Pahoinpitely, teenkö ilmoituksen?

  • Viestiketjun aloittaja hakattu
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Voi että, tollanen yhteiskunnan pohjasakka pitäis saada ihmisten ilmoilta kokonaan pois :( toivottavasti hakkaaja saa asianmukaisen rangaistuksen. Muista että sun ei tarvitse häpeillä tai kantaa syyllisyyttä tapahtuneesta, pää pystyssä vaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hakattu:
Satuinpas nokakkain pahoinpitelisjän kanssa viikonloppuna kaksi kertaa!
Ensimmäisellä kerralla pahoinpitelijä ilmeili ja toisella kerralla virnuili.
No, en kuitenkaan mennyt mitään sanomaan.
Kohta onkin kuulustelujen aika.
Olen hankkimassa juristia avukseni. Mihinkähän tää johtaa, olenkohan itse vielä jossain vaiheessa syytteyjen penkillä istumassa. :(
Ikävää että olet saanut tuollaista asennetta poliisilta, mä olen vaan saanut aina hyvää kohtelua vastaavissa tilanteissa,ja poliisin taholta on jopa kannustettu rikosilmoituksen tekemisiin. Niissä jutuissa, mitkä on oikeuteen asti menneet, on ollut myös poliisin lausunto mun puolestani puhumassa
 
Voimaton
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
Alkuperäinen kirjoittaja tarjah:
Miksköhän sä oot edes miettinyt kolmea viikkoa ilmoituksen tekemistä...??? Olis kannattanut suoraansoittaa poliisit paikalle. Olis siinä samalla poliisitkin nähneet selvät todisteet eikä kaksi viikkoa vanhentuneita todisteita..
Ei se oo tosta noin vaan juttu........ei noin helppoo...... ku on uhrina ja kaikki kaatuu päälle??
MUTkin on moneen kertaan hakattu. Eipä sitä hakattuna, kipuisena ja voimattomana JAKSA lähteä mihinkään.
 
hakattu
Kuulustelu pöytäkirjaan kirjattiin myös poliiseilta saamani kohtelu.
Joudunkohan kohta jonnekin pimeään vankiselliin, kun oon näin rohkea, että vedin senkin asian esille.........
 
Uudi harm
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsin nytkin:
Mä taas en ooc pystynyt tekemään rikosilmoitusta lasteni isästä! Koska seon mun TUKI ja TURVA! :-(
Miten voi olla tuki ja turva, jos tekee pahaa. Lapset saa ikuisia traumoja.

Ap:lle tsemppiä ja voimia koitokseen. Hyvä, että viet asian eteenpäin VOIMAHALIT !!!!
 
törkeitä poliiseja
huh. melkoisen sikoja osa poliiseista. käsketään olla tekemättä rikosilmoitusta pahoinpitelystä

toivottavasti itse saavat samaa hakkkaamista osakseen.

pidä vaan puolesi.
 
sikamaisia poliiseja
Alkuperäinen kirjoittaja hakattu:
Noniin..kaikenlaista tapahtunut...

Menin sitten tekemään ilmoitusta poliisilaitokselle.
Nuori poliisikundi alkaa kyselemään asiasta ja kun aikani hänen kanssaan juttelin, niin tulin tulokseen, etten tee ilmoitusta. Poliisikundi sanoi, että tässä on sana sanaa vastaan ja ettei oikeastaan kannata tehdä ilmoitusta asiasta.
Kuulemma poliisi ei edes välttämättä tutki koko asiaa.
Sanoin ensitekijöiksi, että haluan tehdä rikosilmoituksen. Se ei näköjään kuulunut hänen toimenkuvaansa. Kysyi, että oletteko millaisissa väleissä, vstasin ettei olla minkäänlaisissa väleissä. Hään vastasi, että eikös ne välit sitten ole hyvät. vstasin, että ovathan ne, itseasiassa.
Mutta pointtini tässä asiassa on kyllä se, että minua on loukattu monella tavalla tässä asiassa.
Hän vastasi, että jäikö pysyviä vammoja. Vastasin, että ei, jollei arpea huulessa oteta lukuun. No, kuulemma lievä pahoinpitely ja ei kannata tehdä ilmoitusta.
Vastasin, että minulla on lääkärintodistus olemassa, jolloin hän kysyi, että missä se sitten on.... Kerroin,että se on tilattavissa. Näin lääkäri sanoi, että poliisi tilaa todistuksen tarvittaessa. Tämä poliisi ei näköjään tiennyt toimintamalleista, mitkä pahoinpitelyn tutkimisessa noudatetaan.
No, ei siinä mitään. Kiitin kauniisti sanomalla kiitos, että kuuntelitte.
Menin kotiin ja hirvittävä tuska ja ahdistus puristi rintaa taas muutaman ppäivän. :(((

