Onko teistä ok.

Ei saunalle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 09:44 Maamikki kirjoitti:
Miten te oikein taas voitte olla tosissanne näissä jutuissa?????

Se on täysin ok, et vie sen roskapussin ja jättää lapsen 30 sekunniksi yksin, mutta jos mennään SAUNOMAAN toiseen taloon ja ei jätetä itkuhälytintä, se on HEITTELEJÄTTÖ!!!!!!

Saunominen kestää yleensä 30-60 minuuttia ja pahimmassa tapauksessa se vauva itkee sen koko ajan yksin. Se voi jättää lapseen jäljet koko loppuiäksi. (perusturvallisuus järkkyy)

Ei tuommoiseen asiaan voi kommentoida että miten te olette niin yli hysteerisiä tms. Ei ole ylihysteriaa jos ei huudata vauvaa yksin pitkiä aikoja. \|O
Sinäpäs pitkään saunot...30-60 minuuttia. :$
 
Kummallista äitiyttä nykyään. Itkuhälyttimet ja kaikki pitää olla. On niitä lapsia ennekin kasvatettu ilman mitään hälyttimiä.

Vielä 60-luvulla kesti äitiyslomakin parisen kuukautta, että repikää siitä. Nykyään mikään ei riitä ja kaikkeen pitää löytää vastaus kirjasta tai ainakin te "täydellisyyteen" pyrkivät kasvattajat ette näytä omistavan tippaakaan maalaisjärkeä missään asiassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:08 mielipuoli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:04 Malviina kirjoitti:
En ikinä jättäisi vauvaa yksin, edes roskapussin viennin ajaksi...
APUA, mä olen jättänyt vauvan ja taaperon yksin kun olen käynyt viemässä roskapussin! *laittaa hitsausmaskin päälle* Noin, nyt voin ootella kivisadetta :kieh:

Minä liityn samaan rintamaan oottelemaan sun kanssa kiviä, mätiä tomaatteja ja pökäleitä niskaan, kun oon näin tehnyt :snotty:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 09:45 Ei saunalle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 09:44 Maamikki kirjoitti:
Miten te oikein taas voitte olla tosissanne näissä jutuissa?????

Se on täysin ok, et vie sen roskapussin ja jättää lapsen 30 sekunniksi yksin, mutta jos mennään SAUNOMAAN toiseen taloon ja ei jätetä itkuhälytintä, se on HEITTELEJÄTTÖ!!!!!!

Saunominen kestää yleensä 30-60 minuuttia ja pahimmassa tapauksessa se vauva itkee sen koko ajan yksin. Se voi jättää lapseen jäljet koko loppuiäksi. (perusturvallisuus järkkyy)

Ei tuommoiseen asiaan voi kommentoida että miten te olette niin yli hysteerisiä tms. Ei ole ylihysteriaa jos ei huudata vauvaa yksin pitkiä aikoja. \|O
Sinäpäs pitkään saunot...30-60 minuuttia. :$
Joo, meillä saunotaan (ja kaikki tututkin saunoo) kyllä aina ihan kunnolla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 09:52 ukkelipukkelinäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:08 mielipuoli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:04 Malviina kirjoitti:
En ikinä jättäisi vauvaa yksin, edes roskapussin viennin ajaksi...
APUA, mä olen jättänyt vauvan ja taaperon yksin kun olen käynyt viemässä roskapussin! *laittaa hitsausmaskin päälle* Noin, nyt voin ootella kivisadetta :kieh:

Minä liityn samaan rintamaan oottelemaan sun kanssa kiviä, mätiä tomaatteja ja pökäleitä niskaan, kun oon näin tehnyt :snotty:
Ei tuo roskapussin vienti liity mitenkään aloitukseen. Totta kai sen roskapussin voi viedä, mutta saunominen toisessa talossa ilman itkuhälyttimiä on LAPSEN HEITTELLEJÄTTÖ.
 
