~Ovulaation induktiota heinäkuun helteillä~

Jenselle :hug: ....voi vitsit :( täällä varmaan sama tilanne, elokuussa siten pyydän mäkin tuon verikokeen.... Eikös sulla muuten suraavassa kierrossa olis 2tab. jospa niistä sitten kehittyis oikein mahtavat munikset ;) :heart:
Sanoiko lääkäri (tai tietääkö kukaan muu) mitään miten kierron käy jos ovista ei tapahdu? venyykö kamalan pitkäksi vai mitä!?

(.) ihmeellistä tosi runsasta valkovuotoo jo vajaa viikon ollut :/ , mutta ei kyllä varmaan hiivaa ole ku ei kutise ym. mahtaako olla joku muu tulehdus tai clomien aikaan saannosta? :ashamed: :/
 
:attn: Mites tuo listan päivitys onnistuu??
Minulla vaihtui kp1 tänään... :/ Ja 3. clomikierto lähtee käyntiin.
Juuri yritin saada polilta ultra-aikaa. Ja se olisi vasta kp15!!Täytyy kait yrittää soitella peruutusaikoja. Tämmöstä se sitten on täällä julkisella puolella,tsiisus :p

Elisha, muutama päivä ennen menkkoja valkkari lisääntyy monilla, samoin myös jos on raskaana ;)
Muistan joskus gynen sanoneen, että anovulatorinen kierto saattaa olla pitkä.
 
5.7.TORSTAI


Pömpeli-pötsi......1.clomit.........25/30
mm -72......... 3.clomit+metut+luget........kp 2/28-32
Mimi79...........1.clomit.............................kp 31/?
kurpitsa.........2. clomit+metut + pregnyl.....kp 30/35-50
Vilinäiti...........1.clomit..................................kp 29/28
Elisha............2.clomit...........................kp 29/32-34
Heksamiina......3. clomit..........................kp 26/28
Jense...............2. clomit+terolut......................kp 25/32
Omppu76.........4. clomit........................kp 22/24-30
Matilda2007.......3. clomit+luget..........................kp 22/?
Riinu................1. clomit+pregnyl...................kp 20/?
retuli82.............................................kp 19/29-32
JEP...................3.clomit+metut..................kp 16/31
kati231.........1.puregon + pregnyl + luget......kp 15/28-42
Ines.................3. clomit + metut + terot..........kp 14/?
Kimpsu.............3.clomit..........................kp 14/30
macy................4.clomit....................................kp 9/32
Bunny......1.puregon+pregnyl (nyt tauko)..........kp 5/28
Maikki-Likka.......2.clomit..............................kp 5/29
Rötväles...........2.clomit...............................kp 4/28
Malttamaton....(kesätauko)


plussanneet: :heart:

Marie82 14.6
Lampukka 25.6

[/quote]

[/quote]

 
Täältä myös Jenselle :hug:
Mä kävin tänään kanssa verikokeessa, joten viikon päästä odotellaan kanssa proge-tuloksia. Vähän on sellainen tunne, että ovista ei ole ollut. Mulla nyt jo 2,5 clomia/vrk, vielä koitetaan ensi kierto 3 tabl/vrk sit saa clomit jäädä ja siirrytään muihin hoitoihin.
 
Tervetuloa myös minunkin puolesta, Matilda2007 ja Jonski!

Elisha, itselläni on enemmänkin kokemusta noista ovuloimattomista kierroista, jotka todellakin ovat olleet melko pitkiä. Yleensä olleet siinä kp40 pintaan. Ja silloin on tuntunut, että täti ei kyllä ilmesty millään (kerrankin kun sitä toivoisi).

