Onko todellisuudessa ihmiset samanlaisia, kun täällä palstallakin:D, sellaisia super hysteerisia

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
Koska mä sanoin mä teen lasten takia vaikka mitä, kuulosta vaikka kuinka sairalta, mutta kun haluan suojella lapsia mahdollisimman hyvin.
Mutta etkö sinä ymmärrä että juuri näin ja juuri saman asian vuoksi täällä reagoidaan? Haluttaisiin suojella sinun vauvaasi siltä mitä aiot tehdä. Syntymän jälkeinen aika on todella merkityksellistä lapsen psyykkeelle ja siksi monen on vaikea ymmärtää että jätät lapsesi 1,5 kuukaudeksi maapallon toiselle puolelle. Onhan sillä lapsella tietenkin isä, mutta hurja tuo sinun suunnitelma on sinun ja lapsesi tulevaa vuorovaikutusta ajatellen. Vastasyntyneelle on äiti kuitenkin se läheisin, kaikki muut ovat vielä vieraampia.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25821863]Tää on yhtä provoo kuin se sun patenttiasias joskus...en kerro...No vaikea kertoa jos mitään juttua ei ole.[/QUOTE] kyllä mä patentti asioilla olen ollut. Mun pitää korjata yks juttu että ne voi patendoita, sekä pitää etsiä valmistaja. Idea on hyvä ja uusi, mutta siellä oli yks pieni juttu vaan mikä on jo olemassa, pitää siihen uudeen jutun tilalle keksiä toinen. Mutta silti voin valmista nämä tavarat, koska keksintö on uus:). Mä ehkä sen otan vielä joksu vakavasti. Mutta lopun asti haluan sunnitella, en ole mietinyt jo kaua tästä asiasta taas
 
Venakko Milanna
[QUOTE="mie";25821891]Mutta etkö sinä ymmärrä että juuri näin ja juuri saman asian vuoksi täällä reagoidaan? Haluttaisiin suojella sinun vauvaasi siltä mitä aiot tehdä. Syntymän jälkeinen aika on todella merkityksellistä lapsen psyykkeelle ja siksi monen on vaikea ymmärtää että jätät lapsesi 1,5 kuukaudeksi maapallon toiselle puolelle. Onhan sillä lapsella tietenkin isä, mutta hurja tuo sinun suunnitelma on sinun ja lapsesi tulevaa vuorovaikutusta ajatellen. Vastasyntyneelle on äiti kuitenkin se läheisin, kaikki muut ovat vielä vieraampia.[/QUOTE]

mä sanoin jo, etten halua jäättä, mutta tämä on pakko, jos lähden 1kk kuluttua, on jo myöhässä, puhumattakaan jos odotan kun vauva kasvaa.
 
hnghj
taisit lukea Venakko Meidän perhe-lehteä juuri? Siellä oli useampi mielenkiintoinen juttu luettavaksi. Esim. Suomalais-venäläisenperheen arkea Pietarissa. Isompi lapsi päiväkodissa, äiti kotona vauvan kanssa ja kodinhoitaja apuna joka päivä....eikä kukaan ihmettele yhtään!!! Täällähän tämä olisi / on suorastaan rikollista. Toinen juttu oli tästä superäiti Marjosta...siinä taas toinen ääripää. Huh huh kun tuli hiki heidän perhe-elämästä lukiessa. Onneksi itse ei tarvitse.
 
"Vieras"
älä SINÄ puhu mitään superhysteerisyydestä. SINÄ joka pakotit entisen miehesi sikafluenssa-aikoina asumaan hotellissa ja toimittamaan sinulle ruokaa ulko-oven viereen, niin että voit itse olla sisällä turvassa lastesi kanssa. Et voinut edes nähdä miestäsi, ettei hän tartutta sinuun ulkomaailmassa jylläävää sikainfluenssaa, vaan miehen piti pimpottaa ovikelloa kun ruokakassit oli tuotu ja lähteä pois xD
Jeesus sentään, muistan kyllä ja nyt repesin nauramaan ääneen :LOL: erittäin hyvä esimeerkki.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25821874]Meet poistaa sen sun kohtusi![/QUOTE]

miks sen pitää mennä Meksikoon asti poista?:O Sekä ei ole mitään järkee niin kuin lääkäri sanoi poista tervettä kohtua. En mä mitään poistamaan tai laitamaan ole menossa
 
"vieras"
Kai Milanna tiedät, että ne sähköpostikirjeet, joissa luvataan paljon rahaa, jos matkustaa hakemaan jonkun vallasta syöstyn diktaattorin omaisuutta turvasäilöstä Meksikosta, Sveitsistä tai jostain muualta, ovat huijausta?
 
