Outoja lääkäreiden sutkautuksia/ diagnooseja/ jatkohoito-ohjeita

vanilja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vanilja: itkevän tärykalvot punoittavat, joten en ihmettele tältä osin diagnoosia. Mutta muuten oon :0 :/ toivottavasti lapsi toipui kunnolla?

Lapsi ei ollut enää pariin tuntiin itkenyt, kun odotimme pääsyä lääkärille. Lääkäri ei nähnyt punaisia tärykalvoa, vaan eritettä täynnä olevan korvan. Kun epäilin koko korvatulehdusta, kysyin häneltä että onkos ne tärykalvot oikeesti punaiset, hän vastasi ettei näe muttei ole oikein muutakaan selitystä kun tuo tulehdus.
Äärimmäisen harvinaista lapsille, joten ei tietystikään osannut edes epäillä pahinta. Äitiä kannattaa kuite nkin usein kuunnella, kuten tässkin tapauksessa teroitin useasti ennen todellakaan usko ko´rvatulehdukseen.
Valitettavasti odo´tamme tällä hetkellä leikkausaikaa. Murtuma ei ole umpeutunut luonnollisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vanilja:
Lapseni oli loukannut päänsä ja itsenyt kipua useita tunteja, Lääkäri kurkisti korvaan ja sanoi lapsella olevan korvatulehdus. Väitin vastaan ettei ole tulehdusta, ja olen huolissaan kun loukkasi päänsä ja itki pääkipua ja korvasta valui ihmeellistä eritettä. Lääkäri määräsi aamulla menemään tk:hon , jossa putsaisivat korvan ja määräävät antibiootit. Korva oli kuulemma niin täynnä eritettä, ettei nähnyt kunnolla...Minä vielä sanoin, ettei oo kyllä mitään tulehdusta. No, aamulla sitten selvisi että lapsella on kallonmurtuma ja korvasta valui selkäydinnestettä...Sinällään läkäriä puolustaen, että lapsi oli muuten tysin oireeton, mutta olis samantien vaikka putsannut korvan niin olis saanut selkäydinnnesteet päällensä....
Hui kamala! Lapsihan olis voinut kuolla vaikka
:eek: :eek:
 
onhan niitä kaikenlaisia tullut, varsinkin kun on monta huonosti suomea puhuvaa lääkäriä tällä paikkakunnalla.

Mut anteeks ku täällä nauran! aivan huippuja, vaikkei sais oikeesti nauraa, vakavia asioita!
 
vieras
"Jalka jäänyt maton alle ja taittunut" Kun jalka oli siis jäänyt puhelinpöydän alle matolla liukastumisen jälkeen. Ei meillä nyt ihan niin jäykkiä mattoja ole...

"Aamulla kissanpissan maku suussa" Äitini papereissa hänen sanottua, että aamulla on PAHA maku suussa - lääkäri vähän tulkinnut omiaan...
 
vieras
Gynekologi: "Sulla on todella kovasti kohtu taaksepäin kallellaan. Kannattaa suosia yhdyntää takaapäin, kun haluat raskaaksi". Huvitti, kun tuli aivan yllättäen, samalla kun makasin pöydällä jalat levällään.

Miespuolinen gynekologi "Siitä voi tulla hieman jälkituntemuksia. Ne tuntuvat samalta kuin kuukautiskivut" -syvällä omakohtaisen kokemuksen äänellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kati:
Olit kaksi vuotta nainut saman miehen kanssa, vaikka toisessa ketjussa kerroit pari päivää sitten että tulit raskaaksi kahden kuukauden seurustelun jälkeen??
Sanoinko mä missään vaiheessa, etten olisi nainut sen kanssa satunnaiseen jo ennen kuin seurusteltiin?


 
Jemi
meillä näin mukelon kanssa. yskää 3viikkoa ja menin kuntamme terveyskeskukseen siitä. lääkäri sanoi pojalla on närästystä ja lähetti tutkimuksiin, vaiva jatkui viikonloppunakin pahempana ja menimme päivystykseen. poikani on astmaatikko ja sai pahoja kohtauksia. ensinnäkin odotimme lekurille pääsyä 2tuntia. lekuri sano huoneessa "ei sun poika huonolta näytä, apulihaksia näyttää käyttävän hengitykseen""ei tälläiseen vaivaan antibioottia anneta sitähän se flixotide on" itse olen ollu astmaatikko 7v asti joten tiedän että flixotide on kortisonia EIKÄ ANTIBIOOTTI! sanoin myös että ventoline ei pojalleni enää tehoa koska keuhkot ovat tulehtuneet. ei auttanu vastaus oli "laita poika pakkaseen parvekkeelle kyllä astma lähtee" astmaatikkoa ei saa laittaa kylmään tai oireet pahenevat ja heti perään " mä soitan hoitajalle niin meette tuonne viereiseen huoneeseen hengittelemään ventolineä vähäksi aikaa" AAEEGGHH meinas mennä taju siinä jo itelläkin. mentiin heti lasten polille kun arki tuli ja lääkkeet jotka lapsi sai oli flixotide ja antibiootti jott tulehdus saataisiin pois sekä keuhkoista että putkista. että näin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia79:
Minulle miespuolinen lääkäri sanoi ennen sisätutkimusta: "Tiedän, että tämä ei ole mukavaa". Ihan niinkuin olisi itse kokenut asian :LOL:
Ja mulle tuumas mieslääkäri kierukan laitossa, että ei tämä satu.... Kysyin et montakos kierukkaa tohtorille on laitettu???? Meni setä hieman vaikeeks.
 
