Ostatteko äitipuolet miehen lapsille vaatteita?

Minä olen ostanut ja paljon...En tiiä olisiko tarvinnut, mutta koin sen lähes velvollisuudekseni.Harmittaa kyllä kun olen meidän perheessä se pienituloisempi ja tiedän että mieheni olisi pitänyt kanssa osallistua...Mutta säälittää katsoa jos lapsilla ei koko kesän kestävällä vierailulla ole mukana takkia tms.
Joskus tuntuu et muutenkin kaikki arjen hommat jää minulle..Harmittaa vaan lasten puolesta ja kai mä korvaan jotenkin sitä tylsää isukkia joka ei hoksaa et lapsilla tarviis olla järkevää tekemistäkin.Minä sit kuljetan harrastuksissa ja järkkäilen kaikkea..Onko muilla tuollaisia "sohvaperuna"-etäisiä?
Jollain tavalla kyllä ymmärrän miksi exä otti ja lähti...
 
En osta, eikä osta mieskään se maksaa ex:lleen elarit sitä varten.. Tää lasten äiti on kyllä itse niin ahne et se ei todellakaan osta muuta kuin ne ihan välttämättömimmät vaatteet, et joskus ihan harmittaa lasten puolesta mut meillä ei todellakaan oo varaa ostella mitään ylimäärästä :/
 
ilkeä äitipuoli
Ostan.
Jotakin olen ostanut joululahjapakettiin, samoin mies.
Suurimman osan kuitenkin ostan tänne meille. Jonkin verran miehen puoleiset sukulaiset ostavat , jäävät tänne meille.

Ilkeä äitipuoli olen siksi, että arvostelen Pyhää Äitiyttä eli sitä että tämä nainen vaatettaa lapsensa niin surkeasti ja niin risaisiin rytkyihin, etten ilkeä liikkua samassa seurassa, joten ostan heille vaatteita, jotka jäävät meille.

Nytkin menevät ulos kevävaatteissa: äitinsä on laittanut toppatakit mukaan, vanhat ja sairaan rumat, ikivanhat lumppuskat, ja ennenkaikkea lapset sanoo että tulee kuuma niissä.

Ei meidän yhteinen 3-vuotiaskaan enää toppavaatteissa kulje, miksi koulíkästen pitäisi!
Enkä ymmärrä miksi koululainen käyttää kurarukkasia ja kypärmyssyä???!!!!
 
kiiks
ostetaan ja kierrätetään muilta saatuja. Meillä yhteiset rahat, mutta se käytännön ostotapahtuman hoitaminen jää usein minulle. Rahat on meilläkin tosi tiukoilla, mutta pakko on ollut ostaa vaatteita, koska lapsilla ei mitään ole ollut mukana. Tilanne ei ole kauniista pyytämisestä huolimatta muuttunut. Joten lapsilla meillä vaatteet, jotka säilytetään myös meillä. Jos jotain menee lähille, ei se koskaan palaa, jollei varsin lapsia muistuteta. Aika outoa musta - luulisi sen lähin huomaavan, että vieras paita, muistutanpa lasta ottamaan mukaan.
 
äiskis pihalla
Juu,alussa tul ostettua,mutta kun mies ei koskaan ostanu miun lapsille,lopetin touhun.Ei miun tuloilla osteltu kaikkien lasten vaattehia,jos osti miehen pojille,sitte jäi omat iliman,kun meitillä ei toiminu tämä vastavuorosuuen periaate. Mies siis ostaa minkä ostaa omillee,miä omilleni,myös tämän yhteisen vaatteet ostan miä.Synttärinä ja jouluna mies ostaa yhteiselle vaatteita,mutta ei muutoon.
 
peuhu
Mä ostan joululahjaksi ja synttärilahjaksi sellaisia vaatteita mitä saa viedä sit kotiinsa.

Meille ostan aina ,t-paitoja,pitkähihaisia puseroita ja kunnon pihahousut koska kevät ja syksy on aina sellaista aikaa jolloin lapsella ei ole kunnon ulkoilu vaatteita ja myös vara hansakat ja kengät. Mies ostaa polkupyörät , luistimet ja sukset ym. jotka on käytössä vain meillä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2006 klo 16:09 peuhu kirjoitti:
Mä ostan joululahjaksi ja synttärilahjaksi sellaisia vaatteita mitä saa viedä sit kotiinsa.

Meille ostan aina ,t-paitoja,pitkähihaisia puseroita ja kunnon pihahousut koska kevät ja syksy on aina sellaista aikaa jolloin lapsella ei ole kunnon ulkoilu vaatteita ja myös vara hansakat ja kengät. Mies ostaa polkupyörät , luistimet ja sukset ym. jotka on käytössä vain meillä.

