~~Oviksen metsästystä maaliskuussa~~

Tuttua on myös minulle tuo pikkusisaruksen-toivomisen tuska.. Esikkoa yritettiin melkein 3v, ja sit tärppäs 2.clomikierrosta. Viime syksynä jatkoin taas clomeilua ja luotin sekä uskoin että tottakai ne nytkin toimisi kun toimi niin hyvin ekallakin kertaa. Annosta nostettiin lopulta kolmeen, ja ultran mukaan ei saatu kuin "herneitä" aikaseks. Nyt on tehty tutkimuksia, ja hoidoissa menty eteen päin. Olisihan se mahtavaa saada antaa omalle lapselle sisarus. Mullakin on myös ollut haaveissa hieman suurempi perhe, mutta jos joskus vielä toinen siunaantuu, olen onnellinen. Tässä ketjussakin huomaa sen, että ne jotka niitä lapsia todella haluavat, ei tahdo niitä millään saada, sitten just tuli ohjelmaa nuorten aborteista (en kyllä katsonut). Sen verran olen herkässä mielentilassa. Ja joskus aiemmin oli puhetta tuosta, kuinka se sattuu kun lähipiirissä plussia vaan paukkuu, vaikkei sitä aina olisi edes suunniteltua. Mutta mukavaa kun kerrotte omista kokemuksista, ja kiva että saa omia asioita purkaa. Mä en kauheesti jaksa näistä asioista lähipiirille turista, mies kuuntelee sujuvasti, mutta en jaksa sille kaikkee kaataa! Palaillaan! :flower:
 
Kirma Juu, kuukauden päästä on tutkimus. Aikaa soittaa oli 45min, soitin likemmäs sata kertaa (tai siltä se ainaki tuntu :D ) ja aina vaan varattua tuuttas, sit ku 40min olin soitellu ni viimein pääsin läpi...meinas jo hermot loppua. :kieh: Ja mä oon ihan pohjois-pohjanmaalta, tosin keski-pohjanmaa alkaa jo tuosta naapurikunnasta. 130km täältä on Ouluun, ja tutkimus klo 9:00. Ihan kiva joo, hyvinki kello 6 aamulla pitää jo nousta ja siltiki kiireellä aamutoimet hoitaa. Oon nyt ollu kotosalla jo jonkin aikaa, tottunu herään siinä 10-11 maissa ni voi olla aika kova pala päästä ylös noin aikaisin. :eek: :D

Kiitos kun saan olla täälä! :D Ois kyllä melkonen yllätys jos luomusti lähtis vaavi tulemaan... :heart:
 
kirma minäkin asustelen Keski-Suomessa. Minustakin on mukava jutella ja vaihtaa kuulumisia sellaisten ihmisten kanssa, jotka oikeasti tietää mitä tämä on ja mitä tuntemuksia päässä tämän asian tiimoilta liikkuu. En oikein osaa puhua kaverilleni, joka odottaa just toista lasta, kun heillä nämä molemmat ovat tärpänneet heti. En usko, että hän voi ihan täysin ymmärtää mun tunteita ym. tämän asian suhteen.

Orion pysy vaan ketjussa mukana!
 
