Oulunseudun odottajat 2012

Heissan mamit,

Mulla alkoi kipuilemaan ja supistelee perjantaina ja lauantaina sitten läksin päivystykseen. Tulehdushan siellä alapäässä oli, taas. En tajua mistä mä niitä hankin itselleni. Normisti ei oo koskaan mitään. Olo helpottu kyllä heti, kun sain lääkkeet. Vauvalla oli kaikki kunnossa 1600g oli painoakin =)

Eilen käytiin jopa shoppailemassa prinsessan kanssa. Oli mulla kyllä jalat ihan tuuskana eilen illalla, mutta olipa ihanaa viikon sisällä olon jälkeen päästä ihmisten ilmoille.

Huomenna olis neuvola. Se mun oma täti on jäänyt saikulle ja nyt hieman ahistaa että kuka ja millainen siellä on tuuraamassa. Painosta ne taas varmaan sanoo ja ärsyttää, kun pitää puolustella koko ajan. Mies oli ihana eilen,kun sanoi että kyllä sä ite tiiät miten sä syöt ja saat kaikki kilot kuitenkn pian pois. Älä rakas viiti stressata. Ihana rakas*

Pinnasängyn hiominen on aloitettu. Saa nähdä milloin se saadaan valmiiksi. Samalla ollaan aloitettu prinsessan koko yö omassa sängyssä-projekti. Hienosti on 2 yötä jo mennyt =) ..pian joudun rueta prinsessan katosta väsäämään tytön sänkyyn. Meillä on siis sopimus, että kun typy oppii nukkumaan omassa sängyssä koko yön, saa hän prinsessa katoksen. Typy on nukkunut omassa sängyssä aina (menee aina omaan huoneeseen jne), välillä nykyään sitten yöllä hipsii meidän väliin. Nyt kun vauva tulee, ni me ei mahduta meidän sänkyyn. Mä kyllä uskon, että vauva nukkuu myös omassa sängyssään suurimman osan, mutta luulen myös että imettäessä nukahdan ja vauva on välissä. Meidän makkari on niin pieni, ettei sinne mahdu enää pikkusänkyä typylle. Enkä mä sais nukuttua, jos molemmat ois vierekkäin.Ei siis oikein ole muita mahdollisuuksia kuin, että prinsessaa nukkuu aamuun omassa sängyssä ( saa sitten miehen lähdettyä töihin tulla viekkuun). Mulla hieman haikee olo asian suhteen. Luultavasti mulle tää tekee enempi ongelmia kuin tytölle, ainakin siltä näyttää jo nyt =)

Ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille*

Tuutia & Papunen (31+0)= huimaa miten pitkällä jo oon, äsken vasta tein sen plussan....
 
Tänään poksuu puoliväli. Tavallaan aika menny tosi nopeaa, mutta voishan tuo nopeampaaki mennä. :D

Täällä on päänsärky vähän hellittäny eikä töissäolo oo ihan niin tuskallista. Väsyttää tietenki edelleen ku illalla kotia menee ja jos vähänkään yrittää kävellä niin supistelee. Täytyy jatkaa siis pyöräilyä, se ei onneksi aiheuta mitään tuntemuksia. Parin päivän aikana paino on yhtäkkiä humpsahtanu pari kiloa ylöspäin, täytyy sitäkin yrittää vähän pidätellä ja syödä vähän fiksummin eli vähemmän jätskiä.

Tasan viikko rakenneultraan ja aika tuntuu matelevan. Ois kiva ku jotain muutaki mukavaa ois vielä tässä välissä niin ei tuntuis niin pitkältä aika. Tänään sentään jännätään, josko tuleva kummitäti (mun pikkusisko) sais yhden ihanan kämpän täältä Oulusta niin ois edes pieni tukiverkko meilläkin täällä.

Aurinkoista päivää kaikille! Oispa ihana loikoilla ulkosalla, mutta eipä pysty näitä toimistohommia ulos oikein viemään.

Pampula84 & pikkupapu 20+0
 
Tervetuloa Leena-- joukkoomme, vielä ainakin vähäksi aikaa! =) Onko ollut vielä mitään synnytykseen viittaavia merkkejä ilmassa?

