Palstalaisten asiaankuulumttomat vastaukset ihmetyttää...

  • Viestiketjun aloittaja "Kenzo"
  • Ensimmäinen viesti
"Kenzo"
[QUOTE="vieras";28170863]Aloituksen perusteella ilmiö on sinulle uusi. Ihmetys oikein lisääntyy päivä päivältä? Jos sinulla oikeasti olisi kokemusta nettikeskusteluista et ihmettelisi etkä vaivautuisi tekemään noin naurettavan aloituksen. Vittuilun suhteen tämä palsta ei millään tavalla eroa muusta netistä.[/QUOTE]

Ilmiö ei suinkaan ole uusi, sen tietää kaikki ketkä nettiä on käyttäny ees puol vuotta. Vähempiki riittää.
Kyse on siitä, et oman kokemuksen pohjalta se on lisääntyny voimakkaasti. Toi sun kommentti ei kerro taas puolestaan mitään muuta kun susta ja sun ajattelumaailmasta. Se mitä se kertoo, on jokaisen lukijan omassa harkinnassa.
 
"vieras"
Ei. Kenenkään ei tarvitse sietää ihan selvää vittuilua. Ei missään, ei edes netissä.
Avoimessa netissä on vähän niinkuin pakko. Mikään kukkahattujen armeija ei pysty muuttamaan 2 miljardin ihimisen nettikäyttäytymistä. Yksittäisiä foorumeita voi sulkea ja moderoida mutta avoimeen nettiin ja ihmisten todelliseen luonteeseen et voi vaikuttaa. Siksi tällaiset aloitukset ovat aivan vitun turhia.
 
Katajaan kapsahtaa
[QUOTE="Kenzo";28170263]Poikkeus vahvistaa säännön.[/QUOTE]

Pata kattilointilaitteistoa soimaa. Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Se joka toiselle kuoppaa kaivaa, itse siihen lankeaa. Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa. Suo siellä, vetelä täällä. Korpi väistyy kulttuurin tieltä. Aika on rahaa. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Hiki laiskan syödessä, vilu työtä tehdessä. Työ tekijäänsä neuvoo. Jos olis työ herkkua, niin herrat sen tekis. Laiska töitänsä luettelee. Työmies on palkkansa ansainnut. Ei makaavan kissan suuhun hiiri tule. Ahkeruus on ilomme, laiskuus intohimomme. Aamun torkku, illan virkku, se tapa talon hävittää. Nuorena vitsa väännettävä. Tehköön työt se, joka ne on keksinyt. Söö ja joo, eikä mitään töö. Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Työ tekijäänsä kiittää. Ruokkiva käsi ei lyö. Ei korppi korpin silmää noki. Näyttää kuin susi tienhaarassa. Hän on susi lammasten vaatteessa. Ei parta pahoille kasva, turpahouhet joutaville. Sukset saa lipsua, mutta ladulta ei saa poistua.

Joskus olet enemmän oikeassa kun olet väärässä kuin jos olisit oikeassa.
 
[QUOTE="vieras";28170893]Avoimessa netissä on vähän niinkuin pakko. Mikään kukkahattujen armeija ei pysty muuttamaan 2 miljardin ihimisen nettikäyttäytymistä. Yksittäisiä foorumeita voi sulkea ja moderoida mutta avoimeen nettiin ja ihmisten todelliseen luonteeseen et voi vaikuttaa. Siksi tällaiset aloitukset ovat aivan vitun turhia.[/QUOTE]

Eivät ole turhia. Ovat pisara meressä, mutta eivät koskaan turhia.

Minusta on sitten ihan turha itkeä pahoinvointia ja sen seuraamuksia, jos sen kuitenkin edes ajatustasolla sallii itselleen että toisille saa olla ilkeä. Siihen on helppo tuudittautua, siis helpompaa on nimittää toista kukkahattutädiksi ja jatkaa p:n jauhamista muille kuin miettiä että hetkinen, voisiko tällä on joku seuraamus ehkä?

Kyllä minä uskon, että se monen mielestä tuntuu järjettömältä ajatukselta että se oma kommentti loukkaa jotain tuntematonta ihmistä. On helppo sanoa että vastuu on lukijalla kuin ottaa itse vastuu jostain.
 