Kunnes, tein rikosilmoituksen netissä.
Heti seuraavana aamulla soittin naispuolinen henkilö poliisista ja sanoi, että pahoinpitelystä täytyy henkilökohtiasesti käydä tekemässä ilmoitus laitoksella. Ei netissä.
Kerroin hänelle tilanteen ja tapahtuman ja hän sanoi, että odotas hetki, käyn juttelemassa tutkinnanjohtajan kanssa, soitan kohta uudestaan.
Naisen mielestä kyseessä ei ollutkaan lieväpahoinpitely, joka on asianomistaja juttu vaan pahoinpitely, josta voi kuka tahansa tehdä rikosilmoituksen ja hän lupasi käydä tekemässä ilmoituksen. Kiitin häntä kauniisti ja silloin tuntui, että se valtava paine ja taakka jota olin kantanut harteillani tipahti kertalaakista pois! Olo keveni aivan äärettömästi ja vihdoin se helppottava itkukin tuli. Olin liian kauan kantanut tätä taakkaa yksin sisälläni.
Tämä tapahtui eilen aamulla ja tänään soittikin rikoksen tutkija ja kutsui kuulusteluihin. Hän pyysi, että olisin heti huomenna mennyt, mutta viikonlooppuna en ehdi, joten kuulustelut siirtyvät ensiviikkoon.

Olihan vaikea tehdä ilmoitusta..ymmärrän kyllä ettei poliisilla ole resursseja tutkia joka tapausta, mutta tässä tilnteessa haluan itse tälle asialle päätöksen, oli se mitä tahansa.
Vaikka tulisi, ettei syytetä ketään, niin siitä huolimatta poliisin tietoihin jää tämä ilmoitus.
Tulevaisuutta ajatellen siis, jos minulle sasttuu jotakin epäilyttävää tai tulen saamaan uhkailuja tms. pahoinpitelijän taholta. Niin onpahan dokumenttia asiasta.
Tässä tiivis rykelmä asiasta. Nyt alan saunan lämmitykseen ja nautin ihanasta perjantai-illasta läheisteni kanssa!
miksi ne läheisets eivät auttaneet rikosilmoituksen tekemisessä? kuka se hakkaaja on sulle?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Voimaton:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
Alkuperäinen kirjoittaja tarjah:
Miksköhän sä oot edes miettinyt kolmea viikkoa ilmoituksen tekemistä...??? Olis kannattanut suoraansoittaa poliisit paikalle. Olis siinä samalla poliisitkin nähneet selvät todisteet eikä kaksi viikkoa vanhentuneita todisteita..
Ei se oo tosta noin vaan juttu........ei noin helppoo...... ku on uhrina ja kaikki kaatuu päälle??
MUTkin on moneen kertaan hakattu. Eipä sitä hakattuna, kipuisena ja voimattomana JAKSA lähteä mihinkään.
Ja jos se pahoinpitelijä sattuu oma mies olemaan, niin tunteiden sekamelska myrskyää päässä, on häpeää ja vihaa, ja syyllisyydentunnetta, ja sääliä, ja jossain takaraivossa heijastelee ne hyvät ajat jolloin rakkaus vielä kukoisti, ja se on lasten isä vielä, ja uskooko kukaan jne. Ei se ihan niin yksinkertaista ole.
 
hakattu
Eihän tästä asiasta ole helppoa puhua.. ja en halua lisätä läheisteni taakkaa kertomalla omista murheistani... Olen ihmisläheisessä työssä ja minun tehtäväni on tukea ja auttaa muita.
 
hakattu
Nyt on tilanne sellainen, että rikosilmoitus tehty ja asia menossa syyttäjälle.
Pahoinpitelijä kiistää KAIKEN!
Itse asiassa pahoinpitelijä on kieltänyt minua kertomasta tapahtuneesta kenellekään, koska kyseessä on silloin herjaus, jos niin teen. Eli lain voimalla minua hiljennetään.
Mikä helvetti on tämmöinen laki??? Vastasin, että minä kerron minulle tapahtuneista asioista kenelle haluan!
Nyt ootellaan syyttäjän lausuntoa.
Ja jos syyttäjä ei syytä, niin minä syytän, koska olen asianomistaja.
Seuraavaksi haen Rovaniemelle oikeustieteitä lukemaan..sen verran kova kokemus tämä on ollut.
Voitte uskoa, että vois vaikka masentaa, jos olisin masentuvaa tyyppiä. pahoinpitelijälle joskus jo aikaa sitten sanoin, että olen kiltti, mutta EN ole kynnysmatto, johon jalkoja pyyhitään mennen tullen palatessa.
 
