sehän on aivan siitä kiinni miten vanhempi siihen asennoituu. Meillä raahaudutaan joka sunnuntaiaamu klo.9 jäähallille, ei moni varmaan tekis sitä ja etenkään sunnuntaiaamuna. Ja täällä on kyllä usempia yleisövuoroja, tuo aamun vuoro joka kestää 11 asti, sitten on iltapäivällä 15-17 toinen. Jos ei ole järkevämpiä vuoroja, kannattaisi varmaan soitella paikan päälle ja kysellä miksei ole.
Hienoa, että jaksat raahautua!

Entä ku on useampi lapsi? Minne ne jätetään?

Otetaan mukaan, niin kaikki 4kappaletta meilläkin raahautuu mukaan ja vieläpä innoissaan :whistle: :wave: Joten ehkä tuo raahautua-sana on väärä ilmaisu tässä kohtaa, se kuvaa ehkä enemmän vanhemman tuntemuksia sunnuntaiaamuisin.
JA lapsilla oli ikää?
2 ja 3vuotiaat tytöt, 5 ja 6v pojat :wave:
Mutta kato ku joillakin on sen ikäisiä lapsia ettei ne oikeen pysy luistimilla. Ei toi 6 kk siellä hallilla viihdy.
Ei meilläkään 2v luistele, se istuu tuolin kyydissä kun minä tai joku muu lapsista työntää tai viettää aikaansa siellä reunalla katsellen ja tehden omia leikkejään. Kyllä mä nyt olettaisin että meillä vauva ihan yhtä lailla kulkis mukana (tai jäisi toisen vanhemman kanssa kotiin) jos semmonen olis. Joko vaunuissa tai sylissä istuen.
Jäähallissa ei jäälle saa tulla kengillä, vain luistimilla. Eli kysyn edelleen mihin muut lapset törkkään kun olen surkea vanhempi kun en lasten kanssa luistele?

JA kyllä olen ilmeisesti ääliö!!! Se on todella kivaa ja helppoa täällä arvostella toisten vanhempien tekemisiä ja hankintoja. Ei se elämä aina ole niin yksinkertaista kuin teillä.
En oikeasti näe järkeä 100 ? suksipaketissa varsinkin kun pitää itselleenkin semmoiset hommata ja aikuisille ei 100 ? löydy!
No eihän se 2v meilläkään jäällä kengillään tepsuta, tietenkään, turvallaanhan se olis heti. Kyydissä istuu ja jos ei kyydissä istuu, seikkailee reunalla, ei siis jäällä. Miksi sun ne muut lapset pitäs mihinkää törkätä, ota mukaan. Oletettavasti perheessä on myös toinen vanhempi? Enkä mä mitään arvostele, asioista ei vain tarvitse aina tehdä niin pirun vaikeita. Enkä minäkään itselleni ostanut 100e suksipaketteja, omistan äitini vanhat sukset vuodelta 50ennen kristusta, ei ole nykyajan siteita ei vaan semmoset reiät mononpohjissa :whistle: Mutta hyvin pelittää :wave:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Pakottaako se? Ei ainakaan ennen ole pakottanut. Tosin en ymmärrä vanhempia, jotka eivät osta lapsilleen talviurheiluvälineitä. Vaikka ollaan pienipalkkaisia, niin kyllä ollaan ostettu lapsille sukset uutena ja luistimet kirpparilta. Suksiakin saa käytettynä halvalla. On vanhempien asia innostaa lasta liikkumaan. Mun mielestä jokaisen suomalaisen lapsen pitäisi osata luistella ja hiihtää, se on pohjoisen asukkaille kunnia-asia.
Talvi ja talvi.... Kun olisikin se kunnon talvi. Asiahan oli täysin eri 80-luvulla kun esim minä olin lapsi. Nyt ei vaan oo ollut kunnon talvia. Ja kyllä se on mun mielestä kertakaikkiaan TYHMÄÄ pistää yli sata euroa kertakäyttötavaraan. Oli se sitten miten kunnia-asia vaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Pakottaako se? Ei ainakaan ennen ole pakottanut. Tosin en ymmärrä vanhempia, jotka eivät osta lapsilleen talviurheiluvälineitä. Vaikka ollaan pienipalkkaisia, niin kyllä ollaan ostettu lapsille sukset uutena ja luistimet kirpparilta. Suksiakin saa käytettynä halvalla. On vanhempien asia innostaa lasta liikkumaan. Mun mielestä jokaisen suomalaisen lapsen pitäisi osata luistella ja hiihtää, se on pohjoisen asukkaille kunnia-asia.
Se on tässä, pähkinänkuoressa :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Pakottaako se? Ei ainakaan ennen ole pakottanut. Tosin en ymmärrä vanhempia, jotka eivät osta lapsilleen talviurheiluvälineitä. Vaikka ollaan pienipalkkaisia, niin kyllä ollaan ostettu lapsille sukset uutena ja luistimet kirpparilta. Suksiakin saa käytettynä halvalla. On vanhempien asia innostaa lasta liikkumaan. Mun mielestä jokaisen suomalaisen lapsen pitäisi osata luistella ja hiihtää, se on pohjoisen asukkaille kunnia-asia.
Se on tässä, pähkinänkuoressa :)
Juu liikkumaan joka ei ole sama asia kuin hiihtämään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Pakottaako se? Ei ainakaan ennen ole pakottanut. Tosin en ymmärrä vanhempia, jotka eivät osta lapsilleen talviurheiluvälineitä. Vaikka ollaan pienipalkkaisia, niin kyllä ollaan ostettu lapsille sukset uutena ja luistimet kirpparilta. Suksiakin saa käytettynä halvalla. On vanhempien asia innostaa lasta liikkumaan. Mun mielestä jokaisen suomalaisen lapsen pitäisi osata luistella ja hiihtää, se on pohjoisen asukkaille kunnia-asia.
Se on tässä, pähkinänkuoressa :)
Meillä poika käy harrastamassa 3 kertaa viikossa lajeja, joista tykkää. Onko se sit vanhemman asia PAKOTTAA lapsi johonkin harrastukseen, mistä itsensä mielestä lapsen pitäisi tykätä?
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No minusta on lähinnä outoa, ettei lapsella osteta suksia ja luistimia. Tuntuu kummalliselle, ettei joku lapsi ole kenties ikinä hiihtänyt vaan sen tähden, ettei sillä ole suksia, kun vanhemmat ei ole ostanut. Kyllä minusta normaaliin lapsuuteen kuuluu sukset kuin myös luistimet...

