Outoja lääkäreiden sutkautuksia/ diagnooseja/ jatkohoito-ohjeita

Olin tarjoilijan töissä esikoista odottaessani. Iskias äityi niin pahaksi, että minun oli tosi vaikea kävellä, saatikka kantaa mitään. Menin hakemaan saikkua ja siihen lääkäri totesi, että on täällä ollut sellaisiakin äitejä, jotka kävelevät kepeillä ja jalat ihan tärisee. Eivätkä ne mitään sairaslomaa ole pyytäneet. No kuinkas monen tarjoilijan olette nähneet kantavan tarjotinta kepeillä kävellen?
 
Olin jotain 14 kun multa leikattiin selästä ekan kerran luomi. Pelotti sairaasti, ja jouduin odottelemaan ja odottelemaan kunnes olin pyörtymispisteessä. No, puudutuspiikkien laittaminen sattui ja olin kauhuissani. Sitten tuli tämä leikkaava lääkäri, joka jutteli hoitajan kanssa. Ähräsi ja väkersi ja sanoi että " Olisi pitänyt patologian laitoksella harjoitella tätä luomenleikkausta". Oli ilmeisesti ensimmäinen luomileikkaus hälle, ja oli sentään vanhempi nainen jo! Sitten kun vihdoin oli saanut sen yhden luomen veks, niin kysäs että leikataanko ne muut samalla. Minä vastasin että "EI taideta leikata!".
Kauhea arpi jäi ja vannoin etten ikinä poistata luomia enää. Noh, olen kyllä poistattanut ja hyvin ovat muut leikkaukset menneet :eek:
 
TiiMy
kun opiskelin sairaanhoitajaksi, oli meillä sijaisopettajana kerran yksi virolainen tai venäläinen hoitaja, joka selitti miten iv-neula laitetaan suoleen (siis suoneen oikeasti) ja kuinka kovakouraiset marjat voivat aiheuttaa ummetusta :D

ja ollessani työharjoiteelussa Ugandassa, paikalliset lääkärit määräsivät vaivaan kuin vaivaan aina foolihappoa ja panadolia. Olettivat siis ilman sen kummempia tutkimuksia että aina oli kyseessä anemia ja särkyä. Minullakin epäiltiin olevan malaria (mikroskoopilla näytti pikkusessa terveyskeskuksessa että on very few parasites, myöhemmin isossa sairaalassa tutkittiin pikatestillä, eikä mitään parasiitteja näkynyt, oli ollut vain likainen näytelasi :O ) ja määrättiin foolihappoa ja panadolia, onneksi sh-opiskelijana tiesin vähän paremmin kuin paikalliset lääkärit että pitää ihan oikealla malarialääkkeellä parantaa...

ja joku vielä ihmettelee miksi malariaan kuolee niin paljon ihmisiä, vaikka lääkkeet on olemassa...
 
  • Tykkää
Reactions: Supernatural
minttu
Kaverini kertomaa: mies meni lekurilleja epäillen poskiontelotulehdusta kun oli niin kipee. Lääkäri kysyi poltatko tupakkaa, johon mies vastasi myöntävästi.Lääkäri sitten tokais, että oma vikas, en tutki sua. Näin siis 2000-luvun hyvinvointivaltiossa.
Kiinnostaisi tietää mitälääkäri epikriisiin kirjoitti? Ja tämä on totta!
 
Silmälääkäri oli ulkomaalainen mies, joka selitti " tutkitaan nakukentat" ( näkökenttä). Hytkyin tulipunaisena, kun koetin olla repeämättä hysteeriseen huutonauruun
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä