Paheksutteko vanhempia,jotka

  • Viestiketjun aloittaja jatketaan kyselyä
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
, eli tarvittaesa kuski löytyy.
Tätä mä en hiffaa? Aina puhutaan tosta kuskista.
Jos perheessä ei oo autoa tai ajokortteja mitäs sitten, eikö saa olla lapsiakaan :whistle:

Kyllähän taksit kulkee...
Juu, taksit kulkee,mut maksaa käsittämättömän paljon. Tarkotin lähinnä et jos tulee joku "hätätilanne" keskellä jouluyötä, niin talosta löytyy henkilö joka ei ole juonu pisaraakaan.
 
nekku
Alkuperäinen kirjoittaja alkoholistiperheen lapsi:
Kyllä ehdottomasti. Se on lasten juhla, ja vaikka lapset olisivat kuinka pieniä tahansa he aistivat kyllä sen jos " äiti ja isä" ei ole normaali.
No meillä se on kyllä koko perheen juhla :)

Ja paheksun AINOASTAAN humalahakuista juomista ja sitä meillä kukaan harrasta muutenkaan. Ihmisillä on ihme käsitys että paria lasia viiniä ei voi juoda ilman että vetää heti örvellyskännit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
, eli tarvittaesa kuski löytyy.
Tätä mä en hiffaa? Aina puhutaan tosta kuskista.
Jos perheessä ei oo autoa tai ajokortteja mitäs sitten, eikö saa olla lapsiakaan :whistle:

Kyllähän taksit kulkee...
Juu, taksit kulkee,mut maksaa käsittämättömän paljon. Tarkotin lähinnä et jos tulee joku "hätätilanne" keskellä jouluyötä, niin talosta löytyy henkilö joka ei ole juonu pisaraakaan.
Minusta rippuu vähän missäpäin ollaan.
Esim. jos me oltaisiin jouluna mummulassa...täysin raitis täytyisi olla paikalla vaikka muut olisivat ruokaviinin tai glögin nauttineet.

Esim. Ambulanssin tai taksin tuloon voi mennä 1-2 tuntia (kokemusta on)
autolla lähimpään sairaalaan ajaa n. 20min.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
, eli tarvittaesa kuski löytyy.
Tätä mä en hiffaa? Aina puhutaan tosta kuskista.
Jos perheessä ei oo autoa tai ajokortteja mitäs sitten, eikö saa olla lapsiakaan :whistle:

Kyllähän taksit kulkee...
Juu, taksit kulkee,mut maksaa käsittämättömän paljon. Tarkotin lähinnä et jos tulee joku "hätätilanne" keskellä jouluyötä, niin talosta löytyy henkilö joka ei ole juonu pisaraakaan.
Niin siis tätä "hätätilannetta" mäkin tarkoitan; jos perheessä ei ole autoa tai ajokorttia niin tilannehan on sama kuin että ei oo ajokunnossa.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Lasi viiniä jouluaterialla on ihan ok, mutta paheksun syvästi, jos vanhempien mielestä joulun tarkoitus on nollata aivot viinalla. Mun puolesta alkoholin saisi kieltää lailla joka tilanteessa, mutta tämä on vaan absolutistin höpinää... :p Tuskin siihen tilanteeseen koskaan päästään. Mä en itse siis ymmärrä, miksi pitäisi ottaa edes se lasi viiniä, mutten sitä kyllä paheksukaan.
Mikä on sinusta hyvää? Itse juon viiniä lähinnä siksi että pidän sen mausta, pikkusuolaisen ja juuston kanssa varsinkin. Kotona lasten kotona ollessa en koskaan juo humalaan, muutenkin äärettömän harvoin, se ei siis ole mulla koskaan tarkoitus. Vaan nauttia hyvästä juomasta.
Hmm... no musta esim. suklaa on hyvää :) . Tai joku hyvä ruoka... Jätski... Mä siis en ymmärrä sitä viinilasia siksi, koska itse en juo. Toisaalta joku ei voi ymmärtää, miksi mä tykkään vaikkapa salmiakista. Eli kuten sanoin, en ollenkaan paheksu sitä, jos joku tykkää viinin tai oluen mausta. Mä en vaan itse tykkää. Kyllä mäkin olen joskus aikoinaan juonut ja reippaasti olenkin. Tämä absolutismi iski vasta, kun aloin odottaa lasta. Sitten kun olisi voinut juoda, ei tehnytkään enää mieli. Ja siitä se sitten lähti :) .

