Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Hippu :hug: Tuo on niin väärin, että annetaan ja otetaan. Toivottavasti pääset nopeasti uuteen kierrokseen.

Enkeli75 tervetuloa vaan mukaan.

Nipsulle, Iitulle ja neitoperholle pidän täällä yhteispeukkuja siirtoihin!

ON. Kp1. V***u, mitä paskaa. En ole testejä tehnyt, koska on ollut niin oireetonta. Mitä sitä turhaan negoja tuijottelee. Huomenna on klinikan sääntömääräinen veritesti. Hoh-hoijaa, mitähän seuraavaksi. =(
 
Tulevat hoidot

joku_raja…...….........1.ICSI....... .............................huhtikuu 2014
Ciram.........……….....4. ICSI .........………………............kesäkuu 2014
Melinda84......……....2. ICSI 3. PAS...……………...........huhtikuu 2014
Aleksa2…………..….....2. donor-IVF…………………........…...hu htikuu 2014
jauhopeukalo………....4.ICSI+TESA 1.PAS.......….…..…..huhtikuu 2014
Iitu78…………2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS...…..huhtikuu 2014
Neitoperho..............4.ICSI.......... . .......................maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 3.IVF................................... ...huhtikuu 2014
Hattivattinen...........1. IVF 1. PAS ..........................helmikuu 2014
Frangipani...............1. IVF 2.PAS...........................touko-kesäkuu 2014
Joseliini.............,....1.IVF 2.PAS.............................huhtik uu 2014
Nipsu74....................1.ISCI 3.PAS..........................huhtikuu 2014

Piinailijat:......................Testi:

Melinda84.......................22.4.
Lempiviola......................23.4.

Plussanneet:.................Plussauspv:

Hippu.............................4.4.
Armi74...........................26.2.
Tamtam.........................14.2
Popcorn78......................7.2.14
ChocolateBox..................4.2.14
 
Voi kuinka huonoja uutisia täällä. Pahoittelut hipulle :( On tuo kyllä niin pyllystä et eka annetaan toivoa ja sit se otetaankin pois, halaus sulle!

Myös Frangipanille ja astrolabelle pahoittelut negasta.

Tervetuloa enkeli75. Joki testasit uudelleen?

Melindalle ja Lempiviolalle piinaus onnea loppuunasti!

Mites Kirsi sulla muuttui lääkitys? Meinkin lääkäri sanoi, ettei se alkioliima mikään ihmelääke ole, mutta kokeillaan kaikki kun ei siitä haittaakaan ole.

Joko neitoperhon alkioiden kohtalo on selvillä? Joko siirto on ollut?

Entä Iitun siirto?

Sulla nipsu sama jännitys kun mulla. Huomenna viimisen huurunenän siirto jos selvii sulatuksesta. Tulee varmasti uneton yö taas ;) Toivottavasti päästäis piinailijoiden joukkoon :)
 
Onpas täällä on kurjia uutisia!

Voi ei Hippu! Toi on niin väärin, että kaiken tän jälkeen annetaan hetki olla onnellisia ja sitten vedetään matto alta :( Eipä tässä paljoa voi sanoa.

Enkeli75:lle ja Frangipangille pahoittelut negasta :( Ja enkelille tervetuloa joukkoon kirjoittelemaan!

Nipsulle ja joseliinille tsemppiä huomiselle!

Mistäs sitten alottaisi taas tämän oman romaanin... Päästiin siis siirtoon, tosin yksikään alkio ei ollut jakautunut blastoksi asti, vaan kaksi nopeintakin olivat vasta morula-asteella. Yksi sellainen sitten saatiin kyytiin. En edes tiennyt että noita välivaiheita voi siirtää?! Eikös se yleinen sääntö ole että pitää olla 2- tai 3-päiväinen tai blasto? Ja että ainakaan 4-päiväiset ei kestäisi siirtoa? Loput pari alkiota olivat selkeästi liian hitaita ja niitä kaikkia viljellään huomiseen jolloin selviää, jääkö meille pakkaseen mitään. Munasarjat oli edelleen tosi turvoksissa ja vatsaontelossakin vähän nestettä, eli hyperin riski on edelleen olemassa, vaikka olo on tänään jo parempi. Siirron suostuivat tekemään, mutta gonapeptyliä tai pregnyliä en saa tuon hypeririskin takia. Kohdun supisteluun sain litalginia ja nyt sitten makaan loppupäivän kotona, jos vaikka välttyisi viime kerran kaltaisilta supisteluilta.

