Onko todellisuudessa ihmiset samanlaisia, kun täällä palstallakin:D, sellaisia super hysteerisia

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
nuo kaksi lausetta kertookin aika paljon..vähän aikaa sitten olit kyselemässä kohdun poistosta,kun et halunnut lisää lapsia..eilen kerroit,että sulle sun oma-aika ilman lapsia on tärkeämpi kuin lasten kanssa olo..jos mulla ois tommoset fiilikset,niin lapsiluku olisi todellakin täynnä..mitä iloa on tehdä lapsia,joista todennäköisesti huolehtii joku muu suurimman osan ajasta,vaikka oiskin tulevaisuus turvattu rahallisesti?
Joo mietinyt sen kohdunpoiston, mutta puhuin läkärin kanssa ja kukaan ei tervetä kohtua poista. Eikö saa ääneen miettiä? Kun ajatelin mikä olisi hyvää mulle... ja syy kerroin jopa kans. Missä olen sanonut että oma aika mulle on tärkeämpi? Sä aina luet ihan niin kuin itse haluat, aika outo..... Oma aika on mulle TÄRKEÄ, mutta ei tärkeämpi kuin lapset. Jos ei lapsella oo mitään hätä, niin ne saa hoitoa ja mä oma aika. Kun en 4 seinän sisällä halua tulla hulluksi lasten takia. Jokainen tarvi oma aika ja omat tekemiset. Mulla onneks on resursseja siihen että saan kaikki halumasi ja myös lapset
 
"mie"
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25821309:
Mihin muuten Milanna vertasit lapsiasi,kun teit tämän tutkimuksen jonka tulos oli,että sinun lapsesi,sinun kasvatus metodeillasi kasvatetut ovat keskiverto onnelisempia ja rennompia?
Mistä sinä tiedät vaikkapa palstalaisten lasten onnelisuuden ja rentouden?
Tai niiden muiden ihmisten jotka eivät palstalla ole koskaan käyneetkään? :)

Mä en väitä,en ole väittänyt että olisit huono äiti,mutta ihanko tosissaan sä kerrot että sun tapasi kasvattaa lapsia on parempi kuin muiden?Suurin osa palstalaisista on hulluja,idiootteja,lapsen tasolla jne..Ja useimmat niistäkin vain,koska eivät joka asiasta ole samaa mieltä sinun kanssasi..

Ja mitä rahaan tulee..Tuskin palstalaisten mielestä raha on paha asia.
Monikaan ei vaan ymmärrä miksi joku ihminen haluaa kertoa päivästä toiseen paljonko rahaa käytti ja korostaa sitä,että sitä rahaa on.
Mä uskon,että täällä palstalla pyörii paljon varakkaita ihmisiä,jotka eivät kuitenkaan mainosta vaan varallisuuttaan.
Ja kun sä olet monasti sanonut,että sulle ollaan kateellisia..en usko siihenkään (tietty voi joku ollakkin),mutta miksi ihmiset olisivat sulle kateellisia?
Samaa mieltä oikeastaan kaikesta.

Venakolla on aika suuri tarve koittaa nostaa itseänsä muita ylemmäksi ja ilmeisesti luulee että muut on hänen elämästään kateellisia. Hänellä on varmaan mielessä sellainen köyhä, perheelleen uhrautuva palstatyyppi. Vaikka palstallahan on paljon mm. hyvin tienaavia, akateemisia, elämäänsä onnellisia äitejä, jotka eivät varmastikaan kadehdi hänen kaoottista elämäänsä miltään osin. :)
 
"mä"
Mä en tajua onko mun pakko kertoa. Eikö riitä tämä tieto teille. Jos kerrankin joku sano että, eli mä sanon että mun pitää olla paikalla. Kukaan muu ei voi. En mä täällä koko tarinan jaksa teille huuta. Miks teidän edes pakko tietä muiden ihmisetn asioita? Mitä niin kiinnostava tässä vois olla?
Siksi kun tämä(KIN) haiskahtaa keksitylle jutulle kaikkinensa! Sinä joka olet strippari ja kotiäiti niin yhtäkkiä juuri SINUA eikä ketään muuta tarvitaan 6 viikkoa mexicossa 24/7. Mietippäs vähän itse vaikuttaako tämä(KÄÄN) tarina todelliselta. Joten ehkäpä siinä siis syy miksi ihmisiä kiinnostaa mikä/kuka tämä asia/ihminen on joka saa sinut hylkäämään pienen vauvasi noinkin pitkäksi aikaa. Kerroppa se?!
 
en kerro kuka :D
[QUOTE="mie";25821395]Samaa mieltä oikeastaan kaikesta.

