Ostatteko äitipuolet miehen lapsille vaatteita?

peuhu
Jos rahat riittää kalliiseen harrastukseen niin mikäs siinä mutta jos lähi valittaa että ei raha riitä niin lastenkin on hyvä ymmärtää että kaikkea ei voi saada... mä ainakin haluan opettaa omille lapsille että rahan eteen pitää tehdä töitä ja kaikki maksaa niin pitää tarkoin harkita mihin rahat laittaa, jos ei ole vara harrastaa niin silloin pitää vaihtaa harrastusta ja etsiä joku kiva harrastus johon on varaa. Eron myötä elintaso voi laskea ja kaikkien perheenjäsenten on olisi hyvä hyväksyä se.Ei ydinperheessäkään voi harrastaa mitä vain jos ei ole varaa. Jokaisen ihmisen pitäisi opetella elämään tulojensa mukaan eikä olettaa että muut maksaa kaiken mitä vain pyytää. Mä oikeasti uskon että lapsille jotka pyytämällä saa kaiken haluamansa niin voi tulla ongelmia rahan käytössä aikuisena ja siksi haluan opettaa lapsilleni pienestä pitäen miten rahaa käytetään järkevästi.
 
peuhu
\Ei ole jätetty, eikä katkera äiti. Itseasiassa hyvin tyytyväinen nykyiseen elämäänsä! Onneksi on vara itsellä kustantaa lapsen kallis harrastus, ei tarvitse kerjätä rahaa lapsen isältä. Mutta jos ei olisi, mielestäni isällä olisi siihen velvollisuus osallistua. Ja onhan isälläkin velvollisuus osallistua varojensa mukaan lapsen elämään, tulothan huomioidaan jo elatusmaksuja määrätessäkin.


[/quote]
Onneksi isällä EI ole velvollisuus osallistua elatusmaksujen lisäksi kuin matka kustannuksiin lapsen hoitopäivien osalta. Elatusmaksuthan kattaa kaiken ja jos lähi ei oman osuuden ja lapsilisen lisäksi saa sitä riittämään niin se ei kyllä ole etän ongelma ...onneksi koska niinkuin on täällä huomattu niin meitä rahan käyttäjiä on joka lähtöön näillä sivuilla.
 
Aluksi ostelin, lähinnä siksi, kun miehen lapsi tuli joka kerran kovin kateelliseksi kun omani sai jotain uutta. Ajattelin, ettei ole niin kamalaa jos tuokin lapsi kulkisi näteissä vaatteissa. Olen aina ollut tosi tarkka siitä mitä lapseni päällään kantaa. Kun sitten huomasin että miehen lapsi saa isältään, isovanhemmiltaan ja kummeilta sun muilta kokoajan uusia vaatteita, eikä sen puolen ihmiset muista minun lastani ikinä, lopetin ostelun. Nykyään vaatteita perheessämme ostellaan tarpeen mukaan, aina ei kaikille samaan aikaan, vaikka huuto alkaisikin. Minä ostan omalleni ja miehen lapsen vaatettaa lähinnä miehen vanhemmat.
En koe velvollisuudekseni ostaa tälle lapselle vaatteita, hänhän saa niitä muutenkin kaiken aikaa muualta. Olen tyytyväinen omani pukeutumiseen koska siitä päätän itse. Lapseni isä, minun ex, ei ole muutamaa sukkaparia lukuunottamatta osallistunut puettamiseen.
 
ilkeä äitipuoli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 13:01 äityli kirjoitti:
Meillä ei äitipuoli osta vaatteita lapsille, miksi ostaisi... Minä ostan vaatteet, enkä laita todellakaan parhaimpia mukaan. Viimeksikin laitoin uuden tuulipuvun ja rikkihän se oli tullessa, vaikka mukana olis ollu "romuhaalari" pihaleikkiehin. En siis laita mukaan mitään "ihmisten ilmoille laitettavaa", koska niistä ei huolehdita tulevat rikkinäisinä takaisin. Niin ja vaatteet pestään kaikki samassa koneessa ja valkoinen ei ole enää valkoista. Harmittaa kun uudet paremmat vaatteet lähestulkoon aina pilalle pesty tai leikitty, vaikka huonompiakin olisi ulkoleikkeihin ollut varattuna. :kieh: :kieh: Nyt siis turha valittaa vaatteista, laitan ainoastaan huonompia leikki vaatteita lapsille mukaan. B)
En ymmärrä miksi viikonloppuvierailun aikana pitäisi vkl-lasten vaatteita pestä? Miksi et laita viestiä, että lasten vaatteita ei tarvitse pestä? Minä en pese vkl-lasten vaatteita, pyykättävää on omastakin takaa. Ja toisekseen: meidän tapauksessa lasten äiti pesee KAIKKI meillä käyneet vaatteet riippumatta siitä, onko ne puhtaat vai ei, onko niitä käytetty vai ei! :headwall: Kuulemma ne haisee :LOL: :LOL:

Kerran tai kaksi laitoin eri pussiin ja viestiä päälle, että puhtaat / likaiset, lapset sanoi että äiti pesee ne kuitenkin em. syyn takia :LOL:

Harmi, jos uusi vaate menee rikki, mutta sitä tapahtuu ja olisi voinut tapahtua teidän omalla kotipihallannekin.

