~*Ovulaation induktio syyskuussa*~

En tiedä kuulunko tänne vai en, mutta kirjoitan kuitenkin.. Ajakaa pois jos olen väärässä paikassa :) Eli hieman taustoja.. Meillä yritys alkoi 11/06 (10kk sitten) kun ehkäisyrengas jäi pois.. Ensimmäinen kierto venyi 51 päivään ja toinen venyi venymistään.. Maaliskuussa aloitettiin terot, jotka lopulta lopettivat pitkän kierron häiden aattona kp 86. Maaliskuussa heitettiin ilmaan PCOS-epäily, mutta labrat ei tukeneet tätä.. Oma lääkäri kirjoitti terolut reseptin 4kk ajaksi jonka jälkeen käski selvitä niillä ja ottaa yhteyttä, jos vielä tarvetta niin vuoden vaihteessa. Terolutit loppuivat viime kierrossa ja ensimmäinen luomukierto terojen jälkeen lähti taas venymään. Niinpä me marssimme yksityiselle, jossa miehen pojat testattiin, kaikki sillä saralla ok. Minut ultrattiin vajaa 2vkoa sitten ja oik. munasarjassa oli PCO-tyyppistä ilmestystä ja vas. kysta. Minulla oli pari viikkoa aivan järkyttävät vatsakivut, joiden vuoksi olin kaksi päivää päivystyksessä. Muuta syytä ei löydetty, kuin se, että on pitkä kierto. Nyt onneksi kivut ohi.. Minulle kirjoitettiin primolut-kuuri yksityisellä, joka lopetti kierron tänään, taisipa venyä kierto 46pv. Nyt siis kp 1/jotain aivan ihmeellistä=25-86. Clomi-kuurin sain samalla ja tarkoitus olisi ne aloittaa kp 5 eli torstaina. Syön niitä sitten kp 5-9 ja sitten ultra kp 14 tietämillä. Tässä kierrossa olemme miehen kanssa päättäneet onnistua :D Kuukauden päästä tulee 6kk vihille menosta ja 4v. yhteistä taivalta, joten silloin täällä plussataan :D Ja näin ollen olen jo miehelle sanonut että LA on 22.6. Saa nähdä miten luonto tukee minun päättäväisyyttä :LOL: Niin ja minä olen siis 19v ja mies 28v.. :)
 
Dreamer-88, Onneksi täällä saa kysyä myös tyhmiä! Eikä tuo ole edes tyhmä kysymys! Itsekin olen suht uusi näillä sivuilla, ja täältä kyllä saa neuvoja, kun vaan kehtaa kysästä! Täällä on ihania ihmisiä, eli tervetuloa joukkoon!
Minä en osaa vastata sun kysymykseen, mutta jospa joku vastais. Ja jos selailet vanhempia sivuja, niin mun muistin mukaan tätä on käsitelty jossain vaiheessa aiemminkin.
Minä ajattelin myös, että luonto hoitaa tehtävänsä; ku-raskaus oli vuoden vaihteessa, ja sen la olis ollu 27.8., joten ajattelin, että olen uudestaan raskaana ennen tuota la:aa. Mutta enpäs ollukaan, ja täällä siis edelleen kärvistellään. Mulla on lääkkeinä clomit+terot. Mutta onnea teille yritykseen ja toivomma, että onnistutte!! =) Ja toivotan, että kaikki onnistuu jossain vaiheessa!
 
LT82: kiitoksia :) Kyllä me onnistutaan ;) Minäkin olen vuoden aikana mennyt tekemää 9 testiä :( Joulukuussa olin ihan varma, että on onnistunut.. Ystäväni aloitti yrittämisen meidän jälkeen ja heillä on nyt viikon ikäinen neiti, eli meilläkin voisi olla jopa parin kk ikäinen lapsukainen :) Mutta nyt olemme päättäneet onnistua.. Tai minä olen ja mies on samaa mieltä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dreamer-88:
Sitten kysymys

Mitä väliä sillä on syökö clomit kp 3-7 vai kp 5-9. Kun suurimmalla osalla mitä olen kuullut on ollut kp 3-7, mutta mulla 5-9.. Tietääkö kukaan? :/ *Heti tyhmiä kysymyksiä, kun tunkeutuu joukkoon*
Mulla myös kp 5-9. Esikoisesta en muista miten päivät meni.
Haluaisin myös tietää mitä eroa noilla päivillä on? :)
 