Venakolla on aika suuri tarve koittaa nostaa itseänsä muita ylemmäksi ja ilmeisesti luulee että muut on hänen elämästään kateellisia. Hänellä on varmaan mielessä sellainen köyhä, perheelleen uhrautuva palstatyyppi. Vaikka palstallahan on paljon mm. hyvin tienaavia, akateemisia, elämäänsä onnellisia äitejä, jotka eivät varmastikaan kadehdi hänen kaoottista elämäänsä miltään osin. :)[/QUOTE]

Minäpä tiedän yhden lottovoittajan (ei mikään pieni summa) joka ei lesoile yhtään rahoillaan täällä. :D
 
Echalon
Oletko tosissaan?:O Etkö tiedä että siellä on erit taudit? Etkö tiedä että pienellä vauvalla neuvola jok kk? Etkö tiedä ett täällä rokota myös pitää? Miks mun pitää ota liian suuri riski, kun vauva voi olla ihan rauhassa kotonakin. Mistä hoito on tarjottu 3sta paikasta? En ole ihan idiotti että rahan lapsia sinne 6ksi viikoksi, siks että ehkä vauva mua näkee joskus. Kun jos jotain mä voin hypätä lentokoneseen ja käydä täällä mielummin 6vkon aikana vaikka pari kerta
Aha. Jos pääsisit sieltä pariinkiin otteeseen tarvittaessa tulemaan (paljonko edes-takas -matka kestää, 2-3 pv ainakin kerrallaan?), niin eihän se ole ehdoton 24/7 reissu. Ja eihän tuolla reissulla jää kuin 1 neuvolakerta Suomessa väliin, rokotuksetkin voi varmasti sumplia terveydenhoitajan kanssa.
Ei se Mexico nyt mikään spitaalinen maa ole, sinne vaan äitisi ja lasten kanssa!
 
"yrittaja"
Valitettavasti mun on pakko olla paikan päälle, olen ns. korvamaton, kukaan muua ei voi olla.... Niin ja mä sanoin jo että en todellakaan ota vauva, noin pientä vauva vielä mukaan. Jos se saa vielä joku taudin reissusta, minkä helvetin takia mun pitää siitä vauvalle tehdä? Vielä niin epäturvallinen alue tai kaupunki, maa kuin Meksikko. Ei mulla mitään kokemuksia ko maasta ees ole. Sekä entäs muut lapset? Heitäkin sitten silä periateella pakko rahata mukaan. Mikä järki? Että ne tulee ja olevat talon sisällä vain mun äidin kanssa ja mä 24/7 asioilla?

Mitä he hyötyy tästä reissusta?
Sa et ymmarra mitaan eroa vastasyntyneen vauvan ja yli 6v lasten valilla?
Vauva kylla tarvitsee aitia. Yleinen ohje on, etta vauvan luota saa olla poissa vastaavan tuntimaaran kuin vauvalla on ikaa kuukausissa.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="mä";25821430]Siksi kun tämä(KIN) haiskahtaa keksitylle jutulle kaikkinensa! Sinä joka olet strippari ja kotiäiti niin yhtäkkiä juuri SINUA eikä ketään muuta tarvitaan 6 viikkoa mexicossa 24/7. Mietippäs vähän itse vaikuttaako tämä(KÄÄN) tarina todelliselta. Joten ehkäpä siinä siis syy miksi ihmisiä kiinnostaa mikä/kuka tämä asia/ihminen on joka saa sinut hylkäämään pienen vauvasi noinkin pitkäksi aikaa. Kerroppa se?![/QUOTE]

Hylkämään:D no voi apua taas. Tiedätkö mikä on hylkäminen edes? Miten lasta voi hylkätä, kun se jää omassa kodissa, missä on jo järjestetty hoitoa 3sta eri paikasta ja tuki jopa sossusta jos siitä tarvi ja missä on vielä sen lisääksi oma isäkin välillä paikalla:D haha. Ihan oikeasti TÄMÄKÖ on hylkäminen? Ja miten tänne kuulu mun strippaus? Tämä jotenkin menee taas ohi?
 
