Oulunseudun odottajat 2012

Pampulalle onnittelut hyvistä uutisista ja pienestä tulollaan olevasta pojasta! :heart:

Mä oon ihmetellyt, että miksi ne kaikki ultrat tehdään tuolla Maikkulassa? Eikö täällä muualla oo vehkeitä. :D Tehtiinkö teillä se eka neuvolaultra mahan päältä vai alakautta? Vielä 2½ viikkoa, että näkee meidän möykkysen taas, piiiiiitkä aika. Onhan se (toivottavasti) ehtinyt aika paljon muuttua siitä edellisestä pallerosta, joka ruudulla näkyi. :)

Mukavaa (ja toivottavasti melko aurinkoista) juhannusta kaikille! :)

Nöhveli & pikkumöykky 9+0 :heart: (POKS POKS!)
 
Minä lävin maikkulassa rakenneultrassa ja se lääkäri oli todella tympääntyneen oloinen. Ei selittänyt mitään mitä siellä ruudulla näkyi (paitsi kerran kun mies kysyi että mitä siinä näkyy) ja lopuksi tosiaan itse kysyin onko kaikki hyvin. Tuohonkin vastasi vain että ne asiat näytti normaaleilta mitä näillä viikoilla ruukataan katsoa mutta eihän ne mitään takeita anna terveestä lapsesta... Sukupuolen suostui kuitenkin kertomaan kun molemmat haluttiin tietää.
OIREISTA: mulla alkoi pahoinvointi, rintojen arkuus ja väsymys viikolla 7. Rintoja arisri muistaakseni kymppiviikolla asti ja väsymys oli vaihtelevaa. Väsymys väheni siinä toisen kolmanneksen alussa ja pahoinvointi loppui muistaakseni viikolla 17/18.

Tänään 22+0 :)
 
Marlin juu minä ainakin kävin Maikkulassa ja lääkärin etunimi oli muistaakseni Marita. Työkaveri sanoi, että mahtoikohan olla sama lääkäri kun hän odotti lastaan 37 vuotta sitten. Iän puolesta ois kyllä voinut ollakkin. :D Muisteli, että saman niminen oli ainakin ja tuppisuu jo silloin.

Mua haluttais kovasti varata aika johonkin yksityiselle uuteen rakenneultraan, vaikka 3d tai 4d, mutta ei taida olla varaa. Olis ihana oikeasti kuulla, että mitä kaikkea se sieltä mittailee. Lottovoittoa odotellessa siis. Ajatus oli kyllä käydä tuolla Meri Oulun neuvolassa varhaisultrassa ja ennen rakenneultraakin ajattelin, mutta niin se vaan aika kului ja käymättä jäi. Nyt yritän nauttia vain tästä raskaudesta, kun ei pitäisi mitään akuuttia hätää kuitenkaan olla.

Eilen alkoi kova pohdinta pojun nimestä ja illalla ennen nukahtamista taidettiin päästä yhteisymmärrykseen. Ainakin mies vielä jatkoi aamulla keksimällä toista ja mahdollisesti kolmatta nimeä.. Nyt vielä parisen tuntia töitä ja suunta juhannuksen viettoon. Katsotaan maltetaanko salailla sukupuolta.

Nöhveli mulla on aina ultrattu mahan päältä ja riittävästi on ilmeisesti näkynyt, kun ei ole ollut koskaan puhetta alakautta ultraamisesta. Ja tosiaan läskiä on vatsassa enemmän kuin tarpeeksi, mutta vatsa on muodoltaan sellainen lippa, ettei sitä tuolla alhaalla kuitenkaan ole, jossa vauva vielä tälläkin hetkellä pääasiassa köllöttelee.

Ihanaa, aurinkoista ja tuulista juhannusta kaikille mammoille. Eilen oli nimittäin niin ihana touhuta pihalla kun tuuli eikä ollut kuin pari hassua sääskeä.

Pampula84 & pikkupapu 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei. Mukaan ilmottautuu putaan tuleva mamma myös. Pieneen ylläripylläri plussaan ollaan saatu sopeuduttua ja innolla tulevaa 'Hermannia' odottelemme. Pientä tuhru vuotoa tänään mutta onneksi sain tilaamani dopplerin tänään ja kuulin vauvan siellä 'jumputtelevan'. Onko muilla ollut vuotoja? Itsellä jo toistamiseen.. Ei kiva. Nt ultra oli Odl.ssä ja rakenneultra tulee olemaan myös. Nt ultra tehtiin alakautta sekä vatsan päältä. Nyt vaan odotellaan ja toivotaan ettei vuotoa tuu enempää.. Vkot 13+2
Hermanni12/La 26.12/31v/ensimmäinen
 
Marlin: Mä kävin rakenneultrassa terveystalossa.

