Paljonko teillä jäljellä asuntolainaa alkuperäisestä?

  • Viestiketjun aloittaja "hupsista"
  • Ensimmäinen viesti
Olet rikollinen
Auto tarvittiin heti, ja pankki suostui laittamaan lainan asutolainan päälle (remonttilainana). Sanoi, ettei se heille kuulu mihin raha menee.
Onneksi olkoon, kerroit juuri että sinä ja pankkinne olette tehneet veropetoksen. Asuntolainasta (sis. "remonttilainat") saa verovähennyksiä, ja siksi siihen ei saa sisällyttää mitään muita lainoja. Ei varmaan kannattaisi kovin julkisesti huudella rikoksistaan, joku tarkempi ihminen saattaa vaikka tehdä rikosilmoituksen...
 
Voi ei
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26331487:
40ke lainaa autosta!!! :O
Elämä on! Kun on pitkät työmatkat ja iso perhe niin tarvitsee kunnollisen ja mielellään uuden autonkin. Parin sadan km työmatkoja (per päivä) ei ajella millään -89 Micralla. Tai ajetaan, mutta sama raha menee sitten sen korjaamiseen.

Kun on kohtuudella (ja hyvässä vaiheessa elämää ;) ) rakentanut omakotitalon niin jää rahaa siihen hyvään ja kunnolliseen autoonkin! :)
 
Onneksi olkoon, kerroit juuri että sinä ja pankkinne olette tehneet veropetoksen. Asuntolainasta (sis. "remonttilainat") saa verovähennyksiä, ja siksi siihen ei saa sisällyttää mitään muita lainoja. Ei varmaan kannattaisi kovin julkisesti huudella rikoksistaan, joku tarkempi ihminen saattaa vaikka tehdä rikosilmoituksen...

Tarkalleenottaen en ole ;)
 
Elämä on! Kun on pitkät työmatkat ja iso perhe niin tarvitsee kunnollisen ja mielellään uuden autonkin. Parin sadan km työmatkoja (per päivä) ei ajella millään -89 Micralla. Tai ajetaan, mutta sama raha menee sitten sen korjaamiseen.

Kun on kohtuudella (ja hyvässä vaiheessa elämää ;) ) rakentanut omakotitalon niin jää rahaa siihen hyvään ja kunnolliseen autoonkin! :)
No mutta eihän sitä rahaa todellakaan ole jäänyt, jos kerran tuollainen täysin tolkuton summa lainaa siihen työmatkojen vuoksi välttämättömään kulkineeseen?! Onhan minulla itsellänikin omaan vähäiseen käyttööni nähden turhan kallis auto (vajaa 30ke), mutta kuten olen jo aiemminkin todennut, koskaan en ole ainoatakaan kulkupeliäni (auto, mp ja joskus oli venekin) ostanut lainalla. Minun näkökulmastani tuo sinun toimintasi on ainoastaan todella huonoa taloudellista suunnittelua!
 
järkyttäviä lainamääriä ja aikoja ihmsillä...:O
No jaa, oikeastaan ainoa mikä tässä ketjussa on oikeasti järkyttävää on tieto siitä, että joillain voi olla 40ke velkaa autosta! (Olen edelleenkin epäuskoisen hämmentynyt...) Ihmisten asuntolainoja en sen sijaan jaksa kauhistella; niin pitkään kuin maksamisen kanssa ei ole ongelmia, niin ok.
 
lucifer
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26332060:
No jaa, oikeastaan ainoa mikä tässä ketjussa on oikeasti järkyttävää on tieto siitä, että joillain voi olla 40ke velkaa autosta! (Olen edelleenkin epäuskoisen hämmentynyt...) Ihmisten asuntolainoja en sen sijaan jaksa kauhistella; niin pitkään kuin maksamisen kanssa ei ole ongelmia, niin ok.
no onneksi autoistakaan ei ole tarvinnu velkaa tehdä vaikka toisesta maksettiin reilusti tuo 40 000€...mutta en ihmettele jos nykyään on ylivelkaantuneita.
 
vviereras
no onneksi autoistakaan ei ole tarvinnu velkaa tehdä vaikka toisesta maksettiin reilusti tuo 40 000€...mutta en ihmettele jos nykyään on ylivelkaantuneita.
Juu, kuule olethan varmaan tietoinen siitä, että olet erittäin etuoikeutettu, jos sinulla on 40 000 euroa maksanut velaton auto?

Normaalisti ihmiset joutuvat ottamaan velkaa asuntoonsa/taloonsa.

Meillä on auto, joka maksoi 4000 euroa ja siihenkin piti ottaa 2000 euroa lainaa....

Asuntovelkaa on jäljellä varmaan joku 145 000 euroa... vasta kaksi lyhennystä maksettu.
 
Voi ei
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26331845:
No mutta eihän sitä rahaa todellakaan ole jäänyt, jos kerran tuollainen täysin tolkuton summa lainaa siihen työmatkojen vuoksi välttämättömään kulkineeseen?! Onhan minulla itsellänikin omaan vähäiseen käyttööni nähden turhan kallis auto (vajaa 30ke), mutta kuten olen jo aiemminkin todennut, koskaan en ole ainoatakaan kulkupeliäni (auto, mp ja joskus oli venekin) ostanut lainalla. Minun näkökulmastani tuo sinun toimintasi on ainoastaan todella huonoa taloudellista suunnittelua!
Mistä sinä tiedät kuinka paljon mulle sitä rahaa jää? Kun on pelannu aikoinaan korttinsa oikein, ei ole summa eikä mikään ostaa 40 tuhannen euron autoa kun sitä oikeasti tarvitsee! :) Ja muutama vuosi körötellään sillä ja taas vaihdetaan uudempaan. Turhaa sitä autoa on kokonaan itselle ostaa, SIINÄ sitä vasta häviääkin ;)
 
Mistä sinä tiedät kuinka paljon mulle sitä rahaa jää? Kun on pelannu aikoinaan korttinsa oikein, ei ole summa eikä mikään ostaa 40 tuhannen euron autoa kun sitä oikeasti tarvitsee! :)
Niin, tässähän ei nyt ollut kyse siitä auton hinnasta, vaan siihen tarvittavan lainan määrästä. 40ke auto on ihan ok sellaista tarvitsevalle, mutta saman verran lainaa autoa varten ei todellakaan ole ok!
 
5lasta2aikuista
[QUOTE="a p";26331151]paljonko teillä perheen tulot? Miettinyt tuota mökkilainaa itsekin.[/QUOTE]

Vaikea vähän arvioida, kun tulot vaihtelevat, mutta olisko netto kuukaudessa
3500-5000 ja lisäksi lapsilisät.
 

Yhteistyössä