Se, mitä sanoin alkoholin kieltämisestä lailla, kuuluu siihen, että alkoholi aiheuttaa niin paljon ongelmia ja surua. Jos kaikki ihmiset osaisivat nauttia alkoholista kohtuudella ja tosiaan sen maun takia, eikä humalan, niin asiat olisivat ihan toisin. Mutta kun varsinkin me suomalaiset ollaan suurimmaksi osaksi humalahakuisia käyttäjiä, niin ei ongelmilta oikein voi välttyä.
 
nyyh
Paheksun!!! Ja syynä on se että isäni otti kerran jouluna alkoholia ja ottikin sitten reippaasti... äiti ja isä riiteli kovaäänisesti ja sitten isä heitti lopuksi joulukuusen koristeineen pihalle ja me lapset yritettiin koristeita talvipakkasella kerätä lumen seasta... mä en ikinä unohda sitä joulua.. itku tulee vieläkin kun muistelen sitä joulua.. oli se sen veraan järkyttävää... en hyväksy edes yhden kaljan ottamista jouluna..
 
Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Humalajuomista paheksun, koska mun mielestä känni ei kuulu jouluun.

Viini ruoan kanssa, saunaolut, konjakki kahvin kera yms sivistynyt juominen :saint: , se on ihan jees.
Juurikin näin
Joillakin menee jo tuo määrä päähän :whistle:
Heidän kannattaa sitten miettiä, ottavatko viiniä ruoan kanssa, saunaoluen ja konjakin.
Mä teen niin, että juon ruoan kanssa cokista tai vettä, saunan jälkeen siiderin, ja konjakit kierrän niin kaukaa ettei tosikaan :x . Yhden lievästi terästetyn glögin voin ottaa, tai jättää väliin.
 
En tietenkään. Paheksun kyllä kännistä örveltämistä.

Me otetaan kyllä jouluna ruuan kanssa viiniä ja pientä snapsia.. Meillä juodaan paljon muutenki (heh), mut ikinä ei ole lapset meitä humalassa nähnyt.

Ehkä väärä sana toi paljon..Mieluumminki usein..
 
nyyh
ja lisäys edelliseen viestiin paheksun myös sitä jos annetaan viinaa lahjaksi!!!!! Järkyttävää.. ehkä se joka sellasta antaa lahjaksi ei voi ymmärtää ettei alkoholisille voi antaa viinaa edes lahjaksi.. siinä voi mennä lapsiperheen joulu ihan pilalle ku isukki alkaa joulun kunniaksi ryyppäämään.. jos ei tiedä mitään muuta lahjaa.. niin mielummin vaikka suklaa rasia tai ei sitten mitään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Humalajuomista paheksun, koska mun mielestä känni ei kuulu jouluun.

Viini ruoan kanssa, saunaolut, konjakki kahvin kera yms sivistynyt juominen :saint: , se on ihan jees.
Juurikin näin
Joillakin menee jo tuo määrä päähän :whistle:
Heidän kannattaa sitten miettiä, ottavatko viiniä ruoan kanssa, saunaoluen ja konjakin.
Mä teen niin, että juon ruoan kanssa cokista tai vettä, saunan jälkeen siiderin, ja konjakit kierrän niin kaukaa ettei tosikaan :x . Yhden lievästi terästetyn glögin voin ottaa, tai jättää väliin.
Mulla menee noin kanssa.. + että punaviiniä pari lasillista noiden lisäksi.
 
