Oulunseudun odottajat 2012

Tuutia Jee, hienoa että pääsit edes vähän "lenkkeilemään"! :) Mäkin kyllä jo niin kaipaisin tuonne ulkoilmaan lenkille tai pyöräilemään, mutta ei anna olo myöten. :( En viitsisi ihan oksennusastian kanssa lenkkeillä, enkä kyllä edes jaksaisi kun tuupertuisin heti ensimmäiseen ojaan. Oon päättänyt jo pari kertaa lähteä vaan vähän haistelemaan raitista ilmaa ja kiertämään vaikka naapurin taloja, mutta höpsis, heti on pönttö vetänyt kutsuvasti puoleensa. Se kait jotenki aavistelee mun ulkoiluajatukset. |O Vaan jospa sitä sitten pääsisi kunhan tää paha olo helpottaa. :)

Jospa nuo Tuutian unet meinaa sitä, että kun voi unissaan bilettää täysillä, niin ei tarvi sitten oikeasti lähteä mihinkään. ;)

Tänä aamuna olin ihan onnesta soikeana, kun sain pitkästä aikaa nieltyä vitamiinitabletin ja syötyä vähän aamupuuroa. Jeejee! :D

Hohoi, kohta päästään jo uudelle viikolle, tänään jo 6+5. :)
 
Synnytystä en pahemmin ole uskaltanu miettiä :D Neiti oli niin niin helppo tapaus vaikka en meinannu tajuta lähtä synnärille. supistukset ei ollu missään vaiheessa kipeät, menin sitte oudon tunteen takia vaan tarkastettavaksi ja oli jo 4cm auki. sen jälkeen kölläilin hetken altaassa. otin epiduraalin ja hetken päästä neiti oliki sylissä ilman mitään kipuja.. Kammottavin kohta oli tipan laitto :D Ja hyvi hyvin epämiellyttävää pari kolme päivää kun runnovat mahaa, ei se välttämättä satu mutta en tykkää siitä yhtään :(
Nyt pyöriny mielessä että jos ne supistukset on yhtä kivuttomia niin miten tajuan lähtä ajoissa ouluun. Kuitenkin tällä kertaa pitää odottaa vielä puolisen tuntia siitä hoksaamisesta että tänne saadaan neitille hoitaja.. ja toisen puolituntia että ollaan oyssissa. jos taas ollaan tunti käyrillä ja ihmetellään miksi supistukset ei piirry paperiin niin se syntyy varmaan siihen.. Viimeksi eivät suostuneet tilannetta tarkastamaan siis ennenkuin oltiin tunti yritetty saada niitä käyriä ja meinasivat kotiin lähettää takasi, kuitenki tarkastivat ku en suostunu nousemaan sängyltä :D
 
Hohhoijaa. Tänään sain vihdoin ja viimein Neuvolasta jonku kiinni et varattaisiin sitä ensimmäistä aikaa. Nyt siis menossa 8+0 ja tuntu olevan NIIIIIN vaikiaa saaha aikaa. Kaikkien hoitajien ajanvarauskirjat oli aivan täynnä (Höyhtyällä siis). Minä siinä jo itkua väänsin et minä en sitte vissiin käy neuvolassa ollenkaan. No sai se minut johonki väliin tungettua (n. 2 viikon päähän). Piti siinä sitte puhelimessa päättää siltä istumalta mitään tietoa saamatta että osallistunko sikiöseulontoihin. Pakkohan se on mennä, mut sanoin et senku otatta veret, mutta minä päätän myöhemmin et halutaanko me miehen kanssa kuulla tulokset, kuhan ollaan ensin saatu vähän tietoa niistä ja saatu juteltua muutenki keskenään.