Bee
~*Maanantai 17.09.2007 *~

Omppu76........5.clomit. ......................................kp 67/24-30
JEEP.................4.clomit + metut..........................kp 54/31-36..y 2,5v
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl....kp 48/28-32
Rina82.............1. clomit.......................................kp 43/??
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 41/30
Vilinäiti.............3.clomit........................................ kp 40/36.......yk16
Kimpsu..............km 8/07 tauko clomeista.............kp 32/?
jonski...............clomit...........................................kp 29/30-32
kurpitsa...........3.clomit+metut + pregnyl.............kp 27/35-50
Nanna75........... 1.clomit......................................kp 26/14-30
PeePee77........1.puregon+pregnyl......................kp 25/29-31
Emppu78.......... 5.clomit.......................................kp 24/?
marianne22......1.clomit........................................kp 24/28-30
Sini 78.............2. puregon+pregnyl......................kp 18/29-31
macy...............(clomit)..........................................kp 17/32
Bayan Fare.......1.clomit........................................kp 16/?.......y 1v
Maikki-Likka..........................................................kp 15/29-31 LT82................clomit+terot.................................kp 14/27-34..y15kk
nunniu.............2.clomit........................................kp 12/29-33
Maria-83...........3.clomit........................................kp 8/34-36
Alisa79.............2.clomit.........................................kp 7/28- 32
Jense...............5.clomit+terolut............................kp 7/34
kati231............3.puregon + pregnyl + luget.........kp 3/28-42..yk 20 Ines.................3.clomit (tauko) + metut + terot..kp 3/? Bee..................3.puregon+pregnyl......................kp 2/28-30..y 16kk
Dreamer-88.....1.clomit.........................................kp 2/25-?...y 10kk
Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?).....................kp ?/28
Matilda2007.....

Plussanneet tästä pinosta 8/2007 >:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007


Tervetuloa Dreamer-88!!

Kati231: Joo täytyypä ottaa heti puheeksi ne Luget, viimeksi kun asia tosiaan vaan sivuutettiin kommentilla, "limakalvon paksuus kun on niin yksilöllistä.."

*muoks Ines: :hug: *
 
Kyselit aiemmin sitä, että miksi toiset syö clomit kp 3-7 ja toiset kp 5-9. Nimim. Kitty on kirjoittanut 2.8.07 näin:
"Mulle tehtiin tammi-huhtikuussa -07 4 inseminaatiota, kahdessa mukana oli clomit ja kahdessa fsh pistoset. Eka yritys clomeilla kp5-9 ja toinen kp 3-7 (2tbl/pv) ja kun silloin tiedustelin mitä eroa päivillä on niin vastauksena sain että kp5-9 munasoluja kypsyy yleensä vain se yksi joka toivonmukaan irtoaisi. kp3-7 saadaan aikaan enemmän munasoluja, niinkuin mulla kävi että kp3-7 annoksella kasvoi peräti 7 follikkelia, ja niistä 2 irtosi. "

Toinen selitys tuolle on se, että clomit saattaa ohentaa limakalvoja. Ja kun clomit syödään kp 5-9, niin limis on jo ehtiny kasvaa itsekseen, mutta jos ohenemista ei ole havaittavissa, niin siks toiset syö kp 3-7. Itsellä ei ole hajuakaan asiasta, mutta tämmöset vastaukset löysin vanhemmilta sivuilta.
Toivottavasti on apua.
 
