Outo vatsatauti.. vai sittenkin raskaana?

Kolme päivää sitten heräsin aamulla pahaan oloon ja ryntäsin vessaan. Oksensin muutaman
kerran, jonka jälkeen menin lepäilemään. Sama toistui vielä kaksi kertaa eli ryntäsin oksentamaan.
Meni pari tuntia pahoin voivana, ja yhtäkkiä se paha olo meni kokonaan ohitse ja pystyin syömään ja muutenkin olemaan normaalisti. Ajattelin, että olipas lyhyt vatsatauti ja olin tyytyväinen. Seuraavana aamuna oli taas paha olo ja oksetti. En kuitenkaan oksentanut, mutta oli aivan hirveä ripuli. Yök. Ei oo kyllä mun muistaakseni tollasta ripulia ennen ollut. Ihan pelkkää vettä.. Sit taas pari tuntia nii kaikki hyvin. Ripulikin loppui koko päiväksi. Tänä aamuna nousin ylös ja vatsaan sattuu vähän ja nyt onkin ummetusta!

Tuli sitten mieleen, että jos nää onkin raskausoireita kun on aamupahoinvointia. Ettehän te tietystikään varmaa vastausta osaa täällä netissä antaa, mutta oli pakko tulla tänne kirjoittamaan kuitenkin. Jos tämä jatkuu menen lääkäriin. Ainiin tein eilen raskaustestin varmuuden vuoksi,mutta oli negatiivinen. Mun äiti sanoi, että voithan silti olla raskaana jos on vaan niin alussa ettei näy testissä. No mä odottelen pari päivää, että tuleeko vielä oireita ja teen uuden testin.

Ei olla miehen kanssa yritetty lasta, koska opiskelut on kesken, mutta vauvasta ollaan paljon puhuttu, että olis tervetullut opiskeluiden jälkeen vuoden päästä. No ei se nyt katastrofi ole, vaikka lapsi tuliskin nyt kesken opintojen. Pitää vaan vähän muuttaa suunnitelmia.

Ois kiva kuitenkin saada jotain mielipiteitä teiltä kokeneemmilta? Kuulostaako nää teidän mielestä raskausoireilta vai joltain muulta taudilta? Yritin googlettaa muita sairauksia, mutta en löytänyt samanlaista. Tavalliseksi mahataudiksi hyvin erikoinen, kun menee ohi päiväksi ja tulee aamulla takas.
 
En ollut merkannut ylös viime kuukautisten alkamispäivää, mutta onneksi muistin kuitenkin sen alkamispäivän. Nyt sitten odottelen, että alkaako kuukautiset vai ei. Oon kyllä ihan malttamaton. En pysty keskittymään mihinkään, kun mietin vain mahdollista raskautta. On se kuitenkin niin iso elämän mullistava juttu.
 
Tänään tein clear blue-raskaustestin ilman sitä viikkonäyttöä ja haalea plussa tuli. Sen jälkeen tein vielä toisensemmosen clear blue-testin, jossa on se viikkonäyttö. Tuli Ei raskaana. No pitää nyt vielä odotella ilmeisesti....
 
Heippa! Kirjoittelen tänne taas, kun täytyy saada ajatuksia selkeämmiksi. Eli olen tehnyt pari testiä tuon viimeisen haamun jälkeen, mutta näyttävät aina vaan miinusta. Kuulemma clear bluella on tapana näyttää joskus turhia haamuja. No olen huomannut ruokahaluni huonontuneen reippaasti, mahassa on kumma ontto ja nälkäinen olo, mutta ruokaa ei tee mieli syödä.Ennen tätä oli siis oksentelua ja pahoinvointia yhtenä aamuna ja seuraavina aamuina ripulia, jota sitten jatkui viikon. Välissä tais olla ummetustakin ja nyt taas ummetusta.
Vatsaan on pari kertaa vihlaissut ikävästi (kerran kun nostin yhtä arkkupöytää ja toisen kerran kun aamulla venytin itseäni pitkäksi ja laitoin selkää kaarelle. Pari päivää oli aivan jatkuva pissahätä, mutta se meni sitten ohi. Päänsärkyä oli yhtenä päivänä, vaikkei mulla yleensä ole. Maha on ollut turvoksissa, housut kiristänyt vähän. Ja hikoilu on voimakkaampaa kuin ennen. Yhtenä päivänä hiki vaan valui kun istuin paikoillani.Eilen alkoi sattumaan mahaan samalla tavalla kuin menkkojen aikaan, vaikka e-pillereitä käyttäessä menkkakipuja ei ole ollut. Lopetin viime viikolla e-pillerit varmuuden vuoksi, jos onkin raskaana, joten voi johtua siitäkin. Nyt tulee jotain pientä ruskeaa tuhrua. Tein tänä aamuna vielä aamuvirtsasta raskaustestin, mutta oli negatiivinen...

Ihmettelen näitä oireita, jos en ole raskaana. Enkä usko, että kuvittelenkaan, koska yrityksenä ei ollut saada lasta. Oikeastaan vähän huono aika lapsen saamiselle, mutta nyt ollaan miehen kanssa jo innostuttu asiasta ja tehty vähän suunnitelmiakin sen varalle, JOS sattuu lapsi tulemaan.
 
Heippa! Mulla on nyt täsmälleen samoja oireita, vaikkei ollut tarkoitus ihan vielä yrittää raskautua. Kp 27, eka luomukierto.
Mä luulen, että mussa aiheuttaa nyt jopa pahoinvointia nämä ekat lähestyvät luomumenkat. Myös kaikenmoista kipuilua on ollut monta päivää, kuuluu samaan kategoriaan. Kroppa yrittää palauttaa itseään epätoivoisesti luomutilaan.

Ja nyt, kun oot lopettanut pillerit (kesken?), niin siellä haeskellaan vähän, että koska menkkojen pitäisi alkaa ja saattaa just tuhrutella monta pvää.

Mun miehellä oli muuten just kans tollainen samanlainen vatsatauti, sellaista ilmeisesti nyt liikkeellä..:/ ei kyllä oksentanut, mutta "vettä pyllystä"-kuvailu kuulosti tutulta :LOL:
Nyt sit epäilen, et tähän omaankin huonovointisuuteen liittyy mahdollinen tartunta mieheltä + menkkojen alkaminen lähipäivinä..
 
Jep, lopetin pillerit kesken, koska pelkäsin että se vahingoittaa lasta jos oon raskaana. En ole raskaana. Näin uskon nyt itsekin. En jaksa enää arvuutella, että oonko raskaana vai enkö, joten nyt taon pieneen päähäni että EN OLE RASKAANA! :D

No ainakin nyt pystyy opiskella loppuun, laihdutuskuuriakin pääsen jatkamaan. Ei tarvi pohtia, että miten kaikki reagoi tähän uutiseen kun opiskelut on kesken. Mutta oli tästä semmoinen hyöty, että mies lämpeni vauva-ajatukselle aika paljon. Kyselin vähän äsken, että alettaisko yritys sitten ensi tammikuussa, kun minä valmistun toukokuussa ja mies hymyili että ehkäpä. Ennen on tullut kyllä aika jyrkkä EI!
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa

Yhteistyössä