Kovin on semmonen olo, että oon vaan haitolla. Muutenki tänään hormoonit on heitelly tunteita laidasta laitaan, aamupalallaki tuli itku ku leipä oli niin pahaa mut muutakaan ei ollu...:)
Ei oo helppoo :)
 
Jiira: Onpa ikävää että sulle jäi huonot fiilikset neuvolan ajanvarauksesta. Olis kyllä mulleki jääny jos tuollasta kohtelua olisin saanut :/ Toivotaan että sulle sattuu joku kiva terkka ja saat kunnollista infoa nuista seulonnoista. :hug:
 
Tuutia: Mä kans ikävöin lenkkeilyä. Mä oon lenkkeilly ennen raskautta joka päivä, koska meillä on koiria. Nyt jaksan vaan kiertää ihan pienen lenkin ja päävastuu lenkityksestä on miehellä. No onneks kohta on jo syksy ja pääsen taas aloittamaan lenkkeilyn. Kyllä tämän pienen hetken kestää. :)

Jiira: Onpa ollu törkeää palvelua! He ovat siellä neuvolassa sinua varten! Toivottavasti tosiaan sattuu mukava terkkari tämän alkuhäsläyksen jälkeen.

Tänään poksuu uudet luvut! 30+0! :heart:
 
Jiira No jopas oli ikävää palvelua! : / Toivotaan että saat nyt mukavan ja asiallisen neuvolaseurannan käyntiin kun alku oli noin vaikea. :)

Tirpsis Sullahan on ollutkin sutjakka synnytys! :)

Eilen oli vaihteeksi ihan hyvä päivä. :) Kun muistin n. tunnin välein ottaa suuhun jotain pientä, pysyi paha olo poissa aika hyvin koko päivän. Illalla meinasi tulla huono olo kun venyi syöntiväli vähän, mutta onneksi korjaantui kun sain vähän murua rinnan alle. Istua möllötin koko päivän, kun tuntui että heti kun lähden vähänkin liikennöimään, tulee huono olo.

Missä se meidän kesä oikein on?? Kohta on juhannus ja töihin tullessa saa olla villahanskat kädessä. Hekoheko. :kieh:
 
Olisi ihanaa kun tulisi niin lämmintä että pyöräilemään vois lähteä ilman takkia ja sormikkaita!
Nyt tunnen jo pikkuisen liikkeet selvästi :heart: Nytkin myllertää aivan mahdottomasti! Ihana. Liikkeet tuntuu aina tuossa alhaalla vasemmalla, ei ikinä muualla. Onkohan mulla istukka jotenkin edessä tai jotain? No, eiköhän se huomenna rakenneultrassa selviä...

RV 20+0 !
 
lena Ihana! :heart:

Nyt tulee muuten ihan tyhmä kysymys, mutta hoksasimpa ihan juuri.:ashamed: Kun noissa ruokasuosituksissa on, että pellavansiemeniä ei kannattaisi syödä, niin mitenkäs tällaiset kaikki jyvä/moniviljaleivät? Eihän näistä tiedä, missä on milloinkin mitäkin! Ootteko syöneet niitä ihan huoletta? Tuskin yhdessä sämpylässä tai viipaleessa kovin montaa kiloa noita siemeniä on, mutta silti. :whistle: Maistuis ainakin niin hyvältä. :p
 
Meillä ei neuvolan ajanvarauksen kanssa mitään ongelmia mutta se lääkäri... Olisko viikkoja ollu 15+jotakin eka lääkärikäynti.. Sydämmen lyöntejä ei löytyny sitten millään, ultra laitteet löytyy neukusta muttei suostunu katsomaan, hänen mielestä ei vielä siinä vaiheessa pidäkkään kuulua.. Märy kurkussa marssin neuvolatätösen luo joka ihmetteli kovasti ja hän sykkeet sitten löysi.. ja jos ei ois löytäny niin olis ultrannu samantien.. Lääkäri nimittäin meinas ehdottaa että tulen 2viikon jälkeen uusiksi sykkeitä kuunteleen...

Mites oulussa (kun itse siis puttaalla asun) nuo neuvoloiden soittoajat ym? Täällä se on 8-9. Nytku neitin kans ollaan kotona niin hyvin harvoin siihen aikaan herätään ja yhteydenpito meillä meneekin sähköpostilla, paitsi etten suurimmaksi osaksi koskaan saa vastauksia vaan vastailee vasta aina neuvolakäynnillä...