Itselläni on hyvä fiilis meneillään, koska kerrankin on ovulaatio käsillä. Mulla on tosiaan ns. hoitojen välikierto meneillään puregonin piikityksistä. Kyselinkin ja toivoinkin tuolla aikaisemmin jo, että nyt tässä kierrossa kroppa olisi stimuloitunut viime kierron puregoneista. Näin siis näytti käyvän! Lääkäri oli oikeassa! Eilen kp 13 sain haamun ovistestiin ja tänään kp 14 viiva oli entisestään vahvistunut. Ei siis ihan 2 tasavahvaa viivaa, mutta melkein. Uskon siis, että tässä kierrossa ovulaatio tapahtuu luonnollisesti - tai ainakin melkein luonnollisesti. Täytyy vaan ahkerasti nyt heilutella peittoja! :LOL:
 
Bee
Elisha: Silloin kun söin clomeja sen ainokaisen kierron mun S-Prog arvo oli huimat 1.5 ja kierto venyi 72 päivään.. Olisi varmaan venynyt enemmänkin, mutta käynnistin menkat Primolutilla. "Normaalit" ovuloimattomat kierrot on jotain 12-40 kp välillä, ilman hormoneja siis.. :(
 
No jos minäkin nyt sit ekaa kertaa hypähän tälläseen pinoon. Clomit alotettu tässä kierrossa ja nyt olis kp25/30. Clomit otin kierron 3-7päivä niinkun se vissiin useasti onkin.

Meillä on ensi viikolla 3 täyttävä typykkämurulainen, puolitoista vuotta häntäkin yritettiin ennenkö neiti sai alkunsa, mutta tuli ihan luomuna. Tosin mulla oli sillon jo aika varattuna sairaalaan tutkimuksiin ja mies kävi yksityisellä. Nyt syksylla tulee 2 vuotta yritystä täyteen, että saataisiin pikkukakkonen. Yksityiselle mentiin keväällä ja nyt siis clomeilla koitetaan. Tosin eipähän se ainakaan tästä kierrosta tärppää, eipä oltu kovin aktiivisia ov:n aikaan... Mutta jospa se siitä!! Lämmintä kesäistä päivää kaikille!!!
Siirto tuolta kesäkuun pinosta tänne...
 


Pömpeli-pötsi......1.clomit.....25/30
mm -72....... 3.clomit+metut+luget......kp 2/28-32
Mimi79.......1.clomit.....kp 31/?
kurpitsa....2. clomit+metut + pregnyl....kp 30/35-50
Vilinäiti....1.clomit........kp 29/28
Elisha...2.clomit.......kp 29/32-34
Heksamiina......3. clomit........kp 26/28
Jense.....2. clomit+terolut.......kp 25/32
Omppu76...4. clomit. ..kp 22/24-30
Matilda2007.......3. clomit+luget......kp 22/?
Riinu....1. clomit+pregnyl.....kp 20/?
retuli82......kp 19/29-32
JEP....3.clomit+metut......kp 16/31
kati231....1.puregon + pregnyl + luget...kp 15/28-42
Ines....3. clomit + metut + terot....kp 14/?
Kimpsu.....3.clomit.....kp 14/30
macy.....4.clomit......kp 9/32
Bunny......1.puregon+pregnyl (nyt tauko)...kp 5/28
Maikki-Likka.....2.clomit.....kp 5/29
Rötväles....2.clomit.....kp 4/28
Malttamaton....(kesätauko)


plussanneet: :heart:

Marie82 14.6
Lampukka 25.6

[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
jonski
Heips!

Jenselle: Voimia ja :hug: Onneksi tulee aina se seuraava kierto. Meillä tässä kans nyt jännäämistä. Eilen olin tunnistavinani oviksen ja sitä sitten sen mukaan hoidettiin ;) Mutta jos ei tästä kerrasta onnaa, niin syksyllä inseminaatio edessä...

Elisha: Mulla jää täti tulematta, jos ei ovista tapahdu...( Tai ainakin kierto on megapitkä ) Ja primolutilla sitten taas käynnistellään uusi kierto.

Kati 231: Onnea viivoista ja tsemppiä tähän kiertoon! Jännäillään kovasti, ollaan aika samoissa menossa... Peittoja heilutellen :p

PömpeliPötsi: Tervetuloa ja tsempit tähän uuteen yritykseen!