"Kenzo"
[QUOTE="vieras";28170893]Avoimessa netissä on vähän niinkuin pakko. Mikään kukkahattujen armeija ei pysty muuttamaan 2 miljardin ihimisen nettikäyttäytymistä. Yksittäisiä foorumeita voi sulkea ja moderoida mutta avoimeen nettiin ja ihmisten todelliseen luonteeseen et voi vaikuttaa. Siksi tällaiset aloitukset ovat aivan vitun turhia.[/QUOTE]

Turhaa varmast onki, en missää vaihees oo erehtyny luulemaa et se loppuis tän alotuksen myötä, jännä et sulle se tuli mielee.. En tiiä oonko niin harvinainen ihminen sit, et ees kasvottomana netis en alennu haukkumaa ja lyttäämää toisia ja varmaa siit syyst ihmettelen sellast toimintaa. Eiks ihmisil ole itsehillintää, onks nii paljo mielenterveys.- ja moni ongelmaisuutta jne jne et sellaset normaalit tavat muuttuu merkityksettömiks. Luulen et sä voisit olla oikea ihminen vastaamaan, oothan niin voimakkaasti vastakkaista mieltä mun kans.
 
eivoikäsittää
90% kysymyksistä ovat niin naurattavia että on suotavaa että kommentit ovat sen mukaisia.
jotenkin tuntuu siltä että ihmisistä tulee jatkuvasti tyhmempiä vaikka luulisi asian olevan toisin kun informaatio löytyy parilla klikkauksella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eivoikäsittää;28170939:
90% kysymyksistä ovat niin naurattavia että on suotavaa että kommentit ovat sen mukaisia.
jotenkin tuntuu siltä että ihmisistä tulee jatkuvasti tyhmempiä vaikka luulisi asian olevan toisin kun informaatio löytyy parilla klikkauksella.
Eikö tämän saman voi ajatella myös toisille ilkeylyyn. Luulisi, että tiedon lisääntyessä myös ymmärrys lisääntyisi, mutta ei. Kaikki muu lisääntyy, paitsi hyvyys toisia kohtaan.
 
nykyisin harmaana
Usein tästä vittuilusta syytetään harmaita, mutta itse lopetin mustana kirjoittamisen, kun jostain syystä Fortunate tuli kommentoimaan ketjuihini todella törkeästi. Nimenomaan tuohon tyyliin, että jos kysyin jotain vinkkejä, niin hän saattoi kommentissaan haukkua minua ihmisenä.
 
Saahan sitä erimieltä olla ja sen ilmaistakin, mutta minua myös ihmetyttää sellaiset kommentit joissa haukutaa toista keskustelijaa : / Keskustelujen rikkaus on mielestäni väittely ja se, että on eri mielipiteitä joista voi kiivaastikin olla erimieltä, mutta perustellen omaa näkökantaansa.
No tosin, voi olla montaa mieltä keskustelijan älykkyydestä joka on erimieltä jostakin asiasta ja ilmaiseen sen kommentilla v'ittu kun oot idiootti :whistle:
 
"vieras"
[QUOTE="Kenzo";28170922]Turhaa varmast onki, en missää vaihees oo erehtyny luulemaa et se loppuis tän alotuksen myötä, jännä et sulle se tuli mielee.. En tiiä oonko niin harvinainen ihminen sit, et ees kasvottomana netis en alennu haukkumaa ja lyttäämää toisia ja varmaa siit syyst ihmettelen sellast toimintaa. Eiks ihmisil ole itsehillintää, onks nii paljo mielenterveys.- ja moni ongelmaisuutta jne jne et sellaset normaalit tavat muuttuu merkityksettömiks. Luulen et sä voisit olla oikea ihminen vastaamaan, oothan niin voimakkaasti vastakkaista mieltä mun kans.[/QUOTE]

Tiestit että aloitus on turha joten tarkoitus olikin vain kiillottaa sun omaa sädekehää? Katsokaa mua, mä olen parempi ihminen, en vittule koskaan ja paheksun vittuilua! Hyi teitä!

Itsehillintä ja itsesensuuri ovat tarpeellisia kun keskustelee kasvokkain koska ilman niitä nenä saattaa siirtyä posken puolelle. Netin hienous piilee siinä että täällä ihmiset voivat ilmaista todelliset tunteet ja ajatukset ilman fyysisen väkivallan uhkaa. Kun tämän oivaltaa netistä tuleekin hyödyllinen paikka mistä voi hakea kanssaihmisten suodattamattomia mielipiteitä asiasta kuin asiasta.
 
"vieras"
Lapsille kannattaa pienestä pitäen opettaa että netti on täynnä paskaa ja vihaisia ihmisiä. Näillä opeilla lapsi säästyy järkytyksestä eikä erehdy tekemään tämänkaltaisia aloituksia.
 
