Outoja lääkäreiden sutkautuksia/ diagnooseja/ jatkohoito-ohjeita

Tuli nyt vaan mieleen kun on maassamme on näitä erikoisia lääkäreitä ilmaantunut. Ja muutenkin vuosien varrella omalle kohdalle osunut.

Odotin ensimmäistä poikaamme ja menin lääkäriin. Virolainen lääkäri sitten otatti mulla virtsanäytteen. Menin kuuntelemaan tulosta ja lääkäri sanoi:
"Sinulla olla virtsatieinfektio. Te voitte jatkaa raskautta."
Olin aika :eek: mutta kiitos tiedosta näin olin ihan itsekkin ajatellut toimivani.
 
vieras
multa leikattiin luomi olkapäästä terveyskeskuksessa. hoitaja valmisteli mut toimenpiteeseen ja pian saapuikin venäläinen, huonosti suomea puhuva lääkäri paikalle. teki mieli juosta ulos salista, kun kuulin hoitajan vaimealla äänellä tiedustelevan lääkäriltä: "oletteko ennen olleet leikkaussalissa?" :O

(ilmeisesti kyseessä oli kuitenkin vain talon uusi lääkäri, jolta siis tiedusteltiin oliko ollut kyseisessä leikkaussalissa ennen... )
 
JenPen
No eilen olin kirurgisessa toimenpiteessä, jossa varpaan tulehduksen takia poistettiin puolet isovarpaan kynnestä juuresta asti, joten ronkkimista oli jonkin verran että kirurgi sai viimeisetkin kynnenmurut tulehtuneesta isovarpaastani pois. Puudutuksesta ja täydestä tunnottomuudesta huolimatta puristin paidanhelmaani ja hoitaja kysyi miksi, että sattuuko minuun? Vastasin ettei satu, inhottaa vaan kun tiedän mitä varpaalleni tehdään. Kirurgi siihen tokaisi vähän närkästyneenä että "No arvaa inhottako meitä?!?"....
 
vierailija
kaverini kävi teinityttönä yleislääkärillä pillerireseptiä varten. ennen sisätutkimusta miespuolinen lääkäri totesi punastelevalle kaverilleni: "tämä ei sitten ole kovin miellyttävää meille kummallekaan".
 
Mun mies oli menossa poistattaa kipsiä lääkäriin ja itseasiassa sama lääkäri oli kun tuossa aiemmin kerroin jo. Ensin kävi normaalisti röntgenissä ja vei kuvan mukanaan lääkärille. Lääkäri asetti kuvan pöydälle ja sanoi: Annappa käsi tänne. No mies siihen sitten että: Kannattaisiko ensin katsoa se röntgenkuva että onko se edes parantunut???? Lääkäri sitten että: juu toki.
 
Nyt jo naurattaa
Pojallani, silloin 12v, oli selkä kovin kipeänä. Kerroin lääkärille, että poika on kova urheilemaan, mutta nyt se ei pysty tekemään edes kuperkeikkaa. Johon lääkäri tuhahti: "Pääseekö äiti sitten?" =))

Hieman lihavaa äitiä nolotti...
 
hipsu
Kysessä oli ulkomaalainen suhteellisen heikosti suomea puhuva lääkäri.

Olin flunssan takia lääkärissä kun likka oli pieni, nukkui rattaissa. Tytölläkin oli ollu kovaa yskää joten kysyin lääkäriltä voisiko hän vilkaista tyttöä samalla, jos vaikka yskään saataisiin jotain.

Lääkäri tosiaan kirjaimellisesti vilkaisi rattaisiin, kysyi painon ja kirjoitti reseptin.

Mä vähän kuitenkin odotin, että olis kuunnellu kouhkoja tai jotain, mutta menihän se tietty noinkin...
 
Menin terveyskeskukseen hirvittävän vatsakivun saattelemana. Minulla oli lisäksi 40 asteen kuume ja ripuli. Oksensin myös kaiken minkä söin/join.