Tuutia Tympeitä nuo tulehdukset, onneksi sait sen pian kuntoon. Ja tsemppiä uusien nukkumisjärjestelyjen opetteluun! :)

Pampula84 Olishan se niin kiva mennä tuonne ulos, mutta harmittavasti tätä työpistettä voi siirtää tuonne pihalle kesäksi. :kieh: Nytkin on niin mukava ilma. Meillä ei kotona oikein hirveästi viitsisi ulkona olla kun pihalla kuhisee ihan hillitön sääskiarmeija ja sekös kyllä harmittaa! :mad: Pitäis jotain harmitusta niille keksiä sinne, että pysyisivät edes hetken kauempana.

Huomenna pääsenkin taas poksuttelemaan. =)
 
Täällä ainakin tarjoavat 3d ultran. Eka ultra oli terveystalossa kuten rakenneultrakin tulee olemaan ja siellä on 3d laitteet :)

Siinä vaiheessa kun nöhveli keksii sääskille jotain niin kerro ihmeessä :D Ulkona ihana ilma mutta ne ötökät.... :( Eilen meni hermot kun sääsket söi jopa housujen läpi ja läksin sisälle :D

Leenalle tervetuloa. Oletko miettinyt ketään ystävää tai muuten ulkopuolista synnytykseen mukaan? Läheistä tuttua ym?

Täällä ihanan rauhallista, pikkuneiti ollut yökyläilemässä kummitätösen luona. Saanu ihan rauhassa siivoilla :) Nyt teekoon kautta kirppispöytää järkkäileen.. :)
(piti käydä pissanäyte jättämässä viimeviikolla outojen viiltelyjen takia, tulehdusta ei ollu mutta jotain oli jonka takia pitää uus näyte viedä.... Toiv ei nyt mitään isompaa, viiltely ainakin vähentyny ku vuodelevossa ollu)

Tirpsis ja mönkiäinen 18+3
 
Ilmoittaudumpas minäkin joukkoonne. Tosin hyvin hyvin alussa vasta ollaan, tänään viikot 4+0 :D Tein positiivisen testin jo sunnuntaina, mutta eilen piti sitten vielä varmistaa Clearbluen digitaalisella. Vielä ei oo minkäänlaisia oireita, mutta kahesta edellisestäkin ne on tullu vasta 5. viikon lopussa tai 6. viikon alussa. Kovasti haluttas jo kaikille kertoa, mutta ajateltiin miehen kans oottaa sinne 11+ - 12+ viikoille, kun ultraan päästään, niin voidaan sitten kuvat lätkästä tuleville isovanhemmille käteen ;) Ikää minulla 28v, la 20.2 ja kolmatta ootellaan
 
Marlin Hiphei, ihanaa kun tulit tänne! :) Toivottavasti oireettomuus jatkuu pitkään!

Kyllähän meilläkin oli alunperin tarkoitus, että oltaisiin kerrottu perheille vasta varhaisultran jälkeen, muille ehkä hieman myöhemmin, mutta kappas... :whistle: Ollaan niin paljon meidän perheitten kanssa tekemisissä ja kun oli paljon kaikkia juhliakin, niin olisivat kyllä ihmetelleet mun huonovointisuutta tosissaan jos ei oltais asiasta mainittu. Oon sitä paitsi niin huono salailemaan, että tämä salaisuus olisi paistanut mun naamasta jo kilometrien päähän. :ashamed: Ja pakko oli sitten kertoa parille muullekin läheiselle tutulle, koska ovat lähes päivittäin meidän vanhempien kanssa tekemisissä. Tiivis suku on muuten ihan kiva, mutta tässä tilanteessa... ;)
 
Nöhveli Oli ihana tulla tänne. Toivottavasti pysyn täällä seuraavat 36 viikkoa :heart: Esikoisesta me kerrottiin heti seuraavana päivänä, ja toisesta sitten muutama viikko plussauksen jälkeen. Ajateltiin nyt tehä kaikki erilailla, mutta kyllä tuotti eilen vaikeuksia salata omilta vanhemmilta näin isoa asiaa :D Katotaan maltetaanko, tai siis maltanko minä, oottaa vielä 8 viikkoa :D
 