Joten kyllä mää kannata, että jos vanhemmat on laiskoja eikä viitsi lapselleen ostaa mitään, niin koulu hieman "tuputtaa" pakko-ostamista, että lapsikin pääsee nauttimaan hiidosta/luistelusta.
Missä sä asut? Koskas oot viimeksi käynyt kattomassa etelärannikon "talvea"? Ei Suomen talvi ole kaikkialla enää talvi, niin ikävää kuin se onkin. Jos tätä tahtia jatkuu niin mun kuopus ei tuu lunta näkemäänkään muuta kuin matkoilla...

En jaksa lukea koko ketjua, kun on niin pitkä. Mutta meillä Espoossa lapsen päiväkodista ovat käyneet jo kaksi kertaa hiihtämässä ja kolme kertaa luistelemassa. Eli siis osataan täällä etelässäkin.
Lisäksi poika on hiihtänyt mummolassa Lahdessa ja on luisteltu ahkerasti myös iltaisin lähikoulun kentällä. Eli on jo monta käyttökertaa tullut 10 euron suksille ja 6 euron luistimille...

Onpas sitten tosiaan mukavaa, kun vanhemmat eivät halua tai viitsi ostaa luistimia tai suksia, olla aina siinä "jämäryhmässä" tekemässä jotain muuta...
 
Täällä
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ja luistimistakin täytyy muistuttaa sen verran et aika mones paikas on jäähallit jos ei itsessään luonnonjäälle pääse :whistle: Mutta sinnekin meno on aikas monella äiskästä tai iskästä kiinni :whistle:
Täälläkin on noin 20 km matkaa jäähallille ja yleisöluisteluvuorot ihan älyttömiä, klo 20 maissa. Eli ei tule pienten lasten kanssa siellä ainakaan käytyä.
Niin no sehän on aivan siitä kiinni miten vanhempi siihen asennoituu. Meillä raahaudutaan joka sunnuntaiaamu klo.9 jäähallille, ei moni varmaan tekis sitä ja etenkään sunnuntaiaamuna. Ja täällä on kyllä usempia yleisövuoroja, tuo aamun vuoro joka kestää 11 asti, sitten on iltapäivällä 15-17 toinen. Jos ei ole järkevämpiä vuoroja, kannattaisi varmaan soitella paikan päälle ja kysellä miksei ole.
Hienoa, että jaksat raahautua!

