Onnelliset äidit ja odottajat vm-90!

MOikka likka-90!

Kiva kun muistit meitä,tulla moikkaa:) Vau,teille on jo toinenkin vauva syntynyt..Lämpimän aurinkoiset Onnittelut pikkumiehen johdosta!! Äkkiä se aika menee,vastahan esikoinen syntyi vai mitä?Kuis muuten kahen kaa menny? Tytöstä varmasti apua,ainakin hoidossa..:)
Teillä se ihana arki luistaa..Omakotitaloon muuttokin vielä edessä ihanaa.Minäkin haluisin oman talon ja pihan.ja lapsiakin juoksentelemaan pihalle.:)...No ehkä sekin joskus toteutuu..toivotaa

Joo aurinko paistaa meillä lämpimästä,töissä menee päivät ja illal kotona touhutessa.Työtä riittää vaikkei olekaan pieniä sotkijoita..onhan meil kaks koiraa,ne osaa sotkea joskus pahemmin kuin lapset..

Aurinkoista,lämpöistä kesänjatkoa kaikille! Nauttikaa..harvoin me sitä lämmintä aurinkoa saamme nauttia..
Jaksamisia ja vointeja!! :hug:
 
Kiitos onnitteluista!!! =) No siltähän se tuntuu että vastahan tyttökin pieni oli, vaikka siitä oikeesti onkin kohta 2v.ja 2kk!!! :eek:
Hoidossa apua kyllä, siivoaimisessakin joskus!! :D Ainakin lattiaa tykkää pestä, muttei niinkää leluja siivota! :LOL:
Kunhan muutetaan, otetaan vissiin ainakin siskon kani meille asumaan! Ja kenties ukon porukoidenkin kani...? Ja koirakin on aina haaveissa ollut, semmoinenkin meinattiin hankkia, sitten aikanaan! Kunhan näkee millon olen töihin palailemassa... :)
Jaksamisia äipälle!!!!! :hug:
 
Hei. Ajattelin tänne taas pitkästä aikaa tulla kirjoittelemaan. Mulla olisi nyt viikkoja 33+4. Olen alkanut itselläni epäillä raskausmyrkytystä. Huono olo, pääkipuja on ollut jo viikon, huimaa kokoajan, verenpaineesta en tiedä mitä se tällä hetkellä on (viime neuvola käynnillä oli ihan normaali. Yhtäkkiä on tullut turvotusta jalkoihin, ei ole aikaisemmin ollut ollenkaan. Hieman pelottaa. Maanantaina ajattelin neuvolaan soittaa, tuntuu ettei tämä mene ohi olenkaan. Onko teillä kenelläkään kokomusta tästä?? :)
 
Heippa.

Itse kans 18 ja 20+3 just menossa. kertokaa tilanteestanne vähän asutteko lapsen isän kans entä käykö isä töissä. Minkalaisia tukia pitäis osata hakea?
Tuntuu että oon ihan avuton. Yritin lukea jostain kelan lapusta ei niistä saa selvää

=)
 
tannn
meillä päin mennään 15+ 3 ja kaikki on ollu kunnossa. :) asun lapsen isän kanssa yhdessä, tai ollaan naimisissa oltu puoli vuotta. Mies on nyt töissä, ja oli epävarmaa saako mitään jatko hommia mutta niin nekin vaan järjesty että tän vuoden loppuun on ainakin töitä. se tietty riippuu ihan sun tilanteesta, kuinka teillä, asutteko yhdessä? onko isä töissä? ja sitten kun tulee aika hakea äitiysrahaa ja vanhempain rahoja, tampereella päin ainakin annetaan ne laput neuvolasta ja neuvotaan täyttään. Ja sunhan kannattaa sitä kysyä vaikka seuraavassa neuvolassa, ne varmasti osaa auttaa.. :) kyllä sitä on kaikki varmasti ihan yhtä ulkona kun sinä, musta tuntuu ihan samalta, mut onneks on just yks kaveri jo sen verran pidemmällä että on kertonu kaikkee..:p mitenkäs, joko ootte käyny tokassa ulrtassa? =)
 
Juu meillä toinen ltra on ensviikolla. Odotan ihan hirveesti. Mietin vielä sitä että kun neuvola on sillain että olisin 22+ 2 niin millonkas ne piti viimestään kelaan lähettää äitiyspakkaus haku homma?
:)
 