Leena: tervetuloa vähäksi aikaa. :)

Marlin: onneksi olkoon plussasta ja tervetuloa. :)

Minulla oli tänään käynti lääkärissä ja kävin samalla pikaisesti terveydenhoitajan luona. Tuntuipa mahtavalta kuulla taas sydämmen syke, silloin tää raskaus tuntuu jotenkin todentuntuisemmalta kuin muuten. Onneksi paino oli pysynyt samana kuin viime kerralla eli olen onnistunut tavotteessani. Ensimmäisillä viikoilla painoni oli noussut pari kiloa, joten halusin yrittää pitää painoni kurissa edes tämän välin, koska kyllähän se kohta alkaa muutenkin nousta. Olen vähentänyt herkkujen syöntiä ja lisännyt liikuntaa. Käytiin eilen siskon kanssa pyöräilemässä parikymmentä kilsaa ja naureskelinkin siskolleni, että viimeinen yritys ennen punnitusta. :)

Seerumituloksetkin olivat normaalit eli onneksi ei tarvitse huolehtia enää siitä. Ainoa mikä oli vähän harmillista, oli hemoglobiinin lasku. En ole kyllä tuntenut itseäni mitenkään normaalia väsyneemmäksi. Unet kun ovat jääneet vähän heikoiksi, koska heräilen kesken unien, enkä sitten saakkaan heti unen päästä kiinni, niin olen tietty sen takia vähän väsynyt. Onneksi ei tullut vielä määräystä hankkia varsinaisia rautatabletteja, onhan minulla niissä monivitamiineissa rautaa, joten saan edes vähän jostain sitä. Mieheni kyllä heti ehdotti pinaatin ja nokkosten syöntiin, mutta pitää yrittää saada jostain muualta ensin. Nuo kun eivät kuulu normaaliin ruokavalioon. No, pinaattikeitto on kyllä hyvää. :)

Peppi1981 ja sykerö 14+2
 
Mesikämmen Täällä toinen huonosti nukkuva. Ei tule mitään, kun vaan pyörii ja etsii asentoa ja sitten onkin jo aamu....Alkuraskaudessa tosin yöt olivat vieläkin inhottavampia, koska oksentelin pahiten juuri yöllä.

Tervetuloa uudet!

Kertominen Mä en ainakaan pystynyt pitämään raskauksiani lähipiiriltä salassa. Pahoinvointi oli sen verran selkeää ja rajua. Pahoitin tosin mieleni, kun en saanut onnitteluja tästä raskaudesta, lähinnä vaan hämmästelyä. Reaktiot eivät kuitenkaan kertoneet negatiivisuudesta vaan taisivat oikeasti ihmiset yllättyä. Ihan innoissaan ovat tällä hetkellä. Nyt jälkikäteen tuntuu pikkuasialta, silloin hormonihuuruissani itkin monta päivää...:whistle:

Tuutia Ompa sulla ikävä neuvolatäti, jos valittaa painosta. Mulla oli ylipainoa jo ennen odotusta ja painoa on tullut nyt vajaa 20kg, eikä kukaan ole valittanut. Neuvolassakin sanoivat, että laihduttaa kyllä ehtii sitten vauvan jälkeen. Ja äitipolilla eivät edes punnitse. Esikoisesta lihoin 27kg ja sama juttu silloin.
Ja ihana, että omaan sänkyyn siirtyminen onnistui prinsessalta:heart: Meillä oli perhepeti ja jännitti, miten esikoinen suostuu siitä luopumaan, mutta oma sänky on paras paikka nykyään:D Siinä se tosin meidän makkarissa vielä on.

Remonttimiehet hop hop! Me asutaan väliaikaisessa asunnossa ja meidän toiveet ehtiä muuttaa takaisin omaan asuntoon ennen vauvan tuloa ovat jo aika pienet. Harmittaa tuoda uusi tulokas tänne pahvilaatikoiden keskelle, mutta minkäs teet. Meidän kämpässä on siis hometta/kosteusvaurioita tms. Onneksi ollaan vuokralla, niin ei ollut meidän vastuulla hoitaa remontteja ym.