Entä ku on useampi lapsi? Minne ne jätetään?

Otetaan mukaan, niin kaikki 4kappaletta meilläkin raahautuu mukaan ja vieläpä innoissaan :whistle: :wave: Joten ehkä tuo raahautua-sana on väärä ilmaisu tässä kohtaa, se kuvaa ehkä enemmän vanhemman tuntemuksia sunnuntaiaamuisin.
JA lapsilla oli ikää?
2 ja 3vuotiaat tytöt, 5 ja 6v pojat :wave:
Mutta kato ku joillakin on sen ikäisiä lapsia ettei ne oikeen pysy luistimilla. Ei toi 6 kk siellä hallilla viihdy.
Ei meilläkään 2v luistele, se istuu tuolin kyydissä kun minä tai joku muu lapsista työntää tai viettää aikaansa siellä reunalla katsellen ja tehden omia leikkejään. Kyllä mä nyt olettaisin että meillä vauva ihan yhtä lailla kulkis mukana (tai jäisi toisen vanhemman kanssa kotiin) jos semmonen olis. Joko vaunuissa tai sylissä istuen.
Jäähallissa ei jäälle saa tulla kengillä, vain luistimilla. Eli kysyn edelleen mihin muut lapset törkkään kun olen surkea vanhempi kun en lasten kanssa luistele?

JA kyllä olen ilmeisesti ääliö!!! Se on todella kivaa ja helppoa täällä arvostella toisten vanhempien tekemisiä ja hankintoja. Ei se elämä aina ole niin yksinkertaista kuin teillä.
En oikeasti näe järkeä 100 ? suksipaketissa varsinkin kun pitää itselleenkin semmoiset hommata ja aikuisille ei 100 ? löydy!
No eihän se 2v meilläkään jäällä kengillään tepsuta, tietenkään, turvallaanhan se olis heti. Kyydissä istuu ja jos ei kyydissä istuu, seikkailee reunalla, ei siis jäällä. Miksi sun ne muut lapset pitäs mihinkää törkätä, ota mukaan. Oletettavasti perheessä on myös toinen vanhempi? Enkä mä mitään arvostele, asioista ei vain tarvitse aina tehdä niin pirun vaikeita. Enkä minäkään itselleni ostanut 100e suksipaketteja, omistan äitini vanhat sukset vuodelta 50ennen kristusta, ei ole nykyajan siteita ei vaan semmoset reiät mononpohjissa :whistle: Mutta hyvin pelittää :wave:
Onko toinen vanhempi, missä?
Hallin katsomoon kiipeilee 6kk vai mitä?
ikävä tosiasia on että joillekin se oikeasti on VAIKEAA ihan ilman yrittämistäkin. itsellenikään ei ole vanhoja suksia saatavilla. kaikilla ei ole asiat hyvin ja helposti kuin sinulla. Tiedän ja tunnen syyllisyyttä muutenkin siitä etten voi tarjota lapsilleni kaikkia liikunnan riemuja. Turha syyllistää enmpää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Pakottaako se? Ei ainakaan ennen ole pakottanut. Tosin en ymmärrä vanhempia, jotka eivät osta lapsilleen talviurheiluvälineitä. Vaikka ollaan pienipalkkaisia, niin kyllä ollaan ostettu lapsille sukset uutena ja luistimet kirpparilta. Suksiakin saa käytettynä halvalla. On vanhempien asia innostaa lasta liikkumaan. Mun mielestä jokaisen suomalaisen lapsen pitäisi osata luistella ja hiihtää, se on pohjoisen asukkaille kunnia-asia.
Se on tässä, pähkinänkuoressa :)
Meillä poika käy harrastamassa 3 kertaa viikossa lajeja, joista tykkää. Onko se sit vanhemman asia PAKOTTAA lapsi johonkin harrastukseen, mistä itsensä mielestä lapsen pitäisi tykätä?
Tai pakottaa sen takia että joidenkuiden mielestä hiihto on ehdoton pakko haluta harrastaa?



