Onko teistä ok.

Mä jouduin kerran (pakko-tilanne) jättään meijän pojan n. 2 min yksin nukkumaan, kun juoksin käymässä naapuritalossa. Itkuhälytintä ei ollut. Sydän pamppaili niin, että hyvä, etten sydäriä saanu. Onneksi poika ei ollut herännyt sillävälin. Mutta arvata saattaa, etten toiseen rakennukseen menisi saunomaan, jos poika nukkuisi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:10 Malviina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:08 mielipuoli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:04 Malviina kirjoitti:
En ikinä jättäisi vauvaa yksin, edes roskapussin viennin ajaksi...
APUA, mä olen jättänyt vauvan ja taaperon yksin kun olen käynyt viemässä roskapussin! *laittaa hitsausmaskin päälle* Noin, nyt voin ootella kivisadetta :kieh:
Juu saathan mennä mun puolesta vaikka kauppaan :LOL: Mä en vaan uskalla vauvaa jättää hetkeksikään, eri asia sitten jos isommat sisarukset on vahtimassa :D
Jups, toi mun kommentti ei ollu tarkoitettu sulle piikiksi. Lähinnä ajattelin tuoda vaan esille ns. maalaisjärjen käyttöä. Myönnän et itsekään en käynyt ees postia hakemassa (ois menny noin 30 sek. aikaa) kun esikoinen oli vauva. Nyt jotenkin tähän äitiyteen ja arjen pyöritykseen on tullut itselle varmuutta ja huomannut ettei sitä lasta tarvitse aina katsoa joka ikinen minuutti, varsinkin jos se nukkuu. Aatelkaas ennen aikaan miten lapset ja vauvatkin on hoidettu: ei varmasti ole joudettu "kyttäämään" joka minuutti.

Ja nyt älkää tulkitko väärin sanojani! Kyllä, hoidan omat lapseni rakkaudella ja huolella - mutta myös maalaisjärjellä!
 
PahaSilmä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:15 äiti kirjoitti:
En heillä ole edes itkyhälyttimiä nähny, että eipä taida sellasta olla.
Kyllä tuo sauna on tien toisella puolen ja minusta hullumaista että noin tehdään.
:(
Sehän voi itkee siellä koko sen ajan tai vaikka tippua, ei sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu.

Kyllä minäkin roskiksen vien ja postin haen mutta en nyt saunomaan lähe jonnekin toiseen rakennukseen.
en mäkään silleen lähtis, etten tietäs itkeekö se vai ei.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:09 PahaSilmä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:07 Venefica kirjoitti:
Nyt täytyy myöntää et mie olen onnellinen ettei minulla ollut tätä palstaa käytössä ku miun oli vauvoja.. tai tuolla periaatteella en kahteen vuoteen olisi liikoja pesulle päässyt, kun suihku ja sauna oli eri rakennuksessa..
Joo, ei ihme, että äidit on nykyisin niin väsyneitä. Pitää vahtia koko ajan silmäkovana vieressä, kun toinen yrittää nukkua. :D
:whistle:
 
Olen nyttenkin aikeissa mennä ulos esikoisen kanssa kun kuopus nukkuu sisällä. Ja olen käynyt jopa naapurissa jätskillä. No, matkaa on 20 metriä aidan yli (mistä siis myös kuljen) ja itkuhäly taskussa.

Kyllä jokainen oman lapsensa unenlahjat tuntee. En minäkään nyt tuntikausia missään ole, vaan vartin-kakskytminuuttia. Käyn kuopuksen nukkuessa suihkussakin, joskin samassa talossa, mutta ihan yhtä vähän sinne mitään kuuluu.

(Siis miten ihmiskunta on saattanut jäädä eloon ennen äitiyslomaa, itkuhälyjä ja reimatekkiä?)
 
Mahtaako mikään itkuhälytin edes toimia nuin kauas?

Ymmärän kyllä näitä jotka asuu omakotitalossa maalla ja sauna on eri rakennuksessa,mutta en tiedä uskaltaisinko silloinkaan,mutta minä olenkin tämmönen heikko hermo.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:19 juuei kirjoitti:
Olen nyttenkin aikeissa mennä ulos esikoisen kanssa kun kuopus nukkuu sisällä. Ja olen käynyt jopa naapurissa jätskillä. No, matkaa on 20 metriä aidan yli (mistä siis myös kuljen) ja itkuhäly taskussa.