Nöhveli: Mulle tehtiin se eka ultra alakautta terveystalossa. :)

Tervetuloa Hermanni12! :wave:

ON: Käytiin eilen äippäpolilla kontrollikäynnillä. Neiti oli edelleen neiti ja kaikki oli vaavilla hyvin.

Painoarvio: 2125 g
Tarjonta: RT
Sydämen syke: ++
Liikkeet: ++

Mä joudun sokerirasitukseen syystä x. Jäi kyllä vähän vaivaamaan, että miksi siihen joudun. Saa nähä kuinka oksennusrallia se päivä sitte on. : / Muuten jäi tosi positiivinen kuva käynnistä. Mulla ku ei oo ihan hirveen hyvä tuuri ollu lääkäreiden suhteen....

Mesikämmen ja masukki 32+1
 
Mesikämmen Ootko ihan täältä Oulusta, ettet mistään lähikunnasta?

).( Täällä ei edelleenkään mitään "oireita". Mitä nyt väsyttää aina välillä. Eilenki vejin kahen tunnin päikkärit, vaikka normaalisti en niitä nuku :LOL: Ja välillä saa rampata vessassa tosi tiuhaan. Torstai ilta meni itkiessä kun olin ihan varma että pikkusen kehitys on pysähtyny, enkä ookkaan oikeesti raskaana. Eilen taas sitten oli ihan eri fiilikset. Että kait se tuo mieliki vissiin sitten jotenki sahaa ees taas. Varhaisultraankin kannattaa mennä vasta heinäkuun alussa, jolloin ois 7. viikko lopuillaan. Harmi kun ei oo tullu laitettua kahesta aikasemmasta raskaudesta ylös että millon oireet on alkanu : /

Hyvää juhannusta kaikille

Marlin 5+3
 
Nopponen
Moikkelis moi! Tänään tehty testi ja ihana plussa, vahva sellainenhan sieltä tuli! Varovaisesti käyn jo täällä "ilmoittautumassa" josko täällä saisi kirjoitella nämä tulevat kuukaudet... Kovin alussahan vielä toki ollaan, itse laskin viime menkoista et nyt ois 4+0... Ultra sit paljastaa vasta mitä siellä masussa oikeesti tapahtuu... :) Mut nyt siis peukut pystyssä toivotaan et tulis äkkiä ensimmäinen ultra!! Ihana kesäloman aloitus mulle kuitenkin (ens pe alkaa loma...) :)
 
Paljon onnea Nopponen, ihanaa saada sinutkin tänne!! =) Onpas kyllä hieno loman aloitus!

Lämpimästi tervetuloa myös Hermanni12! :wave: Toivotaan että pian loppuisi vuotelut. : /

Joudutteko te oululaiset tuohon sokerirasitukseen / ootteko käyneet? Mä sain sen käsityksen neuvolasta, että kaikki yli 25v joutuvat siihen, vaikkei periaatteessa olis mitään "syytäkään". Kovin innolla en kyllä sitä odota, mutta onneksi ei oo vielä ajankohtainen.

Mitenkäs teillä meni juhannus? Olipas tosi kiva palata töihin, kun täällä ei ole juurikaan muita kuin minä. :D Mielellään olisin kyllä lomailemaan jäänyt. Olot oli oikein mainiot koko juhannuksen, ruoka maistui hyvin ja jopa teki aina välillä mieli erinnäisiä herkkuja. :) Tänään varustauduin kyllä rannekkeilla töihin, kun nämä aikaiset aamut on vähän kehnoja, huimaa ja väsyttää ja sitä rataa. Vapaapäivät sujuu paremmin, kun ei tarvi kesken unien yrittää ruveta touhuamaan.

Nöhveli & pikkumöykky 9+4
 
Mesikämmen Niin just. Näin oonki käsittänyt että ulkopaikkakuntalaiset käy muualla ku Maikkulassa :)

Nopponen Oi, ihanaa :heart: Kovasti tarrasukkia pienelle matkaan.