Tänään äitipolille vakoilemaan pientä.:heart:

Mami ja maha rv 34+5
 
Peppi1981 Hienoa että neuvolassa oli kaikki ihan mallillaan. :)

mami2010 Onpa aika ikävä asuntotilanne. : / Toivottavasti pääsette pian takaisin ja eiköhän se vauvakin sinne sitten joukon jatkoksi mahdu! Tuskin pistää pahakseen pientä sotkua... ;)

Mulle voisi päivitellä iäksi 27v, kun se ihan just kohta vaihtuis. Ja oletettavasti tuo laskettu aika onkin nyt sitten 24.1. Mennään tällä nyt. :)

Tänään poksuu 8+0 aamupyörrytyksen, väsymyksen ja suoliongelmien kera. :D
 
Moikkka kaikille!

Tässä on nyt pari päivää ollu aivan uskomattoman vahva tunne että kaikki ei oo kunnossa. Raskausoireet on kaikki miltei poissa, ainoastaan nännit on kipeenä. Enää ei niin väsytäkkään, ei oo rinnoissa painontunnetta, ei tee pahaa ja ei vihlo mahaa, ei selkää, ei mitään. Nyt ois menossa 9+2. 2 viikkoa sitte käytiin kurkkaamassa ja sillon oli kaikki kunnossa.
Tekis NIIIIN mieli mennä johonki ultraan kuikkaamaan mahaan, mut tiistaina ois neuvolan eka käynti. Taidan oottaa sinne asti, tosin se taitaa olla vaan papereiden pyöritystä... Että muutamia VIIKKOJA pitäis oottaa ekaa ultraa kunnallisella puolella ennen ku tietäis et onko massussa kaikki ok. On tuskallista tämä oottelu!
 
Jiira: Minullakin on samoihin aikoihin todella epätoivoinen olo, kun tuntui, ettei oireet olleet enää niin vahvoja. Oikestaan se alkoi reilu viikko varhaisultrasta ja viimeiset viikot ennen np-ultraa olivat todella huolta täynnä ja tuli melkein kaikille puhuttua, että toivottavasti kaikki on kunnossa, enkä oikein osannut nauttia siitä ajasta. Olen ymmärtänyt, että hormoonit välillä tasaantuu ja silloin tulee noita oireettomia aikoja, mutta sitten ne saattaa taas nousta ja oireet palaavat. Itse alkuviikoilla mittailin iltaisin lämpöjä nouseeko ne taas 37 pintaan, kun aamulla ne näytti normaalia ja vieläkin tarkkailen rintoja, että onhan ne vieläkin sen näköiset, kun raskaana pitäisi olla ja kokeilen, että ne ovat arat. :ashamed: Vielä välillä huolestuttaa, mutta täytyy vain luottaa, että kaikki on kunnossa, kun ei kipuja ole.

Mie olen alkanut vähän katsella jo noita äitiyspuolen housuja, koska tällä hetkellä minulla taitaa olla vain yhden farkut, yhdet reisitaskuhousut ja parit caprit, jotka mahtuvat vielä jalkaan. Mutta ongelma on se, että minusta H&M:llä on todella huonot housuvalikoimat ainakin äitiyspuolella, eikä edes nättejä kesähousuja sieltä löytänyt, niin onko Oulussa muuta kauppoja missä myydään äitiysvaatteita? No, farkkuja ehkä tarvitsen vasta syksymmällä, mutta tänään yritin etsiä itselleni mukavia reisitaskuhousuja tai capreja kesäksi, jossa olisi vähän varaa vatsan kasvuun, jos se nyt kesän aikana alkaa kasvamaan. Kokeilin jotain capreja, mutta ne olivat joko takapuolen kohdalta liian löysät tai sitten vatsan seudulta liian justiinsa. Ostin Stokkalta Vero Modan caprit, joissa oli mukava se vatsan seutu, että siinä oli vähän resoria ja sitten nauhalla sai kiristettyä, uskon, että ainakin nyt kesällä niillä pärjää aika pitkään. On ne kyllä muualta justiinsa nyt sopivat, odotankin enemmän, että se vatsan alue kasvaa, eikä esim. reidet. :)
 
Heippahei! Minäkin voisin liittyä porukkaan, eli LA olis 7.11., ensimmäistä odottelen ja ikää on 24.