Jopas on taas ihme vääntöö... kummallisesti aina paisutellaan juttuja roskapussin viemisestä reilun tunnin saunomisiin. Huvinsa kullakin :whistle:

Asiaan: Minusta on väärin jättää vauva yksin kotiin, ilman itkuhälytintä ja mennä tien toiselle puolelle saunaan! :eek: Miettikääs nyt jos vauva alkaa itkemään melkein heti kun suljet oven (Vaikka vauva olisi aiemmin nukkunut ihan hyvin, niin koskaan ei voi tietää vaikka vauvan mahaa vääntäisi ja hän heräisi siihen) saunassa ei ehkä mene välttämättä kuin 15 min, tuskin kovin moni sen nopeampaa ainakaan kylpee... mutta huutavalle vauvalle tuo 15 min, voi on ikuisuus jos on hätä!
Tosiaan vanhemmat tekee väärin, kun jättävät vauvan yksin siksi aikaa!
Saunasta tuskin juostaan välillä tarkistamaan, että nukkuuko vauva vai itkeekö, niinkuin esim. ulkoillessa on helppo tehdä.

Moni vetoaa siihen, että ennen aikaan ois jäänyt lehmät lypsämättä jos samanlailla vauvoja ois pitänyt silloin vahtia... Moni vaan tuntuu unohtavan, että ennen vanhaan taloissa asui useampi sukupolvi ja usein monella oli isompia lapsia, jotka oli sitten vanhempien korvina ;)

Ja nykyaikana, kun on itkuhälyttimet keksitty, niin miksei niitä vois ostaa ja käyttää tuollaisessa tilanteessa. Pakkoko sitä lapsen perusturvallisuutta on enää nykypäivänä horjuttaa... \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 10:07 Lumiina kirjoitti:
Jopas on taas ihme vääntöö... kummallisesti aina paisutellaan juttuja roskapussin viemisestä reilun tunnin saunomisiin. Huvinsa kullakin :whistle:

Asiaan: Minusta on väärin jättää vauva yksin kotiin, ilman itkuhälytintä ja mennä tien toiselle puolelle saunaan! :eek: Miettikääs nyt jos vauva alkaa itkemään melkein heti kun suljet oven (Vaikka vauva olisi aiemmin nukkunut ihan hyvin, niin koskaan ei voi tietää vaikka vauvan mahaa vääntäisi ja hän heräisi siihen) saunassa ei ehkä mene välttämättä kuin 15 min, tuskin kovin moni sen nopeampaa ainakaan kylpee... mutta huutavalle vauvalle tuo 15 min, voi on ikuisuus jos on hätä!
Tosiaan vanhemmat tekee väärin, kun jättävät vauvan yksin siksi aikaa!
Saunasta tuskin juostaan välillä tarkistamaan, että nukkuuko vauva vai itkeekö, niinkuin esim. ulkoillessa on helppo tehdä.

Moni vetoaa siihen, että ennen aikaan ois jäänyt lehmät lypsämättä jos samanlailla vauvoja ois pitänyt silloin vahtia... Moni vaan tuntuu unohtavan, että ennen vanhaan taloissa asui useampi sukupolvi ja usein monella oli isompia lapsia, jotka oli sitten vanhempien korvina ;)

Ja nykyaikana, kun on itkuhälyttimet keksitty, niin miksei niitä vois ostaa ja käyttää tuollaisessa tilanteessa. Pakkoko sitä lapsen perusturvallisuutta on enää nykypäivänä horjuttaa... \|O
Täysi peesi. Ja se vielä, että ei ole paisuttelua jos sanotaan et saunotaa tunti, koska meillä tosiaan useinkin saunotaan jopa pidempäänkin...
 