Kyllä jokainen oman lapsensa unenlahjat tuntee. En minäkään nyt tuntikausia missään ole, vaan vartin-kakskytminuuttia. Käyn kuopuksen nukkuessa suihkussakin, joskin samassa talossa, mutta ihan yhtä vähän sinne mitään kuuluu.

(Siis miten ihmiskunta on saattanut jäädä eloon ennen äitiyslomaa, itkuhälyjä ja reimatekkiä?)
samat kuviot ollu täälä meiläki :D
 
Ja ajatelkaa. Me on miehen kans oltu yöllä navetassa auttamassa poikivaa lehmää. Kun meistä on ollu paljon helpompaa ja lasten kannalta parempi kun saavat yönsä nukkua kuin etta olis raahatut keskellä yötä navettaan. Sellais kauheita vanhempia me on oltu. Kohta joku väittää etta toisen olis pitänyt pysyä lasten kans. Sepä kun ei aina onnistu. Kun yleensä siihen touhuun navetassa tarvitaan kaksi
 
Ja ajatelkaa. Me on miehen kans oltu yöllä navetassa auttamassa poikivaa lehmää. Kun meistä on ollu paljon helpompaa ja lasten kannalta parempi kun saavat yönsä nukkua kuin etta olis raahatut keskellä yötä navettaan. Sellais kauheita vanhempia me on oltu. Kohta joku väittää etta toisen olis pitänyt pysyä lasten kans. Sepä kun ei aina onnistu. Kun yleensä siihen touhuun navetassa tarvitaan kaksi
 
Ja ajatelkaa. Me on miehen kans oltu yöllä navetassa auttamassa poikivaa lehmää. Kun meistä on ollu paljon helpompaa ja lasten kannalta parempi kun saavat yönsä nukkua kuin etta olis raahatut keskellä yötä navettaan. Sellais kauheita vanhempia me on oltu. Kohta joku väittää etta toisen olis pitänyt pysyä lasten kans. Sepä kun ei aina onnistu. Kun yleensä siihen touhuun navetassa tarvitaan kaksi
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:21 Honostooppari kirjoitti:
Enpä tiedä itkisinkö vai nauraisinko :whistle: Varmaa on se, että kivikasa niskaan tälle äidille :saint:

Mitä te muuten uskallatte tehdä lasten nukkuessa? :whistle:
En ainakaan istu tuntia saunassa, varsinkaan jos ei samassa talossa ole.
 
seitsemän äiti
meillä on piha sauna ja pyykin pesukone ja kuivaus tilat kans tuolla pihan perällä. kyllä minä ainakin käyn joka päivä saunassa ku lapset nukkuu ja pyykkiäkin pesen neljä koneellista päivässä ja sen aikaa ku käyn pyykit ripustaan ja laittaan uuden koneen päälle niin lapset on keskenään. ei niillä mitään hätää ole ollut ja onhan ne ennen vanhaankin navetta työt tehty vaikka on ollut paljon pieniä lapsia ja keskenään ovat olleet. käyttäkää maalaisjärkeä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:03 PahaSilmä kirjoitti:
Jos se on silleen, ettei se voi tippua sängystä niin mun mielestä on. tosin on olemassa vaara, että syttyy tulipalo sillävälin, kun olette poissa, mutta milloinpa mitään vaaraa ei missään olisi?
Tai meteoriitti putoaa taivaalta talon päälle :saint:
 
PahaSilmä
Kun sitä on monta kuukautta nukuttanut vauvansa samaan aikaa ja tietää melkein tarkalleen, kuinka kauan se aina nukkuu, niin onko viiden minuutin poistuminen sitten niin paha juttu? kyllä minustakin neuvolaan soitti joku katkera naapuri, joka itse oli vanhapiika. Kun kävin kiskalla kun vauva nukkui. 5 minuuttia olin poissa, eikä ikinä herännyt vauva.
 