"Kenzo"
[QUOTE="vieras";28171020]Tiestit että aloitus on turha joten tarkoitus olikin vain kiillottaa sun omaa sädekehää? Katsokaa mua, mä olen parempi ihminen, en vittule koskaan ja paheksun vittuilua! Hyi teitä!

Itsehillintä ja itsesensuuri ovat tarpeellisia kun keskustelee kasvokkain koska ilman niitä nenä saattaa siirtyä posken puolelle. Netin hienous piilee siinä että täällä ihmiset voivat ilmaista todelliset tunteet ja ajatukset ilman fyysisen väkivallan uhkaa. Kun tämän oivaltaa netistä tuleekin hyödyllinen paikka mistä voi hakea kanssaihmisten suodattamattomia mielipiteitä asiasta kuin asiasta.[/QUOTE]

Jostain kumman syystä osaan asioista puhumisen myös ihan livenä. Asioita mitä ei voi turpaansaamisen pelossa sanoa, ei tarvi sanoa. Oon tosi suorasanainen ja tuon keskusteluissa oman näkökantani esiin, vaikkakin se olisi muista poikkeava, mut ilmeisesti osaan valita sanamuodot, nenä on viel ihan suora.
Et kai se on sit taitolaji sekin.
 
[QUOTE="vieras";28171020]Tiestit että aloitus on turha joten tarkoitus olikin vain kiillottaa sun omaa sädekehää? Katsokaa mua, mä olen parempi ihminen, en vittule koskaan ja paheksun vittuilua! Hyi teitä!

Itsehillintä ja itsesensuuri ovat tarpeellisia kun keskustelee kasvokkain koska ilman niitä nenä saattaa siirtyä posken puolelle. Netin hienous piilee siinä että täällä ihmiset voivat ilmaista todelliset tunteet ja ajatukset ilman fyysisen väkivallan uhkaa. Kun tämän oivaltaa netistä tuleekin hyödyllinen paikka mistä voi hakea kanssaihmisten suodattamattomia mielipiteitä asiasta kuin asiasta.[/QUOTE]

Mitä jos oletkin välikätenä? Purat ne todelliset tunteesi johonkin keskustelijaan, joka sen seurauksena purkaa ne tunteensa väkivaltana vaikka lapseensa?

Tiedän, tuntuu naurettavalta ja kaukaa haetulta ajatukselta, mutta voitko väittää että se, mitä täällä sanot pysyy täällä, eikä kukaan tuo netin takia kokemiaan agressioita todelliseen elämään, tavalla tai toisella?
 
[QUOTE="vieras";28171031]Lapsille kannattaa pienestä pitäen opettaa että netti on täynnä paskaa ja vihaisia ihmisiä. Näillä opeilla lapsi säästyy järkytyksestä eikä erehdy tekemään tämänkaltaisia aloituksia.[/QUOTE]

Vaan purkaa itsekin vihansa johonkin syyttömään lukijaan?
 
[QUOTE="vieras";28171020]Tiestit että aloitus on turha joten tarkoitus olikin vain kiillottaa sun omaa sädekehää? Katsokaa mua, mä olen parempi ihminen, en vittule koskaan ja paheksun vittuilua! Hyi teitä!

Itsehillintä ja itsesensuuri ovat tarpeellisia kun keskustelee kasvokkain koska ilman niitä nenä saattaa siirtyä posken puolelle. Netin hienous piilee siinä että täällä ihmiset voivat ilmaista todelliset tunteet ja ajatukset ilman fyysisen väkivallan uhkaa. Kun tämän oivaltaa netistä tuleekin hyödyllinen paikka mistä voi hakea kanssaihmisten suodattamattomia mielipiteitä asiasta kuin asiasta.[/QUOTE]

Ilmaista mielipiteitään ilman fyysisen väkivallan uhkaa :O joko sulla on erikoinen elinympäristö tai sitten olet erityisen täynnä purkamatonta raivoa, kumpi tahansa kannattaa miettiä muutosta koska jatkuva korkea stressi taso ei tee hyvää verenpaineelle/sydämelle.
 
Entinen vakkari harmaana
[QUOTE="vakkari harmaana";28170611]Olen vähentänyt paljon palstailua, koska vastausten tasosta päätellen täällä pyörii teinejä tai vielä nuorempia. Järkeviä keskusteluja saa hakemalla hakea ja niissäkin on yleensä joku toope heittämässä älytöntä kommenttia väliin.[/QUOTE]

täällä. Valitettavasti tuo koskee myös tiettyjä rekkautuneita, joiden ajatusmaailmaa joskus ihmettelen.

