Paljonko teillä köyhillä perheillä on rahaa tilillä?

  • Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
pienituloinen itsekin
Aina on vähintään se 100e tilillä johon ei ole korttia, ja johon ei kosketa vaikka olis miten nälkä. Sen voin nettipankista siirtää kortilliselle tilille jos tarvii ostaa vaikka lääkkeitä. Varautua täytyy jo etukäteen, eikä sitten vasta kun kaapeista on syöty kaikki ruoat pois ja tilillä on vain 10 euroa.

Siinä vaihessa kun sula on vain 10e rahaa on jo liian myöhäistä varautua mitenkään.
 
"vieras"
Emme ole köyhiä mutta virallisesti vähävaraisia. 7000 euron säästöt meni kesällä joten emme ole ehtineet kerryttää säästöjä vielä kuin alle tonnin mutta koko ajan kasvaa :)
 
Köyhäilijä
Mulla on varmaan 50e, miehellä ehkä pari tuhatta euroa. Lisäksi sijoitusrahastoissa noin 25 000euroa ja osakesalkunarvo varmaan jossain 150 000-200 000euron paikkeilla. Meillä siis yhteistalous.

Jos mulla ei ole yhtään tilillä, niin maksan master cardilla, jossa 8500euron luottoraja.

Ja miksikö vastaan tähän ketjuun..? Koska olemme palstan mukaan köyhiä, kun asumme vuokralla.
 
-
Kyllä rahaa aina jostain saa jos hätä tulee, minulla normaalisti toisella tilillä 400-800e mutta nyt ostettiin kuun vaihteessa turvakaukalo, tuplat ja sisarlauta, yhteensä näihin reilu 400e, mutta kaikki tarpeellisia hankintoja, jotka joka tapauksessa olisi ollut tässä kuukauden sisään ostettava.
 
yh-äippä
Toisella tililla 8€ ja toisella 5€ ja firman tililla kymppi. Onneks huomenna tulee jo rahaa ja jos tosipaikka tulee niin soitan yhelle asiakkaalle joka on velkaa niin sieltä kyllä saa. :)
 
"vieras"
[QUOTE="utelias";23091559]itse ainakin koen että olemme köyhiä vaikka säästössä 30000€ koska meillä tosi pienet tulot ja säästöihin ei haluta koskea.[/QUOTE]

No voi himputti! Kurjaahan se on jos on rahaa jemmassa mutta niihin ei voi koskea!
Olispa itselläkin sama ongelma...
 
"vieras"
Riippuu vähän siitä mitä aikaa kuukaudesta eletään, mutta minimi on siellä 100-150e. Luottokortilla luottoa jäljellä reilu 1000e, en ota lisää. Lääkäristä saa laskun mukaan, jos nyt vaikka sattuisi tulemaan jotain kalliimpia tutkimuksia ja haluaisi maksaa vasta palkkapäivänä.
 
"vieras"
Meidän tulot 1300e/kk, kaksi aikuista ja lapsi, joten vähävaraisia ollaan. Säästötilille ollaan saatu nuukailtua 1000e pahan päivän varalle. Lisäksi lapsella sairaskuluvakuutus, jonka toinen mummu on ottanut kaikille lapsenlapsilleen. Lisäksi meillä olisi mahdollisuus ottaa opintolainaa, mutta yritetään pärjätä ilman, ennen muksua jouduin ottamaan opintolainaa, että sain hampaan :D Lapsena onnettomuudessa irronnut hammas, joka istutettiin takaisin, mustui yht'äkkiä ja se piti ottaa pois. Siltaa en halunnut, joten 2300 euron implantti laitettiin. Tätä lainaa jäljellä 700e. Kesätöissä ollessa kertyy säästöjä.
 
azn
Kun harrastaa sellaista pitkäjänteistä talouspolitiikkaa niin pienistäkin tuloista voi säästää. Tulot ja menot tasapainoon siis. Minä kai olen virallisesti pienituloinen, tilillä 20t€. Kaikki itse tienattua.
 
visalla mekin pelataan yllättävissä tilanteissa, ainoastaan pakon edessä. Mutta ihmettelen vastauksia, joilla on jemmassa tonneja. Onko ne köyhiä perheitä?

Toisaalta onko sillä eroa onko omaisuus rahoina, arvoesineinä vai asunnossa kiinni: / Esim. joku voi pistää 100 000e asuntoon ja loppuasuntoa maksaa nopeasti lainalla, jolloin käyttörahaa ei juurikaan ole säästää. Toisella taas ei välttämättä ole omaisuutta muuta kuin se 3000e tilillä, jota säästelee vaikka maailmanympärysmatkaa varten. Eli onko köyhä vähätuloinen vai sellainen, jolla ei ole rahaa eikä omaisuutta?: /
 
..
[QUOTE="äiskä";23091589]2e viikonpäästä rahaa,yhtään ei säästössä..minun mielestä semmoinen ei ole köyhä joka pystyy tonneja pitään säästössä..[/QUOTE]

Kyllä se vaan on aika köyhä olo kun 4hlö tulot kuussa 400e+210e lapsilisät. Viime kesänä säästössä vielä 16000e, siitä asti säästöillä eletty, ja äkkiä ne hupenee jo pelkkään elämiseen.
 
Kun harrastaa sellaista pitkäjänteistä talouspolitiikkaa niin pienistäkin tuloista voi säästää. Tulot ja menot tasapainoon siis. Minä kai olen virallisesti pienituloinen, tilillä 20t€. Kaikki itse tienattua.

Teinit tykkäävät, kun eivät pääse kaverin kanssa laskettelemaan tai edes kahville, vaikka vanhempien tilillä on 20 000e. Eli mun mielestä kohtuus kaikessa säästämisessä. Mielestäni lapset ja nuoret eivät saa kärsiä vanhempien piheydestä. Ihan oikeasti joillakin on niin pienet tulot, ettei niistä voi säästää jatkuvasti ilman, että lapset siitä kärsisivät. Toki itsekin olemme säästäneet lyhyillä aikaväleillä. Ja jos on lainaa, niin mielestäni on järkevämpää pistää ylimääräiset rahat lainanmaksuun, kuin jemmata niitä tilillä.
 

Yhteistyössä