:'( :'( :'( :'( kp3 menossa. Niin paljon on itkettänyt ja masentanut ja kiukuttanut etten oo aikasemmin jaksanut tulla kertomaan.. Me oltiin niin päätetty onnistua mut ei. ei taaskaan. :'( :'( :'( :'( :'( :'( |O |O |O :ashamed: :ashamed: :'( :'( :'( :'(
 
Vilinäiti, kurjaa tuollainen odottelu :hug:

Ines, lohtu :hug:

Dreamer-88, tervetuloa mukaan :flower:

(.) edelleen pientä ruskeaa vuotoa ja toivon että täti jo tulisi, niin pääsis uutta clomikiertoa aloittamaan. Gynen mukaan pitäis mennä vielä yksi kierto yhdellä clomilla, mutta kun en bongannut ovista, niin ajattelin jospa uskaltaisin omin päin nostaa kahteen...Esikoinen tuli aikoinaan kahdella clomilla, yhdellä clomilla ei silloinkaan ovista tapahtunu :|

Niin, mulla myös clomit kp5-9, ja gyne sanoi ettei sillä kuulemma olisi suurta merkitystä onko 3-7, vai 5-9, hänellä on tapana määrätä aina 5-9. Jos oikein muistan, niin esikoisen kanssa olisi ollut kp3-7...Tiedä tässä sitten millä sitä onnistuisi :kieh:
 
Ines :hug: . Kyllä se helpottaa, kun pääset tätä kiertoa oikeasti touhuamaan. Mutta voi, meillä ei edes pupuilla tälle kierrolle oikeina päivinä, eli mun ei auta kuin odottaa seuraavaa kiertoa. :ashamed: Kyllähän tuo vähän on masentanu, kun tietää jo etukäteen, ettei tälle kuulle saa ainakaan plussaa. :ashamed:
Ines, kyllä te vielä onnistutte.
Nanna75, mä en oikeasti tiedä tuosta clomi-asiasta hölkäsen pöläystä, vaan kopsasin tuolta vanhoista teksteistä tänne... En siis tiedä, onko tuo mun antama vastaus oikein vai väärin. :ashamed:
 
Pari päivää vierähti tuossa reissussa, kummasti se tämäkin koukuttaa ja kiinnostaa missä mennään, heti piti tulla lueskelemaan kuulumiset!

JEEP Joo OYSssa ollaan tutkimuksessa, mulla lyheni vähän tuo pelkän tutkimuslääkkeen syöntijakso kun sattui kesälomat kaikilla päälle, niin se lääkäri tuumas että alotetaan kuukautta aikaisemmin,ettei "veny" muun hoidon alotus syksylle...!

Nyt taas loppu Clomikuuri, kuumia aaltoja pukkaa...on tämä niin ihanaa!!! :LOL: Nyt vaan taas "kotihommia" ja katotaan miten käy!
 
Tänään se sitten tuli, pamahti päin näköä...
Tyttö, nyt 3v ja 10 kk on tässä pikkusen puhellu siihen malliin, että haluaisi pikkuveljen (siskosta ei tosin ole ollu mitään puhetta!!) . Tänään hän sitten esitti suoran kysymyksen, että MIKSI hänellä ei ole pikkuveljeä? :ashamed:
Mulla pääsi itku. Onneksi oltiin autossa, lähdössä perhekahvilalta kotiin, siinä vähän aikaa nikottelin, ja olin "muka reilassa". Mitä tuon ikäiselle tuohon voi vastata??? Sanokaa te nyt hyvänen aika, se tulee tässä ihan lähipäivinä puheeksi uudestaan, tunnen lapseni...
En ehkä halua hälle kertoa kaikkea mitä on taustalla, mutta ei varmasti riitä vastaukseksi se, että ei se niin helppoa ole tämä lisääntyminen. Tyttö tietää ku-raskauesta, en olisi kertonu, mutta hän kysyi, että miksi mun maha on kipeä, ja sitten sanoin vaan, että äidin mahassa oli vauva, mutta se kasvoi väärässä paikassa, ja siksi maha oli kipeä. Leikkauksesta tosin en ole puhunu mitään, mutta onhan se nähny arvet vatsalla. Mä en todella tiedä, mitä vastata... :ashamed: :'(
 
LT82 voi sun pientä tyttöä,kun haluaisi pikkuveljen,onhan sekin että ei oikein voi luvata sitä pikkusisarta,mut voisko jotenkin selostaa,että isi ja äiti kyllä yrittää ja haluaisi saada pikkusisaren tälle innokkaalle isolle tytölle?

Ines,pahoittelut tädin tavoittaneelle! :hug:

Dreamer88 tervetuloa mukaan!!!!

Nyt kone temppuilee niin pahasti,että yritän tämän edes saada läpi!
 