Hei, olen ollut mieheni kanssa naimisissa nyt kaks kuukautta ja raskauden loppu häämöttää jo, viikkoja olisi nyt 36+2. Kaikki on mennyt ihan hyvin, selkäkipuja on ollut tosi paljon ja jalat ja kädet on hieman turvoksissa, on niin paljon hellettäkin ollut nyt että johtuu siitäkin osakseen. Synnytysvalmennuksessa on käyty tällä viikolla ja synnytystapa-arviointi on ensi viikolla, kovasti täällä jo pientä poikaa odotellaan :p
 
Siitä onkin aikaa kun viimeksi olen poikennut! En jaksanut ihan kaikkea lukea mitä viime käyntini jälkeen on kirjoiteltu, vaikkei tuossa montaa sivua olekaan! :/ Laiska kun tuppaan välillä olemaan. :ashamed:
Meilla kaikki edenny tosi kivasti, harjoitus supistuksia ei ole kun ihan joskus tosi harvoin, ja nekin hyvin lieviä, hyvä kun osaan edes rekisteröidä supistukseksi. :) Hieman turvotusta havaittavissa sormissa ja jaloissa, mutta ei kovasti.
Viikkoja on nyt 34+2 ja huomenna taas neuvola, viime käynnillä(rv 31+4) oli jo 12kg tullut painoa. sf mitta oli 27cm. :)
hmm ei kai muuta.. Pärjäilkäähän uudet ja vanhat odottajat! :) Ja hyvää kesänjatkoa :flower: :hug:
 
tannn
pitkästä aikaa tänne kirjoittelen. Nyt viikkoja 20+2 ja kaikki mennyt hyvin, seuraava ultra on vasta syyskuun 21 päivä, vielä joutuu hetken odotteleen että näkee pikkusen taas. :) ollaan miehen kans päätetty että ei haluta sukupuolta tietää, olkoon sekin yllätys. :D niinkun koko raskaus. Täällä odottelen että milloi n hyvä kaveri saa pikkusen, kaks päivää sitten oli la ja sitä ollaan nyt kuumeiltu yhdessä, että koska tulee!! =)
Muutettiin tossa pari viikkoa sitten ja olis pitäny vaihtaa neuvolaa, mutta saan kuitenkin jatkaa tossa samassa raskauden loppuun, ihan kiva homma.
Mutta eipä tänne kummempia, aina käyn lukemassa tätä osaa, ihana kuulla muidenkin kuulumisia! hyviä vointeja ja kirjotellaan! :hug: :flower:
 
Kohta alkaa varmaan olemaan jännät paikat! :) Viikkoja kertynyt 39+1 neuvolassa verenpaineet edelleen koholla :/ Sain mittarin kotiin, josko olis matalempia kotioloissa mitattuna.. Ei juurikaan kyllä eroa neuvolalukemista. Kahteen otteeseen on neuvolassa mulle puhuttu mahdollisesta käynnistyksestä juurikin noiden paineiden takia, maanantaina äitiys poliklinikalla aika, joten saas nähdä mitä sielä sanotaan.. :O Hieman ehkä jännittää.. :)

Tsemppiä muillekin odottajille! :) :hug: :hug:
 
No en ole taaskaan muistanut käydä tänne kirjoittelemassa. Mutta aloitan vaikka siitä että terve poika syntyi 10.09.09 :heart: Nyt poika on jo kohta kahden kuukauden ja kovasti jo kannattele päätään ja seurustelee. Äitinä oleminen on lähtenyt tosi hyvin käyntiin ja mullakin todettiin tuo synnytyksen jälkeinen masennus, mutta mulla oli masennus todettu jo ennen raskautta niin lääkitys jatkui nyt pari viikkoa sitten, en enää imetä kun maito loppui niin sain nuo lääkkeet niin nopeasti taas alulle =) Jaksettu on hyvin ja mies jatkoi opiskelua. Synnytyksestä lyhyesti, kesti 8 tuntia ja ponnistusvaihe tunnin, poika syntyi siis rv42+2. Yritettiin monta kertaa käynnistää tableteilla mutta ei mikään auttanut, lopulta kun tabletteja oli annettu varmaan jo 9 kappaletta niin terve poika syntyi iltapäivällä 17:30. Ristiäiset pojalla oli 18.10 nimekseen sai Nico Juhani :heart:
 
Täällä olisi yksi vm -90 juttuseuravaa vailla oleva odottaja lisää. Pikkuisen laskettu on 15.2.2010 :heart: Nyt RV 25+4 ja inhottavaa myöntää ettei tuleva pikkuinen ollut suunniteltu..