:eek: voi kamala mikä tarina. :hug: Voimia ja pidä pintasi, sulla on todellakin oikeus saada äänesi kuuluviin. Mitä siitä tulis jos kaikki hakatut aina vaan hiljenis ja asia painettais villaisella! Pidäthän ajan tasalla :hug: :flower:
 
hakattu
Tässä odotellaan mitä tapahtuu...Esitutkintapöytäkirjat eivät ole vielä valmistuneet.
Välillä teki mieli vetää koko juttu pois poliisilta. Ei millään tahtoisi jaksaa tällaista elämää.
Olo on hirveä. Aion hakeutua terapiaan kertomaan tuntemuksistani. Unettomuutta, ruokahaluttomuutta, ahdistusta ja henkistä väsymistä. Painosta on tippunut 7 kiloa.

Minulla on asianajaja. En koskaan uskonut tai edes voinut kuvitella, että joskus sellaista tarvitsisin. Mutta kaikki näköjään on mahdollista.
Todistaja lupasi ilmanmuuta tulla todistamaan, missä kunnossa olin, kun hän haki minut tapahtumapaikalta pois.
Silti tuntuu, etten tule saamaan oikeutta tässä asiassa. Ei varmaan riitä näyttö oikeudessa.
olen lukenut monia tarinoita, joissa oikeus ei toteutunut. En millään jaksa uskoa, että tässä omassa asiassani niin tapahtuisi.

Epävarmuutta ja henkistä tuskaa joka tavalla.
 
uhri
En tiedä, yritun sitä aluksi selvittää tekstiviestien avulla. Halusin tietää mikä johti pahoinpitelyyn.
Ei hänen olisi tarvinnut käyttää väkivaltaa. olen häntä yli 20 centtiä lyhyempi ja silloin noin 25 kiloa kevyempi.
 
hakattu
Tässä viikko pari sitten ajattelin jo vetää ilmoituksen pois..ts. mietin, etten vaatisi rangaistusta. Siten syyttäjä ei syyttäisi. Tulin kuitenkin toisiin aatoksiin ja tässä odottelen nyt esitutkintapöytäkirjoja. En yhtään sääli pahoinpitelijää..tuskinpa hänkään minua, kun olen uskaltanut olla niin inhottava, että tein ilmoituksen.
Kummallisia painajaisia näen joka ikinen yö ja aamulla herään tähän tosielämän painajaiseen.
Niskat ja hartiat ovat ihan jumissa ja ajattelen lähes taukoamatta asiaa.
Eipä näin paskaa asiaa ole koskaan tullut vastaani.
joulua ootellessa. Voikaa hyvin.
 
hakattu
Saa tietenkin kysyä.
Olimme sopineet tapaamisesta, ja kun saavuin paikalle, hän olikin sitä mieltä että minun pitää poistua paikalta. Kysyin miksi ja vaadin selitystä epäloogiselle käytökselleen. Heti kysymykseni jälkeen alkoi pahoinpitely.
Eli vallankäyttö oli kyseessä. Luuli pääsevänsä kuin koira veräjästä, mutta tällä kertaa ei hänen kannaltaan niin valitettavasti käynyt.
Itse en ymmärrä väkivaltaa missään muodossa ja jos olisin tiennyt tämän henkilön agressiivisista taipumuksista, en paikalle olisi edes mennyt.
Koko tilanne kesti kymmenisen minuuttia siitä kun tulin ja lähdin.
Ei sen kauempaa. NUT sivuilla on paljon vastaavanlaisia tarinoita.
 
hakattu
Ensi alkuun en hoksannut, että kysymykseni laukaisi väkivallan. En tiennyt miksi väkivalta alkoi.
Olin erittäin hämmästynyt lyönneistä. En käsittänyt miksi minua piti lyödä. Yritin kysellä viesteillä, mikä johti lyömiseen. Tämän kysymysjutun ajattelin sitten olleen se laukaiseva tekijä asiassa.
 
lisko
Huhhuh mikä juttu. Toivottavasti pahoinpitelijä saa tuomion. Uskomatonta tuo poliisien vähättely. Olisipa makoisaa, jos iltapäivälehden toimittaja kysyisi kaupunkinne poliisipäälliköltä onko politiikka heillä tosiaan se, että on ok, jos kansalaiset pitävät oikeutenaan pahoinpidellä toisiaan.
 

Yhteistyössä