Me käydään aina miehen kanssa saunassa itkuhälärin vahtiessa pojan unta. Sauna on kyllä samassa rakennuksessa, kun kotikin... Mutta tuskimpa sieltä pihasaunasta paljon pidempi matka vauvan luo on. Eikä se kuole siihen jos äiti ei sillä silmänräpäyksellä ole vieressä, kun silmät avaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 10:07 Lumiina kirjoitti:
Jopas on taas ihme vääntöö... kummallisesti aina paisutellaan juttuja roskapussin viemisestä reilun tunnin saunomisiin. Huvinsa kullakin :whistle:

Asiaan: Minusta on väärin jättää vauva yksin kotiin, ilman itkuhälytintä ja mennä tien toiselle puolelle saunaan! :eek: Miettikääs nyt jos vauva alkaa itkemään melkein heti kun suljet oven (Vaikka vauva olisi aiemmin nukkunut ihan hyvin, niin koskaan ei voi tietää vaikka vauvan mahaa vääntäisi ja hän heräisi siihen) saunassa ei ehkä mene välttämättä kuin 15 min, tuskin kovin moni sen nopeampaa ainakaan kylpee... mutta huutavalle vauvalle tuo 15 min, voi on ikuisuus jos on hätä!
Tosiaan vanhemmat tekee väärin, kun jättävät vauvan yksin siksi aikaa!
Saunasta tuskin juostaan välillä tarkistamaan, että nukkuuko vauva vai itkeekö, niinkuin esim. ulkoillessa on helppo tehdä.

Moni vetoaa siihen, että ennen aikaan ois jäänyt lehmät lypsämättä jos samanlailla vauvoja ois pitänyt silloin vahtia... Moni vaan tuntuu unohtavan, että ennen vanhaan taloissa asui useampi sukupolvi ja usein monella oli isompia lapsia, jotka oli sitten vanhempien korvina ;)

Ja nykyaikana, kun on itkuhälyttimet keksitty, niin miksei niitä vois ostaa ja käyttää tuollaisessa tilanteessa. Pakkoko sitä lapsen perusturvallisuutta on enää nykypäivänä horjuttaa... \|O
Sinä kirjoitat asiaa! Toivottavasti kirjoituksesi herättää edes muutaman vanhemman ajattelemaan.
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 09:52 ukkelipukkelinäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:08 mielipuoli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:04 Malviina kirjoitti:
En ikinä jättäisi vauvaa yksin, edes roskapussin viennin ajaksi...
APUA, mä olen jättänyt vauvan ja taaperon yksin kun olen käynyt viemässä roskapussin! *laittaa hitsausmaskin päälle* Noin, nyt voin ootella kivisadetta :kieh:
Minä liityn samaan rintamaan oottelemaan sun kanssa kiviä, mätiä tomaatteja ja pökäleitä niskaan, kun oon näin tehnyt :snotty:
Minä olen jättänyt yksin kaupassa käynnin ajaksi eli n.10min. ajaksi. :whistle: Mutta pidemmäksi aikaa ei mielestäni voi jättää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 13:49 napajää kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 10:07 Lumiina kirjoitti:
Jopas on taas ihme vääntöö... kummallisesti aina paisutellaan juttuja roskapussin viemisestä reilun tunnin saunomisiin. Huvinsa kullakin :whistle:

Asiaan: Minusta on väärin jättää vauva yksin kotiin, ilman itkuhälytintä ja mennä tien toiselle puolelle saunaan! :eek: Miettikääs nyt jos vauva alkaa itkemään melkein heti kun suljet oven (Vaikka vauva olisi aiemmin nukkunut ihan hyvin, niin koskaan ei voi tietää vaikka vauvan mahaa vääntäisi ja hän heräisi siihen) saunassa ei ehkä mene välttämättä kuin 15 min, tuskin kovin moni sen nopeampaa ainakaan kylpee... mutta huutavalle vauvalle tuo 15 min, voi on ikuisuus jos on hätä!
Tosiaan vanhemmat tekee väärin, kun jättävät vauvan yksin siksi aikaa!
Saunasta tuskin juostaan välillä tarkistamaan, että nukkuuko vauva vai itkeekö, niinkuin esim. ulkoillessa on helppo tehdä.