Samoin minäkin ostan lapsille tota vaatepuolta, aina kun eteen tulee jotain kivaa ja edullista, eli aika usein. Mies ostaa kalliimmat ulkoilutakit ja kengät sekä urheiluvälineet ja nintendojutut. Tavarat kulkee kotien väliä, eikä ole niin vakavaa vaikkei heti seuraavalla kerralla tuliskaan takasin, kunhan joskus tulee.
 
Blondi
Olen ostanut vaatteita mieheni tyttärelle ja antanut oman, hieman vanhemman tyttäreni kivoja merkkivaatteita hänelle. Olen antanut ne lahjaksi lapselle, en siis vahdi kärppänä tulevatko ne meille takaisin vai eivät. Kyllä täällä käydään aika merkillistä keskustelu lasten vaatteista...
 
Blondi
Tulipa mieleeni näitä juttuja lukiessa, että eihän ne lähiäidit taida vaatteita ostaa lapsilleen ollenkaan, kun on noin paljon äitipuolia jotka kilvan kehuvat, miten miehensä lapsia vaatettavat. Itse kyllä ostan omille lapsilleni kaikki vaatteet, sukset, pyörät, luistimet yms. elareilla tai omilla rahoillani - yleensä omillani. Lasteni "äitipuoli" ei kahteen vuoteen ole ostanut lapsilleni yhtään mitään... eikä ennen sitäkään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 17:19 Blondi kirjoitti:
Tulipa mieleeni näitä juttuja lukiessa, että eihän ne lähiäidit taida vaatteita ostaa lapsilleen ollenkaan, kun on noin paljon äitipuolia jotka kilvan kehuvat, miten miehensä lapsia vaatettavat. Itse kyllä ostan omille lapsilleni kaikki vaatteet, sukset, pyörät, luistimet yms. elareilla tai omilla rahoillani - yleensä omillani. Lasteni "äitipuoli" ei kahteen vuoteen ole ostanut lapsilleni yhtään mitään... eikä ennen sitäkään.

Kyllähän meillä miehen lasten äidit pitävät lapsensa vaatteissa ja muutenkin huolta pitävät. Tai no, toinen äideistä ainakin... Hauska vaan huomata kun meidänkin perheeseen näitä oikeita äitejä liittyy kaksin kappalein, miten erilaista on näiden äiskien toiminta ja suhtautuminen omaan lapseen, exäänsä, uusioäitipuoleen jne.
Tämä aihe nyt vaan taitaa olla meidän uusioäitipultan kynästä lähtöisin.

Mutta erilaisiahan me olemme kaikki!
Kunhan vaan muistettaisiin jokainen uusioperhesysteemiin osallinen, että yritettäisiin olla tekemättä asioita toisillemme turhan hankaliksi.
Jätetään ne pirunsarvet piiloon vaikka kuinka kiukuttaisi. Eämä on paljon mukavampaa niin, eikö!?

Aurinkoisia päiviä B) , Kukkia :flower: , Hymyjä :) , ja Haleja kaikille uusioperheiden jäsenille jotka oikeasti yrittävät saada asiat toimimaan! :hug:
 
kiiks
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 17:14 Blondi kirjoitti:
Olen ostanut vaatteita mieheni tyttärelle ja antanut oman, hieman vanhemman tyttäreni kivoja merkkivaatteita hänelle. Olen antanut ne lahjaksi lapselle, en siis vahdi kärppänä tulevatko ne meille takaisin vai eivät. Kyllä täällä käydään aika merkillistä keskustelu lasten vaatteista...

Ei kai sitä ketään kiinnosta vahtiakaan tulevatko takaisin vai eivät, eikä mun mielestä silläkään, ovatko samoja, mitä me on hankittu - takaisin ei vain tule mitään. On se aika ankea tilanne lapselle, kun on meillä viikonloppuna ja maanantaina pitäisi kouluun lähteä, eikä tosiaan ole kuin se yksi vaatekerta, joka on mukana toisesta paikasta päällä tullut. Vaatteita kyllä pyykätään meilläkin, mutta toki on siksi aikaa oltava muuta päälle. Tiedän kyllä, että on lähivanhempia, jotka huolehtivat lapselle säähän sopivaa päälle ja laittavat vaatetta tulemaan - meillä ei vain ole ollut niin hyvä säkä. Joten on sitä huolehdittava vaatteiden paluusta ja huollosta, kun ei myöskään varaa ole joka viikonloppu uutta käydä ostamassa.
 
Paha Äitipuoli
Meillä on yhteinen "talousrahasto", josta ostetaan kaikkien lasten vaatteet.
Perheessä on 2 yhteistä tyttöä ja poika miehen edellisestä liitosta.