Siis miten voi olla mahdollista, että tämä sama tuntuu toistuvan tosi monen kohdalla: myös minun hyvä kaverini odottaa toista, yhdestä kerrasta tärpännyttä. Minä vaan en voi nyt tavata kaveriani, mistä me edes puhuttais? Täällä ei tartte keskustelun aihetta miettiä, jokainen varmasti ymmärtää epämääräisestä vuodatuksesta kaiken sen surun ja kaipuun ja tietää mitä toisen päässä liikkuu. Vaikka oikean elämän oikeat kaverit tietävät tilanteeni jokaista yksityiskohtaa myöten, eivät he voi ymmärtää ja lohduttaa oikeasti kun eivät ole samaa kokeneet. Aika surullista.
Täällä sama juttu kuin salliella, mies kuuntelee sujuvasti. Mutta jotenkin mies on liian läheinen, sitä tarvitsee jonkun kodin ulkopuolelta jolle vaahdota oman kehon temppuiluista. Siispä kiitos ihanat ihmiset, että olette olemassa :heart: ! Mun löpinöihin ei ole pakko kommentoida, koneella on aikaa istuksia pitkin päivää niin usein tulee näppäiltyä joutavanpäiväisyyksiä ;) Se riittää, että saa aivot nollattua.
Kiva orion, että sait ajan noin pian! Muistathan aukiolotutkimuksen nostavan raskautumisprosentin mahdollisuutta, kun on röörit ruiskittu auki mahtuu jättimunis hyvin kulkemaan :D Ehkä tärppi voi käydä sitten nopsaan :heart:
Ja caffee81 aattele, jospas me ollankin naapureita! Paitsi tiedän, ettei se ole mahdollista, ei asu pikkulapsia lähellä. Ja meiltä Jyväskyläänkin on matkaa.

Jälkikäteen vielä karttaa tutkittuani lisään, että taidetaan orionin kans myös asua samoilla suunnilla!
 
Heh, niin mullakin on yks kaveri joka on lapsensa saanut ekasta
yrittämästä.. oikein kertoi että tunsi kummalta puolelta
munis irtoo ja millon ja sit vaan kertalaakista oli raskaana. :eek:
Hän juuri pari viikkoa sitten pyöräytti kolmannen lapsensa..
Kyllä oon monesti ajatellut että miksei se meillä käy
noin helposti. Että mitä pahaa sitä on tehnyt että tällä tavoin
siitä rangaistaan.
 
sanopa muuta iitukka :|

Mulla irtoaa varmaan tänään tai huomenna munis, sillä on sellaiset kivut/nipistelyt etenkin oikealla puolella. Kiva tietää, että munis irtoaa, mutta miksei se voisi hedelmöittyäkin...Pelottaa vaan, että onko tuossa miehessä sit vika vai missä, jos ei vieläkään tärppää.
 
ovistestiin tulla putkahti kaksi samanlaista viivaa eli tää kierto on sit taas sen 30pvä. Mulla on ollut aina Clomejen kaa niin että 14 päivää oviksesta tulee kuukautiset. No, eipä tämäkään kierto voi ainakaan kaatua yrityksen puutteeseen...
 
Jihaa, tummanpunainen viiva o-tikussa! Tänään kp12/27-30, soitin jo miehelle töihin, että sitten suoraa ja viivana töistä kotia ;) :p
Meillä myös esikoinen sai alkunsa kuten iitukka kertoi, olin jo mennyt nukkumaan, kun alamahassa tuntui kova kouraus, huusin miehen paikalle joka oli ihan hölmissään, arveli, että mulle kuratautia pukkaa. Mutta parin viikon päästä plussasin. Ajattelin silloin, että on se vaan helppoa! Mutta enää sitä kourausta ei tunnu. Lääkäri sanonut, että synnytys sen on muuttanut mun kropan toimimaan erilailla.
Caffee81 minä kyllä suosittelen sitä spermatestiä jos miestäsi kerta ei ole vielä tutkittu. Ja ihme, ettei lääkäri ole ehdottanut testiä sinulle clomit määrätessään. Meillä passitti miehen samatien koppiin antamaan näytteensä, kun ekaa kertaa klinikalla käytiin. Sehän pitäisi olla ihan helppo saadakin ilman sen kummempia selittelemisiä, sperma-analyysi siis. Paitsi se voi ehkä vaikuttaa, kun teilläkin esikoinen sai helposti alkunsa. Meille lääkäri sanoi, ettei miehen spermassa pitäisi mitään muutoksia tapahtua jos 'elämänlaatu/-tilanne' pysyy samanlaisena.
 
