Paljonko teidän taloudessanne on rahaa/omaisuutta?

  • Viestiketjun aloittaja "Lellu"
  • Ensimmäinen viesti
Tsirbuli
Meidän nettotulot kahdella aikuisella on yhteensä 3300e ja tohon lapsilisät päälle. Asunnon arvo (rivari 90m2) on varmaan 180.000 tällä hetkellä ja lainaa jäljellä 150t. Auton arvo oli ostaessa 47.000 ja sitä on vuosi maksettu. Koko auto velaks muuten, mutta käsirahan oli meidän edellinen auto jostai sai kymppitonnin. Kaikki menee mitä tulee lainojen maksuun ja elämiseen. Säästössä kaks tonnia ja lapsilla joitain satasia
 
2+1
-minä 25v ja mies 28v ja tyttö 3kk
- mä olen parturikampaaja ja tulot nettona 1400e kuukaudessa, mutta nyt olen kotona vauvan kanssa. Mies varastoesimiesa nettopalkka 1800e. Sitten tottakai saadaan nyt lapsilisää.
- asutaan kaksiossa, joka on viimeisen päälle kyllä sisustettu ja laitettu. Saatiin koko asunnon hinta lainaa (reilu vuosi asuttu tässä) koska miehen äiti takaajana. Asunto täysin remppattu meidän toimesta ja arvo nyt ehkä 100.000.
- autolaina meillä on 20.000 ja asuntolainaa 95.000 ja lakitettiin parveke ja sitä maksua lyhennetään vielä kaksi kuukautta
-nyt lyhennysvapaata asuntolainasta kesäkuuhun
-säästössä yhteensä ehkä tonni
 
Kaksi aikuista
Minä 28v ja mies 31v ja lapsia ei vielä ole. Mä olen lähihotajana kehitysvammapuolella ja käteen jää kuukaudessa keskimäärin 1700e ja mies on putkimies ja palkka riippuu paljonko on töitä. Mies tienasi viimevuosina bruttona 33.000 mutta kuukausittain vaihtelen kyllä aika paljon.

Meillä autolaina syö aika paljon. Meidän auto maksoi uutena 66.000 ja mies tuhlasi siihen kaikki säästönsä ja saamansa perinnön, mutta lainaa autosta on silti yli 40.000 ja se on rahoitusyhtiöltä saatu laina. Mies lyhentää autolainaa enemmän kuin kuin minä. Mulla on osamaksuluottoja kolmisen tonnia ja lyhennän niitä palkastani.

Asutaan vuokralla miehen isovanhempien kaksiossa ja me ostetaan tää sitten jossai vaiheessa. Ollaan asiasta jo sovittu. Tänne on tehty ihan täysi remontti joka maksoi kyllä maltaita (parkettia, kallis kylppäri, sadevesisuihkut, porekylpyamme, design huonekaluja yms) ja niitä sitten lyhennellään myös 400e kuukaudessa. Vuokra on 300e, mikä on tosi halpa ja sellainen "pojanpojan etuus".
 
Mä olen naistentautien lääkäri ja nettopalkka riippuu paljon siitä, paljonko teen töitä. Vuositulot olivat viimevuonna vähän yli 100.000 ja verottaja kyllä pitää huolen, että käteen ei jää liikaa :)
Mies on insinööri (AMK) ja vuositulot hieman enemmän, kuin minulla. Olisiko ollut noin 150.000

Talon arvo on ehkä 300.000 ja lainaa maksetaan vielä hiukan alle sata tonnia. Erilaisia sijoituksia meillä on noin 200.000edestä ja käteisvaroja noin 50.000 ja lapsilla omaa rahaa ehkä kymppitonni per nokka. Lapset alle 10v.

Sisustukseen satsaan jonkun verran, mutta en älyttömiä. Matkustellaan kotimaassa paljon ja ulkomailla ehkä kerran vuodessa ja joskus kaksi. Mun ja miehen harrastukset eivät maksa kuin varusteiden osalta. Lapsilla harrastuksina pianotunnit, jalkapallo ja tanssi.

Ostettiin juuri uusi auto ilman velkaa, farmari Skoda octavia diesel automaattivaihteella ja maksoi jotain n. 35.000. Meillä on vain yksi auto, koska mä käyn pyörällä töissä.
 