MInua suututti ihan vietävästi, kun aikoinaan oma lapsi oli isällään, ja aivan tuliterät uudet ja kauniit sandaalit tuli takaisin rikkoutuneena, eikä niitä voinut enää korjata. Nilkkaremmi on mennyt "juuresta" poikki, kuin olisi veitsellä leikattu. Isänsä ei korvannut mitenkään.

 
Jonsered
Minä ostan kaikille lapsillemme (siis yksi miehen entisestä liitosta ja neljä yhteistä) vaatteita ja muuta, kun voin. Miehen "ison tytön" äiti osaa/antaa meidän pienemmille vaatteita ja leluja. Pienintäkään kinaa ei ole vaateasioissa tullut. Ison tytön, nyt jo teinin, kanssa käytämme osittain samoja vaatteita. Tyttö tulee meille viikonlopuksi tai koulun loma-aikana koska tahansa haluaa, joskus hänen äitinsä lähettää "evakkoon" meille ja matkustelee kanssamme kuten muutkin lapsemme. Kovin paljon ei eroa tehdä siitä kuka saa mitäkin. Rakastan miestäni ja siksi rakastan myös hänen lapsiaan (jotka ovat oikeasti tosi hyviä ja fiksuja tyyppejä KAIKKI)
 
ilkeä äitipuoli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 11:30 Jonsered kirjoitti:
Minä ostan kaikille lapsillemme (siis yksi miehen entisestä liitosta ja neljä yhteistä) vaatteita ja muuta, kun voin. Miehen "ison tytön" äiti osaa/antaa meidän pienemmille vaatteita ja leluja. Pienintäkään kinaa ei ole vaateasioissa tullut. Ison tytön, nyt jo teinin, kanssa käytämme osittain samoja vaatteita. Tyttö tulee meille viikonlopuksi tai koulun loma-aikana koska tahansa haluaa, joskus hänen äitinsä lähettää "evakkoon" meille ja matkustelee kanssamme kuten muutkin lapsemme. Kovin paljon ei eroa tehdä siitä kuka saa mitäkin. Rakastan miestäni ja siksi rakastan myös hänen lapsiaan (jotka ovat oikeasti tosi hyviä ja fiksuja tyyppejä KAIKKI)
Oma suhtautuminen ja suhde puolison edellisen liiton viikonloppu-vierailija-lapsiin; siihen vaikuttaa tavattoman paljon lapsen lähivanhemman suhtautuminen lapsen etävanhempaan ja tämän uuteen kumppaaniin.

Se ei siis ole vain ja ainoastaan itsestä, äitipuolesta, kiinni. On mahdotonta luoda suhdetta lapseen, jos tämän lähihuoltaja haukkuu Sinua koko ajan, ilman mitään perustetta tai syytä. Lapsen on vaikea suhtautua sen enempään sinuun kun omaan biologiseen isäänsä sillä tavalla kuin ihan oikeasti se lapsi haluaisi, jos äiti mollaa ja haukkuu koko ajan ja kertoo "totuuksia" .

Minusta olisi myös mukava rakastaa miehen lapsia. Tällä hetkellä ei onnistu enkä edes yritä.
Olisi kiva minustakin , jos lapset voisi tulla ja käydä myös tapaamisten välillä, asuvat niin lähellä ja ovat periaatteessa niin isojakin.. mutta eivät saa tulla. Kun ei niin ei.

 
ilkeä äitipuoli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 11:30 Jonsered kirjoitti:
Minä ostan kaikille lapsillemme (siis yksi miehen entisestä liitosta ja neljä yhteistä) vaatteita ja muuta, kun voin. Miehen "ison tytön" äiti osaa/antaa meidän pienemmille vaatteita ja leluja. Pienintäkään kinaa ei ole vaateasioissa tullut. Ison tytön, nyt jo teinin, kanssa käytämme osittain samoja vaatteita. Tyttö tulee meille viikonlopuksi tai koulun loma-aikana koska tahansa haluaa, joskus hänen äitinsä lähettää "evakkoon" meille ja matkustelee kanssamme kuten muutkin lapsemme. Kovin paljon ei eroa tehdä siitä kuka saa mitäkin. Rakastan miestäni ja siksi rakastan myös hänen lapsiaan (jotka ovat oikeasti tosi hyviä ja fiksuja tyyppejä KAIKKI)
Oma suhtautuminen ja suhde puolison edellisen liiton viikonloppu-vierailija-lapsiin; siihen vaikuttaa tavattoman paljon lapsen lähivanhemman suhtautuminen lapsen etävanhempaan ja tämän uuteen kumppaaniin.