Vettä satelee :( Ei tee uloskaan mieli lähtä ja neiti hyppii täällä seinille :D

Nöhveli: Oon syöny siemenleipiä, ei sitä niissä niin paljoa ole että luulis mitään haittaa olevan, neukussakin kysyin eikä se siihen mitään sanonu.. tuskin kukaan pakettitolkulla sitä leipää päivässä syö :D

Liikkeitä ei vielä tunnu.. Nyt taitaa olla 17+4
 
Mulla neuvolaan soitot on mennyt niin, että ensin soitan keskitettyyn ajanvaraukseen neuvolan puolelle ja ne sitten antaa soittoajan, jolloin siis neuvolatäti soittaa mulle. Eilen soittivat ja sanoivat, että mun oma neuvolatäti on jäänyt pitkälle sairaslomalle. Jaahas, taitaa mennä loppuaika sitten sijaisten voimilla. Pelottavaa. Mä tykkäsin mun neuvolatätistä.

Mä oon niin pöhkö, etten syö mitään joka oli siinä listalla. Tutkin siis leipäpussit kaupassa ja jos on pellavansiemeniä ni en ota. Meillä kyllä syödään yleensä ruisleipää, joten ei nyt joka kerta tarvii paketteja tonkia =) Fetaa on syönyt ainoastaan uuniruokien kanssa. Mun kaverilla epäiltiin listeriaa raskausaikana ja se pysäytti. Just tutkin ykspäivä maketusaineita =) ..oli tullu taas uusi makeutusaine vichyyn ja oli niin vähän tietoa, että sai mies juoda vichyn.

Me nautitaan, kun on viileetä =) Sisällä joudutaan tuon vesirokon takia olemaan, ni ei niin kovasti harmita, kun on ulkona kylmä.

Tuutia & Papunen (30+2)
 
Tuli mieleen noista ruokarajoituksista.. Nykyaikana ku tuo tekniikka on niin kehittynyttä, et mullakin on puhelimessa jos ja minkäkinäkösiä raskaus-sovelluksia, niin kaikista paras on joku Amerikkalainen versio. Paras siis siinä mielessä, että saa ainaki nauraa. Siinä on joka päivälle jotain ja jossain tuolla viikon 6 tienoilla oli listaa et mitä saa syyä ja mitä ei...Tarkkaan oli lueteltu esim. kaikki juustomerkit, et mitäkä on ok ja mitä tulee välttää... Ja oli et mihinkä asteisiin asti ja kauanko pitää jotain possun pihviä esim. paistaa yms. On ne hysteerisiä, ei taida kukaan olla kuullukkaan maalaisjärjestä siellä...
Ite en oo kauhiasti rajoittanu syömisiäni, tosin ei maistukkaan ku hedelmät ja "pulla"leipä, niin syyään sitte niitä.. Pitsasta haaveilen joka päivä, mut aina se on jääny hakematta ja tullu mentyä syömättä nukkumaan...
 
Tirpsis: En asu oulussa, mutta meidän soittoaika on 11.30-12.30. Onpa kyllä tympeään aikaan teillä tuo aika! :/

Nöhveli: Mä katon leipäpusseista tarkkaan, ettei oo niitä pellavansiemeniä. Muutenkin sihtaan kaikki juustot yms. tarkkaan, että mitä voin syödä ja mitä en. Ulkomaisia marjojakaan en suostu syömään. :D Äiti mulle sano, että miten jaksan vahata kaikki, mutta jotenkin oon vissiin ylivarovainen enkä halua ottaa mitään riskiä. Otin omissa häissäkin vahingossa hörpyn miehen kuohari lasista ja sylin ne pois ku en halunnu nielasta alkoholia. :D

Mulla on tämä unirytmi kyllä ihan jotain uskomatonta.. Tänään heräsin viideltä aamulta enkä saanut enää unta. 12 päivällä menin sitten ottamaan päiväunet ja heräsin neljältä. Nyt en taas saa unta. JIPPII! Toivottavasti tää rytmi tasottuu sitten kun vauva syntyy.. Ei oo ihan terveellistä tämmönen.
 