Molemmat ostaa, minä ehkä useammin. Miestä ei niin vaateasiat kiinnosta.
Aika usein tehdään vaatehankinnat porukalla
Muuten: kyllä meillä koululainen kohta 9 v, käyttää sekä kurarukkasia että kypärämyssyä. Ja ihan vaan siksi, että myssy suojaa talvella myös kaulaa ja kurarukkaset (ja tarvittaessa housut) on ihan paikallaan kun välitunnilla tai ip kerhossa möyritään kurassa. Saisin oikeasti pestä ulkovaatteet pojalta joka päivä ilman kuravaatteita. Just eilen poika sovitti kurahousujaan ja totes että pieneksi on jääneet, tarttis saada uudet.
 
ilkeä äitipuoli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2006 klo 22:06 Paha Äitipuoli kirjoitti:
Meillä on yhteinen "talousrahasto", josta ostetaan kaikkien lasten vaatteet.
Perheessä on 2 yhteistä tyttöä ja poika miehen edellisestä liitosta.

Molemmat ostaa, minä ehkä useammin. Miestä ei niin vaateasiat kiinnosta.
Aika usein tehdään vaatehankinnat porukalla
Muuten: kyllä meillä koululainen kohta 9 v, käyttää sekä kurarukkasia että kypärämyssyä. Ja ihan vaan siksi, että myssy suojaa talvella myös kaulaa ja kurarukkaset (ja tarvittaessa housut) on ihan paikallaan kun välitunnilla tai ip kerhossa möyritään kurassa. Saisin oikeasti pestä ulkovaatteet pojalta joka päivä ilman kuravaatteita. Just eilen poika sovitti kurahousujaan ja totes että pieneksi on jääneet, tarttis saada uudet.
Pojat on eri asia. Ihan oikeasti. Rauhallisen pojan ja raisun tytön äitinä olen huomannut, että se rauhallinen poika sotkee ja hajottaa vaatekappaleita ihan eri tahtiin kuin vilkas tyttö.

Entäs, kun tyttölapsi on rauhallinen "sisäihminen".

Yksilöitä ovat perheet ja lapset. Nämä meidän vkl-lapset eivät rymyä kuralätäköissä, eivät leiki ulkona eikä oikein sisälläkään. Täällä etelässä edes tämä mennyt luminen talvi ei niin kylmä ollut, että tyttölapselle puuvillainen kypärämyssy olisi tarpeen ollut. On olemassa tyttömäisiä nättejä korvia suojaavia myssyjä, kaulaa varten kaulahuivit.

Liian usein on haettu isoon ääneen itkeviä koulaisia tapaamiselle: äiti on pakottanut pukemaan jotakin, mitä inhoaa. Kerran heidät oli vuorattu sadevaatteisiin: lapselle oli rullattu äidin sadetakki päälle. Matka kerrostalon isosta katoksesta autoon noin 2 m. Tai kumpparit on niin isot että putoaa jalasta... tai jotain muuta, mikä tuntuu jo ihan lapsen kiusaamiselta.
Meillä sitten ensi töikseen lapsi riisuu kiukkuisena ne rumana pitämänsä vaatteensa, haukkuu äitinsä ..
tuskin lähiäiti ihan tätä haluaa, vai haluaako? Ehkä. En minä ainakaan voisi laittaa lasta maailmalle niin, että lapsi parkuu pää punaisena isoon ääneen. :ashamed:
 
no en ole pahemmin ostellut.. aina on kassi mukana jossa vaatteita ja tarvittaessa mun lapselta saa lainaan koska ovat melko samankokoisia. mutta kyllä mua vähän harmitti kun kerran juhliin mentiin niin lapsellani oli kaunis keväinen mekko niin miehen lapsella sellainen kulahtanut mekko.. vaikka varta vasten soitettiin että laittaa juhla vaatteet mukaan.. huomasin kyllä mieheni ilmeestä myös kun lapset oli valmiita että mitä mielessä kävi.. en sitten ruennut kyseleen että haluaako laps meiltä lainaan...en halunnut loukata.. no ehkä jokaisella on oma käsitys kauniista vaatteista.. itse olen kuitenkin ollut aina tosi tarkka mitä lapselleni puen päälle =)
 
äiskis pihalla
Eivät kaikki etä-äidit osta lapsilleen mitään vaatetta omaan kotiinsa,lapsen vierailuja varten,vaan haluaa,että lapsi kantaa omasta kodista sinne vaatteita säilytettäväksi,siis lähivanhemman ostamia ja ne eivät sitten kuitenkaan aina kelpaa,pitäisi lähivanhemman ostaa esim. erikseen juhlavaatteet niitä juhlia varten joissa lapset käy etä-äidin kanssa,että kelpaa lasten kanssa näyttäytyä. Uusperheessä jossa on monta lasta,ei ole mahdollista ostaa monia juhlavaatekertoja eri tilaisuuksiin ja sanomistahan siitä tulee.Ei etä-äiti itse tarjoudu niitä ostamaan,vaan sanoo lapsille,että niiden ostaminen kuuluu isälle ja,yllätys yllätys,äitipuolelle...
 