LLL
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Humalajuomista paheksun, koska mun mielestä känni ei kuulu jouluun.

Viini ruoan kanssa, saunaolut, konjakki kahvin kera yms sivistynyt juominen :saint: , se on ihan jees.
Juurikin näin
Joillakin menee jo tuo määrä päähän :whistle:
Heidän kannattaa sitten miettiä, ottavatko viiniä ruoan kanssa, saunaoluen ja konjakin.
Mä teen niin, että juon ruoan kanssa cokista tai vettä, saunan jälkeen siiderin, ja konjakit kierrän niin kaukaa ettei tosikaan :x . Yhden lievästi terästetyn glögin voin ottaa, tai jättää väliin.
Itellä nousi vaan mielikuva siitä, että joisin tuon verran alkoholia :D.
Ja tosiaan, kunhan ei humallu, niin ok.
Kaikki ei kuitenkaan osaa nauttia sitä alkoholia sopivasti, näissä perheissä lapset sitten itkevät ilon sijasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nyyh:
ja lisäys edelliseen viestiin paheksun myös sitä jos annetaan viinaa lahjaksi!!!!! Järkyttävää.. ehkä se joka sellasta antaa lahjaksi ei voi ymmärtää ettei alkoholisille voi antaa viinaa edes lahjaksi.. siinä voi mennä lapsiperheen joulu ihan pilalle ku isukki alkaa joulun kunniaksi ryyppäämään.. jos ei tiedä mitään muuta lahjaa.. niin mielummin vaikka suklaa rasia tai ei sitten mitään..
Mutta kun kaikki eivät ole alkoholisteja, ja ei-alkkikselle voi mainiosti viedä pullon lahjaksi.
Mäkin annan isälleni pullon hyvää konjakkia jouluna, eikä ole pelkoa siitä, että ukkokulta alkaisi riehumaan.
Mutta siitä olen samaa mieltä, että alko-ongelmaiselle (tai sellaiselle jota ei tunne tarpeeksi hyvin tietääkseen onko ongelmaa vai ei) ei voi viedä alkoholia lahjaksi.
 
vicy koulussa
itse en paheksu sitä että otetaan esim. ykx lasi viinia ja olus ruoan kanssa, mutta jos joka ruokalajin kanssa on alkoholia ja sitten vielä kahvit ja konjakit niin mun mielestä se on liikaa... Jos ei ole lapsi niin mulle on ihan sama, mutta lapset ja alkoholi ei kuulu yhteen...
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Lasi viiniä jouluaterialla on ihan ok, mutta paheksun syvästi, jos vanhempien mielestä joulun tarkoitus on nollata aivot viinalla. Mun puolesta alkoholin saisi kieltää lailla joka tilanteessa, mutta tämä on vaan absolutistin höpinää... :p Tuskin siihen tilanteeseen koskaan päästään. Mä en itse siis ymmärrä, miksi pitäisi ottaa edes se lasi viiniä, mutten sitä kyllä paheksukaan.
Mikä on sinusta hyvää? Itse juon viiniä lähinnä siksi että pidän sen mausta, pikkusuolaisen ja juuston kanssa varsinkin. Kotona lasten kotona ollessa en koskaan juo humalaan, muutenkin äärettömän harvoin, se ei siis ole mulla koskaan tarkoitus. Vaan nauttia hyvästä juomasta.
Hmm... no musta esim. suklaa on hyvää :) . Tai joku hyvä ruoka... Jätski... Mä siis en ymmärrä sitä viinilasia siksi, koska itse en juo. Toisaalta joku ei voi ymmärtää, miksi mä tykkään vaikkapa salmiakista. Eli kuten sanoin, en ollenkaan paheksu sitä, jos joku tykkää viinin tai oluen mausta. Mä en vaan itse tykkää. Kyllä mäkin olen joskus aikoinaan juonut ja reippaasti olenkin. Tämä absolutismi iski vasta, kun aloin odottaa lasta. Sitten kun olisi voinut juoda, ei tehnytkään enää mieli. Ja siitä se sitten lähti :) .

