Palstaprojekti: KEVÄT (uudet osallistujat lämpimästi tervetulleita!)

Mulla oli projektina vaatehuoneen järkeistäminen.

Vaatehuoneessa oli ennen mun ja miehen vaatteet, sekä lasten ulkovaatteita. Lasten omat kaapit kävi kuitenkin vähän ahtaiksi ja toisaalta koin, että koska vaatehuoneeseen on kulku nimenomaan lastenhuoneesta, niin olisi melkolailla kätevää, jos siellä olisi sitten niitä lastenvaatteita :)

Tässä "ennen" kuvassa olen kyllä jo aloittanut kamojen raivaamisen, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että tangolla on väljempää, kuin mitä siellä ennen oli. Ja ne henkarit olen laskenut lähimmälle tasolle mille käsi osui, eli ne eivät olleet siinä ennen. Mutta noin niinkuin muutoin tuo karu totuus on melkolailla hyvin nähtävissä.
Huone oli hankala, koska se on ihan minipieni koppi. Hyllyjen syvyys oli niin suuri, ettei sinne takimmaisiin vaatteisiin päässyt kunnolla käsiksi. Lisäksi hyllyjä oli vaatteille aivan liian vähän. Pitkä tanko oli ihan kiva, mutta tangon alle jäy tietyllä tapaa typerää hukkatilaa...tai sai sen tilan käyttöönsä, mutta sitten kun sieltä jotakin haki, piti vain käsikopelolla tunnustella, mitä siellä ehkä mahdollisesti on.

Ennen:


Tarkoitukseni oli saada huoneeseen avarutta, selkeyttä ja saada se näyttämään siistiltä. Säilytystilaa kaipasin sinne lisää PALJON ja ratkaisin asian sitten näin.

Jälkeen:


Ostin Ikeasta noin viisi miljoonaa muovilaatikkoa, joiden avulla sain kaikki kamat (laatikoissa on ulkovaatteita, vielä liian suuria sisävaatteita, kenkiä ja vaippoja) siististi piiloon, mutta samalla siten, että ne on helposti otettavissa esiin.
Lisäksi korvasin ne typerät hyhllyt Ikean Antonius-korihäspäköillä. Ostin muutaman Stubb-laatikkosetin, jolla sain mm. sukat ja sukkikset eroteltua toisistaan.

Kävin ostamassa lyhyemmän tangon, sillä halusin esiin vain tyttöjen tunikat ja mekot. Ne mahtuivat 90 cm pitkälle tangolle, jolloin sain seinän toisen puolen hyllytettyä niillä hyllylevyillä, jotka ennen oli hankalasti oven oikealla puolella.

Kovasti tyytyväinen kyllä olen...ja projektin myötä koko homma lähti vyörymään lumipalloefektin lailla eteenpäin. Kävin hakemassa myös esikoisen ja mieheni vaatekaappeihin Antonius-korihäspäkät, sekä Skubb-sarjaa. Kyllä on käteviä, en voi muuta sanoa :D
 
Viimeksi muokattu:
Hah, mulla on myös Ikeaa :LOL:
Mä onnistun AINA hukkaamaan KAIKKI käsityö välineet, puikot on pahin hukkuja. Joten hain Ikeasta keittiö puolelta tuollaisen tangon, pari jotain yrtti-puska-purkkia ja sopivia koukkuja. Ja nyt pysyy sakset, puikot (sikäli kun ne muistaa laittaa paikoilleen käytön jälkeen :snotty: ), nuppineulat ja muu pikku sälä tallessa ja järjestyksessä




Mun pitäs tehdä meidän vaatehuoneelle Chefit, oon päässyt tässä parissa viikossa sille asteelle että oon miettinyt et pitäis ostaa muovilaatikoita.....
 
