Onko Suomessa enää yhtään HYVÄÄ ÄITIÄ!!???

  • Viestiketjun aloittaja HYvä Äiti
  • Ensimmäinen viesti
HYvä Äiti
Voisin sanoa, että mua melkein itkettää kun näen millaisia äitejä nykyäidit ovat.
He kulkevat tiukoissa vaatteissa ja jättävät lapsensa hoitoon.

KUNNON ÄITI EI JÄTÄ LASTAAN EDES MUMMOLAAN MUUTAMAKSI TUNNIKSI!!! Vaikka mummola olisikin hyvä paikka, mutta mummo EI OLE äiti!!
Oikea äiti ei saa rauhaa ilman lastaan

Ja imetystäkään ei saa lopettaa ennen vuoden ikää.
Tätä mieltä minä, 27 vuotias 3 äiti
 
Hyvä äitiys lienee subjektiivine käsite. En lähtisi ihan noin rankalla kädellä tuomitsemaan... Näkisin kuitenkin niin, että jokainen äiti on omalle lapselleen paras äiti. Toki ääritapauksiakin on, mutta ne kuitenkin lienevät pienenpieni vähemmistö.
Onko mieleesi tullut, että myös jokainen lapsi on yksilönsä ja oman laisensa. Näin ollen jokainen lapsi tarvitsee omanlaistaan hoitoa ja huomaa - joskus jopa isoäidin hoidossa!!!
Eiköhän nyt pyritä vain siihen, että jokainen äiti hoitaa pestinsä itse parhaaksi katsomallaan tavalla. Mukavaa alkanutta vuotta myös sinulle, täydellinen äiti.

p.s. En ymmärtänyt, mitä tekoa tiukilla vaatteilla on hyvän äitiyden kanssa...? ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2005 klo 10:05 HYvä Äiti kirjoitti:
Voisin sanoa, että mua melkein itkettää kun näen millaisia äitejä nykyäidit ovat.
He kulkevat tiukoissa vaatteissa ja jättävät lapsensa hoitoon.

KUNNON ÄITI EI JÄTÄ LASTAAN EDES MUMMOLAAN MUUTAMAKSI TUNNIKSI!!! Vaikka mummola olisikin hyvä paikka, mutta mummo EI OLE äiti!!
Oikea äiti ei saa rauhaa ilman lastaan

Ja imetystäkään ei saa lopettaa ennen vuoden ikää.
Tätä mieltä minä, 27 vuotias 3 äiti
mie luulen että tää ei ole todellinen juttu....
mutta!!!! mie olen hyvä äiti ja niin on monet monet muutkin! jokainen äiti on omalle lapselleen se paras ja mie en näe mitään vikaa jos joskus vie lapsensa hoitoon miun äiti on pojalle paras mahdollinen hoitaja miun ja isän jälkeen. ja kyllä minulla on poika aina mielessä vaikka hän ei olisikaan lähellä. minä lopetin imetyksen kun poika oli 2kk ja hyvin on kasvanut ja on iso ja oikein iloinen ja tyytyväinen vauva. kun katson lastani niin tiedän olevani hyvä äiti.
joten ei edes aloiteta tätä kun ei tämmöinen ole mahdollista että joku noin sanoisi....
nii ja miten tiukat vaatteet liittyy tähän?

jatkoja siulle :wave: :wave: :wave:
 
Minäkään en ymmärtäny miten noi vaatteet vaikuttaa äitiyteen? Mitä saa olla päällä? Liehuvahelmainen kukkamekko?
Eikö lapsia saa viedä hoitoon jos on vaiks hammaslääkäri tai gyne? Sinne vaan mukaan... ;)
 
hahaha
Mä en hemmetti vieköön ymmärrä tommasta hemmetin tiukkapiposuutta!!! Mulla ainakin tyttö aina sillon tällön hoijossa kun tämä äiti lähtee vetään pään täyteen!! et revi siitä v:n tiukkis!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2005 klo 10:37 Hyvä Äiti kirjoitti:
Mutta hytvä äiti on hyvä äiti eikä sitä mitkään "olen paras äiti lapselleni" jutut muuta.