Se, mitä sanoin alkoholin kieltämisestä lailla, kuuluu siihen, että alkoholi aiheuttaa niin paljon ongelmia ja surua. Jos kaikki ihmiset osaisivat nauttia alkoholista kohtuudella ja tosiaan sen maun takia, eikä humalan, niin asiat olisivat ihan toisin. Mutta kun varsinkin me suomalaiset ollaan suurimmaksi osaksi humalahakuisia käyttäjiä, niin ei ongelmilta oikein voi välttyä.
Onhan tossa totuuden siemen. Mut ei se lailla kieltäminenkään auttas, onhan huumeetkin laittomia, ja mitenkäs on käyny. Bisnes rehottaa ja tuottaa kylkiäisinä valtavasti väkivaltaa ja kurjuutta. Nämä on vaikeita asioita. Mutta hyvää joulua teille ja muillekin, nautitaan herkkuja mistä pidämme, sehän se on osa joulua :)
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyh:
ja lisäys edelliseen viestiin paheksun myös sitä jos annetaan viinaa lahjaksi!!!!! Järkyttävää.. ehkä se joka sellasta antaa lahjaksi ei voi ymmärtää ettei alkoholisille voi antaa viinaa edes lahjaksi.. siinä voi mennä lapsiperheen joulu ihan pilalle ku isukki alkaa joulun kunniaksi ryyppäämään.. jos ei tiedä mitään muuta lahjaa.. niin mielummin vaikka suklaa rasia tai ei sitten mitään..
Mutta kun kaikki eivät ole alkoholisteja, ja ei-alkkikselle voi mainiosti viedä pullon lahjaksi.
Mäkin annan isälleni pullon hyvää konjakkia jouluna, eikä ole pelkoa siitä, että ukkokulta alkaisi riehumaan.
Mutta siitä olen samaa mieltä, että alko-ongelmaiselle (tai sellaiselle jota ei tunne tarpeeksi hyvin tietääkseen onko ongelmaa vai ei) ei voi viedä alkoholia lahjaksi.
Ai niin tämä vielä!!!! Minä saan töistä useamman viinipullon joululahjaksi eri yhteistyökumppaneilta vaikken hirveästi juokaan. Toisivat vaikka juustohyöliä tms. tai jotain muuta:( Noita pulloja kun ei voi muuta kuin antaa lahjaksi eteenpäin eikä ole niitäkään keille antaisi. Eikä myyntiinkään voi laittaa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
, eli tarvittaesa kuski löytyy.
Tätä mä en hiffaa? Aina puhutaan tosta kuskista.
Jos perheessä ei oo autoa tai ajokortteja mitäs sitten, eikö saa olla lapsiakaan :whistle:

Kyllähän taksit kulkee...
Juu, taksit kulkee,mut maksaa käsittämättömän paljon. Tarkotin lähinnä et jos tulee joku "hätätilanne" keskellä jouluyötä, niin talosta löytyy henkilö joka ei ole juonu pisaraakaan.
Niin siis tätä "hätätilannetta" mäkin tarkoitan; jos perheessä ei ole autoa tai ajokorttia niin tilannehan on sama kuin että ei oo ajokunnossa.
No sitte soitetaan se taksi tai ambulanssi. Ja mahdollisesti joudutaan odottamaan. Ei tässä ollu tarkotus puuttua siihen onko jollain autoa/ajokorttia saati siihen että lapset edellyttää auton omistamista. Vaan pointti oli että jos kerran joku aikuisista vapaaehtosesti on kuivin suin, niin ei olla "julkisten" jkulkupelien "armoilla" vaan on vaihtoehtoja.
 

Yhteistyössä