Jokohan sitä saisi tän netin toimimaan...Meille vaihdettiin langaton yhteys(tai jotain) ja yhteydet pätkii ihan koko ajan :p Siksikään en ole ehtinyt kirjoitella, ja 3 vuorotyö on melko rajoittavaa, ja sitten kaiken tän muun päälle meillä on viel kylppärissä vesivahinko |O |O Ei se ihme oo ettei raskaaksi tuu, kun stressaa niin maan perusteellisesti...

Tämä on nyt melko omanapainen kirjoitus...Sorry!
Liityn caffeen ja kirman "kevätkylvö" urakkaan...Meilläkin on viikonloppuna tiedossa täysi tohina makuukammarin puolella B)
Olin ultrassa tänään ja siellä oli piiitkästä aikaa ihan hyviä uutisia!
Ekaksi se lekuri sanoi, että on täällä vasemmalla kyllä johtofolli, mutta se on vasta 15mm. Nyt on siis kp14. Mä sit ihmettelin, että kun oikealla on tuntunut jomotusta.. Sitten se ultras vielä takas sinne oikeelle ja sanoi, että onhan täälläkin folli, melki 19mm. Tosi vakuuttavaa tomintaa täällä meidän polilla :whistle:
No, huomenna aattelin pistellä Pregnyliä(ja varmuuden vuoksi 10000ky) ja loppu onkin sitten kohtalon käsissä :)
Sanoin sille lekurille, että tää on mun viimeinen clomikierto, että en viiti niitä enää napsia, kun eivät mulla tepsi kunnolla. Sit se olisi sinne Naikkarille lähtö edessä :(
Jotenkin sitä on niin jo paatunut ja toivonsa menettänyt ettei saa itselleen luotua toiveikasta mielialaa :ashamed:
 
Meitä on sitten kolme parin viikon päästä piinailijoita jos ei uusia ilmaannu ;). Kiva, ettei yksin tartte.
Minä olen huomannut näissä kahdessa clomikierrossa uuden jutun, halut on kuin hevosella :p . Tää on tosi uutta mulle. Onkohan se noitten pillereitten ansiota vai tekeekö mieli kepposia? Mutta tämä tuntuu nyt onneksi sille, ettei tässä tekemällä olla tekemässä vaan ovulaatioaika on laittanut hormonit kunnolla hyrräämään :whistle: .
Eikä sitten taatusti ole yrityksen puutteesta kiinni jos ei vieläkään nappaa. Mä en tiedä kuin mä kestän jos ei vieläkään, pelottaa jo ihan hirveästi. Nyt mieli on niin positiivinen ja tärppi tuntuu erittäin varmalta, mutta jos ei sitten taaskaan niin :headwall: :ashamed: :'( .
Eikös se ole niin, että kun on kaksi viivaa ovistestiin saanut, niin testaaminen kannattaa lopettaa siihen? Koitin vielä tänä aamuna ja edelleen oli tosi tumma viiva, ehkä munasolu irtoaa sitten tänään. Lämmöt kun eivät olleet vielä nousseet.
 
Täällä piinaillaan myös parin viikon päästä jos se ovis tulee ensviikolla. Nyt kiertopäivä 16. Viimekierrossa ovis 19 päivä mut nyt ehkä (toivottavasti) lyhempi kierto. Stressasin tätä viikonloppua enkä tahtois alkaa ahistua pääsiäispyhistä. Kyljet on ainakin tosi hellänä joten kyllä siellä toimintaa on....
Mun kaveri odottaa myös toista! Heilläkin eka yrityksestä tärppäs ensimmäinen. En ole kysellyt tästä toisesta. Ja toinen kaveri tuli vahingossa raskaaks, vaaveli syntyy kesällä. Ahistaa vaikka on siitä alku järkytyksestä päässyt jo yli.
Itse kun on paininut tän lapsettomuuden kans useita vuosia niin se sattuu kamalasti kun vieressä poksahdellaan raskaax. Ei voi kun yrittää myötä elää niiden iloa, ja itkee sitten kotona silmät päästään.
Ja jotenkii on vieraantunut useimmista kavereista kun suurimmalla osalla on lapsia. Sitten sitä yrittää tulla toimeen yksikseen. Miehelle voi kyllä puhua, mutta siitä ei juurikaan hyötyä ole. Sanoo vaan ettei halua ajatella koko asiaa kun hänestähän tämä tilanne johtuu. Ja hänestä tuntuu pahalta nähdä mun pahaolo. Enkä taida itsekkään osata tukea miestä.