"vieras"
Kysymys elämästä ja kuolemasta- eli terveydestä, pakko olla itse paikalla, eli jotain hoitoa menet ottamaan siihen virukseensa. Jos kerran kysymys ei ole esim. rahasta tai bisneksistä, (bisnekset harvoin ovat elämän ja kuoleman kysymyksiä)
 
Venakko Milanna
Aha. Jos pääsisit sieltä pariinkiin otteeseen tarvittaessa tulemaan (paljonko edes-takas -matka kestää, 2-3 pv ainakin kerrallaan?), niin eihän se ole ehdoton 24/7 reissu. Ja eihän tuolla reissulla jää kuin 1 neuvolakerta Suomessa väliin, rokotuksetkin voi varmasti sumplia terveydenhoitajan kanssa.
Ei se Mexico nyt mikään spitaalinen maa ole, sinne vaan äitisi ja lasten kanssa!
En mä ota sinne lapsia mukaan ja piste. Mikään pakottava tarve ei lapsilla ole sinne mennä. Mä en tunne koko maata ees, itsekin pelkään mennä, 3 lasten kaa varma olen pelosta sekaisin. Koska ihan uutta se mullekin
 
Venakko Milanna
[QUOTE="yrittaja";25821458]Sa et ymmarra mitaan eroa vastasyntyneen vauvan ja yli 6v lasten valilla?
Vauva kylla tarvitsee aitia. Yleinen ohje on, etta vauvan luota saa olla poissa vastaavan tuntimaaran kuin vauvalla on ikaa kuukausissa.[/QUOTE]

varmasti tarvitse, mutta ei voi mitään, kun muutkin asiat pakko hoita, muuten syytän itseä koko elämän ajan, jos en sinne mee, enkä hoita tärkeät asiat, joka vaan vaati hoitoa. Jos olisi turhasta kysee, mä en todellakaan olisi mennyt mihinkään
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25821479]Kysymys elämästä ja kuolemasta- eli terveydestä, pakko olla itse paikalla, eli jotain hoitoa menet ottamaan siihen virukseensa. Jos kerran kysymys ei ole esim. rahasta tai bisneksistä, (bisnekset harvoin ovat elämän ja kuoleman kysymyksiä)[/QUOTE]

Mä sanoin jo etä kysee ei ole minusta. Sekä mistä viruksesta?:O
 
Hylkämään:D no voi apua taas. Tiedätkö mikä on hylkäminen edes? Miten lasta voi hylkätä, kun se jää omassa kodissa, missä on jo järjestetty hoitoa 3sta eri paikasta ja tuki jopa sossusta jos siitä tarvi ja missä on vielä sen lisääksi oma isäkin välillä paikalla:D haha. Ihan oikeasti TÄMÄKÖ on hylkäminen? Ja miten tänne kuulu mun strippaus? Tämä jotenkin menee taas ohi?
jos on ihan pakko jättää lapsi hoitajille,niin käyttäkää nyt herran jumala edes yhtä ja samaa hoitajaa..se on lapsen turvallisuuden tunteen kohdalla parhain vaihtoehto,kun on yksi tuttu ihminen läsnä eikä naamat vaihdu viikon välein..ja toivottavasti isä on vähän useammin läsnä,kuin välillä vaan..
 
Ketjun viestejä lukematta, mielestäni kerrankin puhut melkeinpä järkeä. Suomalaisilta puuttuu usein elämisen ilo. Enkä jaksa ymmärtää sitäkään, että lapset ovat ainoa elämän tarkoitus. Mutta en tiedä ovatko ihmiset tällaisia yleensä kuin täällä palstalla. Ainakin facessa tuntuvat äidit menettäneen kaiken muun elämästään kuin lapsensa, meitä muita kun ei kiinnosta se lapsen aamuisen kakan väri. Mutta niin, ehkä hurahdan itsekin kun saan lapsen. Toivottavasti en sillä tavalla kuin jotkut. Minusta se on jotenkin... Surullista.
 