Hah, mulla on myös Ikeaa :LOL:
Mä onnistun AINA hukkaamaan KAIKKI käsityö välineet, puikot on pahin hukkuja. Joten hain Ikeasta keittiö puolelta tuollaisen tangon, pari jotain yrtti-puska-purkkia ja sopivia koukkuja. Ja nyt pysyy sakset, puikot (sikäli kun ne muistaa laittaa paikoilleen käytön jälkeen :snotty: ), nuppineulat ja muu pikku sälä tallessa ja järjestyksessä




Mun pitäs tehdä meidän vaatehuoneelle Chefit, oon päässyt tässä parissa viikossa sille asteelle että oon miettinyt et pitäis ostaa muovilaatikoita.....
Noi muovilaatikot on aidosti ihan älyttömän kätevät! Eli ei muuta, kuin sitten vaan siihen toteutuspuoleen :D
 
Hah, mulla on myös Ikeaa :LOL:
Mä onnistun AINA hukkaamaan KAIKKI käsityö välineet, puikot on pahin hukkuja. Joten hain Ikeasta keittiö puolelta tuollaisen tangon, pari jotain yrtti-puska-purkkia ja sopivia koukkuja. Ja nyt pysyy sakset, puikot (sikäli kun ne muistaa laittaa paikoilleen käytön jälkeen :snotty: ), nuppineulat ja muu pikku sälä tallessa ja järjestyksessä




Mun pitäs tehdä meidän vaatehuoneelle Chefit, oon päässyt tässä parissa viikossa sille asteelle että oon miettinyt et pitäis ostaa muovilaatikoita.....
Ja siis minä täällä tuossa väärillä tunnuksilla kirjottelin :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;24656851:
Sun pitäis olla huolellisempi, ettei tommosia mokia sattuisi
Joo, pitäs koittaa ottaa tää tekniikka haltuun, että jos kirjautuu ulos ja sisään omilla tunnareilla niin sit kans on tehnyt sen eikä vaan ajattele tekevänsä :ashamed:
 
Hiekkalinna
Jäätelötikku
Turhake
marja/hedelmä
Juliste
Ystävänpäivä
Joku väri (keltainen ja vihreä olivat viime vuonna esimerkiksi)
Nukenvaate
Erikoinen ruoka

Toisessa ketjussa Ticotico kyseli listaa, joten tässä se on. Tosin siis ihan saat itsekin jotain keksiä, ei tartte olla listalta :)
 
Onko täällä ollu ennen ja jälkeen projektia? Esim vaikka penkin tuunaus tai lakanalle uus merkitys :)

En oo näihin aikasemmin osallistunu ja aikasemmat aiheet vähän pimennossa
Ellen mä nyt ihan väärin muista, niin TUUNAA TAVARA on ollut...mutta kyllä me voidaan tehdä vastaavanalinen uudestaankin, sillä eiköhän niitä tuunattavia juttuja löydy enemmän, kuin yksi.

Ja jos sen laittaa vaikka niin laajaksi, kuin ENNEN JA JÄLKEEN, niin ei sen tarvitse olla edes tuunaamista...se saa olla vaikka kuva ennen ja jälkeen kampaajakäynnin tai ennen ja jälkeen laihdutusurakan, tai vaikka ennen ja jälkeen perunasta, josta on tehty muussia :D
 
Ellen mä nyt ihan väärin muista, niin TUUNAA TAVARA on ollut...mutta kyllä me voidaan tehdä vastaavanalinen uudestaankin, sillä eiköhän niitä tuunattavia juttuja löydy enemmän, kuin yksi.

Ja jos sen laittaa vaikka niin laajaksi, kuin ENNEN JA JÄLKEEN, niin ei sen tarvitse olla edes tuunaamista...se saa olla vaikka kuva ennen ja jälkeen kampaajakäynnin tai ennen ja jälkeen laihdutusurakan, tai vaikka ennen ja jälkeen perunasta, josta on tehty muussia :D
Juurikin näin... Ennen ja jälkeen siis uusi aihe :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef

Yhteistyössä