Täällä alkaa potkut vähän säännöllistyyn, kun vähän aikaa sitten oli kova paniikki, kun saatto olla viikonkin väli liikkeiden tuntemisessa. Nyt ei huolia eikä murheita, kaikki vallan mainiosti :heart:

Nyytti asustelee vasemmalla puolella ja kohtukin kasvanut sen mukaisesti, saas nähdä kuin muhkurainen massu kohta on jossei ala kasvu tasaantua :D

25.6. rakenneultra ja sitähän odotellaan jo malttamattomana!

Ihanaa illanjatkoa mammat!

*metsätähti* & Nyytti 19+3
 
mami2010: Mä en saa unta ku musta tuntuu, että tuo maha on koko ajan jotenkin huonossa asennossa. Oon koittanut pönkätä itteäni peitolla + tyynyllä millon mihinkin asentoon, mutta ei auta! Yleensä nukahdan siinä vaiheessa ku olen jo niin väsynyt, etten jaksa pitää silmiä enää auki..

Tuutia: Mulle valitetaan kans joka neuvolakerralla painosta. Antaa mennä vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! :)

Tervetuloa *metsätähti*! :wave:

Tänne ei edelleenkään mtn uutta. Tää loppuraskaus on aika tylsää aikaa ku vaan odotellaan sitä lapsen syntymää. Olen jo pessyt kaikki vaatteet, pinnasänky ja hoitopöytä on paikoillaan yms. Nyt tosiaan vaan odotellaan näiden kaikkien vaivojen kanssa, että millo pieni päättää syntyä. Toivottavasti ei vielä muutamaan viikkoon kuitenkaan. :D

Mesikämmen ja masukki 31+3
 
Tervetuloa *metsätähti*! :wave: Tulipas niin mieleen tuosta sun nimestä se ihana metsätähtijugurtti, jota myytiin silloin lapsena. :p Oi vitsit, se oli niin hyvää! Juu ei, ei ollenkaan pyöri ajatukset ruuassa ei... :D

Jiira Toivotaan että kaikki on siellä hyvin ja oireet olisi vaan tauolla!! :)

Peppi1981 H&M:n lisäksi ainakin siinä kaupassa, missä on Doris ja Lelu-Tapuli ym., on joku mammavaateosasto. En muista mitä kauppaa se nyt edustaa, mutta siinä ikkunassa ainakin on mainos. Muista kaupoista en nyt ainakaan näin yhtäkkiä hoksaa. Hieman huolettaa kyllä tuleva talvi, mitä ihmettä laitan sitten päälle kun mulla tahtoo olla vaikea löytää jo ihan perusvaatteita (oon niin lyhyt), niin vielä jotain mammavaatteita sitten. Enkä nyt haluais kuitenkaan koko talvea missään telttamekossa kulkea. No, mietitään sitten kun kasvais tuo masu ensin. ;)

ON Täällä vaihtelee näköjään olot ihan päivittäin. Lauantaina olin tosi pirteä ja siivosin ja järjestin ja touhusin koko päivän, ei niin mitään oireita. Eilen oli taas tosi vetelä päivä ja huono olo. Eli päivä kerrallaan...