).( Anteeksi jo etukäteen, mutta taas täällä murehin ja mietin. Mulle eilen aamulla taas iski semmonen epätoivo että pikkunen ei oo lähteny kehittyyn, ja päätin että tänään varaan sitten sinne ultraan ajan. Vaikka tiiän että vielä on liian aikasta ja syke näkyy vasta loppuviikosta,mutta kyllähän sen kuitenkin näkee että onko kehitystä tapahtunu, ja vastaako nyt näitä viikkoja. Olin jo soittamassa, ku tuliki tunne että en haluakkaan varata sitä aikaa, vaan haluan oottaa ens viikkoon, jolloin syke jo näkyy. Mulla on nyt niin sekasi ajatukset tän suhteen. Toisaalta tuntuu että kaikki on hyvin, että eihän meille voi niin tapahtua, ja että murehin turhaan. Mutta sitten taas toisaalta tuntuu että kaikki ei oo kunnossa, koska ei edelleenkään oo mitään oireita. Esikoisen odotus meni alusta asti siinä ihanassa sumussa, eikä osannu kuvitellakaan että jokin vois mennä pieleen, niin miksi nyt ei voi olla samanlailla :mad: Tuosta kakkosestakin kerkesin aikanaan murehtimaan että kesken tais mennä, kun oireet loppu viidennen viikon lopussa ku seinään. Voisko vaan nukkua seuraavat 6 viikkoa :headwall:

Juhannus meni töissä ja kotona ollessa. Mies tekee kolmivuorotyötä, ja luultiin että hänen pitää olla myös aatto töissä, niin lupauduin sitten itekki töihin. No, ne vuorot on nyt kärsitty, ja rahaahan se vaan tietää ;)
 
Marlin Saapihan täällä hätäillä ja murehtia. :) Mä soittelin ultra-aikaa silloin heti seuraavana päivänä plussauksesta ja automaattisesti siellä laski sellaisen päivän jolloin kannattaa tulla ja sykkeet pitäisi näkyä. Kyseli myös vointia ym, joten voithan hyvin mainita että kovasti huolettaa. Soittele vaan, kyllä se täti sieltä neuvoo. :) Eiköhän siellä pienellä oo kaikki hyvin!
 
Nopponen
Jep, kyllä minut voi lisätä listaan tiedoilla Nopponen - 28v. - toinen LA 3.3.13 Tänä aamuna viel apteekin omalla erittäin selkeä plussa, ei epäilystäkään. :)

Lasketunajan laskurilla vaan laskeskelin viime menkoista mut ilmoittelen toki tarkennusta heti kun eka ultra on ohi, yleensähän voi vähä siirtyä alkion koosta riippuen... :) Voi miten jaksaa odottaa viel monen monta viikkoa ennen ku ultraan pääsee. Soittelen kyl tänään jo neuvolaan ku on muutakin kysyttävää, kuten miten h**vetissä mä pärjään tän kaameen siitepöly allergian kanssa tän kesän loppuun ku lääkettä ei voi ottaa... Esikon kohalla kävi siinä mielessä onnellisesti et aloin odottaa myöhään syksyllä eli talven pärjäsin vallan mainiosti, kuten yleensäkin voin lääkityksen lopettaa talven ajaksi. Mut nyt tuottaa suuria vaikeuksia, toinen päivä ilman lääkettä ja silmät on turvonnu ja koko ajan aivastuttaa. Lisäksi olemme lähdössä kesämökille lomalle ens v.loppuna pariksi viikoksi... siellä sit saunotaan ihanalla siitepöly-järvivedellä jne. En kyl suostu jäämään mökkeilystä pois vaan sen vuoksi et oon raskaana!!! Anteeksi pikku vuodatus heti näin alkuun.... :ashamed:

Lueskelin hiukan taaksepäin kirjoituksianne että pääsen jollain lailla mukaan... Kertomisesta oli ainakin kirjoiteltu... esikosta kerroin muutamalle lähimmälle heti ja niin toimin tälläkin kertaa, sisko, oma äiti ja hyvä ystävä sai tietää heti kun oma mies oli kuullut uutiset eilen. Niihin voin luottaa aina ja jos jotain ikävää sattuisi käymään nyt alussa ne ihmiset on juuri kelle kertoisin ja hakisin tukea, vaikka eivät raskaudesta olisivat tietäneetkään joten sitä ei tarvitse ressata et pitäis selitellä asioita ku selittäisin vuoren varmasti kuitenkin. :) Muille kamuille ja työkavereille vasta 12+ viikkoon koitan pimittää, tosin just ennen sitä on yhdet häät ja varmaan siellä joutuu selittään kyl jo joillekkin ku oon ihan vesilinjalla, jospa sitten jo tohtii kertoo... Toivotaan, en pidä valehtelusta, en edes valkoisista valheista.... :) Mut ihanaa päästä nyt oikeesti jakaan kokemuksia ja oloja. :) Minulla oireiksi tällä hetkellä voi lukea vasta kipeytyneet rinnat, jonka vuoksi testasinkin, käytännössä mun menkat ei juurikaan oo edes myöhässä vielä ku kierto heitteli niin kovasti.

Nopponen ja toukka 4+1
 
Heissan,

Tervetuloa uudet mamit*

Mulla ollut kiirettä =) Ensin oli vieraita ja sitten oltiin viikko prinsessan kanssa reissussa. Minä jaksoin ihmeen hyvin. Autossa istuminen ei oo enää mitään kauhean mukavaa, mutta kaikki meni kyllä ihan ok. Illalla jaksoi vielä ilakoidakin =)

Tänään aamulla iski jo pieni paniikki, että liikkuuko se vauva. Vauvalla alkaa ilmeisesti tila olla aika ahtaalla, kun liikkeet ovat pienentyneet. Onneksi nyt sitten tuolta tuntuu liikettä.

Mites meni juhannukset?
Mua hieman harmittaa, kun olin välillä kiukkuinen. Mä en oo koskaan tykännyt, että alkomahooli ja lapset kuuluisiivat yhteen. Mä kyllä voin käydä juhlimassa, mutta sillai että lapset on jossain muualla tai mä muualla. Mentiin kavereiden mökille ja tiesin, että he saattavat muutaman juodan jne....ja se on minusta ihan ok. MUTTA minun ja heidän muutama olikin sitten hieman eria asia. Rupes jo olemaan hiprakkaisia juttuja ja mikään ei oikein sujunut. Kaikki venyi, kun emännältä meni aika juomiseen, polttamiseen ja pissillä juoksemiseen. Mä sain koko ajan hoputtaa, että voitasko nyt tehdä ruokaa, joko se sauna on laitettu päälle, kuinkas se kokko jne...puuh...ilma oli ihana ja mä sitten katsoin lapsien perään...Hieman meinas kiukuttaa, mutta naama hymyssä menin sitten ajoissa nukkumaan. Mun mies ei juonu myöskään ja sen ansiosta jotain saatiin tehtyäkin. Anteeksi, kun avauduin, mutta hieman jäi kurja mieli =( Juhannuspäivä meni sitten ihanissa merkeissä vanhempieni ja siskon perheen parissa =)

Ihanaa, vaikka aika sateiselta näyttää, viikkoa kaikille*

Tuutia & Papunen (32+6)
 
Hei vaan kaikki! Ja ensinnäkin paljon onnea kaikille plussanneille!

Enpäs ole vähään aikaan kerennytkään istahtamaan koneelle pitkäksi aikaa. Olen kyllä aina teidän kuulumisia nopsasti käynyt lukemassa. :) Olen nimittäin ihan hulluna siivonnut pari viikkoa ja laittanut kaikki vauvan tarvikkeet valmiiksi. Kaikki vauvan vaatteet olen saanut pestyä ja vaunun päälliset myös yms. Talon olen kuurannut katosta lattiaan. Kaikki lihakset on kipeänä tästä ilosta. :D

Minulle on Maikkulan keskusneuvolan ultrissa sattunut kyllä mukavat ultraajat kummallakin kertaa. Molemmat naiset oli tosi mukavia ja selittivät koko ajan mitä tutkivat. Ja np-ultra tehtiin minulla mahan päältä.

Hermanni12 minulla oli vuoteluja rv 11+6-16 eli 4 vkoa yhteensä. Sitä tuli siis joka päivä, joskus vähän enemmän ja joskus vähemmän. Ensimmäisenä vuotopäivänä tuli vain kirkasta verta melko runsaasti, mutta loppuaika tuli vain ruskeaa tuhrua. Jouduin olemaan mahdollisimman paljon levossa. Syytä vuodolle ei edes löytynyt. Tuo verenvuoto on kyllä ihan hirveän stressaavaa ja ahdistavaa. Koko ajan saa pelätä, että mitä tapahtuu. Tsemppiä sinulle! Minulle tuo 4 vkoa oli aivan kamalaa aikaa.