Mesikämmen Onnittelut muuten rouviintumisesta, ehkä hieman myöhässä, mutta jokatapauksessa! :D :flower:

Jiira Heh, on nuo amerikkalaiset vähän ylivarovaisia vissiin... :D Mä päätin että voin syödä sitä leipää, kunhan en kovin montaa viipaletta syö päivässä. Se kun on kuitenkin sellaista mikä maistuu hyvälle, eikä siinä yhdessä palassa niin paljon noita pellavia ole. Tosin oon aina välillä vainoharhaisena nyppinyt näkyvissä olevia siemeniä vähän vähemmäksi. :ashamed: Mihinkään omiin leipomuksiin ym. en aio niitä kyllä laittaa. En jaksa kyylätä ylitarkkaan kaikkea, koska tää syöminen on muutenkin tällä hetkellä sen verran persiistä, että pääasia kun saa jotain menemään ja joku maistuu hyvälle. Tietysti noita suurimpia "vaaroja" vähän katson, kuten ulkomaiset marjat ym.

No, mutta täällä hyviä uutisia. =) Eilen kävin varhaisultrassa, oli oikein kiva kokemus kaikin puolin. Pelkäsin etukäteen, ettei siellä vielä mitään näy, varsinkaan kun kohtu on taaksepäin kallistunut, mutta heti kun täti sai sen pötikän mahalle niin huudahti, että siinähän se on, ihan oikeassa paikassa! :) Siellä se meidän pikku möykky möllötteli tyytyväisenä ja sydän läpätti hurjaa vauhtia. :heart: Oikein hyvin oli kasvanut ja kuulemma kaikki olosuhteet oli oikein ihanteelliset jatkaa kasvamista. Vastasi pituudeltaan täysin päiviä, jopa yhden päivän sain hypätä yli, eli eilen olisin saanut jo poksutella 7+0. Kyllä tuli hyvä mieli tuosta käynnistä. =) Eilen illalla olin sitten tosi hyvällä tuulella. Oli pitkästä aikaa kaikinpuolin hyvä olo koko päivän, sain hyvin syötyä ja jaksoin kotona vähän touhuilla ja käydä illalla pyöräilemässä. Ah, voi sitä ihanuutta kun oli niin kaunis ilta ja tuomenkukat tuoksui. Uusi terassikin on nyt valmis. Kyllä elämä voi välillä olla niin mallillaan. :heart:

Nöhveli & pikkumöykky 7+1
 
Nöhveli: Onnittelut ihanista uutisista*
Mesikämmen: Onnittelut naimisiin menosta. Mulla varmaan mennyt ohi, että ootko niistä aiemmin maininnut =)

Mulle kaverit sanoi,ettei toisen kanssa jaksa olla niin tarkka asioiden suhteen, mutta mä oon kyllä ollut. Uskon, että mulla se johtuu keskenmenoista ja pitkästä yrityksestä. En ikinä pystyisi antamaan itselleni anteeksi, jos jollain syömiselläni vaurioittaisin vauvaa. Tosiaan listerian kanssa olin melko skeptinen, mutta kun kaverilla raskaana sitä epäiltiin ja se kertoi, että suurin osa kohtukuolemista on listeriasta johtuvaa, ni se pisti miettimään. Nyt oon myös varovainen hiekkalaatikoilla, kun kissat on voinu pissata sinne ja luin just suomalaisen artikkelin, jossa vauva kuoli mahaan, kun äiti oli saanut hiekkikseltä sen bakteerin.
Mutta tää on vaan mun tapa ja jokainen tekee omalla tavallaan =)

Prinsessa nukkui 9.30, jee..kyllä tuntuu lomalta, kun saa nukkua pitkään ja tehdä just sitä mitä haluaa. Tietty hieman toi vesirokko tässä aiheuttaa juttuja, mutta sekin on kohta selätetty, jee*

Aika menee niin hurjaa,että kohta raskaus on ohi. Nauttikaa* Mun on pakko muistutttaa asiasta itselleni, koska tää on viimeinen raskauteni, joten joskus vielä tuun haikailemaan tämän perään.
 
Mieki kävin eilen siellä varhaisultrassa ja Tiiterillä kaikki hyvin. <3 Täti sanoi, että kaikki hyvin mallikkaasti ja näki myös meidän Tiiterin liikkuvan ja sanoi ettei ole koskaan nähnyt niin aikaisin liikettä. :) Sen kone anto viikoiksi eilen 7+3 ja liikkeet näkyvät aina 8+2 --> Arveli, et onkoha meille tulossa liikkuva lapsi. :)

Vointi on aikas hyvä. Pahoinvointia on mut ei oo tarttenu oksentaa enää. Painokin alkaa taas olla lähtöpainossa. Ällötystä kyllä löytyy joten syöminen on mitä on. Väsymys on edelleen ihan järkyttävää.