Meille tehty 3 ifv hoitoa ja nyt eka inssi. Olen yrittänyt ajatella positiivisesti tämän hoidon. IFV hoitojen aikaan olin tosi maassa. En muistakaan juuri muuta kuin että stressasin ja olin tosi kipeä. Muusta maailmasta ei ole juuri mielikuvaa. Nyt olotila ihan eri luokkaa. Ja siihen plussaan uskon lujemmin kuin koskaan. =) Niin tietty eka tartten sen ovisplussan. :D
 
minea81, kirma ja mm-72 kiva, kun olette seurana "piinailemassa" :D Eipä tarttee yksin jännittää...Mä en tiiä, että jaksanko/haluanko ees uskoa plussaan. Kaikki on plussan eteen tehty, mutta eihän se ole aimminkaan riittänyt...Silti jossain elää pieni toivon kipinä, joka tahtoisi niin kovasti luottaa onnistumiseen...Mulla on menossa nyt kp 18...
 
mutta siis miettinyt kovasti et millaisia heittoja ovulaatio päivissä noin suhteessa on??? voiko laskea suoraan et kierron puolivälissä?? onko jollakin paljon alle, paljon päälle ja tai vaihtelua kuukausittain? auttakee tietämätöntä, mulla luultavasti hoitoja aloitettais ensikuussa ja kyttäys siis edessä--jännittäää :ashamed: :ashamed: =)
 
plussa tuli nyt illalla. Aamulla soitto klinikalle ja varmaan huomenna myös laatu simpat uiskentelee (tanskasta asti). :D

Jennuli: kyllä heittoa voi olla. Olen kolmena kiertona etsinyt oviksen eka tuli kp21 ja menkat 33. Toinen kp 19 ja menkat 32. Nyt siis ovis kp 16. Nyt kierto ehken lyhempi kun mulla yleensä 28. Noi pitkät tuli mulle ivf hoitojen jälkeen. Tikutuksen aloitin jo hyvissä ajoin. Minä en kropastani juuri huomaa milloin se h-hetki on kun pitkin viikkoa on nipistellyt ja juilinut. Saapi nähdä millanen terttufolleja siellä kasvaa, kipeät on kyljet ainakin. Onnea metsästykseen! :heart:
 
kiitos vastauksista :flower: kyselen nyt ehkä aavistuksen ketjun aiheen vierestä, mutta kauan ovulaatio yleensä kestää??? eli esim. sie minea kun sait illalla plussaa niin aamulla ehtii vielä hyvin klinikalle?? joo, eipä ole tarvinut näitä ennen näin tarkkaa miettiä, ja klinikalle menossa vasta pääsiäisen jälkeen uudemman kerran joten kysymyksiä pyörii mielessä kamalasti... mutta kiitos teille :hug:
 
Ei varmaan tarvitse osallistua mihinkään piinailuun...Tuntuu että mä en ole ovuloinut Pregnylistä huolimatta :( Lauantaina iltapäivällä pistin ja sen jälkeen ei oo munasarjoissa ollut mitään tuntemuksia :eek:
Mites tää näin nyt meni??
 