Juhannus meni meillä vain ihan kotosalla. Ei paljon jaksa tämän mahan kanssa autossa pitkiä aikoja istuskella ja muutenkaan ei kyllä huvita paljon kotoa liikkua tällä hetkellä. Ei paljon ole enää päälle mahtuvia vaatteita (jotka kehtaisi laittaa yleisille paikoille). :D

Täällä tosiaan odotellaan jo synnytystä. Kävin viime viikolla vyöhyketerapiassakin. Ja ajattelin taas ensi viikolla mennä uudestaan. Esikoinenhan syntyi käynnistyksellä rv 42 ja toivoisin todella, että nyt käynnistyisi luonnollisesti. Jotenkin on kuitenkin sellainen tunne, ettei tämäkään täältä itsestään tule. No enää 3 vkoa max niin käynnistetään. Ei ole enää pitkä aika... Yöt on vain melko kamalia näiden liitos- ja selkäkipujen vuoksi. Kyljen kääntäminen on todella kivuliasta. No toivotaan, että vyöhyketerapia tekisi ihmeitä. :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Lily ja tytsky 38+5
 
Nopponen Onnea! :flower:

Sokerirasitus Kyllä mie jouduin esikoista odottaessani sokerirasitukseen vaikka ei mitään "syytä" ollutkaan. Lääkäri sanoki, et jos vanhoilla kaavoilla vielä mentäs nii et joutus. Syy oli nyt ikä. Eli kaikki yli 25 vuotiaat siihen joutuvat. Onneksi se ei niin kamala ollutkaan mitä ensin luulin.

Kävin nyt ekassa neuvolassa. LA siirtyi päivällä eli UUSI LA 21.1.2013. Täti halus kokeilla löytää sydänäänet ja löytyhän ne. :heart: Kaikki oli ihan ok. Juttuakin riitti kovasti. :)

Tine & Tiiteri 10+0 POKSISTA VAAN
 
Nöhveli Soitin sitten kuitenkin, ja sain ajan ens viikon maanantaille. Sano että vielä ei näkys oikiastaan mitään, eikä tois selvyyttä tilanteeseen sen enempää. Nyt taas on semmonen olo että eiköhän kaikki oo kunnossa. Ja kun voihan se olla että tää raskaus nyt vaan on oireeton, vaikka aikasemmissa niitä onkin ollut. No, viikon päästä asia selviää :)
 
Tervetuloa uusille ja plussanneille ja ja... Mukava saada joukkoon joku muukin täältä puttaalta :)

Juhannus oli ja meni.. Mökillä käytiin mummun luona ja niin.. Älytön hössötys ja höslääminen saa hermot kiriälle, pikku neitin älytön paapominen ja kaiken periksi antaminen saa näkemään punasta... Oon hyvin onnellisesti jälleen kotona ja koitan saada neitiä taas kotiarkeen kiinni ja syömään OIKEAA RUOKAA ja tottelemaan....... Säännöt on unohtunu täysin, korvia ei enää ole, oikeaa ruokaa ei syödä ollenkaan ym ym..... Sori purnaus.. Suoraan sanottuna v****ttaa käydä mökillä kun sen jälkeen on moooonta viikkoa yhtä häslinkiä tuon kans.. Ja ainut ei oo neiti vaan meidän toinen koira (chihuahua) joka syö kaiken minkä naaman eteen antaa, mummu syöttää "salaa" suolalihasta lähtien kaikki vaikka kuinka kiellän.. Näen ku tiputtaa ruoan ja siitäkun ärähän niin tokasee vaan "vahinko".... prkl.... Yritä siinä selittää että koiralla on ruokavalio sen takia ettei paino nouse ja jalat petä ku muutenki ongelmia..... Muttako ei.... Oli tän kesän mökkeilyt tasan tässä taas.. :D Pääsee helpommalla kun jää vaan kotia.... aaaaargh ja sori mikä purkaus :D

Mahaa kivistää ja viiltää, puoliväli kuitenki saavutettu 20+1 <3.. Nyt pitää yrittää otaa rauhallisemmin mikä on mahdotonta tuon 3.5v takia jolla ei ole korvia.. Jos minusta ei mitään kuulu tän jälkeen niin se on purkanu talonki ympäriltä :D

Meillä ois rakenneultra huomenna. Mistä tulikin mieleen kun lehtisessä lukee ettei sinne saa lapsia ottaa mukaan, mulla ei vaan taida olla vaihtoehtoja kun ei ole hoitajia ja neitikään ei nyt tarhassa ole.. Ei ne sitä kyllä oven ulkopuolellekkaan voi jättää...
 