Joko te ootte kesälomalla? Mulla vasta heinä-elokuussa. :whistle:

Nöhveli & pikkumöykky 8+4
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Pitäs jaksaa lähtee vaateostoksille. Ei vaan jaksa. Meillä on tulossa kolmet häät. Heinäkuussa, elokuussa ja syyskuussa. Mietin, et jos ostasin kerralla vähän kalliimman ja paremman äitiysmekon niin voisin sit vaan asusteita vaihtaa. Mieskin sano, et parempi vaan ostaa nyt kerralla yks hyvä (tai kaks) niin voi niitä hyödyntää mahdollisissa seuraavissakin raskauksissa. Mie vaan aina ostan halpoja ja sit ne menee pian rikki/ihan nuutuneen näköseks tai se ei olekaan hyvä vaan jääkin kaapin perällä asumaan. Kenkien suhteen oon jo tehny muutoksen ja ostan vähän kalliimmat mut hyvät ettei tarvi koko aikaa olla ostamassa uusia. Toimii mulla! Mulla kun ne halvat ei kestä ja muotoutuu pian sellasiksi ettei voi käyttää. :ashamed:

Mulle ei oikein tapahu eikä kuulu mitään. Nt-ultra-ajan sain varattua ja se on 19.7 ja rv on sillon 13+2. Sitä odotellessa..
Oireet on vähän kaikonnu, välillä vähän äklöttää mut on pistäny pelottaan, et sykkiihän tuolla masussa vielä sydän..

Pitänee lähtee lasagnen tekoon --> :)

Tine & Tiiteri 8+6 :heart:
 
Millon teillä on alkanu oireet? Mulla ei edelleenkään oo mitään oireita, mistä vois päätellä että oon raskaana, paitsi ehkä oon vähän väsyneempi iltapäivisin. Vaan en tiiä johtuuko se vaan siitä että jouduin jättämään juoksemisen pois ku mun polvi ei oikein tykkää :( Huomasin siis että mua ei enään iltapäivisin väsytä kun tuon juoksemisen alotin. Vitsit ku en yhtään muista millon mulla on kahesta edellisestä oireet alkanu. Ja nyt oon ihan paniikissa että jos onkin menny kesken tai jotain...ärsyttää :mad: Vaikka voihan raskaus olla myös oireeton. Se vaan ku aikasemmin ollu oireita niin toki niihin vertaa.

Mulla on virallisesti kesäloma menossa, koska opiskelen. Mutta töitä täytyy tehä jotta saa rahaa jostain. Mulla onneks vakipaikka josta oon opintovapaalla, ja näin kesäaikaan voin tehä onneks pari päivää viikossa töitä. Eli työpäivien välissä tulee aina välillä semmosia pieniä minilomia :)

Marlin 5+0
 
Termosta kaikille!

Täällä yks väsynyt. Esikoinen heräs tunnin välein yöllä ja yskii. Huoh.

Eilen kokeilin dopplerilla kuunnella sydänääniä ja kuuluhan ne. Piti kylläkin äänet olla täysillä ja sit ne muut äänet oli kyllä toooosi kovia. Pää meinas räjähtää. Kuulin oman sykkeen, istukan (ainaki oli semmonen viuh-tyylinen) ja sit yks nopea syke kuulu hyvin vaimealla. :heart:

Eipä sitä kummempia kuulukkaan sitten. :)

Tine & Tiiteri 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Nöhveli
Marlin Mulla oli ihan se alkuaika melko oireeton, välillä jotain menkkajomotuksen tyyppistä oli ja välillä vähän paleli. Muuten oli aika normiolo ja olikin tosi vaikea uskoa, että olen raskaana. 6. viikolla alko selvästi hajut inhottaa eikä haluttanut enää syödä, oli etova olo. Pahin oli 7.vk, kunnes taas olo kääntyi parempaan suuntaan rannekkeiden oston myötä ja tajusin ruveta syömään pieniä annoksia tiheämmin. Tämän jälkeen olot olleet vaihtelevat, pääasiassa kuitenkin ihan hyvät. Väsyttää ja hajut inhottaa, mutta oon päässyt taas ulkoilemaan ym. Musta tuntuu että myös tuolla ulkoilulla oli väsymyksen kannalta ihan positiivinen vaikutus, ainakin tuntui että olo oli vähän pirteämpi kun rupesin taas pyöräilemään. :) Ootkos muuten menossa varhaisultraan? Entäs neuvolaan milloin? :)

Meinasin eilen illalla saada hepulin, kun piti nousta viidesti pissalle ennenku nukahdin. Ei mitenkään hirveän mieltä ylentävää. :kieh:

Oijoi, täällä huomenna alkaakin jo 10.viikko! =)
 