"Kerttu"
Me olemme kumpikin saaneet perintöä jo nuorena, mikä on mahdollistanut hyvän taloudellisen tilanteemme. Asutaan maalla lähellä keskisuurta kaupunkia. Meillä on uusi velaton omakotitalo, johon on uponnut rahaa tällä hetkellä noin 270.000. Yksikerroksinen puinen perinnetalo 130m2. Autotalli rakennetaan ehkä vuoden päästä.. Siihen menee max 30t.. Sisustukseen on satsattu paljon ja meidän sisustuksen arvo on aika paljon. Sisustamiseen tuhlaan kyllä yleensä. Lisäksi käytämme merkkivaatteita ja mulla on useita luksuslaukkuja. Mulla on myös ripsienpidennykset ja käyn usein kaikenlaisissa "hoidoissa".
Hiihtoa ja laskettelua harrastetaan koko perhe ja käydään kerran vuodessa Lapissa, kerran vuodessa Alpeilla ja useita kertoja vuodessa tuossa lähellä olevassa pienessä laskettelukeskuksessa. Mies pelaa jalkapalloa, sählyä ja käy salilla. Mä lenkkeilen ja käyn ratsastustunneilla. 9v poika pelaa jalkapalloa.
Kotimaassa matkustellaan tämän tästä ja Tallinnassa käydään useasti ja joskus Tukholmassa. Kaukomatkailua ei juurikaan harrasteta, mutta kaupunkilomalla käydään Euroopassa pari kertaa vuodessa.

Metsää on noin 70.000edestä, osakkeita noin 25.000edestä ja lapsen tilillä noin 12.000, mulla noin 15.000 ja miehellä ehkä noin 40.000

Autot ihan taviksia -09 ja -10 ja ei lainaa

Olemme molemmat 28v. Mies vastavalmistunut ekonomi/ktm ja bruttona palkka jotain 3500e ja mä sosiaalialalla töissä ja brutto 2500e
 
"lumina"
No huh! Itse oon vastavalmistunut eläintenhoitajaksi, töissä osa-aikaisena ja pätkätyöläisenä. Palkka vaihtelee, hyvänä kuukautena saan käteen 1200 € nettona, viimeeksi noin paljon viime kesänä. Nyt normipalkka on ollut n. 800 € kk nettona. Avomiehellä palkka n. 2000 € nettona. Ei lapsia, vielä. Omakotitalo jonka arvo n. 110 000 € (pieni paikkakunta), haaveissa joskus muutto maalle ja pari lasta. Tunnin matkan päähän suurempaan kaupunkiin ajoa mietitään tarkkaan ja käydään max kerran kahdessa kuukaudessa. Pidempiä reissuja mietitään vähintään puoli vuotta (mm. vanhempieni luo). Ulkomailla olisi kiva käydä sitten joskus. Oman koiran hankin vasta, noin kymmenen vuoden haaveilun jälkeen kun rahatilanne opiskelujen jälkeen vähän helpotti.

Ja silti meillä jää rahaa säästöön, itsellä nyt 1000€ sijoituksia, miehellä 5000€ ja muutama tuhat tilillä vaikka on vasta tehnyt kalliita hankintoja taloa varten. Kai se on se mihin tottuu, sitä osaa iloita pienestä. Toki jos rahaa jäisi enemmänkin, käyttäisin sitä lähinnä matkustamiseen, koska perhe on tärkein, ja omani asuvat kaukana.
 
EX-yrittäjä
Meidän varallisuus on n. 11 000 000€ ja velat 0€. Tuloja ei tällä hetkellä juurikaan ole. Piti myydä meidät molemmat työllistänyt yritys pois, ennen odotettavissa olevaa romahdusta (yrityksemme uudella omistajalla on paremmat resurssi jatkaa toimintaa, me innostuttiin laajentamaan vähän liikaa). Pitää keksiä jotain uuttaa pian.
 
Alkuperäinen kirjoittaja EX-yrittäjä;30697643:
Meidän varallisuus on n. 11 000 000€ ja velat 0€. Tuloja ei tällä hetkellä juurikaan ole. Piti myydä meidät molemmat työllistänyt yritys pois, ennen odotettavissa olevaa romahdusta (yrityksemme uudella omistajalla on paremmat resurssi jatkaa toimintaa, me innostuttiin laajentamaan vähän liikaa). Pitää keksiä jotain uuttaa pian.
Tähän mä tähtään. :p
 