Käytin siis e-pillereitä 9-luokasta lähtien siihen päivään saakka kunnes tein positiivisen raskaustestin. Monta pilleri unohdusta sattui vuosien varrella, mutteivat johtaneet mihinkään suurempaan. Kunnes, nyt kesällä olin ollut töissä jo monta vuorokautta (työskentelin ambulanssissa) ja väsymyksen johdosta unohdin ottaa 13h myöhässä, rajahan on siis 12h. Ja myöhästyminen tapahtui vielä keskellä kiertoa. Ajattelin ettei mitään siitä käy kuten ei ennekään ollut käynyt, joten en hakenut jälkiehkäisyä. Raskauden tajuaminen vei aikaa koska mulla tuli vielä ns. pillerimenkat, jotka olivat kyllä erillaiset kun normaalisti. Pistin sen kaiken stressin piikkiin, koska olin huhkinut koulun ohella helmikuusta lähtien älyttömästi töitä. Päätin kuitenkin tehdä testin koska asia jäi vaivaamaan ja tein sen vielä työpaikan vessassa koska pidin raskautta mahdottomana. Plussaahan se näyttikin ja järkytys oli suuri.

Aborttia mietin monta kertaa, mutten siihen onneksi päätynyt! Olemme tulevan isukin kanssa tunteneet 2002vuodesta lähtien, seurustelleet aiemmin n. puoli vuotta reilut vuosi sitten mutta päätimme palata yhteen tämän vuoden keväällä. Emme siis olleet seurustelleet pitkään kun pikkuinen ilmoitti tulostaan. Isukki aloitti armeijan heinäkuussa ja on siellä ensi heinäkuuhun saakka. Itse en ole valmistunut vielä laiskuuden ja työnteon innon takia ja opiskelen ensihoidon lähihoitajaksi.

Nyt olen niin onnellinen tulevasta pikkuisesta ja niin on tuleva isukkikin. Vaikka tulevaisuus välillä pelottaakin. Me odotellaan pikkuisen kanssa isukkia kotiin n. 5kk armeijasta siviiliin kahdestaan..

Onnea kaikille jo vauvansa synnyttäneille ja onnellista odotusta odottajille! :)
 
täällä myös yksi vm. -90 odottaja. esikoistani odotan ja LA 1.4.10 eli aprillipoika tulossa. =)
olemme olleet avopuolisoni kanssa yhdessä reilu vuoden, reilu puoli vuotta kihloissa ja nyt odotamme innolla lastamme. lapsi ei ollut mitenkään suunniteltu, mutta tervetullut. :heart:
positiivinen raskaustesti oli itselleni järkytys, sillä en kuvitellut ikinä hankkivani lapsia, mieheni taas oli onnesta soikea. aborttikin kävi mielessäni, mutta mietin että jos kerta raskaana ollaan ja lapsi saa rakastavat vanhemmat, niin miksi ei. ja nyt tässä odotellaan. kertaakaan en ole katunut päätöstäni pitää lasta.
vaikkei odotus olekkaan ole ollut ruusuilla tanssimista, silti olen yrittänyt nauttia joka hetkestä ja yrittänyt ottaa stressaamatta tulevasta.

onnellista odotusta kaikille odottajille ja onnellisia lapsiaikoja kaikille jo synnyttäneille ! :)
 
Täällä kanssa yksi 91-odottaja, liityin tänne kuitenki. :) Esikoista odotan ja LA 5.2.10 Avopuolison kanssa olemme olleet reilu 2 vuotta yhdessä. Mistäspäin odottajat on? Onko kenelläkään tullut raskauden aikana iho ongelmia??

Hyvää odotusta kaikille !! :flower:
 
Täällä kans ilmottautuis yks tuore äiti vm. -90 ja sunnuntaina 19 vuotta täynnä. Tyttö syntyi 12.11 eli nyt noin kuukauden ikäinen pikku prinsessa :heart:
raskausaika meni ihan ilman ongelmia mitä nyt verenpaineet lopussa aika hurjasti koholla ilman mitään syytä ja synnytyskin oli aika helppo, ainakin heti epiduraalin jälkeen ;) eli helpolla pääsin ja neitikin oli suht pieni syntyessään raskausviikolla 40+2, 2945g ja 48cm. Nyt kuukauden ikäsenä painaakin jo neljä kiloa ja pituuttakin melkein 53cm, eli hyvin syö. Minkäänlaista rytmiä meillä ei kyllä vielä oo näkyny, mutta ehkä se vielä löytyy :D
 
Täällä myös jollain 5+? oleva -90 odottaja. Selviä plussia olen viikon aikana tehny kolme. Poikaystävälle en ole vielä pystynyt kertomaan, koska tämä on pillerivahinko. En ole ollut tunnollinen pillereiden syöjä :ashamed: , joten tässä sitä ollaan. Unohdin alottaa uuden liuskan ja tajusin sen kun olin menossa vanhemmilleni enkä siinä päässyt pariin päivään takas kotiin. Siinä se sitten kostautui ja paksuna tässä ollaan :headwall: Olen kyllä jo pari viikkoa ollut aika varma raskaudesta kun oireet selvät ja toisaalta toivoisinkin että pitäis alkaa halailla tota pyttyä ihan kunnolla, että poikaystävä vois itsekin arvata, mutta vielä ei ihan niin kamalat huonot olot ole tullut.