Lääkäri totesi "suolenmutka varmaan reistailee" ja määräsi banadolia. :xmas:

Vaan puhkeamassa oleva tulehtunut umpilisäke se siellä oli. Onneksi yksityinen pelasti mun hengen. ;)
 
Tää on jo aika vanha juttu,mutta joku mies oli mennyt lääkäriin valittamaan vatsakipuja ja lääkäri oli sanonu naureskellen,että kun meet kotiin niin pierase pari kertaa niin jo pitäis helpottaa. Seuraavalla viikolla mies oli käynyt toisella lääkärillä jatkuvien kipujen takia ja saanut lähetteen leikkaukseen suurehkon kasvaimen takia..
 
vierailija
kaveri meni terkkarille valittamaan helvetillistä vatsakipua. lääkärin ainoa kysymys oli: "onko krapula?" no ei ollut kaverilla krapula. lääkäri totesi ihmeissään että ei hän nyt muuta keksi, mutta laittoi kuitenkin lähetteen eteenpäin. sanoi vielä kaverin pois lähteissä (kai vitsinä? ) että ilmottelehan sitten mistä oikein oli kysymys jos selviää.

ja kyllä, puhkeamassa oleva umpparihan tämäkin sitten oli...
 
olin menossa polvileikkaukseen jossain vaiheessa(polvi oli reistaillut jo vuosia)ja kerran kaaduin pahasti että kyseinen polvi mustui.Minä olin menossa hakemaan saitsua kun ei voinut kyykistellä ym. Kun lääkäri kuuli että tarvitsen saitsua niin tokaisi että: Hyvinhän sinä kävelet! No kirjoitti se sitä lomaa kuitenkin..
 
minulta ulkomaalainen mieslääkäri on kysynyt että miten yleensä hoidan lapset ja vilustumiset ja mistä tiedän milloin on hirveän kipeä (oltiin koko perhe vastaanotolla kipeinä ) niin vastasin automaattisesti että maalaisjärjellä.
lääkäri pohtivan näköisenä kysyi multa ja katsoi oudosti mieheeni: kuka olla maalaisjärki?

lapset sai antibiotit ja yskänlääkkeet mies poskiontelon tulehdukseen antibiotit. minä koin ihmeparantumisen :D

samainen lääkäri vuosi sitten kysyi kun kuopusta käytin lääkärissä että mitähän rohtoa toivoisin pojalleni annettavan ? :D
 
Kävin perhesuunnitteluneuvolan lääkärillä tutkimuksissa. Lääkäri oli noin 35-40 v. arvaan venäläissyntyinen nainen.
tapaamisen päätteksi hän alkoi paasaamaan minulle "ylipainostani" :eek: No okei, ehkä minulla oli n. 5 kg extraa mutta en todellakaan ollut ylipainoinen! Lääkäri ei ollut laiheliini itsekään. Mietin vaan, että mitähän se mahtaa sanoa todella ylipainoisille...
 
koi-isä
Ei kai saisi nauraa... mutta aika hauskoja nuo jotkut.. :)

Eipä ole omalle kohdalle kyllä sattunut, ihan asiallista aina ollut. Tai no, afrikassa kaukaisessa kaupungissa jossa ei valkoihioisia juuri näy lääkäri kovasti ihmetteli luomia... piti ihan melkeen inttämällä inttää että ihan normaaleja ovat :)
 
vieras
Tulehduksen takia menin lääkärille hakemaan antibioottikuuria ja minulla oli 2v lapsi mukanani.Ensin lääkäri kysyi onko allergioita johon totesin että ei ole mitään ja sitten lääkäri katsoi lastani ja totesi että tietenkin imetätä, minä suu pyöreänä että no en (lapsi ei ole mikään pieni kokoinen että voisi luulla nuoremmaksi ennemmin vanhemmaksi)

Sanoin sitten että semmonen kuiten jotta raskaana voi syödä ja lääkäri sanoi että niin vissiin olet raskaana ja minä vastasin että en kun olen.
No sain sitten reseptin ja lopuksi lääkäri vielä kysyi että mistä epäilet olevasi raskaana,pahoinvoinnistako? Minä vastasin että en kun olen 7:llä kuulla raskaana ihan tietoisesti. (eikä ole mitenkään pieni maha, kyllä tästä pitäisi huomata, että raskaana ollaan ainakin tuon alan ihmisen).
 
