~*Ovulaation induktio syyskuussa*~

:hug: Kaikille negan saaneille tai tädin taas kohdanneille!

Jense ja Vilinäiti: +++++++tuulia! Puuh :whistle:

(.) Täällä juilii ja nippailee.. Ihan menkkakipuilua mun mielestä, mutta mies on taas niin varma että vauva siellä nippailee.. Mielelläni tietysti uskoisin siihen myös mutta en usko.. miksi meillä muka nyt ois tärpänny ku ei oo aikasemminkaan tärpänny..??! Ei ollu ovisoireitakaan vaikka lääkärikin lupaili sen tapahtuvan kun oli niin kunnollinen munis..
Hoooh, tätiä odotellessa, Ines
 
Miksi sitä pitääki olla niin typerä?! Tää on ihan mun omaa syytä että tilanne on päässy tällaseksi. Ite oon itteni lihottanu ja itepä noita herkkuja popsin vieläki vaikka oon tienny jo pari kuukautta ainaki että pitäs laihuttaa. :'( Miten mä saan itteni irti? Mä vihaan välillä niin itteeni kun sorrun aina vaan vaikka tiedän ettei se lapsi tuu ennen ku lopetan herkuttelun ja laihdun. Täsä tuntee ittensä niin paskaksi ihmiseksi että ansaitsenkokaan edes lasta :'( :'( :'(
 
:hug: :hug: :heart:
Elä nyt, mullekin tulee paha mieli täällä, et sä saa itseäsi ruoskia tuolleen. Mulla on ollu ihan samat fiilikset jossain vaiheessa; ku-raskauden aikaan syytin itseäni kun olin pikkujouluissa, ja tuli tietysti otettua kuppia, ja oli kuitenkin yritys päällä. Ajattelin, että jos en olis ottanu, niin se alkio olis menny kohtuun asti, ja kaikki olis päättyny hyvin.
Uskoisin, että jokainen lapsettomuudesta kärsivä nainen syyttää jossain vaiheessa itseänsä siitä, että epäonnistuu, vai mitä tytöt?

Entäs jos menisit vaikka kultasepän liikkeeseen, ja valitsisit itsellesi sieltä vaikka korvikset, oikein ihanat, tai uusi ihana vaate, tai kengät. Sitten päättäisit, että vaikka -6kg ja sitten saat ne. Tai joku muu porkkana, mitä haluat oikein kovasti, ja minkä voi saada rahalla. Sovi vaikka miehesi kanssa asiasta.
Koitahan jaksella siellä, missä oletkin... :hug: :heart:
 
TIISTAI 11.9.2007

Omppu76........5.clomit. .....................................kp 61/24-30
JEP..................4.clomit + metut..........................kp 46/31-36..y 2,5v
macy...............(clomit).........................................kp 43/32
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl....kp 42/28-32
Rina82.............1. clomit.......................................kp 37/??
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 35/30
Maria-83..........2.clomit........................................kp 35/34-36
Vilinäiti.............3.clomit........................................ kp 34/36.......yk16
Jense...............4.clomit+terolut...........................kp 34/32
kati231............2.puregon + pregnyl + luget........kp 31/28-42..yk 19
Bee..................2.puregon+pregnyl......................kp 27/28.....y 16kk
Kimpsu..............km 8/07 tauko clomeista................kp 26/?
jonski...............clomit...........................................kp 23/30-32
Ines.................3.clomit (tauko) + metut + terot..kp 23/?
kurpitsa...........3.clomit+metut + pregnyl.............kp 21/35-50
Nanna75........... 1.clomit......................................kp 20/14-30
PeePee77........1.puregon+pregnyl......................kp 19/29-31
Emppu78.......... 5.clomit.......................................kp 18/?
marianne22......1.clomit........................................kp 18/28-30
Sini 78.............2. puregon+pregnyl......................kp 12/29-31
Bayan Fare.......1.clomit........................................kp 10/?.......y 1v
Maikki-Likka..........................................................kp 9/29-31 LT82................clomit+terot..................................kp 8/27-34..y15kk nunniu.............2.clomit..........................................kp 6/29-33
Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?).....................kp ?/28
Matilda2007.....

Plussanneet tästä pinosta 8/2007 >:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007

Täällä taas pitkästä aikaa. Kaavinnasta tulee kohta jo kuukausi ja vointi on ihan hyvä :) Tänään ultrattiin munasarjat ja molemmissa on yhä pienet kystat, mutta niiden koko on hyvin lähtenyt pienenemään ja hcg huitelee jo lähellä nollaa!! Kystista ei pitäisi olla haittaa, mutta ne tsekataan vielä 2kk kuluttua. Ekoja menkkoja odottelen ja nyt kp26. Gyne sanoi, että ultran mukaan menkat tulevat noin kahden viikon päästä. Mulla taisikin olla ovis viikonloppuna kaikista oireista päätellen. Sitä ei tullut hyödynnettyä. Lääkäri sanoi, että yrittämään uutta raskautta voidaan ruveta vaikka HETI!! Jihuuuuh!!!
 
Eipä kestä, Bayan Fare! :hug:
Kimpsu, sulle myös :hug: . Onneksi olet positiivisella mielellä siellä! Ja onneksi saatte ruveta yrittää uutta raskautta heti, meillä kun ku:n jälkeen piti odottaa 2 tavalliset menkat, ja sit vasta sai alkaa uudestaan yrittää. Ja kumiukoilla sitten hästättiin... :kieh: Aika rasittavaa touhua. Tosin nyt sanoin tässä taannoin miehelle, että tässä huushollissa ei käytetä enää ikinä mitään ehkäsyä, kun tämä on niin vaikeata tämä lisääntyminen. Ja jos sattuu "vahinko", niin sitten sattuu, mutta yhtään lasta ei estetä tulemasta meille. Sit joskus 35-40v voin harkita jotain kierukkaa tms. En ehkä halua enää sitten hoitaa vauvaa, ja ennen kaikkea ajattelen sitä, että lapsi on tyyliin 10v kun äiti täyttää 50... Ei sovi minulle.
 
Joo, kyllä tässä on tosiaan miettinyt, että jos yksikin lapsi saataisiin alulle vajaan 2 v. yrittämisen jälkeen, niin varmasti ei käytettäisi mitään ehkäisyä pitkiin aikoihin, vaan antaisi toisen tulla vaikka heti perään, jos niikseen tulee.

Oma (.) kp 31 menossa, eikä tätiä vielä kuulu. En osaa sanoa, onko menkat vielä myöhässä vai ei, koska kiertoni on melko epäsäännöllinen. Tänään kuitenkin oli havaittavissa sellaista ikävää menkkamaista päänsärkyä lähes koko päivän, joten odottelen kyllä tädin saapumista loppuviikolla.
 
Täällä kp1,että näin taas! :'( Mitäs onko liian myöhäistä käydä seurantaultrassa kp14 ja voiko sillon jo saada reseptiä ja ohjeita noihin piikitys hoitoihin vai mitenkä muilla on mennyt? tuohon piikitykseen nyt ollaan näköjään siirtymässä,pelottavaa! :eek:

Omppu,toivotaan että saat jotain hyviä uutisia lääkäristä? Ootko koska tehnyt rtestin,että ootko pois sulkenut tuon mahd raskauden?

Kimpsu,kiva juttu että olet jo pirteenä ja pääsette sitten hyvin aloittamaan nämä piina päivät uudelleen! :hug:

LT82,anteeks,jos olen ollut negatiivinen,nyt on vaan ollut niin huono fiiliis! :( Niin sitä minäkin ihmettelen,ettei clomit ole nyt auttaneet,vaikka ennen ovatkin auttaneet,jokohan olen tullut vanhaksi? :headwall: Olen kanssa sanonut samaa,ettei mitään ehkäisyä ennen 40 vuoden ikää,kun on näin vaikeeta tämä raskautuminen!

Vilinäiti,sulla on vähän outo tilanne,ootko tehnyt nuo haamut samaan aikaan vuorokaudesta,että olisiko siinä selitys,jos olet tehnyt testejä eri vuorokauden aikaan,josko se vielä sieltä vahvistuu,toivon todella että teillä edes tärppäisi! :heart:

Niin vielä semmoista kysyn teiltä jotka käyttää puregonia,että kuinka monta kertaa piikittelette,itekkö joudutte piikittämään? Kuinkas noita seuranta ultria on sitten? Jotenkin pelottavalta tuntuu tuo ajatus ainakin vielä! :x
 
Jense, oleko säkin siis sekundärislapseton? Ja clomeilla saitte ainokaisen? Toisille auttaa toiset lääkkeet, mä kyllä toivon, että meille clomit riittäis.
Omppu, tuota minäkin jo ajattelin kysästä, että oletko varma, ettet ole raskaana? Mun yks tuttu on semmonen ihmeellinen tyyppi, että sillä erittyy niiiiiin himpun verran vaan istukkahormonia pissaan, että mitkään kotitestiti ei sitä näytä. tyyppi oli viimeisillään raskaana, ja vielä sitten kokeili, että eikö se todellakaan näytä, niin ei, negatiivinen. Olivat vähän naureskellu, että ohhoh!"!! :LOL: Entä jos sulla on samallai??
Vilinäiti, mitkä fiilikset? onko plussa yhtään vahvistunu?
:whistle:¨++++++++++++
 
Ei kannata pelätä piikittelyihin siirtymistä, hyvin siitä selviää :) Mulla itsellä on siis menossa 2. Puregon-kierto. Meillä piti varata polille aika heti kun menkat alko, ja eka käynti oli kp 5. Silloin tehtiin ultra, että kaikki ok, lääkäri kirjoitti reseptit Puregoniin ja Pregnyliin ja hoitaja antoi pistosopastuksen. Eli kädestä pitäen näytti miten homma hoidetaan, ja itse sai myös kokeilla pistää suolaliuosta, että hoitaja näki että homma on hallussa. Ekassa kierrossa joutuu käymään ultrassa aika useasti, tai mä ainakin jouduin, koska ei vielä tiedetä miten lääke vaikuttaa. Mä kävin ekassa kontrollissa muistaakseni jo kp 9, ja senkin jälkeen vielä pari kertaa ennenkuin sain pistää Pregnylin. Mutta mulla rakkulat kasvoi aika hitaasti, sen vuoksi sain ravata useammin. Ja pistämisestä sitten, mä oon ihan ite pistäny. Joillain kai mies voi tehdä sen, mutta meillä ei, mies on niin piikkikammoinen...Ja hyvin on onnistunut tuo itse pistäminen, vaikka kyllä muakin aluksi pelotti. Mutta Puregon-kynä on todella helppokäyttöinen. Älä siis pelkää, hyvin se menee =) Tsemppiä!
 
Bee
:hug: menkkojen yllättäneille!

Pikaiset kuulumiset vaan..

Eilen tein testin jossa on tositosisuper himmeä värillinen viiva, mutta en usko sen plussakaan olevan. Vilja-testeissä kun on se kuuluisa viivanpaikka ja tuo saattaa nyt olla sellainen, vähän tummempana versiona.. Menkkamaista oloa ei ole, nännikipu on tallella ja päätä on särkenyt enemmän ja vähemmän reilun viikon verran!

Ei auta kuin odotella..
 
Heip!
Useamman kuukauden taustalla palstaa lueskelleena, taidan nyt liittyä itsekin joukkoon! Täältä tuntuu kuitenkin paras "ymmärrys" löytyvän!

Meidän tilanteesta jonkin verran: Yritystä takana vuosi ja 3kk, huhtikuussa-07 osallistuin metformiinitutkimukseen, diagnoosina PCO. Aikani metuja ( en tiedä siis onko ne oikeita vai lumelääkettä) syötyäni siirryttiin seuraavaan hoitoon eli aloitettiin Clomifenit annoksella 1x1. Aukiolotutkimus tehty, siellä kaikki ok (onneks). Elokuussa eka ultra clomien kanssa, löytyi 2 20mm rakkulaa, toiveet oli korkealla, niin meillä kuin lääkärilläkin, noh nyt kuitenkin mennään taas tilanteessa kp2 huomenna alkaa taas Clomien popsiminen....ja ei kun uutta putkeen vaan B) Menkat tullu kuitenkin aina suht´säännöllisesti!

Että tämmönen tapaus liittyisi joukkoon!
 
Täällä todella löytyy ymmärrystä, ja palstailijat on ihania ihmisiä!
(.) Ei edelleenkään mitään uutta, enkä edes jaksa toivoa tälle kk:lle mitään muuta kuin, että jossain vaiheessa alkaa sit taas menkat. Isäntä reissussa tärppipäivien ajan, eli ei toivoa... :ashamed:
Bee :hug: . Mutta toivoa on niin pitkään kun tätiä ei näy, ja voihan tuo viiva tummua!! =)
 
Tervetuloa Alisa79! :hug: Olipas sulla hyvät follit viime kierrossa.. Toivottavasti nappaa tällä kertaa! :heart:

Bee: kuullostaa tosi hyvältä toi sun tilanne! :)

Jense: :hug: Jaksuja uuteen kiertoon!

(.) Hitsit toi mies on saanu mut uskomaan et josko ois tärpänny.. On laskeskeltu millonka pieni syntyisi, koska kertoa uutinen kenellekin jne. On tämä niin pöljää.. Niin kovasti plussaa taas toivoo! Tänään otan viimiset terot ja sitten pelokkaana odotetaan.. Mulla on kestäny millon 4pvää, toisen 7pvää viimisestä terosta tädin tuloon. :/ :kieh: |O :ashamed:
 
Tervetuloa myös minunkin puolesta, Alisa79!

Jense, itselläni takana nyt kaksi kiertoa Puregonia. Molempina kiertoina olen aloittanut piikittämään kp 5 ja viimeiset pistokset kp 13 eli 9 pistoskertaa kaiken kaikkiaan kerran päivässä pistettävällä 50 yksikön annostuksella. Kuten Sini jo sanoikin, piikittäminen on tosi helppoa Puregon-kynällä, eikä satu ollenkaan pistettäessä navan alapuolelle vatsanahkaan (lue: vatsamakkaraan ;) ). Itse kans aluksi hieman jännitin koko touhua, mutta jo toisessa kierrossa se meni täysin rutiinilla. Mulla ainakin tuolla annostuksella munarakkulat (yleensä oikeastaan vain yksi) on lähtenyt kasvamaan sellaisella 1-2 mm päivässä, joten kp 14 vaiheilla olleet vähän vajaa 20 mm. Seurantaultrissa kävin molempina kertoina 3 kertaa. Piikitys opastettiin klinikalla siihen malliin, ettei epäselvyyksiä jäänyt. Mukaan tulee lisäksi ohjekirja, jota kannattaa käydä alussa läpi. Hyvin se menee - usko pois!
 
Omppu76........5.clomit. .....................................kp 62/24-30
JEP..................4.clomit + metut..........................kp 47/31-36..y 2,5v
macy...............(clomit).........................................kp 44/32
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl....kp 43/28-32
Rina82.............1. clomit.......................................kp 38/??
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 36/30
Maria-83..........2.clomit........................................kp 36/34-36
Vilinäiti.............3.clomit........................................ kp 35/36.......yk16
kati231............2.puregon + pregnyl + luget........kp 32/28-42..yk 19
Bee..................2.puregon+pregnyl......................kp 28/28.....y 16kk
Kimpsu..............km 8/07 tauko clomeista................kp 27/?
jonski...............clomit...........................................kp 24/30-32
Ines.................3.clomit (tauko) + metut + terot..kp 24/?
kurpitsa...........3.clomit+metut + pregnyl.............kp 22/35-50
Nanna75........... 1.clomit......................................kp 21/14-30
PeePee77........1.puregon+pregnyl......................kp 20/29-31
Emppu78.......... 5.clomit.......................................kp 19/?
marianne22......1.clomit........................................kp 19/28-30
Sini 78.............2. puregon+pregnyl......................kp 13/29-31
Bayan Fare.......1.clomit........................................kp 11/?.......y 1v
Maikki-Likka..........................................................kp 10/29-31 LT82................clomit+terot..................................kp 9/27-34..y15kk nunniu.............2.clomit..........................................kp 7/29-33
Alisa79.............2.clomit........................................kp2/?
Jense...............5.clomit+terolut...........................kp 2/34
Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?).....................kp ?/28
Matilda2007.....

Plussanneet tästä pinosta 8/2007 >:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007
 
Alisa tervetuloa mukaan,sultahan heti eka clomi kierrosta löytyi hyvän kokonen munis,toivotaan että tämä kierto tuottaa tulosta! :hug:

Kiitos teille jotka kerroitte noista piikitys hommista,alko tuntumaan jo vähän paremmalta,ei enään niin epäluuloinen olo! :hug: Piikeistä kun puhutaan,tulee mieleen semmonen kauhee "neula",niin olen ollut vähän kauhuissani! :ashamed:

LT82,ei ole lääkäri sanonut mitään syytä tähän lapsettomuuteen,no ihan lapsettomiahan tässä ei olla,ensimmäistä yritettiin reilu vuosi ja oli clomit käytössä,mutta kun clomi kuuri loppui en sitten heti käynyt hakemassa uutta ja sitten kun seuraavan kerran menin uusimaan reseptiä,olinkin jo rv7,clomeista silloin oli parin kuukauden tauko,oli kyllä iloinen yllätys! :heart: Toista kun alettiin yrittämään,niin hain melko äkkiä clomit apuun ja pikkunen tärppäsi heti ekalla clomi kierrolla! :heart: Että tietysti kuulun niihin onnekkaisiin,kun on jo kaksi lasta,mutta silti tämä osaa olla aika raastavaa. :'( Niin tämänkin takia ihmettelen että miksi clomien kanssa ei vieläkään ole tärpännyt,vaikka nyt on jo tupla annos!

Bee,nyt peukut pystyyn,kyllä se siittä vahvistuu,jaksat vaan odottaa vähän aikaa! :heart:

Ines mä kanssa aina laskeskelen,et koska olis laskettu aika ja koska kertoa muille jne... Ei kai pitäisi,mutta jotenkin pysyy toivon kipinä yllä,kun laskeskelee näitä "iloisia" päiviä,eikä vaan mieti näitä piina päiviä! :heart: Toivotaan,että miehesi on oikeassa ja teille tulisi plussa! :whistle:

Mitäs muuten vilinäiti? Onko mitään uutta?
 
Joo olihan ne follit ihan hyvän kokoset, siksipä nyt jotenkin tuntuu että mikä kumma siellä maksaa kun mitään ei tapahdu!!! Noh toisaalta toi oli nyt eka Clomikierto, ja onneks ne kuitenkin tuntuu tehoavan! Sehän tässä on suurin ongelma kun pitäs olla ressaamatta ja miettimättä koko asiaa, mutta kun ei vaan voi...Sitä kun tuppaa olemaan sellanen "kaikki mulle heti tänne"-tyyppinen ihminen... :headwall:

Mutta toivotaan että josko tämä syksy ois meille kaikille onnekas :hug:
 
Alisa79, kyllä se vielä tärppää!! Nii-in, mäkin olen ihmetelly, että miten jotkut voi olla stressaamatta tästä hoitoasiasta, mulla ei varmaan muuta pyörikään mielessä... :ashamed:
Jense, tätä on käsitety toisen sekundäärislapsettoman ihmisen kans aika paljon, sitä, että just 2./3. lapsen saanti voi olla vielä raskaampaa henkisesti, kuin sen 1. yrittäminen. Sisaruksia yrittäessä kun tietää jo, mitä odottaa vauva-arjelta, kaikki sukulaisten /tuttujen painostus siellä takana. Ja minulle kaikista pahinta on se, että aika-ajoin meidän esikoinen kysyy, että kun hn haluaisi pikkuveljen (en tiedä miksi just veljen). Kaikki kyselyt, että jokos teille pikkusisaruksia on tulossa jne. Tosi tympeetä. Ainakin minä henkilökohtaisesti haluaisin vielä kokea ne vauva-ajat, mutta aika epätoivoiselle tuntuu. :headwall: Mutta jospa se joskus veilä saataiiin vauveli taloon.
Mutta minäpä näin taas unta... En tiedä, kelle se ennustus oli tarkoitettu, mutta siinä synty jollekulle4.8 kg painava pikku"poika"... Aika jytky!
(.) Isäntä on meillä semmonen, että se ei aina kommentoi mun äksyilyjä, kun olen tämmönen suht tempperamenttinen, ja vilkas. (hän on huomattavasti rauhallisempi, ja vähemmän räiskyvä) Nyt se sit eilen sano, että tajusinko mä itse ollenkaan, että miten hermokimppu mä olin clomien aikaan...?? Että ehkä tämä tauko tälle kuulle on ihan tervetullut jo parisuhteen kannalta... En mä itse huomannu sitä, mutta kyllä mies oli valitettavasti huomannu. Että tuskin mitään vahvempaa lääkitystä lähden hakemaan, jos nämä ei auta, kun niistä kuulemma tulee paljon pahemmat oireet... :eek:
 
PeePee77 meillä ei esikoinenkaan ole lähteny ihan helposti alkuun... Sitäkin tehtailtiin 1 1/2 vuotta... Tosin, me ei sillon lähdetty mihinkään hoitoihin hakeutumaan, kun tiedettiin, että trppääminen saattaa kestää. Mies oli sillon reissuhommissa, eikä siis aina kotona sillon kun olis pitäny olla... :( Mutta luomuna neiti on alkunsa saanu. Ja jotenkin tuntuu, että jos nyt ei ole yhtään lasta, ja vaikka perheenlisäyksestä udeltaisiinkin, niin sitä on jotenkin helpompi sivuttaa se asia, työ-, asunto-, tai koulutilanteeseen vetoamalla. Mutta kun on yksi, niin sitä kaikki olettaa, että kohta sitten toinen perään. Mutta kun ei se niin käy. Ikävä kyllä. :headwall:
 
PeePee77 Jäi kysymättä, että mikä se puregon on, tabu vai joku pistos juttu? Onko se inssiä ennen käytettävä lääke? Traviiko siinä käydä kontrolliultrissa? Kun me asutaan täällä korvessa, eikä paikallisessa terveyskeskuksessa kukaan taatusti tajua näiden asioiden päälle mitään. Mulla ei ole mitään mahdollisuutta mennä vainna 2 kertaa viikossa ultraan lähimpään sairaalaan; ekaksi matkaa tulee 90 km, tyttö pitäis ottaa varmasti aina mukaan, ja sit mulla on päivätyö semmonen, että en pysty lähtee tuosta vaan. Olen perhepäivähoitaja, ja hoidan ryhmän kotona. Siksi mä oon vähän paniikissa tän asian kans, että eihän täältä pääse lähtee mitään inssejä tms tekee... :ashamed: Vaikka tietysti ei pitäis mennä asioiden edelle...
 
Kun niitä clomejahan saa käyttää max. 6 kk putkeen. Mulla on 4 kk reseptit niihin. Mä vähän ajattelin, että jos näillä ei tärppää, niin mä kävisin sit ruinaamassa jotain lääkettä lisäksi, mikä auttaa limakalvoja paksuuntuu ja helpottaa kiinnittymistä. Tosin mun pitänee varmaan pitää sit jonkun aikaa taukoa clomeista... ARGH!! on tämä niin rasittavaa aikaa!! :headwall:
Minkä hintanen on inssi lääkkeineen päivineen? Oletko hoidettavana yksityiselllä vai julkisella?
 

Yhteistyössä