"Nainen"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25821566:
hyvä että sossu on kuitenkin jotenkin sotkettu tähän. muuta hyvää tässä ei olekaan
Mitens tuolta sossusta saisi apua? Mulla tekisi mieli lähteä Kanarian saarille hoitamaan pari tärkeää asiaa.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Vieras";25821941]Jeesus sentään, muistan kyllä ja nyt repesin nauramaan ääneen :LOL: erittäin hyvä esimeerkki.[/QUOTE]

No mitä naurettava tässä on? Että halua lasta suojella? Tiedätkö että elään periateella, miten voi suojella lasta jos laps on vaarassa. Ei mulle ikin mieleen tulee mitä naapuri tai palstalainen tai jopa kaveri ajatelee minusta. Suorastaana AIVAN SAMA!
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25821959]Kai Milanna tiedät, että ne sähköpostikirjeet, joissa luvataan paljon rahaa, jos matkustaa hakemaan jonkun vallasta syöstyn diktaattorin omaisuutta turvasäilöstä Meksikosta, Sveitsistä tai jostain muualta, ovat huijausta?[/QUOTE]

Siis ootko ihan tosissaan?:D Vai olenko mä sun mielestä ihan hullu tai tyhmä? Apua
 
"vieras"
mä sanoin jo, etten halua jäättä, mutta tämä on pakko, jos lähden 1kk kuluttua, on jo myöhässä, puhumattakaan jos odotan kun vauva kasvaa.
Ja lapsi ei ole siis vielä syntynyt? aika jännä. Pari päivää sitten olit lähdössä, kun vauva olisi puolivuotias, nyt pitäisi lähteä, kun vauva muutaman viikon.
Tästä nyt kaikki voivatkin vetää johtopäätökset, liian vähän kohkausta ja huomiota palstalla, jos puolen vuoden päästä lähdet, niin päätit hiukan lisätä "pökköä pesään" :D
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25822007]Ja lapsi ei ole siis vielä syntynyt? aika jännä. Pari päivää sitten olit lähdössä, kun vauva olisi puolivuotias, nyt pitäisi lähteä, kun vauva muutaman viikon.
Tästä nyt kaikki voivatkin vetää johtopäätökset, liian vähän kohkausta ja huomiota palstalla, jos puolen vuoden päästä lähdet, niin päätit hiukan lisätä "pökköä pesään" :D[/QUOTE]

Siks kun tein tärkeä puhelu Meksikoon, nin mun pitää tulla aikaisemmin, lopu kevällä tai alkukesällä jo pakko lähteä:). Eikö sunnitelmia voivat muutua. Pitääkö aina kaikki mennä niin kuin kerran oli sanottu?
 
"vieras"
No mitä naurettava tässä on? Että halua lasta suojella? Tiedätkö että elään periateella, miten voi suojella lasta jos laps on vaarassa. Ei mulle ikin mieleen tulee mitä naapuri tai palstalainen tai jopa kaveri ajatelee minusta. Suorastaana AIVAN SAMA!
Ajattelitko pitää jonkun karanteenin itse sieltä Meksikosta tultuasi, ettei tule mitään vaarallisia tautipöpöjä lapsiin. Tosiaan se sikainfluenssankin matkailijat toivat Meksikosta Eurooppaan ja USA:han.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25822036]Ajattelitko pitää jonkun karanteenin itse sieltä Meksikosta tultuasi, ettei tule mitään vaarallisia tautipöpöjä lapsiin. Tosiaan se sikainfluenssankin matkailijat toivat Meksikosta Eurooppaan ja USA:han.[/QUOTE]

En voi mitään jos tuon, miksi se pitää ajatella. Pitää vaan olla varovainen ei muuta, muista pestä käsiä ja huolehtia ettei pääse tuomaan tänne mitään. Lapset saavat herkemmin kaikki kun aikauiset
 
"vieras"
Mä voin milanna kertoa miksi sun tyylis on niin monelle vastenmielinen. Me suomessahan leikitään, ettei tää ole mikään luokkayhteiskunta, väärin meni.