Meillä näin
Meidän nettotulot kk n.4000e. Talolainaa vielä jäljellä n110 000. Talon arvo n250 000-300 000e. Olemme panostaneet isoon pihasaunaan/ terasseihin/ yms piharakennuksiin mikä on nostanut talomme arvoa paljon mutta nämä hankkeet on tehty käteisellä. Autot ovat ostettu käteisellä aikanaan 2000e ja 7000e. Emme juurikaan matkustele, säästöjä on tällähetkellä n.5000e Säästöihin jää muun elämisen ohessa kuukaudessa n.200-500e. 2 alle kouluikäistä lasta (huom päiväkotimaksut). Olemme mielestäni keskituloisia ja käytämme rahaa pääasiassa laskuihin ja ruokaan. En sisusta taloa kalliilla maulla ja lapset pukeutuvat kaverilta ostettuihin vaatteisiin. Haaveilemme jotta hommaisimme parin vuoden päästä mökin ja mökkilainaa otetaan max.90 000e. Remppailtaisiin sitten pikkuhiljaa käteisellä, remppa/raksa hommat kun on vähän niinkuin meidän perheen harrastus. Lapsilla ei ole kalliita harrastuksia mutta harrastuksia kuitenkin 2krt viikossa.
 
"Kkkk"
Ikää 20v ja 24v ja kaksostytöt tänään tasan 2v.
Asutaan vuokralla kolmios ja vuokra ja muut asumiskulut imee 880e kuussa yhteensä. Mies on tehtaassa töissä ihan perusduunari (ajaa trukkia ja sit välil kokoonpanohommissa) netto hänellä 1800e kuussa. Mä opiskelen lähihoitajaksi ja teen sijaisuuksia ja palkkaa jää nettona 900e kuussa, koska oon tosi usein töissä ja teen oikeastaan yli 50% työlistaa yhteen vanhainkotiin. Joskus jää yli tonni. Lapsilisät tietty saadaan. Mulla on opintolainaa. Autolainaa on yli 30.000 ja siihen sit menee kans paljon rahaa. Mitää omaisuutta ei ole ja säästöjä on korkeintaan tonni.
Mä tuhlaan paljon vaatteisiin ja lapsilla on oikeastaa pelkkii merkkivaatteita ja mulla itelläkin paljon ganttiin yms. Eli vaatteisiin menee sikana rahaa ja sit välil maksan tyttöjen kalliimmat vaatelaskut osarilla. Välikausivaatteisiin meni yht yli 600
 
"Tiiu"
Mä myös tuhlaan vaatteisiin kyllä ihan jumalattoman paljon. Olen kahden lapsen yh (tyttö 7v ja poika 3v) ja meillä myös oikeastaan pelkkiä merkkivaatteita lapsilla... Gant, ticket, pop, hilfiger, molo, gugguu, ralph lauren, lacoste jne... Välikauden tulee ostettua kaksi vaatesettiä asusteineen ja sitten etenkin pojalle ostan paljon kaikkia söpöjä tennareita ja hienoja takkeja. 7v tytöllä on oma pieni vuittonin laukku, jota toki käyttää vain reissuilla.
Ulkomailla käydää harvoin, etelässä osarilla. Mulla erilaisia velkoja yli 45.000 joista suurin velka autosta.
Vuokralla asutaan ja mulla on jonkun verran kartellia, Eero aarniota yms

Oon kosmetologi ja nettopalkka 14000e + elarit +lapsilisät ja satunnainen keikkatyö siivoushommiin 100-400e kuussa.. Tiukilla mennään ja säästössä... Mitkä säästöt!? :D
 
"Realisti"
[QUOTE="Lellu";30696631] En mä nyt tästä pulttia ota, mutta joskus tuntuu vaan, että kaikilla muilla on varaa vaikka mihin ja meillä ei oikein mihinkään.

Asutaan omistusasunnossa, rivari 100m2 ja lapsia kaksi 2,5v ja 8v. Mä olen vielä kotona kuopuksen kanssa ja lasten välissä opiskelin. Mies on sähköasentaja ja välillä ollut huono työtilanne, mutta tällä hetkellä töissä. Lainaa meillä on yli 150.000. Autosta ei ole koskaan ollut lainaa, mutta se on käytettynä ostettu. Meillä on ihan peruskiva koti, löytyy ipadi, älyluurit, xbox yms hilavitkuttimet. Mutta rahaa ei säästössä ole kuin max 3000e ja koko perheellä siis tuo yhteensä.. Lapsilla on lompakoissa joitain kymppejä. Monipuoliseen ruokaan meillä on rahat ja lasten harrastuksiin, mutta muuten joudutaan kyllä säästää kaikesta. Vaatteet ostetaan lähinnä kirpparilta tai h&m:ltä tms. Ulkovaatteet ja kengät ehkä vähän laadukkaampina. Kuopus ei ole käynyt koskaan ulkomailla ja esikoinen Tukholmassa ja Berliinissä.
Jos jokin kodinkone hajoaa, niin on kyllä rahaa hakea uusi, mutta sitten seuraava kuukausi kyllä eletään aikalailla kädestä suuhun.
Säästöön jää vähän, mutta joulu ja kesälomat vie aina ne säästöt.
[/QUOTE]

Hyvä ihminen sentään, luepa mitä kirjoitat.