Hyvä Äiti EI käytä alkoholia, ei tippaakaan
et sie oo todellinen... mitä sie sit täällä netissä maleksit???
alkoholin käytössäkään en näe mitään vikaa, jos ei juo lapsensa edessä... ja jos lähtee viihteelle ni eikös silloin vie lapsensa hoitoon eikä jätä häntä katselemaan kun äiskä kittaaa.
ite en juo kuin max 3-4 kert vuodessa mutta saatan käydä tanssimassa yökerhoissa.
 
anony
just just...miten se mihinkään kuuluu mitä vaatteita käyttää..?
mä en ymmärrä tommosta ahdasmielistä ajattelua.
mä olen kyllä hyvä äiti lapselleni vaikka käynkin joskus viihteellä,
sanokoon muut mitä vaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2005 klo 10:47 anony kirjoitti:
just just...miten se mihinkään kuuluu mitä vaatteita käyttää..?
mä en ymmärrä tommosta ahdasmielistä ajattelua.
mä olen kyllä hyvä äiti lapselleni vaikka käynkin joskus viihteellä,
sanokoon muut mitä vaan.
totta puhut!!!!!!!
 
MaLaLi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2005 klo 10:05 HYvä Äiti kirjoitti:
Voisin sanoa, että mua melkein itkettää kun näen millaisia äitejä nykyäidit ovat.
He kulkevat tiukoissa vaatteissa ja jättävät lapsensa hoitoon.

KUNNON ÄITI EI JÄTÄ LASTAAN EDES MUMMOLAAN MUUTAMAKSI TUNNIKSI!!! Vaikka mummola olisikin hyvä paikka, mutta mummo EI OLE äiti!!
Oikea äiti ei saa rauhaa ilman lastaan

Ja imetystäkään ei saa lopettaa ennen vuoden ikää.
Tätä mieltä minä, 27 vuotias 3 äiti
justjust \|O taispa olla ihan silkka provo viesti.... \|O \|O
 
Mutta jos on parisuhteessa, niin eikös se tee vaan parisuhteelle hyvää saada välillä olla kaksin..?Jos parisuhde voi hyvin, lapsetkin voivat.
Tätä mieltä minä..vaikka kait tähänkin voi sanoa ette lapsia kannata sitten hankkia jos kaksinoloa kaipaa :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2005 klo 11:13 emäntä-83 kirjoitti:
Mutta jos on parisuhteessa, niin eikös se tee vaan parisuhteelle hyvää saada välillä olla kaksin..?Jos parisuhde voi hyvin, lapsetkin voivat.
Tätä mieltä minä..vaikka kait tähänkin voi sanoa ette lapsia kannata sitten hankkia jos kaksinoloa kaipaa :kieh:
olen samaa mieltä ja saattaa kuulostaa julmlta mutta en tarkoita sitä julmaksi että kun on lapsia niin tietenkin ne ovat tärkeimpiä, mutta on sitten kuitenkin asioita joita täytyy kanssa vaalia ja yksi asia on juuri tuo parisuhde ja mites sitä muuten hoidetaan ku kaksistaan.. tai tietenkin voi ottaa lapsen mukaan ja tehdä koko perhe jotain yhdessä. mutta kyllä vanhemmat voi ottaa aikaa kaksistaankin joskus.
 
paras äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2005 klo 10:05 HYvä Äiti kirjoitti:
Voisin sanoa, että mua melkein itkettää kun näen millaisia äitejä nykyäidit ovat.
He kulkevat tiukoissa vaatteissa ja jättävät lapsensa hoitoon.