 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
En jaksa lukea koko ketjua, kun on niin pitkä. Mutta meillä Espoossa lapsen päiväkodista ovat käyneet jo kaksi kertaa hiihtämässä ja kolme kertaa luistelemassa. Eli siis osataan täällä etelässäkin.
Lisäksi poika on hiihtänyt mummolassa Lahdessa ja on luisteltu ahkerasti myös iltaisin lähikoulun kentällä. Eli on jo monta käyttökertaa tullut 10 euron suksille ja 6 euron luistimille...
Niin, tänä talvena onkin ollut taas oikea talvi. Kahtena viime talvena ei olekaan ollut juuri hiihto- ja luistelumahdollisuuksia etelässä, ja sellaisten talvien on ennustettu lisääntyvän.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
En jaksa lukea koko ketjua, kun on niin pitkä. Mutta meillä Espoossa lapsen päiväkodista ovat käyneet jo kaksi kertaa hiihtämässä ja kolme kertaa luistelemassa. Eli siis osataan täällä etelässäkin.
Lisäksi poika on hiihtänyt mummolassa Lahdessa ja on luisteltu ahkerasti myös iltaisin lähikoulun kentällä. Eli on jo monta käyttökertaa tullut 10 euron suksille ja 6 euron luistimille...
Niin, tänä talvena onkin ollut taas oikea talvi. Kahtena viime talvena ei olekaan ollut juuri hiihto- ja luistelumahdollisuuksia etelässä, ja sellaisten talvien on ennustettu lisääntyvän.
Paha sitä on etukäteen sanoa, että minkälainen talvi mikäkin tulee olemaan. Eli ei ole mitään tietoa siitä, millainen ensi talvi on. Kaipa nyt kumminkin tässä protestissa oli kyse tästä talvesta?
 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Pakottaako se? Ei ainakaan ennen ole pakottanut. Tosin en ymmärrä vanhempia, jotka eivät osta lapsilleen talviurheiluvälineitä. Vaikka ollaan pienipalkkaisia, niin kyllä ollaan ostettu lapsille sukset uutena ja luistimet kirpparilta. Suksiakin saa käytettynä halvalla. On vanhempien asia innostaa lasta liikkumaan. Mun mielestä jokaisen suomalaisen lapsen pitäisi osata luistella ja hiihtää, se on pohjoisen asukkaille kunnia-asia.
Talvi ja talvi.... Kun olisikin se kunnon talvi. Asiahan oli täysin eri 80-luvulla kun esim minä olin lapsi. Nyt ei vaan oo ollut kunnon talvia. Ja kyllä se on mun mielestä kertakaikkiaan TYHMÄÄ pistää yli sata euroa kertakäyttötavaraan. Oli se sitten miten kunnia-asia vaan.
Ei sukset ole mitään kertakäyttötavaraa. Meillä sukset ahkerassa käytössä. Lapset käyvät hiihtokoulussa. Täällä ollut tykkilumilatu joulukuusta asti ja nyt on jo ihan luonnonlatu. Asutaan pikkukylässä. Kyllä noita tykkilumilatujakin on aika monessa kaupungissa, kun viittii ottaa asioista selvää. Sukset saa kyllä myytyä myös kirpparilla sitten, jos ei ole omassa perheessä tulossa uusia käyttäjiä. Ja lapsi oppii negatiivisen asenteen vanhemmiltaan.
 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Pakottaako se? Ei ainakaan ennen ole pakottanut. Tosin en ymmärrä vanhempia, jotka eivät osta lapsilleen talviurheiluvälineitä. Vaikka ollaan pienipalkkaisia, niin kyllä ollaan ostettu lapsille sukset uutena ja luistimet kirpparilta. Suksiakin saa käytettynä halvalla. On vanhempien asia innostaa lasta liikkumaan. Mun mielestä jokaisen suomalaisen lapsen pitäisi osata luistella ja hiihtää, se on pohjoisen asukkaille kunnia-asia.
Se on tässä, pähkinänkuoressa :)
Meillä poika käy harrastamassa 3 kertaa viikossa lajeja, joista tykkää. Onko se sit vanhemman asia PAKOTTAA lapsi johonkin harrastukseen, mistä itsensä mielestä lapsen pitäisi tykätä?
Tai pakottaa sen takia että joidenkuiden mielestä hiihto on ehdoton pakko haluta harrastaa?
Mulla on monta lasta ja tykkäävät kaikki hiihdosta ja luistelusta. He ovat olleet kolmivuotiaasta asti innoissaan touhusta. Jos lasta ei kentälle vie, niin eikai se enää myöhemmin siellä viihdykään. Aikuisen pitää laittaa myös sukset jalkaan ja mennä mukaan hiihtämään. Ei ole järkeä jos äiti kävelee vieressä kengät jalassa.
 
voi teitä
Kyllä on selityksiä joka lähtöön! Varmasti ei talous kaadu, jos käytetyt luistimet / sukset lapselle hankkii! Mistä tiedätte, tykkääkö lapsi lajista, jos ette kannusta. Muutaman kerran jälkeen alkaa oppia ja voi innostua! Etelä-Suomessakin on nyt upea ilma ja lunta ko. lajeihin. :)
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja samalla periaatteella:
pitäisi vanhempien ostaa myös keihäät, nappulakengät ym?
Aika ontuva vertaus tuo keihäät. Niissä kun sama koko sopii usemmankin lapsen käteen -toisin kuin monoissa tai luistimissa.