Moni vetoaa siihen, että ennen aikaan ois jäänyt lehmät lypsämättä jos samanlailla vauvoja ois pitänyt silloin vahtia... Moni vaan tuntuu unohtavan, että ennen vanhaan taloissa asui useampi sukupolvi ja usein monella oli isompia lapsia, jotka oli sitten vanhempien korvina ;)
Ja nykyaikana, kun on itkuhälyttimet keksitty, niin miksei niitä vois ostaa ja käyttää tuollaisessa tilanteessa. Pakkoko sitä lapsen perusturvallisuutta on enää nykypäivänä horjuttaa... \|O
Sinä kirjoitat asiaa! Toivottavasti kirjoituksesi herättää edes muutaman vanhemman ajattelemaan.
Niimpä, ja tohon jos vedotaan tohon miten toimittiin ennen vanhaan. Sillon ei myös lapsia pidetty hyvänä, otettu syliin tai hellitty, niistähän kasvoi ihan hameessa roikkujia. Onneksi näin ei oo enää!!
 
kastari harmailee
jaahas... Kyllä minä vain jätin neidin nukkumaan retkisänkyynsä kun kesällä oltiin mökillä ja itse menin ulos muiden seuraan.. ja ihan sinne saunaankin... tyttöä käytiin katsomassa vähän väliä, eikä hätää ollut.

vai pitääkö sitten itse olla kokoajan lapsen vierellä häh??

musta voi hyvin mennä saunomaan toiseen rakennukseen, kunhan käy välillä tarkistamassa että vauvalla on kaikki hyvin:)

turhaa jeesustelua tuollainen..
 
minä jätin pojan nukkumaan sisälle kun ite saunottiin tai jos olin ulkona tai jos vein roskapussia tai pyykkiä tms....jos menin vaan viemään jotain ei välttämättä ollu häläriä mukana mutta jos esim haravoin tms niin hälytin oli mukana päällä...

joskus se jäi jopa hereille siksi aikaa kun vein pyykin tms...mutta tuo oliki rauhallinen joka tykäs kattella leluja maailmaa vaikkei äiskä ollu ihan nenässä kiinni kaiken aikaa...

sama poika tuolla mennä viilettää pihalla joskus yksisteenkin hiekkiksellä ja leikkimökillä tietty niin että käyn kurkkaamassa vähän väliä ettei juokse purolle tai tiellä tms...yhtä laillahan se sinne kerkee juokseen jos käännän selkäni puutarhahommia tehdessä kuin jos se siellä mennä viilettää omin päin...mutta sillon en uskaltasi noin tehdä jos ei olis tollanen kuin on...vielä ei ole kiellettyihin paikkoihin menny...saattaahan sellanenki aika vielä tulla...ikää kun on 2.5 vasta.

mutta mun mielestä liika huolehtiminen voi olla myös pahasta....samoin on jos liikaa lepsuilee eikä esim vahdi lasta mitenkään.
se miten tätä seuraavaa lasta vahditaan ja kohdellaan riippuu ihan minkä luontonen lapsi on!!

eli ap:lle voisin sanoa että ota hälytin saunaan mukaan niin kuulet jos lapsi herää tai jos siellä alkaa tulipalo ja palohälyttimet soimaan tai jos sinne tulee kutsumattomia vieraita....
mutta ei se lapsi mitenkään voi muuten pahasti vaikka yksin siellä sen puolen tuntia nukkuiskin.


ai juu...muistin just että mekin se häläri saatiin lahjaksi vasta kun poika oli muutaman kuukauden joten sillon nukkui ilman häläriä meiän saunareisut mutta sillonki käytiin pari kertaa kuuntelemassa sisällä että onko heränny tms. eli ei sillonkaan sitä kokonaista puolta tunita ollu vahtimatta...ehkä n 10 kerrallaan maximissaan!! ;)
 

Yhteistyössä