Oudoin nimi jonka olet kuullut?

  • Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti
Eeyore70 harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja tam-tam-tam:
Oli Orkkuli ja hänen sisarensa Sirkkuli. Jos jompi kumpi sattuu lukemaan tämän viestin, niin paljon terkkuja! Oltiin samaan aikaan Tilkan sotilassairaalassa töissä sotilaskodissa vuonna -98 tai -99, siitä on jo niin paljon aikaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eeyore70 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja tam-tam-tam:
Oli Orkkuli ja hänen sisarensa Sirkkuli. Jos jompi kumpi sattuu lukemaan tämän viestin, niin paljon terkkuja! Oltiin samaan aikaan Tilkan sotilassairaalassa töissä sotilaskodissa vuonna -98 tai -99, siitä on jo niin paljon aikaa...
laittaa tämä ihan mustana, jos jompi kumpi sisaruksista sattuisi tämän vaikka näkemään, olisi oikeasti kiva turista...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Metsälintu- tanssitaiteilija muistaakseni, en ole kuullut nimeä muilla.
Minäkin tiedän tuon tanssijan! Olisiko sukunimi Pahkinen tai joku? Käsittääkseni on itse vaihtanut etunimensä.

Monet tällä palstalla mainitut oudot nimet on hyvin vanhoja nimiä (kuten Ukko, Okko, Käpy...) Ehkä ne 2300-luvulla ihmettelee, miten jonkun nimi on voinut olla Jani tai Pirkko ;)!

Oudoin kuulemani nimi oli joskus 90-luvulla Lumia, mutta nyt sekin on jo aika yleinen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja meimikki:
Heppu-Eemeli
Tää on jollain tapaa aivan ihastuttava nimi!!
Kuullostaa lähinnä "hellittelynimeltä".
Musta "oudoin" veljeskatras nimiltään,jonka tiedän on Osmo,Jorma,Rauski ja Kalervo.Pojat ikävälillä 1-6v. :)
Mahtava! :D
;) ;)! Oudoin kuulemani sisarusnimikatras on suomenruotsalaisella perheellä. Sopivat, että nimet tulee vuorotellen isin ja vuorotellen äidin mielen mukaisiksi. Neljä lasta ovat: Juhani, Fredrik, Sakari ja Yvonne.

 
Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Sisarussarja: Sana, Soma, Jopa (tää on miespuoleinen)
Sisu, Kaino ja Vieno kuuluu myös samaan katraaseen.
Mä muistelinkin että heit oli enemmänkin, mut noi vaan muistin.. kiitti lisäyksestä.
ei mittään :)
ja lapsista löytyy ainakin: Nuppu, Aarre ja Jupiter Merkurius
Niin et sä oletkin joku noista ? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja surusilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja tikrutyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja nimmi:
kerkko, jasmika (poika), sisarukset: taira-juulia, kare-perttuli, uura-liina
Mäkin tiedän tämän kyseisen sisaruskatraan :)
Kamalat nimet koko lapsu katraalla. Varmaan todella boheemit ja ärsyttävät vanhemmat. Juuri noita onnettomia tyypejä, jotka yrittää tehdä itsestään tärkeitä antamalla lapsille erilaiset nimet kuin muilla on. Lapsiraukat kun ikätoverit kiusaa koulussa. Kamala miten itselläitä vanhempia onkaan olemassa nykypäivänä:(:(:(:(:(:(:(:(
hmm...... mitä jos vanhemmat vain ovat pitäneet lapsia ainutlaatuisina ja halunneet heille ainutlaatuiset nimet? eivätkä suinkaan yritä tehdä itsestään tärkeitä.
itse olisin hurjan iloinen jos minulla olisi nimi jota ei kenelläkään muulla ole.........sitäpaitsi lapset kyllä keksivät jotain kiusaamisen aihetta AINA,oli nimi mikä tahansa,vaikka mikko tai kaisa!
 
melena = latinaa ja tarkoittaa veriuloste... ok, nimi on ihan kivan kuulonen, mut en usko, että vanhemmat tienneet mitä latinaks meinaa... törmää vaan tuolla hoitotyössä välillä lauseeseen "potilas melenoi" elikkä ulostaa verta... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuutäpläpirkko:
Meillä on suvussa ( tai on ollut ) Runo niminen ihminen, en edelleenkään tiedä oliko mies vai nainen. Samassa perheessä kaksi lasta, toisella myös joku saman tyyppinen nimi, jota en nyt saa päähäni...

Käpy, Kirsikka ja Maikki on tyttöjen nimistä varmaan ainoat joihin en ole törmännyt kun kerran.
Äidin isäpuoli on Reino Runo, eli miehen nimi on. Kasteilmoituksissa kertoi kaveri nähneensä Pele Romario Pakarisen. Huh.

 
vieras
Oudoin jota piti moneen kertaa kysyä että kuulinko oikeen oli Iia.. mietin että oliko se nyt miia,vai kiia vai riia vai tiia..ja yx minkä myös oon kuullu ja outo nimi eli Louna Tuuli, en tiiä onko tuo yhteen vai erikseen..
 
Heinäkuun lopulla Iltalehden Viikonvaihde-liitteessä oli lista erikoisista etunimistä.

Bi
Hattara
Hopea
Humala
Hunaja
Jallu
Kivi
Kotivalo
Kulta
Kössi
Lada
Muumi
Orkkuli
Pasi-Anssi
Peura
Pörrö
Saha
Savi
Solmu
Susi
Taivas
Tarzan
Tim-Antti
Veli-Mies
Voltti
Volvo
Watti
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Tyko Sallisen tyttärien nimet ovat Taju ja Tirsi. Ne on aika erikoisia nimiä.


Ja erikoinen, mutta aika ihana oli hautakivestä luettu Sulo Rakkaus :heart: Taisi olla toivottu lapsi aikoinaan :xmas:
Äitini isä oli nimeltään Sulo Armas! =) B)
 

Yhteistyössä