KUNNON ÄITI EI JÄTÄ LASTAAN EDES MUMMOLAAN MUUTAMAKSI TUNNIKSI!!! Vaikka mummola olisikin hyvä paikka, mutta mummo EI OLE äiti!!
Oikea äiti ei saa rauhaa ilman lastaan

Ja imetystäkään ei saa lopettaa ennen vuoden ikää.
Tätä mieltä minä, 27 vuotias 3 äiti
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Te olette kaikki väärässä! Minä olen ehdottomasti tämän maan paras äiti!! Ja tietysti täydellinen! Ja töihin en mene, ennen kuin lapset muuttavat pois kotoa. Tissiäkin annan melkein kouluikään asti. Tissimaito on lapsen parasta ravintoa! Vaatteina mulla on aina ja ikusesti tuulipuku! :LOL: :LOL: :LOL:
P.S. Jos laitatte provoa, laittakaa edes sellasta, et sen edes jotenkin uskoo...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2005 klo 13:32 metallimutsi kirjoitti:
Te olette kaikki väärässä! Minä olen ehdottomasti tämän maan paras äiti!! Ja tietysti täydellinen! Ja töihin en mene, ennen kuin lapset muuttavat pois kotoa. Tissiäkin annan melkein kouluikään asti. Tissimaito on lapsen parasta ravintoa! Vaatteina mulla on aina ja ikusesti tuulipuku! :LOL: :LOL: :LOL:
P.S. Jos laitatte provoa, laittakaa edes sellasta, et sen edes jotenkin uskoo...
Täydellinen vastaus, peesaan 100 % :LOL:
 
VOI HERRANJUMALA!!!!
JA MIKSI EI KUNNON ÄITI SAA JÄTTÄÄ LAPSIAAN HOITOON EDES MUUTAMAKSI TUNNIKSI????????
oikeestaan ei pitäis ees vastata noin hölmöihin juttuihin...
missäs sun muut lapset on ollu ku oot synnyttänyt???olivatko mukana sen kunnon äidin kanssa???hä???
MIETTISIT OIKEASTI MITÄ KIRJOTAT H....Ö!
 
alannah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2005 klo 15:12 äityli83 kirjoitti:
VOI HERRANJUMALA!!!!
JA MIKSI EI KUNNON ÄITI SAA JÄTTÄÄ LAPSIAAN HOITOON EDES MUUTAMAKSI TUNNIKSI????????
oikeestaan ei pitäis ees vastata noin hölmöihin juttuihin...
missäs sun muut lapset on ollu ku oot synnyttänyt???olivatko mukana sen kunnon äidin kanssa???hä???
MIETTISIT OIKEASTI MITÄ KIRJOTAT H....Ö!
PAKKO kyll peesata tätä juttua ja lisäisin hieman omaa taustaa:
Mun esikko (4v) on ollu MONTA MONITUISTA TUNTEJA mummun ja papan luona ja on ollu myös monia öitä!!!!!! Ja sillehän ei voi mittää jos mummu ja pappa on kiintyny esikkoon koska tultiin sairaalasta suoraan vanhempieni luo. Eikä tuosta oo tarvinnu kärsiä huonoa omaatuntoa!!! No tosin mun vanhemmat asuvat aika lähellä meitä... Mielellään mummu ja pappa ottaa esikon yöksi. Ja on siskojeni lapset ollu myös yökylässä heillä!!!! \|O :whistle:
 
AkateeminenMamma
1)Kaikki äidit, jotka rakastavat lapsiaan pyyteettömästi eivätkä fyysisesti tai psyykkisesti vahingoita lastaan tarkoituksella ovat riittävän hyviä äitejä.

2) Koti on paras hoitopaikka (ainakin) alle 3v. lapselle mutta se ei tarkoita, että asiallinen päivähoitopaikka olisi huono paikka lapselle.

3) On luonnollista ja erinomaista, jos isovanhemmat hoitavat lapsia - niin se homma on toiminut maailman sivu. Agraari yhteiskunnassa nimenomaan vanhukset hoitivat pienet lapset, kun työikäiset tarvittiin raskaisiin töihin. Äiti lapsen ensisijaisena hoitajana on siis suht uusi ilmiö. Valitettavasti kaikilla ei ole nykyään mahdollisuutta isovanhempien lapsenhoitoapuun.

4) Epäilen myös alkuperäistä viestiä tahalliseksi provosoinniksi mutta aihe kyllä on hyvä. Alkuperäisen viestin mukainen ajattelu tai tahallinen provosointi kyllä molemmat kertovat mielestäni ennemmin huonosta kuin hyvästä äitiydestä - moisen taustalla olevat arvot ovat vahingollisia kasvavalle lapselle siirrettäviksi.
 

Yhteistyössä