Oulun seudun odottajat

perlos onneksi olkoon pienestä pojasta
:flower:

Se on totta, että mieskin pitäisi enemmän ottaa mukaan jo vauvaosastolla, johan sitä on tuoreella äidillä muutakin tekemistä kotona kun koko ajan opettaa tuoretta isiä, että mites se tehtiinkään ja ei olis isälläkään niin ulkopuolinen olo kun osaisi hommat ja pystyisi osallistumaan kunnolla vauvan hoitoon.
Mutta kyllähän siellä osastolla saa isät olla vaikka koko päivän, eikös se vierailu aika koskenut niihin huoneisiin vai?

Uusiaki tänne oli tullu :wave:

Piipa: voithan kokeilla sanoa sille sun terkalle , että teit semmosen testin itse ja että mitä se näytti tai sitten jos et usko että se toimii niin voithan soittaa äitipolille ja sanoa testin tuloksen ja että terkasta ei ole mitään apua.
Ellet sitten ole jo päässyt tosi toimiin =)

Tänne ei mitään ihmeitä kuuluu, väsymystä ja väsymystä, päivästä ei tule mitään ilman päikkäreitä.

Minttuliina 26+1
 
Hei jälleen (siis kahden kuukauden jälkeen) :whistle: !

Puoliväli saavutettu ja hyvin on mennyt. Tenava on antanut ensimmäiset merkit itsestään, mutta taitaa olla rauhallinen kaveri, koska välillä pitää ihan keskittyä kokeilemaan liikkeitä. Tai sitten olen niitä, jotka tunnistavat liikkeet kunnolla hiukan myöhemmin.

Rakenneultra on myös käyty, mutta haluttaisi käydä vielä käydä yksityisessä ultrassa (kolme/neljä D?), koska tuo oli hiukan pettymys käynti. Tutkimus kesti kai kymmenen/viisitoista minuuttia ja lopuksi todettiin, että kaikki näyttää olevan normaalia. Olen kateellisena lukenut näiltä sivuilta, kuinka on tehty yksityiskohtaisia tutkimuksia ja lääkäri on selittänyt mitä tutkitaan. Tuleva ensisynnyttäjänä edelleen kaipaan faktoja. Ne, jotka ovat käyneet yksityisessä ultrassa, kannattiko?

Kunpa tuo sää muuttuisi välillä paremmaksi, muuraudun kohta kiinni tuonne sohvan pohjalle, koska ei viitsi lähteä ulos lenkille.
 
Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena. :wave:

Kävin aamulla sokerirasituksessa. Tulokset 3,7 - 10,4 - 8,0. Eli selvisin jälleen puhtain paperein. Käyn kuitenkin diabeteshoitajan luona tarkistuttamassa ruokavalioni, kun vauveli on ilmeisesti iso. :eek:

Eilinen neuvolalääkäri poiki siis tuon uuden sokerirasituksen ja lähetteen Oysiin koon määritykseen ja synnytystapa-arvioon. Lääkärin arvion mukaan vauva nimittäin olisi kookas ja minun lantion joku mitta ahdas. Tänään soittelivatkin Oysista, että ensi ma on aika tarkastukseen. Saa nähdä, vieläkö olen silloin yhtenä kappaleena.

Oli taas jännää eilisellä neuvolakäynnillä, kun terkkari ei olisi halunnut laittaa minua mihinkään noihin tutkimuksiin, mihin lääkäri laittoi lähetteen ja käski terkkaria soittamaan mulle ajat. Omituista. Tuo synnytystapa-arvio olisi ollut muutoin Kontinkankaalla, mutta sinne ei enää saanut aikoja ennen mun laskettua aikaa.

Tällaista tänne. Pissan vein myös labraan niin selviää se leukosyyttien plussienkin aiheuttaja.

Piipa rv 37+5
 
Nostoa...

Huh, kun alkaa olla tukala olo! Ma olis synnytystapa-arvio ja koon määritys Oysissa. Saapa nähdä, joko pian tapahtuu...

Kuulin just juttua kaverilta, että Oysissa on kuulemma tällä hetkellä ollut taas niin täyttä, että kaikki synnyttäjät eivät ole mahtuneet osasto 13:lle, vaan osa on joutunut vauvojen kanssa osasto 11:lle. Harmittaa kyllä kovasti, jos tilanne on sama, kun itse menee sinne. :(

Piipa rv 38+1
 
Toivottavasti ei piipa olis enää niin täyttä kun te menette synnyttämään :/ Alkaa tuntumaan siltä että OYSissa on aina täyttä ja ruuhkaa kun melkein jokainen tuttu on valitellut sitä kun 3 hengen huoneessa oli 4 äitiä vauvoineen ja synnytyssalistakin on joutunut poistumaan aika vilkkaasti heti synnytyksen jälkeen... Alkaiskohan olemaan jo laajennuksen paikka täällä Oulussa päin kun tuohan on ainoa paikka mihin täällä voi mennä synnyttämään ja Oulunkin väkiluku kasvaa koko ajan!