Luovuin nikistäni, ja nyt käyn silloin tällöin täällä harmaana katselemassa, josko taso olisi noussut; ei ole.
 
"Annis"
[QUOTE="vieras";28171020]Tiestit että aloitus on turha joten tarkoitus olikin vain kiillottaa sun omaa sädekehää? Katsokaa mua, mä olen parempi ihminen, en vittule koskaan ja paheksun vittuilua! Hyi teitä!

Itsehillintä ja itsesensuuri ovat tarpeellisia kun keskustelee kasvokkain koska ilman niitä nenä saattaa siirtyä posken puolelle. Netin hienous piilee siinä että täällä ihmiset voivat ilmaista todelliset tunteet ja ajatukset ilman fyysisen väkivallan uhkaa. Kun tämän oivaltaa netistä tuleekin hyödyllinen paikka mistä voi hakea kanssaihmisten suodattamattomia mielipiteitä asiasta kuin asiasta.[/QUOTE]

Mä näen jo sieluni silmissä sut ja voin sanoa et hyvältä ei näytä, eikä kuulosta. Älä ota kuittina vaan vilpittömänä toivona: Mene hakemaan apua esim terapiasta, huomaan et sulla ei ole hyvä olla.
 
"vieras"
Ainoa mihin voit varmasti vaikuttaa on omaan käytökseen ja omaan asennoitumiseen. Sitä on turha jäädä odottamaan, että kaikki muut tulisi järkiinsä ja lopettaisi vaan koska minä nyt nostan tämän asian esille. Ei, en myöskään tarkoita, että asioista pitää vaieta. Toki saa ja pitää puhua ristiriidoistakin. Mutta, kun siihen toiseen ihmiseen ei voi vaikuttaa, niin kannattaisiko ensisijaisesti panostaa itseensä? Samalla kun saarnaa paremman nettikäyttäytymisen puolesta niin samalla katsoo peiliin ja miettii miksi itse reagoi asiaan niin voimakkaasti? Koska siellä peilissä on se kohde jonka voi muuttaa. Se ei kuitenkaan poista sen huonosti käyttäytyvän vastuuta niistä omista sanoista. Mutta ehkä sillä pahasti sanomisella ei ole sitä toivottua vaikutusta jos itse ei lähde siihen mukaan?

Ja mitä tulee jälleen ap:n aloitukseen. Niin etpä sinäkään kovin fiksua käyttäytymistä ja rakentavaa keskustelua ole saanut tällä aikaan kun jo toisessa kommentissa ilmoitit että vittuilijat saa painua helvettiin. Vai oliko tämä nyt se kohta kun aletaan puolustautua että "rajansa kaikilla", "ei kaikkea ole pakko sietää", "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa". Ehkäpä sitä olisi hyvä pysähtyä miettimään miksi ja millä perusteella oikeuttaa itselleen samaa käytöstä jonka kuitenkin muiden kohdalla tuomitsee. Ja miettiä sitä mahdollisuutta, että se alkuperäinen vittuilijakin kenties ajattelee samalla tavalla, että se aloitus osui johonkin hänelle herkkään kipukohtaan ja sai vastaamaan ajatuksella "rajansa kaikilla". Kuten moni teistä on sanonut, paha laitetaan kiertoon. Se joka täällä saa haukut voi mennä kostamaan asian lapselleen. Samoin se joka alunperin täällä haukku on voinut tulla kaltoinkohdelluksi jossain muussa vaiheessa.

Pointti onkin siinä mistä aloitinkin tämän paasaamisen. Ainoa mihin voi varmasti vaikuttaa on omaan itseensä. Se ei ole mikään puolustus, että "toi aloitti" tai "toi teki väärin" kun jokainen voi kuitenkin aina valita miten asiaan reagoi, huomaako omassa käyttäytymisessä että laittaa nyt pahaa kiertämään jne. Toistan nyt itseäni mutta sanon sen silti vielä toisenkin kerran. Se on väärin haukkua toista, mutta koska sä et voi jäädä odottamaan että maailma muuttuu, vaikuta siihen asiaan johon voit. Ja se on se oma käyttäytyminen ja oma reagointi. Jos huomaa, että tulee paha mieli, kannattaako ennemmin poistua kun lisätä sitä omaa pahaa mieltä ja ottaa riskin että siirtää sen vaikka lapsilleen? Jos huomaa, että tuntuu siltä että haluaa vastata takaisin samalla mitalla, edelleen kannattaako ennemmin lähetä pois ja olla lukematta, olla kirjoittamatta, kun tietoisesti lisätä omalla toiminnalla sitä pahaa mieltä?
 

Yhteistyössä