Tuurenen
En osta. Eikä osta pahemmin miehenikään. Lasten äiti saa sitä varten lapsilisät ja elatusmaksut.

Muutaman kerran olemme ulkomailta jotain vaatteita tuoneet, mutta ne on aina viety äidille, josta sitten ei ole enää koskaan näkynyt. Lienevätkö menneen kirpputorille myytäväksi :eek:

Nyt kun jotain ostamme lapsille esim. tuliaisiksi, ostamme jotakin sellaista hyödyllistä lelua, jota äiti ei ehkä lapsille ostaisi (hinnan vuoksi). Lapsetkin tykkäävät enemmän ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2006 klo 22:18 vieras kirjoitti:
En osta, eikä osta mieskään se maksaa ex:lleen elarit sitä varten.. Tää lasten äiti on kyllä itse niin ahne et se ei todellakaan osta muuta kuin ne ihan välttämättömimmät vaatteet, et joskus ihan harmittaa lasten puolesta mut meillä ei todellakaan oo varaa ostella mitään ylimäärästä :/
No huh huh ei ne elarit kuule riitä edes perushankintoihin saati vaatehankintoihin ja harrastusvälineisiin joita kasvava lapsi tarvitsee koko ajan.
 
Tuossa ketjussa muutama juttu siitä miten äiti vaatettaa lapset niin huonoihin rytkyihin ettei niillä kehtaa kulkea kylillä :/ hiukka kaksipiippuinen juttu itse laitan lapset huonommissa vaatteissa isälle ihan vaan syistä joita en vitsi tässä perustella. mieheni lapset tulevat meille aina järestään liian pienissä vaatteissa ja kengissa jotka risat jne. lisäksi pojille on teroitettu pitkä listä mitä pitää isän ostaa :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2006 klo 16:57 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2006 klo 22:18 vieras kirjoitti:
En osta, eikä osta mieskään se maksaa ex:lleen elarit sitä varten.. Tää lasten äiti on kyllä itse niin ahne et se ei todellakaan osta muuta kuin ne ihan välttämättömimmät vaatteet, et joskus ihan harmittaa lasten puolesta mut meillä ei todellakaan oo varaa ostella mitään ylimäärästä :/
No huh huh ei ne elarit kuule riitä edes perushankintoihin saati vaatehankintoihin ja harrastusvälineisiin joita kasvava lapsi tarvitsee koko ajan.
Mutta EI ole äitipuolen velvollisuus vaatettaa muiden lasta!!!!!!
 
äiskis pihalla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2006 klo 21:00 Harmaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2006 klo 16:57 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2006 klo 22:18 vieras kirjoitti:
En osta, eikä osta mieskään se maksaa ex:lleen elarit sitä varten.. Tää lasten äiti on kyllä itse niin ahne et se ei todellakaan osta muuta kuin ne ihan välttämättömimmät vaatteet, et joskus ihan harmittaa lasten puolesta mut meillä ei todellakaan oo varaa ostella mitään ylimäärästä :/
No huh huh ei ne elarit kuule riitä edes perushankintoihin saati vaatehankintoihin ja harrastusvälineisiin joita kasvava lapsi tarvitsee koko ajan.
Mutta EI ole äitipuolen velvollisuus vaatettaa muiden lasta!!!!!!
Korjaus: äitipuolen velvollisuus on tehdä kaikin tavoin etä-äidin elämä helpoksi,aikaa, itseään ja varsinkin rahaa säästämättä.Äitipuolelle(ja tietysti myös lähille) kuuluu kaikki vaate ynnä muut hankinnat,koska etä-äidillä on tärkeämpiäkin menoja.
 
Eräs äitipuoli
Ostan, mutta meillä on miehen kanssa yhteiset rahat. Meillä ostetaan vaatteita meille sen takia että niitä vaatteita jotka lapsi tuo mukanaan ei voi käyttää pihaleikeissä. Kauhea huuto jos vaatteissa on yhtään likaa. Sellaiset vaatteet joita lapsi saa jättää meille (äitinsä luvalla) ja käyttää kuraleikeissäkin ovat aina liian pieniä tai rikki.

Meistä ei ole kivaa lapselle, että tarvii kulkea housuissa joissa on 10cm liian lyhyet lahkeet tai jotka ovat jo liian rikki että korjattua saisi (ulkohousut). Hankin siis lapselle käyttövaatteita jotka pysyy meillä ja joissa voi leikkiä ilman että tarvii pelätä huutoa jos vaatteet kurassa. Meidän ostamat vaatteet pyritään pitämään meillä, koska jos ne kulkeutuvat äidin luo ei niitä meillä enää näy!
 

Yhteistyössä