:\| sanokaas nyt, miten mun kannattas toimia..posti tuli just..ja postiloota on tuolla noin 50metrin päässä. mahollinen hidastustekijä on koira joka tulee pärrään ympärille kun pihalle menee..puenko lapset matkaan vai annanko leikkiä? :/ ja mä nyt ihan tosissaan kysyn kannanottoja tähän! :)
 
Mii
ollaan me kesäsin grillailtu pihalla itkuhälyttimen kanssa, jopa naapurin pihalla monesti. eikä oo mitn hätää ollu toisella kun nukkuu ja välillä käyty kurkkaamassa vaikkei hälyttimestä kuulukkaan mitään...
 
Fleur de la Cour
Meillä ei ollut sauna toisessa rakennuksessa, mutta rintamamiestalon toisessa siivessä, joten sinne ei kuulu eikä näy mitä talon puolella tapahtuu, otimme itkuhälyttimen mukaan saunaan ja saunoimme rauhaisin mielin.. kantaiskohan itkuhälytin teidän saunalle asti??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:24 seitsemän äiti kirjoitti:
meillä on piha sauna ja pyykin pesukone ja kuivaus tilat kans tuolla pihan perällä. kyllä minä ainakin käyn joka päivä saunassa ku lapset nukkuu ja pyykkiäkin pesen neljä koneellista päivässä ja sen aikaa ku käyn pyykit ripustaan ja laittaan uuden koneen päälle niin lapset on keskenään. ei niillä mitään hätää ole ollut ja onhan ne ennen vanhaankin navetta työt tehty vaikka on ollut paljon pieniä lapsia ja keskenään ovat olleet. käyttäkää maalaisjärkeä.
Onhan tuo vähän eri asia kun isompia on siinä kans, mutta yksin heräät ja ketään ei näy eikä kuulu vaikka kuinka huutaa niin eipä varmaan mukavaa, ja ties miten ittesä sinne sänkyyn jumittaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:27 Riemurasia kirjoitti:
:\| sanokaas nyt, miten mun kannattas toimia..posti tuli just..ja postiloota on tuolla noin 50metrin päässä. mahollinen hidastustekijä on koira joka tulee pärrään ympärille kun pihalle menee..puenko lapset matkaan vai annanko leikkiä? :/ ja mä nyt ihan tosissaan kysyn kannanottoja tähän! :)
Mietin samaa :/ Lapset päiväunilla ja posti tuli... Herätänkö molemmatja puen vaatteet niskaan... Ja niin, postilaatikolle 10 metriä eikä ole koiraa :attn:
 
miim
sitä vielä et enemmän mä oon olisin huolissani et tuo 2,5v herää yksin ja keskii pahojaan ku se et vauva herää ja minä huomaan sen kun alkaa kuulua itluhälyttimestä. vanhempi kun ei niin vaan huuda että hereillä ollaan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:26 PahaSilmä kirjoitti:
Kun sitä on monta kuukautta nukuttanut vauvansa samaan aikaa ja tietää melkein tarkalleen, kuinka kauan se aina nukkuu, niin onko viiden minuutin poistuminen sitten niin paha juttu? kyllä minustakin neuvolaan soitti joku katkera naapuri, joka itse oli vanhapiika. Kun kävin kiskalla kun vauva nukkui. 5 minuuttia olin poissa, eikä ikinä herännyt vauva.
Ei minusta nyt muutaman minuutin poissaolo paha juttu ole, mutta kun ollaan tunnin verran niin en kyllä uskaltais.
Ja tuo itkuhälytin taas muuttais asian.
 
En uskaltaisi pientä vauvaa jättää yksin hetkeksikään. En edes omaan huoneeseensa yöllä nukkumaan.

Meillä kävi meinaan niin, että yöllä poika selällään nukkuessaan oksensi kasvoilleen ja meinasi tukehtua. Jos en olis nukkunut vieressä ja herännyt hänen sätkimiseensä, niin olis taatusti käynyt huonosti :'(

Poitsu tais olla lähes kaksivuotias kun uskalsin juosta hakemaan postit laatikosta hänen jäädessään yksin sisälle.
 
mie
En jättäis ainakaan ilman itkuhälytintä. Hälyttimen kerakin miettisin pari kertaa tunniksi yksin jättämistä. Roskikset voin viedä ja postin hakea ym. yhtä pientä. Tai olla pihalla niin että voin kurkata vauvaa välillä. :)
 

Yhteistyössä