Olo on selvästi raskaana. Enkai vielä voi alkaa kasvaa, jotain turvotusta tää vaan. En pysty vetää vatsaa sisään ja vatsa on pallo. Tänään ajattelin soittaa neuvolaan ja kysellä vähän mitä pitäis tehdä. Pelottaa miehen reaktio, kun en oikeen tiedä voisiko hän kuvitella itseään isänä vaikka onkin pari vuotta itseäni vanhempi. Abortti kuulostaa kamalalta joten täytyy toivoa että suhtautuisi positiivisesti.
 
Ihan varmasti positiivinen palaute tulossa, kuka vois voin ihanaa asiaa vastustaa? Mulleki raskaus tuli aika puun takaa, mutta nyt menossa jo 32+5 ja aivan ihanaa on ollut ja odotan innolla pienokaista. :) Aamupahoinvointi oli kaikista kauheinta, oli koko aika juoksemassa vessaa kun jotakin söi tai joi. Onnea raskaudesta ja toivottavasti kaikki menee hyvin ja poikaystäväkin ilahtuisi! ONNEA MITÄ SITTEN PÄÄTITKÄÄN TEHDÄ ! :flower: :hug:
 
tannn
Tuuhan Weat kertoileen mitä oot päättäny tehdä. :) onnea kuitenkin plussan myötä, ja kyllä se niin ihmeellinen ja ihana asia on että luulen sun miehenkin pikkusen sulattelun jälkeen sulavan ajatukselle! :heart: :flower: ainakin toivotaan niin.

Täällä poksutaan 37+0!!! enään 3 viikkoa laskettuun aikaan, mihin ihmeeseen se aika on kadonnu ku just vasta tein plussan ja oli kaikkia alku ajan pelkoja yms yjms, nyt sitten ressaillaan synnytystä. :p

Mukaavia pakkaspäiviä kaikille odottajille ja rauhallista joulun aikaa! :) :heart:

Tannn ja pikkunen 37+0
 
Toivon niin :)... soittelin aamulla neuvolaan kysyäkseni mitä pitäis tehdä ja siellä oli tosi mukava nainen, joka varas mulle neuvola ja ultra ajat ja tammikuussa sitten olis. Olin vähän sekaisin ja hymyilytti kun oli niin uskomatonta että mä soittelen jonnekin äitiysneuvolaan :D. Jotenkin abortti kuulostaa niin kauhealta, etten tiedä voisinko sitä edes tehdä ja nyt olen vaan jotenkin niin iloinen tästä asiasta :). Täytyy vaan ottaa puheeksi poikaystävän kanssa, mutta me ollaan seurusteltu puol vuotta vasta, niin vähän pelottaa. Tänään olen koko päivän meinannut käydä oksentamassa, ei tee mieli kunnon ruokaa, ja suussa on outo maku. Luulis ton miehen kohta vähän arvaavankin, että mun mahassa kasvaa joku.

Ja onnea teillekin synnytykseen :hug:
 
tannn
jokos oot kertonu uutisen miehelles? kuinka suhtautu siihen? Meillä on mies ollu alusta asti oikeestaan ihan innoissaan, tää oli kyllä odotettu ja toivottu ylläri. seurusteltiin ensin vuos ja 3 kk ja sit mentiin tammikuus naimisiin. saatiinkin sitten olla ihan kaksin 3kk kun pikkunen ilmotti tulostaan. :) Nyttekin aina joka ilta mies mahalle juttelee ja sanoo että tuuppas jos ieltä tänne äitin ja isin luokse ja muuta.. :)

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin.meinas mennä ihan hermo kun piti viedä pissa näyte ja muistin sitten vasta neuvolasssa että ne näytteet on himassa jäääkaapissa, no onneks th ei heittäny pissanäytettä heti pois vaa saatiin siitä sitte labraan näytteet.
painoa ei ollu tullu kun 400g lisää, onneks, kyllä rupee lukema jo niin isolta tuntuun. :p

Hyvää päivän jatkoa kaikille ja ilosta jooulun aikaa!
:saint: :hug:
Tannn ja pikkkunen 37+1 :heart:
 

Yhteistyössä