Tiedän tasan tarkkaan tuon tuskan :hug: Meillä myös esikko (ikää jo 6v.) välillä kyselee miksi meillä on vain yksi lapsi. Pari päivää sitten suunnitteli, mitä kaikkea hän opettaa pikkuveljelleen :'( Mä olen vaan selittänyt, että joissakin perheissä on vain yksi lapsi, vaikka äiti ja isä haluaisivatkin toisen...Onneksi muutama hoitopaikan kaveri ovat myös ainoita lapsia, luulen ettei sen vuoksi ole kovin paljoa kysellyt. Mutta aina kun pikkuveljestä (hänkin siis aina veljestä) puhuu, niin kyllä se niin sydämestä ottaa :'(
 
eilen ultrassa kp12 löytyi taas lukuisia pieniä rakkuloita...ja yksi 13mm..
Lääkäri ei oikein toiveita tuolle yhdelle laittaisi, koska oli vaan noin pieni noille kp:lle:(

LT82. Tuntuu varmasti pahalta, mutta lapsesi myös hyväksyy vastauksesi oli se millainen hyvänsä. Kerro että joskus myöhemmin, kun hän on hieman isompi tyttö jo.. Nyt te vielä kolmistaan elätte:)
Tarkoitus oli hyvä, vaikka tuo ehkä kuulostaa typerältä :saint:

Ines: Ymmärrän jotenkin tunteesi. Meillä km:stä kohta 1,8 v, eikä lapsia ja olimme myös "suunnitelleet" (sanokaas muuta...) että kai vuoden yrityksen jälkeen saisi onnistua jo..


Puhaltelen teille + :whistle:
 
Kiitos, tytöt (rouvat, vaimot, neidit), taas lohdutuksesta. Jep, tänä aamuna heti alkajaisiksi sitten tuli puhe tästä lasten lukumäärästä. Kerroin ihan suoraan tytölle, että äiti ja isikin toivoisi vauvaa meille, mutta se ei ole aina niin helppoa, mutta voi olla että joskus myöhemmin saat sen pikkuveljen. Pakko oli sitten myös valottaa, että sisaruksen sukupuolta ei välttämättä saa valita etukäteen... :saint:
Tämä nyt vaan taas on näitä päiviä, että kaikki itkettää, eikä mikään onnistu. Tänään isäntä lähtee sinne (kuuluisalle) koulutusreissulle, ja just sopivasti nippaili heti aamutuimaan mahaa ovistyyliisesti... |O Mä en haluais jäädä yksin kotiin, itkettää taas vaan kaikki... :'( :ashamed: Ei tästä tule yhtään mitään, mä heitän hanskat tiskiiin, mulla ei enää kohta henkinen kapasiteetti riitä näitä asioita läpi käymään. Musta ihan oikeasti tuntuu, että mun päässä alkaa pian vipata... Kun ei muuta pysty ajattelemaan!! |O
 
Moi taas pitkästä aikaa.
Päivät rientää, olen kyllä käynyt välillä lueskelemassa täällä teidän kuulumisia. Ihania te naiset olette kaikki, iloinenne, suruinenne, kyvyssänne lohduttaa toista silloinkin kun itsellä on hankalaa.

Kuulumiset: olin lääkärissä tänään. Clomeilla jatketaan vielä jokunen kierto ja nyt tehdään myös SSG (auts...). Lääkäri vihjaili taas melko suoraan koeputkihedelmöityksestä, mutta sanoin etten vielä ole halukas, ja että haluan nyt kokeilla vielä clomit ihan kunnolla seurattunakin (kesän aikana en käynyt ultrissa) ja mahdollisesti sitten vielä pelkät pistokset, ennen mitään koeputkijuttuja. Joo... polilla on mukavaa henkilökuntaa, nytkin lääkäri kysyi, miten jakselen henkisen puolen osalta, ja hoitajakin vielä varmisteli, että "olisko sulla jotain kysyttävää"... mitäpä tuohon muuta osas vastata kuin että juu ei, mun hoitosuhde täällä täyttää pian kolme vuotta joten kysymykset on kyllä tullut jo aikaa sitten kyseltyä. Mutta siis ihana ele, että kysyivät.