Mä kävin 12-vuotta sitten kahtena peräkkäisenä päivänä samalla tk-lääkärillä 40 asteen kuumeen vuoksi. Ei muita oireita ollut kuin kuume. No kuumetta alentavia otin, hetkeksi laski aina mut nousi vaan takaisin. Sitten menin kolmannen kerran tiukasti vaan et sama jatkuu et voisko tutkii ku alkaa olee taju niin kankaalla jo. No nuivasti määräsi verikokeisiin, selkäydinpunktioon ja virtsakokeisiin. Lääkäri sanoi että varmaan aivokalvontulehdus. Sitten juoksi kun makasin tarkkailussa sinne huoneeseen. Et ambulanssi on tilattu että sulla on munuaisaltaan tulehdus ja tulehdusarvo crp jo yli 200. Sitten kysyi: Onko sulla ollut virtsatessa oireita/kipuja? Olisi kyllä voinut jo vaikka tokalla käynti kerralla tutkia jo tarkemmin. Sitten makasin viikon tipassa sairaalassa.
 
Vieras
Mä menin tk lääkärille rv 38 toksemiaoireiden vuoksi (siks tk lääkärille, kun nla lääkärille ei ollu aikoja ja samat lekurit tk:ssa ja neuvolassa)
NO, lekuri kyseli oireita, kerroi että on päänsärkyä ja turvotusta ja valoppilkkuja, sit se kysäs viimeseksi, että "oletkos sinä raskaana??"

Ja tosiaan olin melkosen raskaana jättimahani kanssa!!
 
Vein tytön allergiaepäilyn takia tk-lääkärille, jossa tuli jo alkumetreillä sellainen "olenko piilokamerassa"-olo =)
Lääkäri oli sellainen suunnilleen itseni ikäinen mies. Kysyi mm. minkäikäinen MINÄ olen, asuuko siskoni siellä ja siellä kenties ja "mites sitten... ööö... anteeks, mä oon vähän väsynyt". Totesi myös että "no nyt kun me tiedetään, että koivusta aiheutuu niin me ei testata tän ikäistä, mut sit jos me ei helvetti... anteeks... tiedetä, niin sit testataan" :LOL: Oli sillä muutenkin aika reipashenkinen meininki ja juttua tuli ihan koko ajan. Liekö käynyt vähän lääkekaapilla :D
 
eetueemeli
Olin raskaana vk.7+3. Olin vuotanut vähän kokoajan, mutta ultrassa kaikki oli kuitenkin ok. Viikonloppuna alkoi vuotaa kunnolla ja lähdin sitten keskussairaalaan päivystykseen. Mies lääkäri otti vastaan ja katsoi vähän kieroon kun kerroin tilanteen ja kysyi sitten" mitä sä haluat"? Mä ihan, että HÄ!
Sanoin ,että oishan se hyvä nähdä onko siellä enää eloa. Kutsui sit gynen paikalle. Tämä sitten totesi, että pienokainen on jo tulossa pois, ettei kohdussa näy enää mitään. Tuli sitten puheeks, että paripäivää aikasemmin nähtiin ultrassa jo syke. Sitä tämä naikkonen ei uskonu. Tarkisti vallan papereista ja oli ihmeissään, kun tosiaan oli jo syke näkynyt.
Muutenkin oli mieli maassa,kun vihdoin monen vuoden hoitojen jälkeen raskauduin ja sit menikin kesken. Ja sit noi lekurit oli tollasia ihmeellisyyksiä.
 
vieras
vein lapseni päivystykseen, siellä oli lääkärinä tummaihoinen mies. kysyi mikä hätä, kerroin et poika valittanut korvakipua ja korkee kuume nousi.
se sit kysyi et montako lasta sinulla? mä hiljaa et mitä se tähän kuuluu mut sanoin et neljä, se sit kysyi et onko kaikki poikia? mä sanoin et ei ku kaks tyttöö ja kaks poikaa....lääkäri tuumas siihen et hyvä tasapeli, nyt ei enään lapsia eihän, tasapeli on hyvä. mä vaan et joo. sit se tutki pojan ja oltiin lähdös ni huus viel ovelle et muista ei enään lapsia ja iski silmää. :)
 
espoosta päivää
vein poikani sairaanhoitajan juttusille kun pojan henki haisee pahalle, hoitsu juputti ja juputti että hampaista johtuu ja minä intin että ollaan oltu hammastarkastuksessa ja ei ole reikiä.. poika(3v) minä olin ajatellut että jos olisi kurkussa tulehdus , liian isot nielu-tai kitarisat ja päästäisiin lääkäriin asti.. mutta hoitsu tokaisi viimmetteeksi että hampaista se johtuu ja jos se haju noin sua vaivaa niin voithan antaa suuvettä.. minä siihen vaan että kolmevuotiaalle vai?? tämä on yleistä palveluntasoa täällä espoossa terveyskeskuksessa.
 

Yhteistyössä