Teillä on tilava oma asunto, joka on kivasti sisustettu. Teillä on auto ja kaiken maailman elektroniset vehkeet. On monipuolista ruokaa, harrastuksia ja hyvät vaatteet, ja varaa säästää ja hommata esim. uusi kodinkone hajonneen tilalle.

Tämä kaikki yhden palkalla ja kaksilapsisessa perheessä. Ja teidän mielestänne teillä ei oikein ole varaa mihinkään? Vetää kyllä sanattomaksi.
 
"opiskelija"
Mä olen tällä hetkellä opiskelijana (osa-aikatöitä), tulot n. 1500e kuussa. Miehellä netto n. 2300e. Itse tienaan valmistuttua n. 3000-5000e bruttona. Tällä hetkellä asutaan vuokralla, ei haluttu vielä ostaa omaa.. Velkaa ei ole, kuin opintolainaa muutama tonni, autoa ei ole. Säästetään joka kuukausi tonni säästötilille (+ kaikki ylimääräinen pistetään sinne. Myös kesälomarahat).. Siitä sitten ostetaan oma. Eli omaisuutta ei kovasti vielä ole, mutta nuoria ollaan. Reilusti alle 30v ja kaksi lasta. Eiköhän se tästä.
 
meillä
Metsää, jonka arvo noin 250 000 euroa
kesämökki, noin 150 000 euroa
kymppitonnin autorämä
Nämä siis velattomia.

Talosta maksettuna noin 1/3
Säästössä joitain tonneja
Miehen brutto noin 2800, minun 2600
 
"Mie"
Metsää & maata, jonka arvo on... (en ole aivan varma) Ehkä 250 000 euroa->
Kesämökki, arvo 350 000 euroa.
Rivitaloasunto, arvo 260 000 euroa.
Autoja & muita vempeleitä, noin 50 000 euroa.
Nettotulot yht 5700 euroa/kk
Säästöjä parisen tonnia.
Lainaa jäljellä 230 000 euroa.
 
uyytrrrr
Alkuperäinen kirjoittaja äitee myös;30699287:
autot 0 euroa
talo alle 65 000 euroa
mökki alle 80 euroa

velkaa siis noista

rahaa tilillä yli 160 000 euroa

eli aikalailla +-nolla, mutta tästä se alkaa kohentua :)
velkaa125 000EUR ja tililla rahaa 160 000 EUR, mikä idea tuossa on?
 
5+2+lemmikit
[QUOTE="Katja";30697525]Mä en oikeasti tunne KETÄÄN kenellä jäisi nettopalkka käteen yli 2000e! Mä en jaksa kuin ihmetellä kuin ihmetellä miten muka keskipalkka Suomessa on brutto 3000[/QUOTE]

Meillä tulot on kuukaudessa 6000 netto, mutta ne kaikki ei olekaan palkkatuloja vaan tossa on mukana lapsilisät. Jos lapsia on 5 niin lapsilisätkin on 700e tai sitä luokaa.
Joten tuollaiset tuetkin nostaa kuukauden nettotuloja vaikka ei palkkatuloa olisikaan.
 
frds
No meillä on noin 180 000e arvoinen talo ja tontti sekä kaksi velatonta uutena ostettua ja edelleen uudehkoa, mutta kuitenkin edullista autoa (Nissan ja Renault). Sijoituksia ja säästöjä on vain muutaman satasen edestä tällä hetkellä, koska rempattiin kesällä taloa ja käytiin kahdesti ulkomailla tässä vuodenvaihteen molemmin puolin. Luottokorttivelkaa molemmilla on muutamasta satasesta muutamaan tonniin. Asuntovelkaa noin 145 000e. Tulot mulla 1800e/kk ja miehellä 2200e/kk, nettona siis. Lapsia yksi.
 

Yhteistyössä