Täällä on käyty aamulla rakenneultrassa kuulemassa, että odotellaan terverakenteista poikaa. Selvästi kuulema näkyi pojan vehkeet. Ihanaa :heart: ei sillä, että mulle ois ollu jotain väliä kumpi tulee, mutta on se mukava tietää. Tänään aion todellakin ostaa jotain pientä ja poikamaista. Ultraaja oli vähän varmaan työhönsä kyllästynyt naislääkäri, joka mumisi siinä vieressä mitä mittaili, mutta ei sen kummemmin kertonut. Parempikin olis voinut olla, mutta tuskin pahimmasta päästä kuitenkaan. Harmittaa vaan, kun kyllä niiden pitäis tietää, että tää on ainutlaatuista vanhemmille, varsinkin näin ekaa odottavalle.

Alkuraskaudessa oireet alko n. 4-5 viikolla rintojen arkuutena, josta jo arvasin olevani raskaana. Sen enempää en viikkoja muistakkaan, mutta hajujen etominen kesti muutaman viikon ja väsymys melkein puoliväliin. Nyt jäljellä on enää päänsärky, jota ei sitäkään ole kuin työpäivinä, eli stressistä luultavasti.

Töihin piti jo nyt ilmoitella äitiysloman alkamisesta. Vähän oli hoomoilasena, että jaa millos sitä pitää jäädä, mutta selkenihän se lopulta. Myös tämä isäkuukausimysteeri sai vähän selvennystä ihanan henkilöstösihteerin toimesta. Mihin tämä aika oikein kuluu. Vähän yli puolivälin ja nyt pitää jo miettiä tämmösiä. Onpahan nyt joku päivämäärä, mitä odotella kesäloman jälkeen.

Ei vaan, pitäis jatkaa töitä, mutta jotenkin haluttaa vain hymyillä ja mietiskellä meidän poikaa. :heart:

Pampula84 & pikkupapu 21+0 POKS!!
 
Pampula: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! Meillä oli kans rakenneultrassa sellanen nainen, joka ei mtn puhunu. Välillä kysy multa, että mikä on olo. Mun piti vielä sen ultrauksen jälkeen ITSE kysyä, että olihan kaikki hyvin.. Ei kovin hyvä fiilis siitä reissusta jääny.

Oireet: Mulla alko hirvee väsymys jo ennen ku edes tiesin olevani raskaana. Ihmettelin vain sitä väsymyksen määrää.. Plussauksen jälkeen ei mennyt kovin kauaa ku alko sellanen lievä yökötys ja rv 5+6 alkokin sitte se järkyttävä oksentaminen, joka helpotti vasta rv 16+jtn. Vieläkin mä kyllä oksennan, mutta tuolloin se pahin vaihe jäi taakse.

Mulla on ollu nyt pari päivää ihan hirvee olo! En oo onneksi oksentanut, mutta en ole juuri muuta voinut tehdä ku kattoa telkkaria ja maata sohvalla. En saa myöskään nukuttua tän olotilan takia. : / Tänään mennään käymään äippäpolilla kontrollissa. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Mesikämmen ja masukki 32+0 POKS! :heart:
 
Nöhveli Kyllä minä ajattelin mennä sinne Meri Oulun neuvolaan varhaisultraan, jotta näkee mikä tilanne :) En oo vielä vaan aikaa varannu, ja haluaisin oottaa ens viikkoon niin ei ois sitten niin pitkä aika ku pitäs oottaa sitä aikaa. Neuvola mulla on vasta heinäkuun lopussa, 9+6 viikolla. Mutta eipä siellä ekassa neuvolassa oikiastaan mitään erikoista etes tapahu, kysellään vaan kaikenlaista.

Mesikämmen ja Pampula Kävittekö tässä Maikkulassa ultrassa? Sillon ku tuota kakkosta ootin, niin se lääkäri oli ihan tosi mukava. Ja nyt sitten ku helmikuussa kävin kierukan poistattaan, niin kuulin että se sama lääkäri ei enään ookkaan siellä töissä : /

Marlin 5+1
 

Yhteistyössä