Toivottavasti ei selviä maanantaina mitään hirveyksiä ja vauveli oliskin ihan normimitoissa :)

Tiistaina oli muuten se lääkärineuvola ja ensimmäistä kertaa sain kuulla pienen sydänäänet :heart: Kyllä helpotti paljon kun ei tarvi enää miettiä että onko siellä edes ketään ja kun viikkojakin alkaa olla edes jonkun verran kasassa niin ehkäpä tässä pääsis taas nauttimaan ihanasta keskiraskaudesta ;) Nyt sitten odotellaankin ens kuun loppupuolen rakenneultraa kun muita käyntejä ei ennen sitä ole...

Pimmi 13+2
 
Voi ei jos siellä on niin täyttä... mä olen tässä muutenkin keltarauhashormonien ansiosta kiukutellut kiitettävästi, etten halua olla montaa päivää synnytyksen jälkeen sairaalassa "lepäämässä" (jos kaikki on menny ihan hyvin) ja kiva jos siellä on kauhia härdelli päällä. Oon ollut koko ikäni huono nukkumaan, saati sitten tuollaisessa tilanteessa :(

No, toivotaan nyt parasta... kun sain pojan 6 vuotta sitten niin samassa huoneessa oli vain yksi äiti, eli pojan isäkin olis hyvin voinut olla siellä meidän kanssa mutta eipä miestä näkynyt kun oli ollut niin tiukat polttarit (katkeran naisen puhetta... :p )
 
No voi kääk, jos siellä Oysissa on taas ruuhkaa... tai niinku Pimmi sanoi, niin tuntuu että siellä on aina nykyään ruuhkaa. Eikö se olis jo aika laajentaa sitä synnäriä ja osastoja, eikä kiusata äitejä ja vauvoja :/

8 vuotta sitten, eräänä helmikuisena pakkasaamuna kun siellä itse viimeksi vierailin, niin kaksi synnytti jopa osastolla kun oli JO SILLOIN niin paljon ruuhkaa. Kyllä meitä tosiaan aika nopeasti kärrättin osastolle, joten jäi se vauvaan salissa tutustuminen aika vähälle. Samoin synnytyksen edetessä sai kyllä pärjäillä melko itsekseen. Kelloa jos pirautti niin sai jonkun kätilön vähän ajan päästä kiinni. Muistaakseni anestesialääkäriäkin odoteltiin yli tunti epiduraalin laittoon. Silloinkin tuli juoksujalkaa vihreät leikkaussalivaatteet päällä :D Kiitteli vaan, että olin jaksanut venytellä ahkerasti, joten epiduraalin laitto oli todella nopeaa ja helppoa.

Eipä kummosempia täältä. Tämän raskausajan ensimmäistä flunssaa pukkaa...

:) Mammoliino 34+5
 
Heippa!

Meillä typykkä 1 kk vanha mutta kiva käydä lukemassa teidän juttuja!

Sillon kun me oltiin oysissa niin osasto 11 oli täynnä äitejä ja vauvoja. Sain sen käsityksen, että siellä on kyllä aina porukkaa oli ruuhkaa tai ei. Mutta noi ruuhkat vaihtelee. Meillekkin sanottiin et jos olisitta tulleet pari päivää aiemmin ei perhehuonetta ois saanu koska nekin olivat normi huoneina. Eli ei kannata etukäteen stressata, kyllä sinne kaikki mahtuu jotenkin! Mutta onhan se kurjaa jos joutuu ahtaasti olemaan ja jos on paljon porukkaa niin hoitajatkin on aika ylityöllistettyjä.

Mukavaa loppuraskautta niille joilla loppu häämöttää ja kaikille muillekkin mukavaa raskausaikaa!

tellervo ja typykkä 1kk
 
Uusi citybussi ei ottanut kyytiin!!!

Kävikö kukaan teistä testaamassa Oulun uutta citybussiliikennettä tänään? Me yritimme testata sitä mieheni kanssa, mutta bussikuski ei ottanut meitä kyytiin!!!