Se ei siis ole vain ja ainoastaan itsestä, äitipuolesta, kiinni. On mahdotonta luoda suhdetta lapseen, jos tämän lähihuoltaja haukkuu Sinua koko ajan, ilman mitään perustetta tai syytä. Lapsen on vaikea suhtautua sen enempään sinuun kun omaan biologiseen isäänsä sillä tavalla kuin ihan oikeasti se lapsi haluaisi, jos äiti mollaa ja haukkuu koko ajan ja kertoo "totuuksia" .

Minusta olisi myös mukava rakastaa miehen lapsia. Tällä hetkellä ei onnistu enkä edes yritä.
Olisi kiva minustakin , jos lapset voisi tulla ja käydä myös tapaamisten välillä, asuvat niin lähellä ja ovat periaatteessa niin isojakin.. mutta eivät saa tulla. Kun ei niin ei.

 
En osta koska

a) siitä tulisi kuitenkin vain sanomista ja haukkuja
b) lapsilla on muutenkin aivan järjettömästi vaatteita
c) mulla ei ole aina rahaa ostaa edes itselleni tai omille lapsilleni uusia vaatteita

Eikä mieskään osta enää lapsilleen vaatteita, sen kerran kun on jotain ostanut niin eihän ne ole lasten äidille kelvanneet.
 
Jonsered
Minun oli helppo tulla mieheni tyttären elämään, sillä tämän äiti oli saanut rauhassa selvittää välinsä ex-miehensä kanssa. Ja tärkeintä kaikessa on se että me olemme aidosti ystävystyneet. Miehellä on aina ollut hyvä naismaku! :LOL: Kun ensimmäinen lapseni syntyi, opiskelin ja exä hoiti vauvaa, kun kävin tekemässä tenttejä. Vastavuoroisesti hoidin hänen kahta nuorempaa (uudesta suhteesta) lasta tarvittaessa.
Olen ollut äärettömän onnekas, sillä olen miehen lisäksi saanut toisen perheen, siskon. Olenkin sanonut, että exä on tehnyt minulle palveluksen kouluttamalla miehen ja heittämällä ulos minua odottamaan!!
Aikaisemmin (alle 10 vuotiaana) miehen ja exän tyttö kuulemma arvosteli äitiään ja kehui minua, mutta kaikesta ollaan voitu puhua. Kasvatusperiaatteet ovat hyvin saman linjaiset ja tyttö tietää, että meillä on meidän tavat ja kotona äidin luona toiset. Onneksi tapaamisoikeudesta/velvollisuudesta ei ole koskaan riidelty ja lapsi on saanut viettää aikaa kummankin vanhempansa luona ja eikä kumpikaan vanhemmista arvostele toistaan lasten kuullen. Siis lähes täydellinen uusiosuhde! Kun kesä alkaa, tyttö tulee taas pidemmäksi aikaa meille. Olen luvannut lainata mopoani, että pääsee kulkemaan ja saanut isän lupaamaan mopokortin kulujen hoidon..
 
en osta
En osta vaatteita lapsipuolilleni ja miksi ostaisin ??? Joululahjat ostan ja se saa riittää. Mies maksaa suuret elatusmaksut exälleen ja aikoinaan myös elätti exänsä niin se saa minusta riittää. Koska mieheni ei osta mitään YHTEISELLE lapsellemme mitään ja minä elätän yhteisen lapsemme. Joten hänen exänsä saa ostaa itse vaatteet omille kakaroilleen ja minä huolehdin vain meidän yhteisestä lapsestamme. :LOL:
 
Bitch
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 10:14 en osta kirjoitti:
En osta vaatteita lapsipuolilleni ja miksi ostaisin ??? Joululahjat ostan ja se saa riittää. Mies maksaa suuret elatusmaksut exälleen ja aikoinaan myös elätti exänsä niin se saa minusta riittää. Koska mieheni ei osta mitään YHTEISELLE lapsellemme mitään ja minä elätän yhteisen lapsemme. Joten hänen exänsä saa ostaa itse vaatteet omille kakaroilleen ja minä huolehdin vain meidän yhteisestä lapsestamme. :LOL:

Käytät niin kovin kaunista nimitystä miehesi lapsista, että olisikin suuri ihme jos heille jotain ostaisit, eikö?! ... miehen kakarat ja meidän lapsi... haloo! Miten kypsä aikuinen nainen siellä kirjoittaakaan!!!
 