Nappulakenkiä tuskin tarvitsee hankkia, koska missään koulussa tuskin pelataan fudista niin tosissaan, että ei lenkkareilla pärjäisi. Ja ne kai sinäkin sentään ostat lapsellesi omat ettei koulun lenkkareissa tarvitse pelata?
 
kun oikeestihan se on se lapsi joka niitä luistimia tai suksia käyttää. Jos lapsi tykkää luistella, niin luistimet hankitaan, jos ei, niin en näe siihen mitän syytä. Jos lapsi on innoissaan päästessään hiihtämään, niin sukset hommataan, mutta jos se on lapselle pakkopullaa, niin en kyllä pakota hiihtämään.

Lapsesta itestä on kiinni mitä se haluaa harrastaa, ja jos luistelu ja hiihto ei kuulu niihin, niin miksi joka vuosi pistää rahaa niihin palamaan parin luistelutunnin takia? En mä osta huiluakaan lapselle, joka haluaisi soittaa pianoa.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
kun oikeestihan se on se lapsi joka niitä luistimia tai suksia käyttää. Jos lapsi tykkää luistella, niin luistimet hankitaan, jos ei, niin en näe siihen mitän syytä. Jos lapsi on innoissaan päästessään hiihtämään, niin sukset hommataan, mutta jos se on lapselle pakkopullaa, niin en kyllä pakota hiihtämään.

Lapsesta itestä on kiinni mitä se haluaa harrastaa, ja jos luistelu ja hiihto ei kuulu niihin, niin miksi joka vuosi pistää rahaa niihin palamaan parin luistelutunnin takia? En mä osta huiluakaan lapselle, joka haluaisi soittaa pianoa.
Hmm, vaan kun yleinen mielipide on, että ei tutustuta lasta koko lajiin, kun ei halua ostaa välineitä. Mistä se lapsi sitten tietää, tykkääkö hiihtää vai ei?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
kun oikeestihan se on se lapsi joka niitä luistimia tai suksia käyttää. Jos lapsi tykkää luistella, niin luistimet hankitaan, jos ei, niin en näe siihen mitän syytä. Jos lapsi on innoissaan päästessään hiihtämään, niin sukset hommataan, mutta jos se on lapselle pakkopullaa, niin en kyllä pakota hiihtämään.

Lapsesta itestä on kiinni mitä se haluaa harrastaa, ja jos luistelu ja hiihto ei kuulu niihin, niin miksi joka vuosi pistää rahaa niihin palamaan parin luistelutunnin takia? En mä osta huiluakaan lapselle, joka haluaisi soittaa pianoa.
Mutta pointtihan on siinä, että mistä ihmeestä lapsi voi ees tietää mille tuntuu hiihtää, jos vanhemmilla on heti asenne, ettei taatusi osta "pakkosuksia"... Kyllä lapsi tarvii hieman kannustusta hiihtoon/luisteluun ja ties mihin. Jos vanhemmilla on asenne, että hiihto/luistelu on pakkoa, niin harva lapsi siitä alkaa tykkäämäänkään. Lapset heijastaa hyvin paljon aikuisten mielipiteitä.

Yläasteikäiset on jo senverran isoja, että pystyvät päättämään itse haluaako tosissaan hiihtää vai ei. 8v lapselta on ihan turha kysyä tuollaista, kun mielipiteet voi vaihtua ihan viikottain.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja voi teitä:
Kyllä on selityksiä joka lähtöön! Varmasti ei talous kaadu, jos käytetyt luistimet / sukset lapselle hankkii! Mistä tiedätte, tykkääkö lapsi lajista, jos ette kannusta. Muutaman kerran jälkeen alkaa oppia ja voi innostua! Etelä-Suomessakin on nyt upea ilma ja lunta ko. lajeihin. :)
Jos nyt viikon on ollu lunta ja pakkasta, ni jopas on helvetin paljon vuodessa.
 

Yhteistyössä