Odottelimme siis bussia A Hallituskadulla, kun bussi lopulta tuli. Kuski näki kyllä aivan täysin, että odotimme bussia, viittilöimmekin sille. Ja kuski huomasi kyllä varmasti aivan viimeisillään raskaana olevan olemukseni. Mutta ei, bussi vain huristeli ohi pysähtymättä tai edes hiljentämättä! Että näin lupaavasti uusi "hieno" citybussiliikenne käynnistyi. :(

Jouduin sitten kävelemään kotiin (varta vasten lähdimme keskustaan ilman autoa, kun näitä citybusseja niin mainostettiin). Voitte vain kuvitella, miten kipeä olin, kun viimeisillä voimillani tallustin kotiin. Itkuhan siinä pääsi jo kesken matkan. :'(

Piipa rv 38+2
 
Täällä on mietitty tuota oys:in ainaista ruuhkaa ja joku meinas että ei ole muuta paikkaa niin Oulaskangashan on samaa sairaanhoitopiiriä ja sinne on mahdollista mennä synnyttää, joskin tietty matkaa tulee Oulusta tai siittä naapurikunnista enemmän mutta ite ainakin sitä vaihtoehtoa vielä mietin kun meiltä on lähes sama matka molempiin ja mitä olen kuullut kommentteja Oulaskankaasta niin on pienempi ja kodinomaisempi ja sielä on mahdollisuus myös ammeeseen:)
Sinne kannattaa soitella ja sopia aikaa tutustumiskäynnille ite olen ens viikolla menossa kattoon ja samalla keskusteleen polikliinisestä synnytyksestä kun sitä suunnittelin...

tossapa linkki niiden sivuille
http://www.ppshp.fi/page.asp?Section=4819&Item=21391

Äitiliini75 ja Vertti-joulutonttu 28+2
 
Heippa!

Onkos teistä jotku jo käyneet tutustumassa oyssin synnärille? Näytetäänkö siellä video synnytyksestä? Mitä muuta siellä tapahtuu? Me kun emme päässeet synnytysvalmennukseen,jossa video näytettiin.
Ajattelimme mennä tutustumiskäynnille viikon päästä ke.
Torstaina vaihtuu taas viikko, sitten mennään jo 36 viikkoa..h-hetki lähenee!
Yksi tuttavani synnytti viime viikolla oysissa pojan ja kehui kovasti hoitohenkilökuntaa.

Jaksamista kaikille! :heart:
 
Tänäänhän oli lehdessä juttu että kuusamon synnyttäjät tulevat myös viikonloppuisin ouluun synnyttämään eli ruuhkat vain kasvavat. Onneksi kuitenkin useimmat ovat sanoneet että vaikka kiirettä ja potilaita on paljon henkilökunta on silti ystävällistä ja osaavaa. Yritän olla turhia stressaamatta etukäteen, tuskin ne synnyttäjää kuitenkaan komeroon laittavat, vaikka veljeni vuosi sitten majailikin viikon käytävällä ja ihan komerossakin oysissa odottaessaan leikkaukseen pääsyä. Luulenpa etteiv't mielellään ota muita kuin oulunsalolaisia sinne heidän sairaalaansa.
 
Laiskana kopioin saman tekstin nyt tänne...

Jihuu, limatulppa irtosi juuri!!!

Eilisen äitipolikäynnin ultran mukaan olisi tulossa ihan keskikokoinen (3500g) lapsi, tosin eihän ne ultrat ihan tarkkoja ole. Verenpaine oli noussut entisestään ollen nyt 164/97! Samoin turvotus edelleen kahdella plussalla ja ylävatsakipuja & pääkipua. Pitää käydä kontrolloimassa verenpaine nyt 2*viikossa ja äitipolille varattiin seuraava kontrolli jo 40+6. En tiedä, meinaako ne käynnistää synnytyksen jo tuolloin, jos ei sitä ennen jo ala tapahtua.

Voi tosin alkaa (hope so!), kun kohdunkaulaa oli jäljellä enää 1,5cm ja kohdunsuu oli avautunut kahdelle sormelle ja täysin pehmeä. Samoin vauvan pää oli aivan lähtökuopissaan. Jospa jo tänä yönä tapahtuisi jotain...

Toivoo malttamattomana Piipa rv 38+5
 
Täällä on tämä päivä mennyt ihan makoiluksi kun aamupäivällä tuli pari tosi kipeää supistusta ja veti samalla ihan mahan ripulille :eek: ja sen jälkeen kun on vähän kävelly ja keräilly tavaroita tai laitellu tiskejä niin koko ajan maha ihan kovana mutta onneksi ei enää kipeitä ollu... pitäis imuroida ja siivota muutekin mutta jospa tuo saa odottaa, kun ei viitti riskeerata kun edellisessä alkoi just samalla lailla viikolla 32 ja kävin mutkan oys:issa ja oli 2cm auki ja sairaslomalle ja makaan loppu ajaksi ;) onneksi kuitenkin pääsin kotiin makaan sillä ehdolla että vain makaan kyljellään ja tenavat on päivän hoidossa :whistle:

Kävin sitte viime viikolla tutustuun Oulaskankaallekin ja käyn täälä itteni kans kamppailua kumpaan menis synnyttää kun meiltä matka on suunnilleen sama molempiin, mutta Oulaskangas olis enemmän sellanen luonnonmukaisuutta kannattava ja kodinomaisempi ja rauhallisempi ja sieltä pääsis helpommin kotiin jo seuraavana päivänä ;) kun olen sitä polikliinistä synnytystä suunnitellu jos vaan ei tule itelle tai pikkaselle mitään :ashamed:

Äitiliini75 ja Vertti 29+1
 
Minnekkäs kaikki oulun seudun odottelijat ovat kadonneet kun ketään ei näy ei kuulu :)

Joko Piipa75 on saanu pikkasen? onko tietoa kellään...

onkohan oys:issa miten ruuhkaa ollu? ja onko tietoa mitenkähän on joulukuussa kun pitäs synnyttää mennä ja edelleen "jappasen" ton oys vai oulaskangas kans... huomenna olis taas neuvola ja terkka aikoi antaa niitä editietokaavakkeita sairaalaa varten joten pitäs vissiin tietää kumpia täyttelis...
 
Tervehdys zuku ja tietty muutkin kyselin tuola synnyts puolellakin parissä eri ketjussa noita kommentteja OYS:in OAS:in välillä kun toisaalta kiinnostas käydä kattoon tuo OAS ja kun sieltä olis helpompi puhua ittesä kotiin mikäli mitään ei ole kun olen sitä polikliinistä suunnitellu mutta oys on vissiin melko nihkeä noissa ja ovat aina se 3 pv pitämässä kun taas oas:istä suurin osa lähtee jo paivän tai kahen päästä kotiin... ja se ammekkin kiinnostas joskin kaveri kyllä ilmotti heti ettei ne ehi sitä mulle täyttää kun nuo edelliset on olleet niin nopeita ;)
 
Te jotka oote käyneet varhaisraskauden ultrassa meri oulun ätiysneuvolassa, niin oliko teiän mielestä se ultra tarkka? Siis palvelu tosi ihanaa ja saatiin käydä kaks kertaa samaan hintaan kun ekalla kertaa ei sydämen sykkeitä näkynyt kunnolla. Niin meille on siis tulossa kaksoset. Eka käynti oli RV 7+4 ja toinen 8+2. Toisella kerralla A vauvan syke näkyi hyvin mut B vauvan vaan välillä. Sinne oli tulossa muitaki kaksos raskauden varhaisultraan toista kertaa. Niin heräsi epäilys ettei se ultrauslaite ole mitenkään paras mahdollinen. Ja näin meinas myös neuvolatäti kun hänelle soitin. Olis kiva kuulla hieman kommentteja. Niin epäili hän et mulla olis taaksepäin kallistunut kohtu niin silloin ei alkiot näy varhaisessa vaiheessa kunnolla
 
samary minä kävin gynekossa varhaisultrassa joka tehtiin sisäisesti. Se oli todella tarkka ja näki kyllä ihan selvästi. Aydin Tekay on vielä erikoistunut kaksosraskauksiin! Varaa sinne aika jos epäilyttää, ei kannata jäädä miettimään ja murehtimaan!
Kävin merioulussa rv 23 ja tykkäsin kovasti, aivan ihana se täti! Ja sukupuolenkin näki selvästi ja sanoi ihan varmaksi tytöksi ja tyttöhän sieltä syntyi :heart:
 
Meille syntyi ihana pikkuprinsessa la 29.9.2007 puolen yön maissa. Pituutta tytöllä oli 50 cm ja painoa 3780g. :heart: :heart: :heart:

Tänään kotiuduimme sairaalasta. Synnytys käynnistetttiin raskausmyrkytyksen vuoksi eikä ollut todellakaan helppo, mutta ei siitä nyt enempää tällä kertaa. Täytyy taas jatkaa matkaa katselemaan nukkuvaa vauvaa. Tällaista rakkauden tunnetta en kyllä olisi silti osannut ikinä edes kuvitella!!! :heart:
 
Rutista, rapsuta, rakasta
silitä pientä päätä.
Lähelle ota ja lämmitä
älä suukkojasi säästä.
Ole tuhlari hellien sanojen,
kosketa poskea, kättä.
Tuudita, helli ja hyväile
ota syliin, pois älä päästä.

ONNEA ÄIDILLE, ONNEA ISÄLLE
ONNEA PIENELLE PERHEENLISÄLLE!:flower: :flower: :flower:

Mites oys:issa oliko ruuhkaa? täällä kun pitäis ennen kahenviikonpäästä olevaa neuvolareissua saada päätettyä menenkö oys:iin vai oas:iin...
 

Yhteistyössä