Aurinkonen
JOuduin pari vuotta sitten sairaalaan päänsäryn vuoksi. Oksentelin ja kuume yli 40 astetta. Keuhkokuvat ja pään magnettikuvat otettiin. Lääkäri totesi tyynsti ettei keuhkokuivissa ole mitään eikä myöskään päässä ole mitään.
Mä vaan nauroin, että ei siihen pään tyhjyyteen olis tarvinnu ottaa mitään kuvia, olisin voinu kertoasen itsekin! Lääkäri vaan sattui oleman täysin huumorintajuton henkilö..
 
henrik lax
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vein lapseni päivystykseen, siellä oli lääkärinä tummaihoinen mies. kysyi mikä hätä, kerroin et poika valittanut korvakipua ja korkee kuume nousi.
se sit kysyi et montako lasta sinulla? mä hiljaa et mitä se tähän kuuluu mut sanoin et neljä, se sit kysyi et onko kaikki poikia? mä sanoin et ei ku kaks tyttöö ja kaks poikaa....lääkäri tuumas siihen et hyvä tasapeli, nyt ei enään lapsia eihän, tasapeli on hyvä. mä vaan et joo. sit se tutki pojan ja oltiin lähdös ni huus viel ovelle et muista ei enään lapsia ja iski silmää. :)
Ihmissyöjä
 
päätön
joskus iski noidan-nuoli. lääkäri mietti lääkettä ja sano että paras olis patamusta n*****i nainen palvelemaan pariks viikkoo, mut niitä ei apteekista saa. sain vaan särkylääkkeitä...
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
joskus iski noidan-nuoli. lääkäri mietti lääkettä ja sano että paras olis patamusta n*****i nainen palvelemaan pariks viikkoo, mut niitä ei apteekista saa. sain vaan särkylääkkeitä...
Ja sen jälkeen iski dementia? :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/m8433726
 
LotL
Menin nuorena naisena pahan käsi-ihottuman vuoksi lääkäriin (oon atoopikko). Siivosin sillä hetkellä erstä päiväkotia sivuhommana ja kädet ei kestäny pesuaineita ja jatkuvaa veden kanssa läträämistä käsineistäkään huolimatta.

Lääkäri sitten tutki käsiäni ja sanoi, että "sullahan on selvä syyhy". Vähän nenän varttaan pitkin mua katseli ja veti hanskat käteensä ja jatkoi tutkimista. Seuraava kysymys oli, että "kenen tai keiden kanssa sinä oikeen asut". En tiedä eikö ulkonäköni miellyttänyt vai mikä oli, olin ilmeisesti selvä kommuuniasuja :) No siihen sitten vastasin, että vanhempieni kanssa asun ja heillä ei kyllä ole ollut syyhyn oireita (äitini terveysalan ammattilainen ja isäni valtion virkamies). Kerroin sitten, että siivoan päiväkotia 5x viikossa ja atoopikkona en luultavasti kestä vahvoja pesuaineita. Siihen lääkäri sitten tokas, että "oisit heti sanonut". Noh, en tiennyt että mun olis ite pitänyt tietää diagnoosi :xmas: Sain sitten lääke- ja voidekuurin, jolla kädet paranivat.
 
suutuin
Mieheni sai kunnon räjähtävän ruokamyrkytyksen muutama vuosi sitten ja kun saavuimme päivystykseen illalla viikonloppuna myöhäsellä, oli mies jo huonossa kunnossa. Hoitaja kysyi mieheltäni katsoessaan hänen pupillejaan että: "jaahas, mitäs pillereitä sitä on vedetty naamaan?"
Ja ei todellakaan pillereitä oltu otettu sitten minkäänlaisia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja kun oikee särkee:
Ollessani viimeisilläni raskaana valittelin työterveyslääkärille kivuliaista supistuksista, joita tuli usein kävellessä. Olin aika äimänä kun hän kehoitti ihan pokkana voitelemaan vatsaani mobilattia...
tosta mobilatista tuli mieleen että koulussa terkkari määräs vaivaan ku vaivaan mobilattia,jos päätä särki ni mobilat auttaa tai jos on vatsavaivoja ni siihenki auttaa mobilat :whistle:
Tais olla erään taidekaupungin yläasteen terkkari? ;)
 