Itse ajattelin tässä nauttia vapaapäivästä ja herkutella jätskillä, jos sais ajatuksia vähän koottua, vaikka aina ensimmäisenä ajatuksissa on se pieni nyytti, mitä kovasti odottelen =)
 
niihän siinä sitten kävi kuten pelkäsinkin, että testipäivän aamuna eli tänään alkoi menkat joten en keriinnyt edes testiä tekemään :(

soittelen tyksiin vasta elokuussa jos jaksan ja viitsin, en vielä tiedä jatkanko hoitoja vain en vai annanko luontoäidin päätää, tuleeko meille joskus toinen lapsi vai ei. ei tämä helpolla tämä ensimmäinenkään tullut ja ennen häntäkin hautasin rv23 syntyneet kolmostyttäreni joten en tiedä jaksanko enää edes yrittää, tuntuu niin turhauttavalta..

nyt vaivun pahasti synkkyyteen, niin kuin aina menkkojen alkaessa, kyllä se tästä iloksi taas muuttuu, siitä pitää huolen minun rakas pieni poikani, ilman häntä en varmasti jaksaisi.

nyt vain yritän nauttia lomastani perheeni kanssa ja yritän unohtaa tämän vauvakuumeilun, pitää ehkä vain hyväksyä se ettei meidän perheeseen ehkä enää enempää lapsia saada ehkä silloin tämä on helpompi kestää.

kurpitsa kp1
 
Kiitos kaikille, niin vähän pelkäsinkin, että kierto venahtaa pitkäksi. :| Kuitenkin mulla aina luomustikin tulee menkat, mutta kierrot on just jotain 40päivän luokkaa... :whistle: :/ Tajusin just, että oikeastaan ihan hyvä, jos ei heti ala koska sitten 5.elokuuta pitäis soitella polille, että mitäs seuraavaksi tehdään. (ettei menis elokuu hukkaan)

kurpitsalle iso rutistus :hug:

PömpeliPötsille tervetuloa :flower:

Katille plussa tuulia+++ ;)
 
vihdoinkin löysin teidät (*bimbo*)!
voi itku, sain just negan testissä vaikka oli muka ihan "varma" olo, kp 31/28-31. toiveajattelua ehkä, mutta voisko olla että tein testin liian aikaisin? eilen nippaili rankasti masussa koko päivän, varsinkin kun käveli, nosti jotain tai nousi ylös. muita oireita nännien herkkyys (tosin nännithän on muutenkin usein herkät ja se ennakoi menkkojakin) ja sitten tällasia semiuskottavia oireita (pissa "vahvaa" ja hyvin keltaista ja kohdunnipukka tuntuu kovalta). jos ois tätsy tulossa normaaliin ajankohtaan niin olis pitänyt jo olla ennakoivaa tiputteluvuotoa muutaman päivän. mut negan sain. :'(
 
Voi ei, ihan liikaa tätejä liikkeellä!

mm-72 ja Kurpitsa ja mimi79 ja Vilinäiti teille :hug:
ja otan osaa, jaksamista!

PömpeliPötsi, tervetuloa!

Mulla ei mitään oireita, ei sit mitään vinkkiä mihinkään suuntaan. Höh.
Nyt vaan odotellaan... varmaan ensi ke tai to vois sit testata. Odottavan aika on pitkä...
 
Voi että,kun on taas tädit kurvannu kylään, :hug: teille kaikille! Toivottavasti pian tärppäisi meillä kaikilla. :heart:

Vilinäiti ite kans ajattelin että raskautuisin ekasta clomikierrosta taas,mutta nyt pian sitten jo kolmas clomikierto alkamassa! :( Kuopuksemme sai alkunsa ekalla clomikierrolla,mutta nyt taas näköjään kestää ja kestää!

Riinu toivotaan että sulle tulisi plussa ensi viikolla,että saataisiin me muutkin vähän toivoo! :heart:

Kurpisalletoivottavasti saisitte luomusti sitten vauvan alulle! Kyllä välillä täälläkin on mieli maassa,mutta ehkä se onni vielä meidätkin kohtaa! :heart:

Tässä olen kahden vaiheilla,että menisinkö huomenna verikokeisiin taas,kun pitäisi nyt saada selville,että tuottaako "keho" prolaktiiniä liikaa,tämmönenkin vielä! :kieh: (toivottavasti en kirjoittanut epäselvästi,nyt takkuaa! :) ) Niin kun lääkäri oli sitä mieltä,et sit kun seuraavassa kierrossa katsotaan taas se proge,niin sitten samalla katsottaisiin tämä,mutta kun en malttaisi odottaa niin pitkään verikokeisiin menemistä. :ashamed: Jos se ovulaatio ei siksi tapahdu,jos tätä prolaktiiniä on liikaa,niin sitten menee taas yksi kierto pyllylleen! :( Sekavaa on! :ashamed:
 