Ensimmäinen neuvola-aika tuli 25.6. Pitäs soittaa ja varata aikaa nt-ultraan. Pitäs sattua aikavälille 2.7-22.7 ja en ainakaan haluais ennen 15.7.

En nyt muista mitä muuta tässä oli käsitelty. :D

Voikaamme kaikki hyvin! :)

Tine & Tiiteri 7+3
 
Nöhveli: Ihania ultrakuulumisia! :heart: En mäkään kauheesti alkuraskaudessa kyttäilly syömisiä ku yritin pitää edes jtn sisällä! Nyt ku tuo pahoinvointi on vähän helpottanut niin oon alottanut kyttäilyn.. :D

Tine: Siellä kans ihania ultrakuulumisia! Vilkas pienoinen tulossa. :heart:

Kiitoksia onnitteluista! En oo asiasta varmaan tässä ketjussa maininnu, koska oon tehnyt tämän ketjun häiden jälkeen. Meillä oli häät tuossa toukokuun puolessavälissä. Oikein ihanat häät oli ja jaksoin onneksi koko päivän. :kiss:
 
Täällä yks uus ilmottautuu mukaan. Kiimingistä olen, ekaa odotellaan ja la on 31.10. eli puoliväli kolkuttelee parin päivän päästä.

Lueskelin tuossa pinon läpi ja jotain kommentteja jo heti aluks pitää laittaa.

Täällä odotellaan kovasti rakenneultraa, joka on 20.6. eli vielä reilu viikko odoteltava. Mites te, jotka ootte rakenteita jo käyny kattoon, niin onko Maikkulassa 3d/4d ultrat? Joku tais mainita jotain, mutta jäi epäselväks, että oliko ne maikkulassa. Täällä ois niin kova hinku saada tietää sukupuoli ja nuilla kaiketi vähän varmempaa tietoa.

Liikkeistä en oo vielä varma, välillä tuntuu jotain, mutta kun en tiedä mitä pitäis tuntea. Jospa ne kohta jo tuntuis niin, että ei voi erehtyä.

Alkuraskauden oireista on ollut puhetta. Itellä ei juurikaan muita oireita ollu ku ihan mahoton väsymys. Töissä nuokuin ja kotona meni illat sohvalla köllötellessä ja ysiltä nukkumaan. Ei se väsy vieläkään oo ohi kokonaan menny, mutta vähän edes helpottanut. Pahoinvointia ei ollu, jotain hajuällötystä vain parisen viikkoa. Rinnat on koko ajan olleet tosi arat, varsinki nännit ku ne nöpöttää koko ajan. :D

Saapi siis lisätä listaan Pampula84/27 v/ensimmäinen

Pampula84 & pikkupapu 19+4
 
Viime viikolla kävin rakenneultrassa ja pikkuisella näytti olevan kaikki hyvin :) Vähän jäi huono maku suuhun sen lääkärin takia - puhui todella vähän eikä oikein kertonut että mitä ruudulla milloinkin näkyy jne. No, pääasia että lopuksi totesi kaiken näyttävän normaalilta. Kysyttiin näkikö hän vauvan sukupuolta ja tyttöä meillä lupasi <3

Lena 20+4
 
Ainiin - tervetuloa Pampula84! Meillä on la:t melko lähekkäin, mulla 25.10. Mä kävin maikkulassa ultrassa eikä mulle puhuttu mitään 3/4d:n mahdollisuudesta.

Mulla ekat liikkeet tuntui siltä kuin vatsan sisäpinnassa ois ollu kuplintaa, niinkuin limsapullossa :D ja sit tuntui sellaista kevyttä ”muljahtelua”. Våhän hankala selittää.
 