Mieheni lapsi asuu meillä ja kyllä ostan kaikki vaatteet siinä missä omallenikin. Vaikka olen meistä se vähätuloisempi

Harmittaa vain kun yleensä ne vaatteet mitkä lähtevät meiltä lapsen mukana äidillee, yleensä myös jäävät sitten...ovat kuulema menneet aina johonkin hukkaan..eikä sitä kehtaa joka lippiksen ja myssyn perään aina huudella vaikka ne sitten uudet joutuu taas hankkimaankin...
 
Kyllä ostan, miksen ostaisi? Mies maksaa kuitenkin minun lapseni vuokran, ruokia, vaatteita, pyöriä yms.. Ei meillä katsota et hei mä ostan mun lapselle ja sä sun lapselle. Meille lapset on lapsia ja niistä huolehditaa yhdessä.
Miehen lapsella on meillä omat vaatteet, kengistä ulkotakkeihin, eikä niitä viedä kotiin. Joskus jos saa jouluisin yms lahjoiksi paljon vaatteita, niin niistä annan sitten kotiinkin. Itse haluan että lapset kulkevat siisteissä vaatteissa, ja haluan tietää että tytöllä on aina siistit vaatteet meillä ollessaan. Minulle on kunnia olla hänen elämässään, ei mikään "pakko".
 
neitiperho
Joskus olen saattanut jotakin ostaa, mutta eipä tuo homma minulle ole jäänyt/kuulunut. Tarkoitan siis, että äiti lapsille vaatteita on paljon ostanut ja isäkin heille toisinaan ostelee. Lähinnä tuntuu, että isälle on jäänyt kaikki muut kalliit ostokset hankittavaksi, kun on kerran aikoinaan lähtenyt perheestä...ja maksaa siis kyllä elatusmaksut siihen päälle.

No mutta, en valita. Lapsilla siis kaksi huolehtijaa ja ne riittää, joten en ole siksi kokenut tarpeelliseksi alkaa lapsille ostamaan mitään mitä niiltä löytyy jo tuplana muutenkin. Eri asia tietysti jos jotakin juuri sillä hetkellä tarvitsevat. Tosin kerran menin yhdelle ostamaan housut ja siitä kuulin heti, että mitä minä niitä menen ostamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiskis pihalla:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2006 klo 21:00 Harmaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2006 klo 16:57 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2006 klo 22:18 vieras kirjoitti:
En osta, eikä osta mieskään se maksaa ex:lleen elarit sitä varten.. Tää lasten äiti on kyllä itse niin ahne et se ei todellakaan osta muuta kuin ne ihan välttämättömimmät vaatteet, et joskus ihan harmittaa lasten puolesta mut meillä ei todellakaan oo varaa ostella mitään ylimäärästä :/
No huh huh ei ne elarit kuule riitä edes perushankintoihin saati vaatehankintoihin ja harrastusvälineisiin joita kasvava lapsi tarvitsee koko ajan.
Mutta EI ole äitipuolen velvollisuus vaatettaa muiden lasta!!!!!!
Korjaus: äitipuolen velvollisuus on tehdä kaikin tavoin etä-äidin elämä helpoksi,aikaa, itseään ja varsinkin rahaa säästämättä.Äitipuolelle(ja tietysti myös lähille) kuuluu kaikki vaate ynnä muut hankinnat,koska etä-äidillä on tärkeämpiäkin menoja.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Nimenomaan juuri näin :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Ostan poikapuolelleni vaatteet.HÄn asuu meillä.Mutta hänen äitinsä ei osta pojalle mitään mitä saisi kotiin tuoda.
Ei osallistu harrastuksiin tms.
Maksaa 50 e kk ja kunta loput.
2 kertaa kuussa tapaa poikaansa.Siinä se.
 
Ostan tytärpuolelle vaatteita. Yleensä kun tyttö meille tulee niin hänellä ei edes ole kun tyyliin pari paitaa mukana, joten jotain on pakkokin ostaa. Tytön oma äiti on ahne ja käyttää miehen maksamat elarit omiin uhkapeleihinsä yms... :/

Mutta ostan kyllä mielelläni tytölle vaatteita, kun omat lapset on poikia. Kiva kun saa tyttöjenkin vaatteita katella välillä. =)
 

Yhteistyössä