Jense
Meillä esikoinen sai myös alkunsa ekasta clomikierrosta. Testasin selvän oviksen kp 14-15 ja olin melkein varma, et tärppäs. Ei ollu mitään menkkaoireitakaan. Eilen tein testin iltapäivällä ja siitä sit pikku hiljaa alkoi tuhrua tulla ja tänään sitten kunnon menkat.
Vielä on 3kk clomit jäljellä ja sit taas lääkärille ja katsotaan mitä tehdää, antaako vielä clomit vai lähetteen tyksiin.
 
Terve!
Kesäloma sit alkaa tänään B)
KP24 eikä mitään tuntemuksia, paitsi eilen maha oli ihan pirun kipeä. Ei ees jännitä, jotenkin tiedän että ei tärpännyt, vaikka yrityksetkin tällä kertaa varmaan osui kohdilleen. Vielä pari kiertoa pitäis clomeja syödä ja syksyllä polille miettimään jatkoa.
 
jonski
Kaikille teille voimia, joille täti saapunut kylään! Ja iso :hug:

Kurpitsa: Kyllä potuttaa sun puolesta. Rankkaa tämä joskus on ja aina kierron alussa masentaa ( kokemusta paljon, ex-miehen kanssa 4 vuotta sitten 4 onnistunutta yritystä, yhtään vauvaa ei kotiin asti satu... Sitten erosimme ja nyt uuden mieheni kanssa taas aloitimme yritykset ja tosi pelokkain fiiliksin nyt olen.) Pidin väliä siis hoidoissa 3 vuotta. Voimia sulle, mihin päätökseen päädytkään! Nauti kesästä =)

Tässä jännäillään edelleen, kun tämä on nyt se viimeinen pelkkä-clomi yritys... kp nyt (jos oikein laskin) olis 17/30-32... Vähän piteni kierto, kun ne follit oli vähän hitaanlaisia kasvamaan...

Riinu: Toivottavasti olis tärpännyt. Minä vielä odottelen ja kärvistelen sen pari viikkoa ennen testausta... Odottavan aika on todella pitkä. Olen tässä hössöttänyt pikkusiskon puolesta, kun sillä nyt eka raskaus menossa.

 



jonski....clomit.........17/30-32
Pömpeli-pötsi......1.clomit.....26/30
mm -72....... 3.clomit+metut+luget......kp 3/28-32
Mimi79.......1.clomit.....kp 32/28-31
kurpitsa....2. clomit+metut + pregnyl....kp 2/35-50
Vilinäiti....1.clomit........kp 2/28
Elisha...2.clomit.......kp 30/32-34
Heksamiina......3. clomit........kp 27/28
Jense.....2. clomit+terolut.......kp 26/32
Omppu76...4. clomit. ..kp 24/24-30
Matilda2007.......3. clomit+luget......kp 23/?
Riinu....1. clomit+pregnyl.....kp 21/?
retuli82......kp 20/29-32
JEP....3.clomit+metut......kp 17/31
kati231....1.puregon + pregnyl + luget...kp 16/28-42
Ines....3. clomit + metut + terot....kp 15/?
Kimpsu.....3.clomit.....kp 15/30
macy.....4.clomit......kp 10/32
Bunny......1.puregon+pregnyl (nyt tauko)...kp 6/28
Maikki-Likka.....2.clomit.....kp 6/29
Rötväles....2.clomit.....kp 5/28
Malttamaton....(kesätauko)


plussanneet: :heart:

Marie82 14.6
Lampukka 25.6

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Kurpitsa, tutun kuuloisia ajatuksia..Sulla on melkoisen rankka historia takana! Itsekin tässä mietin, että miten saan itseni hyväksymään sen ajatuksen, että meille ei ehkä pikkukakkosta suoda...

Riinulle peukutukset =)

Kenelläs niitä kystia olikaan löytynyt??? Oliko niistä jotain oireita? Mietin vaan, kun mulla särkee näin menkkojenkin aikana munasarjoja..
On nää clomit muuttaneet menkat TODELLA kivuliaiksi! :/

Tänään aloitin siis 3.clomikierron. Silloin viimeksi ehdotin lekurille, että ottaisin triplat kahtena päivänä, ja tuplat kolmena päivänä. Miksi mä en sanonut, että siirrytään suoraan tripla-annostukseen?? :eek: :headwall: Ei meikäläisellä taida hyperia tulla, vaikka vetäisi koko purkin päivässä :/
Miten teillä muilla, joilla on useampi clomikierto takana, on nosteltu annosta??

Anyway, päätin sitten tehdä niin, että otankin triplat kolmena päivänä...
:x ;)
 
mm-72: Mulla kolmas clomikierto siis menossa. Nyt 2,5/vrk eli 3-2-3-2-3. Aikaisemmissa oli 1 ja 1,5/vrk. Vielä ensi kierto kokeillaan 3/vrk (joka lääkärini mukaan on maksimi) ja sitten alkusyksystä mietitään seuraavaa hoitomuotoa...
 

Mimi79.......1.clomit.....kp 33/28-31
Elisha...2.clomit.......kp 31/32-34
Heksamiina......3. clomit........kp 28/28
Pömpeli-pötsi......1.clomit.....27/30
Jense.....2. clomit+terolut.......kp 27/32
Omppu76...4. clomit. ..kp 25/24-30
Matilda2007.......3. clomit+luget......kp 24/?
Riinu....1. clomit+pregnyl.....kp 22/?
retuli82......kp 21/29-32
JEP....3.clomit+metut......kp 18/31
jonski....clomit.........18/30-32
kati231....1.puregon + pregnyl + luget...kp 17/28-42
Ines....3. clomit + metut + terot....kp 16/?
Kimpsu.....3.clomit.....kp 16/30
macy.....4.clomit......kp 11/32
Bunny......1.puregon+pregnyl (nyt tauko)...kp 7/28
Maikki-Likka.....2.clomit.....kp 7/29
Rötväles....2.clomit.....kp 6/28
mm -72....... 3.clomit+metut+luget......kp 4/28-32
Vilinäiti....2.clomit........kp 3/28
kurpitsa....2. clomit+metut + pregnyl....kp 3/35-50
Malttamaton....(kesätauko)


plussanneet: :heart:

Marie82 14.6
Lampukka 25.6

[/quote]

 
Vieläkin kp6 tulee aavistus rusehtavaa alkkareihin, yleensä vuoto loppunut viimeistään kp4. Johtunee sitten vissiin clomeista. Tein kp4 varmuuden vuoksi testinkin (negan) clomien syöntihän ei kai ollut todellakaan terveellistä jos sattuisikin olla raskaana.

Mitä mieltä olette: Pitäiskö mun varata seuranta ultraa tähän kiertoon, jos nuo koko clomit tekeekin vain hallaa vauvahaaveille?
Kun mulla on periaatteessa kaikki kunnossa, eli ovuloin kyllä ja follit (2kpl) oli viimeksi (ennen clomeja) ainakin jotain 20mm jos oikein muistan. Mitä vikaa tässä nyt vielä voi olla???

Tilasin muuten ovistestejäkin, ettei sitten tarvi varmistuksen varmistuksen varmistus -pupuiluja suorittaa. Maistuu niin puulta sekin homma ja aiheuttaa lisää tiedostamatonta stressiä.
Mitähän jos tämä lapsettomuus johtuukin vain siitä että sisimmässään stressaa asialla niin kovasti ettei tule raskaaksi, eihän tässä tietoisesti varsinaisesti stressiä ole vaikka asia on kuitenkin päivittäin mielessä.*Pohdiskelua* :headwall:
 
Kertokaahan mitä eroa on et napsii clomeja kierron 3-7 tai 5-9 päivinä???
Lääkäri määräs 5-9 päivinä mut jostain nyt täältä luin, et 3-7 ois tehokkaanpi???

Esikoisesta en muista minä päivinä clomeja söin.
Nyt kuiteskin aloitin tänään kp 3 clomit.
 
Kysyn vielä kun jäi vaivaamaan. Jos teil on määrätty Terolutit niin ootteko vetässy ensin clomit alkukierrosta ja sit vielä Terolutit puolivälistä eteenpäin??
Nää on taas näitä juttuja kun pyörii mielessä ja vaivaa :D
 

Yhteistyössä