 
Ihana kuulla että jossain paikoin henkisen puolen kuulumisia kyselevät.. Minä sain osakseni sekä lääkäriltä että hoitajalta vain kummastuneita katseita ja lääkärin soitti kollegalleen ja vihjaili hieman itkuisesta potilaasta... Sanoivat etteä jos ei clomeja kestä niin tuskin kannattaa lähteä kovempiin hoitoihin ja miettiä paljonko haluaa lasta...Täytyyhän niiden kysyä kyllä...
Mutta tiedätte ettei mikään kysymys näissä asioissa välttämättä tunnu oikealta ja hyvää tarkoittavat jutut sitä kääntää helposti kuulostamaan vääriltä..
 
Nyt koitan että josko saisin viestin perille,kun eilen monta kertaa kirjoitin,mutta ei tullut läpi,kun tuo pieni pätkä! :headwall:

LT82,onko sun mies kuinka kauan siel koulutuksessa? Ootko jo ovista bongaillu testein? Kiva että tyttösi suhtautui tuohon vauva asiaan hyvin! :heart: Täällä kans välillä,ettei enään jaksaisi,mutta pakko se on,jos lapsia vielä halutaan! |O Mulle ainakin henkisesti ottaa koville tämä kolmannen vauvan alkuun,muistan että silloin kun reilu vuosi yritettiin ensimmäistä lasta,niin ei sitä tullut läheskään päivittäin ajateltua,mistä lie sitten johtuu,että nyt on tunteet pinnassa! :'(

Nunniu, :hug: "huonoista" ultra kuulumisista! Kauheaa jos lääkäri ei osaa suhtautua itkevään potilaaseen,on tuohon tyyliin,että jos ei clomeja kestä niin sitten saa heittää hyvästit vauva haaveille,ei noi lääkärit kyllä ymmärrä,että kuinka vaikeaa on aina kuulla ne huonot uutiset,kun sitä vaan jaksaa toivoa,että saisi niitä hyviäkin uutisia! :headwall:

nanna,mikäs sulla on tilanne? Alkaa olla jännät paikat? :whistle:

Omppu,toivottavasti nyt seuraavan ultraan clomit olis kasvattanut kunnon munikset,niin näkis kunnolla että clomit toimii! :heart: Toivotaan että pelkät clomit sitten auttaisivat,kun olette jo käyneet vaikka minkälaisissa hoidoissa! :hug:
 
-----Tiistai 18.9.2007-----

Omppu76........5.clomit. ......................................kp 68/24-30
JEEP.................4.clomit + metut..........................kp 55/31-36..y 2,5v
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl....kp 49/28-32
Rina82.............1. clomit.......................................kp 44/??
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 42/30
Vilinäiti.............3.clomit........................................ kp 41/36.......yk16
Kimpsu..............km 8/07 tauko clomeista.............kp 33/?
jonski...............clomit...........................................kp 30/30-32
kurpitsa...........3.clomit+metut + pregnyl.............kp 28/35-50
Nanna75........... 1.clomit......................................kp 27/14-30
PeePee77........1.puregon+pregnyl......................kp 26/29-31
Emppu78.......... 5.clomit.......................................kp 25/?
marianne22......1.clomit........................................kp 25/28-30
Sini 78.............2. puregon+pregnyl......................kp 19/29-31
macy...............(clomit)..........................................kp 18/32
Bayan Fare.......1.clomit........................................kp 17/?.......y 1v
Maikki-Likka..........................................................kp 16/29-31 LT82................clomit+terot.................................kp 15/27-34..y15kk
nunniu.............2.clomit........................................kp 13/29-33
Maria-83...........3.clomit........................................kp 9/34-36
Alisa79.............2.clomit.........................................kp 8/28- 32
Jense...............5.clomit+terolut............................kp 8/34
kati231............3.puregon + pregnyl + luget.........kp 4/28-42..yk 20 Ines.................3.clomit (tauko) + metut + terot..kp 4/? Bee..................3.puregon+pregnyl......................kp 3/28-30..y 16kk
Dreamer-88.....1.clomit.........................................kp 3/25-?...y 10kk
Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?).....................kp ?/28
Matilda2007.....

Plussanneet tästä pinosta 8/2007 >:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007
 

Yhteistyössä