Venakko Milanna
jos on ihan pakko jättää lapsi hoitajille,niin käyttäkää nyt herran jumala edes yhtä ja samaa hoitajaa..se on lapsen turvallisuuden tunteen kohdalla parhain vaihtoehto,kun on yksi tuttu ihminen läsnä eikä naamat vaihdu viikon välein..ja toivottavasti isä on vähän useammin läsnä,kuin välillä vaan..
Hoitajana tulee olemaan sekä mun äiti että yks toinen. Sossu on tukena jos tarvi apua, jos mun äidille esim pitää mennä asioille tai jonkun kaa jotain tapahtu:). En mä eri naamoja itsekään vauvalle halua, sekä aina epäluotettavalta kuulosta muuten:whistle:
 
"Vieras"
Oletko tosissaan?:O Etkö tiedä että siellä on erit taudit? Etkö tiedä että pienellä vauvalla neuvola jok kk? Etkö tiedä ett täällä rokota myös pitää? Miks mun pitää ota liian suuri riski, kun vauva voi olla ihan rauhassa kotonakin. Mistä hoito on tarjottu 3sta paikasta? En ole ihan idiotti että rahan lapsia sinne 6ksi viikoksi, siks että ehkä vauva mua näkee joskus. Kun jos jotain mä voin hypätä lentokoneseen ja käydä täällä mielummin 6vkon aikana vaikka pari kerta

Kukas nyt on hysteerinen? Miten ulkomailla syntyneet vauvat kertakaikkiaan pysyy hengissä kun siellä ei ole neuvolaa... :D

Etkö tiedä että samoja tauteja on kaikkialla maailamassa (tuberkuloosiinkin voi sairastua Suomessa eikä sitä vastaan edes rokoteta enää? Etkö tiedä että neuvola ei ole pakollinen kenellekään? Etkö tiedä että ulkomailla hoidetaan ja tarkastetaan myös imeväisikäisiä lapsia kuten Suomessa, monissa maissa tarkastukset vain hoidetaan lääkrin toimesta ja ne pitää maksaa omasta pussista?
 
Venakko Milanna
Ketjun viestejä lukematta, mielestäni kerrankin puhut melkeinpä järkeä. Suomalaisilta puuttuu usein elämisen ilo. Enkä jaksa ymmärtää sitäkään, että lapset ovat ainoa elämän tarkoitus. Mutta en tiedä ovatko ihmiset tällaisia yleensä kuin täällä palstalla. Ainakin facessa tuntuvat äidit menettäneen kaiken muun elämästään kuin lapsensa, meitä muita kun ei kiinnosta se lapsen aamuisen kakan väri. Mutta niin, ehkä hurahdan itsekin kun saan lapsen. Toivottavasti en sillä tavalla kuin jotkut. Minusta se on jotenkin... Surullista.
:heart:
 
Hoitajana tulee olemaan sekä mun äiti että yks toinen. Sossu on tukena jos tarvi apua, jos mun äidille esim pitää mennä asioille tai jonkun kaa jotain tapahtu:). En mä eri naamoja itsekään vauvalle halua, sekä aina epäluotettavalta kuulosta muuten:whistle:
hyvä että sossu on kuitenkin jotenkin sotkettu tähän. muuta hyvää tässä ei olekaan
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25821542]Menet luovuttamaan munuaisesi meksikolaiselle sukulaisellesi?

(ja anteeksi tuo virusjuttu, sekoitin sinut varmaan johonkuhun toiseen, jolla samantapainen tyyli ja nikki, joka on täällä paljon puhunut HPV-viruksistaan)[/QUOTE]

ai hpv ok....

niin saa ravailla vaikka mitä, mä en kerro kuitenkaan:D jooko? Kun en vaan enää jaksa joka kerta sanoa etten kerro. Sitten kun aika on tai voin kertoa niin kerron
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25821566:
hyvä että sossu on kuitenkin jotenkin sotkettu tähän. muuta hyvää tässä ei olekaan
Sossu on kuulemma perhetuttu tai miehen vanha tuttu, ei siis viran puolesta mukana. Mutta ammattitaitoinen ja tekee virassaan kaikki korkeimmat päätökset lapsiasioissa, kuulemma :)
 

Yhteistyössä