Tine Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, taitaapi olla vilkas veitikka tulossa! :)

lena Onnea myös sinne hyvistä ultrakuulumisista! :)

Lämpimästi tervetuloa Pampula84! :wave:

Ja mitäs tässä oli nyt muuta, lahopää unohti jo mitä piti kirjoittaa. :D Täällä vierähti viikonloppu ihan hyvissä tunnelmissa, touhuta olen jaksanut nyt ihan hyvin ja ulkoilla. Viikonloppuna ostin kotimaisia mansikoita, omnom, olihan ne niin hyviä että järki meinas lähtä. :p Ihana kun on jotain, mikä maistuu hyvältä. No joo, paistoin myös lihapullia ja piti kaulahuivi kietoa nenän ympärille että sain ne nippanappa paistettua. Jäivät aika lahjakkaasti multa syömättä. :x Tuntuu että koko arki pyörii vaan ruuan ympärillä, sen mikä maistuu ja mikä ei. :mad: Hulluksi tulee. Toivottavasti ei nyt ihan koko raskausaika olisi tällaista miettimistä, vaan helpottaisi jossain välissä.

Tänään huristellaan jo 7+4 päivillä.

Onnellista odotusta kaikille tällekin viikolle! :)
 
Kiitos kaikille ihanista tervetulotoivotuksista. :)

Kyllä täällä sitten taidetaan liikkeitä tuntea. Muljahduksia ja kuplia, niiltä ne ainakin tuntuu. :heart: Oioi, kumpa tulis vielä voimakkaampia. Saattaahan tuo olla, että mieli niidenkin osalta muuttuu, käly nimittäin sano ettei oo saanut edes nukuttua jossain vaiheessa kun toinen potkuttelee niin kovasti. :D

Harmi, ettei täällä oo tuota 3d ultraa, kun kuulema kuitenkin uudet laitteet on ja hienoltahan ne näyttikin. Meillä on niin kovasti toive saada se sukupuoli selville, että täytyy varmaan jostain repiä rahat yksityiselle, jos ei selviä kohtuu varmasti rakenneultrassa.

Ihania ultrakuulumisia on ollu monilla, onnea kaikille ja mukavaa viikkoa itse kullekkin.
 
Ihania ultrakuulumisia lena- ja onnea tyttölupauksesta. :heart:

Nöhveli: Tuttu tunne tuon ruuan kanssa, mutta kyllä se siitä helpottaa! :)

Pampula: Heh. Kyllä nuo liikkeet on ihania ja tulee hulluksi, jos joku päivä ei tunnu niin paljon liikkeitä ku yleensä. Mutta välillä käy niin kipiää, ku masukki monottaa kylkiluita. :D Pikkuhiljaa ne sieltä vahvistuu ku pikkunen vahvistuu. :heart:
 
Liikkeitä odotan innolla. Esikoisesta aloin tuntemaan n. rv 17-18 ensimmäiset liikkeet ja monet sanoivatkin, et hirmu aikasin. Neuvolassa sanoi täti, et kyllä on mahollista, kun ihmettelin sille mitä mun masussa tapahtuu. Ja nyt oon kuullu, et toisesta liikkeet vois alkaa tuntumaan hyvin aikaisinkin. :) Ihanaa!

Söin kesän ensimmäiset litrat herneitä! OMNOM ne on niiiiin hyviä! :p Viime kesänä tyttöä odottaessani söin niitä niin paljon, et luulin etten ikinä voi syyä niitä enää mut onneks niin ei oo!

Tervetuloa Pampula! :wave:
 
Tine Hehe, hyvä että tää suomen suvi tuo helpotusta meidän ruokatuskiin! :D Herneet ja mansikat on onneksi terveellisiä, että oltais sitä voitu huonomminkin valita. :D

Hui, liikkeitä en oo vielä edes miettinyt. Siihen tuntuu olevan niin pitkä aika, että saan jotain kontaktia tuohon möykkyyn tuolla masussa. Musta tuntuu että mulla menee ikuisuus ennenkuin huomaan jotain liikettä, sillä mahassa tuntuu kuplivan ihan muistakin syistä jatkuvasti. :D No, ehkäpä sitten joku kaunis päivä.

Pientä vauvamasua kovasti jo kaipailen tähän pömppömasun tilalle. :D Olisi esteettisesti hieman kauniimpi kuin tuo turvonnut makkara. Asiaa ei kyllä varmaan yhtään auta se, että kaikki herkut on menneet sukkelasti viimepäivinä alas... :ashamed:
 

Yhteistyössä