Täällä meni juhannus työn merkeissä, eipähän tarvinnut miettiä mitä tekee..
Lily08 lohduttavaa et jollain muulla myös samoja 'ongelmia' ollut. Eka kerran vuoteli reippaasti 10+ vkolla ja kävin äippäpolilla kun luulin että kesken meni. Toisen kerran sitten nyt 12+ vkolla. Lääkärineuvolaankin vielä pari viikkoa aikaa niin on aika epätoivoinen ja tietoinen olo.. Nyt vuotoa ei ole mut eiköhän se sieltä taas jossain vaiheessa tuu. Onneksi tosiaan on oma doppler niin pystyy hieman kuuntelemaan että onko siellä kyydissä joku :)
Marlin itelläkin alussa huoli että onko siellä ketään kun oireita ei juurikaan ollut. Mahakipua vaan ja ehkä nyt kun jälkeenpäin miettii niin rinnat oli 'oudot' mutta muuten niin normi olo kun olla ja voi. Varhaisultrassa kävin Meri Oulun neuvolassa 6+2 vkolla ja siellähän se pikkuinen köllötteli ja syke näkyi. Muutenkin raskausaikana tähän asti on ollut pelottavan 'helppo' sikskai sitä miettii et voiko kaikki olla hyvin..
Sit omaa napaa vielä hieman lisää.. Onko kellään ongelmana herpes? Mulla ihan vaivaksi asti ja mitään voiteitahan ei kaiketi voi käyttää? Kun yks parantuu tulee
uus rakkula seuraavaan paikkaan, eli ei kovin henkeä olo täällä.. 13+5 vkot täällä.

Mulle vois päivittää: Hermanni12/31/LA 26.12/ensimmäinen/OYS
 
Hellou mammat!

Täällä ollaan niin älyväsyneitä, että kopsaan vaan tähän omat rakenneultrakuulumiset, mitä jo toiseen keskusteluun kirjotin. Käyn sit huomenna lukemassa ja kommentoimassa teiän kuulumiset. Nyt meikäläisestä ei oo mihinkään :/

Rakenteet vaikutti olevan kunnossa ja painoa Nyytillä oli 385 grammaa. Kovinkaan arvailujen varaan ei asukki jättänyt sukupuoltaan, vaikkei miehen kanssa haluttukaan tietää, siihen malliin jalkojaan levitteli ja venytteli. Mutta kasvoja ei sitten nähtykään, kun kovasti piti kuurupiiloa leikkiä ja käsillä totaalisesti kasvot peittää. Mahottoman pitkään ultrailtiin ja oli jo tuskatkin kovat, kun oli Nyytin sydän juuri mun navan alla ja näkymä tosi huono, niin ei meinannut saada selvää onko sydänasiat kunnossa. Joutui kamalasti mua runnomaan molemmilta puolin masua yhtäaikaa niin että vesi valui silmistä. Kätilö sanoi vaan että alkaa käsivoimat loppumaan - teki mieli huomauttaa, ettei tässä omatkaan voimat parhaimmillaan ole. Lopulta kertoi nähneensä riittävästi. Huulihalkion tutkimisessa oli sama probleema kun Nyytin kädet oli edessä, mutta lopulta totesi, että "näyttäisi olevan kunnossa"...siispä nyt vähän jännittää onko varmastikin kaikki ok.

Kovasti näkyi vielä olevan tilaa karkuun uiskennella kun päätä mitatessa ei meinannut kätilö perässä pysyä, oli millon alhaalla, millon vasemmalla ja millon oikealla minun mussukka. :heart:

Ihanaa illanjatkoa ja huomiseen! :wave:

*metsätähti* & Nyytti 20+5
 
Juhannus: Oltiin vaan kotosalla, grillailtiin ja rentouduttiin.

Marlin: Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin. Mäki stressaan koko ajan, että onkohan kaikki hyvin ja kehittyykö vauva. Tsemppiä ja voimia! Eiköhän kaikki kuitenkin ole hyvin! :hug: Ja täällähän se on paras paikka avautua. Me kyllä ymmärretään!