Khipu ei kirj
Olin menossa leikkaukseen ja mua kärrättiin sängyssä sinne nukutushuoneeseen päin. Onneksi esilääkitys oli jo vähän seljennyt, koska sain sen heti aamusta, mutta sitten aikataulua muutettiinkin ja mun piti odottaa pöllyssä pari tuntia, jonka aikana esilääkitys siis liukeni. No, tädit sitten kärräs mua sinne nukutushuoneeseen ja pysähtyi matkalla katsomaan jostain taulusta/tiskiltä jotain. Toinen täti kyseli toiselta "näetkö siitä mihin tämä Koskinen menee?" "neloseen" sanoi toinen. Mä huusin sängystä että "täällä on kylläkin Jokinen, ei Koskinen!".

Vaihdoin sukunimet, mutta siis sekoittivat mut toiseen henkilöö jolla meilkein sama sukunimi. Luojan kiitos itse huomasin asian! Töölön sairaalssa tämä, varokaa sitä paikkaa!

 
Alkuperäinen kirjoittaja mupeli:
Mä menin joskus muinoin pyytämään sairaslomaa lääkäristä kun oli todella kova flunssa. Hetken siinä tuumailtuaan sano että kyllä toi sun flunssa on vaan henkistä. Mä olin ihan että :eek:

Oli tainnut siis lukea mun papreita sieltä koneelta (pitkä historia masennus jaksoja) ja oli vissiin päätellyt että tää mun flunssa johtuu masennuksesta. En mie tajua noita lääkäreitä.
Tämä on meidän miehen kohdalla tuttua..Kun papereista näkee, että on ollut masennusta ym. vastaavaa, niin joka ikiseen vaivaan pannaan masennus syyksi :headwall: Viimeksi meni selkä mieheltä, eikä päässyt edes kunnolla kävelemään, ambulanssilla vietiin sairaalaankin, kun ei päässyt lattialta ylös. Lääkäri oli tokaissut selkään katsomatta, että sullshan on ennekin ollut näin henkisiä kipuja :eek: Tarkoitti käsisärkyjä, joita pidettiin pitkään henkisinä, mutta diagnoosi oli kuitenkin hermopinne. Mutta ilmeisesti papereissa on ties mitä.

 
olin synnyttämässä toista lastani ja kivut oli kauheat.lääkäri tuli paikalle ja sanoi pahoitellen ensimmäisenä:minä pyytä anteeks,minä puhua huono suomi mutta minä ymmärtä suomee,
minä sanoin että juu ei haittaa mutta tarvin jotain kivunlievitystä.lääkäri katoi minua ja sanoi :anteeksi,minä en nyt ymmärtää :LOL: no sain minä kuitenkin kohdunkaulanpuudutuksen mistä ei ollut mitään hyötyä ja vähäinenkin vaikutus oli toispuoleosta..
kerran menin lääkäriin muutaman päivän kovan kuumeen jälkeen.lääkäri kyseli minulta paljon kuumetta ym ja sanoi sitten että se on angiinaa tuossa lääkkeet.ei siis kattonut kurkkuun,kuunnellut kehkoja tms.menin kotiin ja 2 päivää myöhemmin ambulanssilla takas missä sama lääkäri oli.laittoi lähetteen sairaalaan ja epäili keuhkokuumetta.kysyi olenko syönyt jo lääkekuurin ja sanoin että 2 päivää sitten sen vasta sainkin että hain sen seuraavana päivänä eli olen vasta yhden päivän syönyt jolloin lääkäri huusi minulle ttä itseäs saat syyttää että menit näin huonoon kuntoon kun et heti alotanut lääkekuuria ym.tayssissa minut tutki lääkäri joka sanoi ettei mitään angiinaa edes ole ollut eikä se todellakaan liity mitenkään keuhkokuumeeseen vaikka oisin syönyt koko kuurin .
 
Muistu kans mieleen tapaus 9 vuoren takaa.Eli orotin ensimmäistä vauvaa ja mulla alkas vuotaan niin mentiin sairaalaan siitä ja tehti si ultrasisäkautta ja torettiin et ei oo mitään enää ku jäänteitä.
Niin hoitaja kysy multa ku lääkäri lähti et tuntuuko ny pahalta? |O Ooo ei varmaan tuntunu pahalta ku oli toivottu pikkunen menehtyny :ashamed:
 
Niiskunen
Odotusaikana minulla oli pari rintatulehdusta ja toisessa tulehduksessa menin päivystykseen ja lääkäri tokaisi että sinulla saattaa olla rintasyöpä, jotan rinnat pitää sitten tutkia synnytyksen jälkeen. Oli sitä mieltä että tulehdsta ei voi odotusaikana olla, mutta mä jouduin jo ennen vauvan syntymää lypsämään tissejä ni miks ei muka olis voinu olla? No tissit sitten tutkittiin ultralla myöhemmin ja mitään ei löytynyt.
 

Yhteistyössä