Työväki aka duunarit ei tajua sun rahan käyttöäs, koska niille ei sellasia rahoja tule koskaan olemaan. Rikkaat on tottunut kuluttamaan tyylillä ja hiljaisuudessa. Sä et ole kumpaakaan. Sä olet nousukas, sulla on rahaa muttei tyyliä, näin niin kuin suoraan sanottuna.

Joten kaikki lyö sua kuin vierasta sikaa, so to speak..
 
"Yrittäjä"
kyllä mä patentti asioilla olen ollut. Mun pitää korjata yks juttu että ne voi patendoita, sekä pitää etsiä valmistaja. Idea on hyvä ja uusi, mutta siellä oli yks pieni juttu vaan mikä on jo olemassa, pitää siihen uudeen jutun tilalle keksiä toinen. Mutta silti voin valmista nämä tavarat, koska keksintö on uus:). Mä ehkä sen otan vielä joksu vakavasti. Mutta lopun asti haluan sunnitella, en ole mietinyt jo kaua tästä asiasta taas
Kerro, mitä patenttia olet hakenut? Muuten en usko. Äläkä vastaa ettet tiedä.
 
rom
en ole yleensä ihan samaa mieltä Sun kanssasi venakko, mutta tällä kertaa aloituksesi on täyttä asiaa. Kyllä täällä suomessa äidit itse tekevät omasta elämästään kurjaa. Mitä tylsempi elämä Ja mitä enemmän uhrauksia perheen Ja lasten eteen, sen kirkkaampi kruunu. Siis äidin omasta mielestä. Mä synnytän ihan pian, varmasti viikon kahden sisällä. Toivottavasti tavataan TYKS:ssa. Sä olisit takuulla erilaista seuraa siellä osastolla! :)
 
Echalon
Muuten vielä tästä flunssa jutusta:). Kun mulla oli raskaus mun tokalle lapsille tehtiin nielurisaleikauksen. Nyt se ei saa edes flunssia enää noin herkästi, jopa pitkään ei ole ollut. Siitä ennen se oli kipeä joka toinen viikko. Pienenä jatkuvasti letkussa sairaalassa olimme. Siks se sikainfluenssa olisi hänelle varmasti aika varallinen ja rokote sai vain ja ainoastaan hän. Enkä haluannut etä epideemian aikana, joku tuo sen paskan viruksen. Vaikka olen hullu äiti, mutta tiedän milloin teen oikein
Äähh...jos sun lapsi sai sikarokotteen ja jos kaikki olisivat käyttäneet käsidesiä ja huolehtineet normaalista influessaepidemian ehkäisystä, niin se olisi riittänyt. Ei sitä nyt ovien taakse tarvitse ruokaa jättää.

Pelkäät pöpöjä, mutta et pelkää psyykkisiä vammoja. Tiedätkö, mistä esim. narsismi -jota kuulemma on nykyisin enemmän kuin ennen- johtuu? Kaikki lähteet sanovat, että se johtuu varhaisimman lapsuuden, alle 1 ikävuoden aikaisista hylkäämiskokemuksista. Tunnen yhden oikein tyylipuhtaan narsistin, ja sen verran se ihminen on vahinkoa muille saanut aikaan, että olen katsonut ettei omat vauvani ole minusta erossa olleet 1 yötä kauempaa. En sano että kaikista äitinsä jättämistä vauvoista tai sinun vauvastasi automaattisesti tulee narsistia, mutta tuollainen menettely altistaa psyykkisille vammoille.
 

Yhteistyössä