Tuutia: Onko sulla muuttunut vauvan liikkeet semmoseksi "möyrimiseksi"? Mulla ei enää tunnu niin selviä iskuja vaan enemmän semmosta möyrimistä, että lapsi yrittää työntäytyä mahasta läpi. :D

Nyt on listaki päivitetty. Toivottavasti kaikkien tiedot meni oikein! :D Laittakaahan taas punasella, jos jotain korjattavaa on.
 
Juhannus: Ei voi sanoa ku HUH, onneksi se on ohi. Oltiin mummolassa maalla, jossa oli myös mun täti ja sen mies. Sunnuntaina myös paljon muuta sukua. Mummo oli niin pahalla tuulella taas. En tiä mikä sitä oikein vaivaa, mutta sille ei kelpaa mikään. Ihan sama mitä teet niin väärin menee ja kaikesta pitää kommentoida. Hauskinta taisi olla se, kun istuin sohvalla toinen jalka takapuolen alla, johon mummo totesi, että älä istu nuin läjässä, se vauvahan litistyy, että laita jalat suoraan. Johon mie totesin, että ei se siellä mitään litisty, että polskii siellä veden keskellä. Johon mummo, että EIHÄN siellä mitään vettä ole.. :LOL: Tietysti kommentoitavaa riitti syömisestä, että syöhän nyt kahden edestä ja seuraavassa lauseessa kiellettiin syömästä liikaa. Kommentoi tietysti myös vatsan kokoa, johon totesin, että kyllä tämä ikävä kyllä on vielä aika pitkälti läskiä. Johon mummo totesi, että onpahan sillä pehmeät oltavat. Voi voi, jotenki ei uskois, että se on saattanu viis lasta tähän maailmaan.

Eilen käytiin kattelemassa vaunuja ja turvakaukaloita ja taidettiin tehdä myös päätös ostaa Gesslinen Vision vaunut ja Britaxin kaukalo. Odotellaan nyt vielä heinäkuulle, koska ei kuulostanut olevan pitkäkään toimitusaika, josko vaikka tulis jotain tarjousta jostain. Kyllä oli muuten palvelu Baby stylessä huomattavasti mukavampaa kuin vauvatalo Johannassa. Muutenkin tuntui lämminhenkisemmältä paikalta. Eipä sillä, kyllähän tuo näkyi asiakasmäärässäkin.

Torstain neuvolaa odottelen kovasti, saa vihdoinkin raskaustodistuksen ja pistää kelalle papereita. En oo vielä päättänyt, että yrittäisinkö odottaa uutta äitiyspakkausta vai laittaisinko heti hakemuksen vetämään. Tykkään kyllä näistä nykyisen paketin vaatteista, ovat ainakin minusta suurimmaksi osaksi poikamaisia, joka passais meille. Aika pieni mahdollisuushan se edes on, että saisi uuden, joka julkaistaankin vasta syksyllä.

Masu on osottanu kasvamisen merkkejä. Ite ku kattelee alaspäin niin näyttää jo himpun verran vauvamasulta eikä pelkästään läskiltä. Mitään kuvia en ole kyllä ottanut vielä. Nyt voisi harkita vaikka viikottain kuvaamista, niin näkisi kasvun.

Pampula84 & pikkupapu (jota nykyään kotona kutsutaan pojuksi) 21+6
 
Mesikämmen: Joo, liikkeet on möyrimistä ja kaveri työntää takapuoltaan niin kipeesti kylkiluiden väliin. Maha alkaa haitata jo hengittämistä =)

Pampula84: Mä taas oon saanut vain hyvää ja asiantuntevaa palvelua vauvatalo Johannassa. Taitaa olla kiinni palvelua henkilöstä.

Tänään oli taas neuvola. Kaikki oli ok. Painoa oli tullu taas lisää. Nyt on tullut reilu 14kg. Täti laittoi lähetteen ultraan, joten sitä odotellessa. 2 viikon päästä sitten taas.
Ite huomaan, että mua on alkanut hengestyttää hulluna ja maha painaa johonkin kyllikuihin. Toiseen lonkkaankin koskee välillä yöllä. Nyt myös tiedän, mitä ne liitoskivut on =)

Tuutia & Papunen (33+0) 7 viikkoa laskettuun....
 

Yhteistyössä