Täällä taas, toivottavasti mahdun joukkoon :wave:
Tänään kp 13 ja vimppa Menopur pistetty eilen |O Mahaa turvottaa ja juilii/nipistelee/viiltelee; kyllä siellä siis jotain kypsyy :kieh:

oliskos meillä intoa oikein listautua, olis helpompaa seurailla kunkin vaiheita? :)

siis

Pupuvaimo..........Clomit,Menopur+Terot........kp 13/29-32
 
Täällä on juttua tullut ja paljon vaikeita kysymyksiä.
Minulla ovis oli sitten lauantai-iltana, kp14. Tänä aamuna lämmöt oli tasan 37, että onnistuneesti luulisi munasolun irronneen. Ja olinkin kyllä pirun kipeä, nämä clomiovikset tuntuu olevan meikäläisellä ihan toista maata kuin luomuovis. Illalla myöhään tuntui vasemmalta naps naps ja kivut loppui kuin seinään.

mm-72 minun luomuoviksesta ei ole mitään tietoa milloin se oli. Mitään en tuntenut missään vaiheessa vaikka lämmöistä huomasin sen sitten kyllä tapahtuneen. Että kyllä se voi mennä huomaamattomasti ohi. Minulle klinikan lääkäri kertoi, että koska minulla menkat alkavat ilman kipuja, myös ovulaatio on tästä syystä kivuton. Paitsi nyt näitten clomien kanssa. Peukut sinulle, että kaikesta oireettomuudesta huolimatta, että siellä solut tekisivät taikojaan!
jennuli Eikös se ovis ole 12-36 tuntia ovisplussasta? Ja tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan, täällä voi kysellä kaikkea :D

Minulla edelleen NIIN positiivinen mieli, voikun osaisin ottaa yhtä realistisesti kuin sinä caffee81 |O ! Onneksi meillä reissuun lähtö juuri parin viikon päästä viikonloppuna, ei tarvitse kotona murehtia jos tärppi ei ole käynyt. Ehdin sopivasti vielä sitten lauantai aamuna testin tehdä ennen lähtöä. No itkuksihan se menee jokatapauksessa, oli sitten käynyt hyvin tai huonosti.
 
Tiistai 17.3.2008

Tärpittäjät =) :

Orion...................Clomit (tauko) (+terot).......kp 9/28-30
Pupuvaimo..........Clomit,Menopur+Terot........kp 13/29-32
Kirma...................2.Clomit..............................kp 16/27-30
Caffee81.............5. Clomit.............................kp 19/30
iitukka.................4.clomit...............................kp25/28-30


uuteen yritykseen siirtyneet :hug:


onnekkaat :heart:
 
iitukka ...... 4.clomit......kp25/28-30

Ja tuossahan tuo tilanne näkyy.. ei merkkiäkään raskautumisesta
eli toivo jota ei ollutkaan on sekin menetetty.
Ens kuussa jos tärppäis niin saatais jouluvauva :heart:
josta muuten oon nähnyt untakin.. siis että meille tulee jouluvauva.
Mutta vuodesta ei ole tietoa :D


 
Tiinuli ilmoittautuu tähän pinoon mukaan :) viimekuun ovulaatio induktio- pinoon viimeksi kirjoittelin mutta tietsikka hajosi joten nyt kirjoittelu vähän vähemmällä ennen kuin kone taas kunnossa...

Perjantaina oli lääkäri jossa tehtiin vähän jatkosuunnitelmaa...n.3 viikkoa sitten olin siellä munasarjojen pottoleikkauksessa ja nyt odotellaan että vuoto alkais itsestään. Jos ei parin viikon sisällä ala niin aloitan primolutit, sitten clomt 2tab/kp 5-9 jos ei tehoa niin takaisin Puregonpistoksiin mitä pistelin jo viimekierrossa. Kääkäri kaiketi hakuaa testata reagoivatko munasarjat nyt paremmin polttohoidon jälkeen, siksi clomit. Kevät mennään sit pistoksilla ja jos ei tehoja niin IVF odottaa... Olisin jo aivan valmis suoraan IVF:ään mutta onneksi lääkäri sanoi että maks 4 kiertoa niin aloitetaan IVF :hug: :hug:

-Tiinuli-
 

Yhteistyössä