Pitäisi kai olla tyytyväinen, että päästiin siirtoon, mutta jostain syystä mieli on aika apea (noi luget tekee mille yleensäkin 2viikon pms-oireet). Olin niin odottanut sitä blastoa kyytiin ja kenties toista pakkaseen :( Tää oli nyt meidän vika ivf/ICSI ja oli lopputulos mikä tahansa, oon niin tyytyväinen, ettei tarvii enää ikinä lähteä tähän räpellykseen, jossa joka nurkan takan odottaa lisää odottamattomia ongelmia ja asioita, joihin ei millään pysty varautumaan.

Muoks. Ja astrolabekin näytti testanneen negan. Voimia sinnekin!
 
Viimeksi muokattu:
Tää oli nyt meidän vika ivf/ICSI ja oli lopputulos mikä tahansa, oon niin tyytyväinen, ettei tarvii enää ikinä lähteä tähän räpellykseen, jossa joka nurkan takan odottaa lisää odottamattomia ongelmia ja asioita, joihin ei millään pysty varautumaan.
Miten tulitte tuohon päätökseen?

En ole kovin luottavainen sen suhteen, että meidän kahden pakastinalkion kanssa päästäis edes siirtoon asti, saati raskautumaan. Mieleen onkin kavunnut aatos uudesta ICSI-keikasta. Eli mietitään itsekin, että mihin se raja vedetään? Entä jos meidän pakkasalkiot eivät vaan kestä, että ainoastaan tuoresiirto toimii? Entä jos sekään ei toimi?

Odottelu, pettymykset ja suru tuntuvat raskailta.
 
astrolabe: meillä on jo 3 IVF/ICSIä takana (tai neljä, jos yksi keskeytetty lasketaan) ja tulokset on olleet todella huonot. Mulle ei saada munasoluja kasvamaan (paitsi tällä kerralla poikkeuksellisesti) ja niistä tulevat alkiot on huonolaatuisia. Ollaan oltu koko ajan yksityisellä, kun julkinen puoli ei olisi suostunut ottamaan meitä potilaiksi miehen syöpähoitojen läheisyyden takia, mikä tarkoittaa, että näiden 4 vaivaisen alkion siiroon on saatu menemään yli 10 000€ rahaa ilman tulosta. Ei vain ole enää rahaa, eikä kyllä voimiakaan, eikä halua tunkea itseensä maksimiannosta kaiken maailman hormoneita! Ja toisaalta hoitotulosten varjossa ei ole kyllä järkeä jatkaakaan. Nää rankemmat hoidot ei vain toimi meidän tilanteessa. Lääkärikin totesi tänään, että tuolla solumäärällä olisi kyllä pitänyt jo saada parempi tulos, joten kaiken muun lisäksi vikaa on kyllä joko siittiöissä tai munasoluissa. Tai molemmissa.

Miehen spermaa pakastettiin ennen sytostaatteja ja siitä viimeinen pisara meni juuri käyttöön, eli biologista sisarusta esikoiselle ei tämän hoidon jälkeen tulla saamaan. Toisaalta nuo pakastesiittiöt olivat alunperin ainoa syy lähteä suoraan ICSI-hoitoihin, joten tavallaan meillä voisi olla mahdollisuus vielä luovutettujen siittiöiden käyttöön inseminaatioina, joka taas mun kropalle voisi toimia paremmin. Mutta tuossa se raja onkin sitten vaikeampi vetää. Kun inseminaatioita taas pitäisi kokeilla melko monta kertaa... Ja toisaalta, jos mun munasolut on huonoja, niin eipä noi vieraat siittiöt auta. Luovutettuihin munasoluihin meillä ei oo varaa lähteä.

Tavallaan itsellä on tullut sellainen olo, että kyllä sen sitten tietää koska on aika lopettaa hoidot. Tähän asti mulla on ollut intoa yrittää lisää ja negan jälkeen olisi aina halunnut heti jatkaa hoitoja. Nyt on sellainen olo, että ei enää! Meillä on ihan hyvä näin kolmestaankin ja alkaahan tuo esikoinen olla jo sen verran vanha, että leikkikaveria tässä on enää turha toivoa. Hoitojen lopettaminen on ainoa vaihtoehto jatkaa taas elämää eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Olin näemmä taas tippunut listoilta....

Tulevat hoidot

joku_raja…...….........1.ICSI....... .............................huhtikuu 2014
Ciram.........……….....4. ICSI .........………………............kesäkuu 2014
Melinda84......……....2. ICSI 3. PAS...……………...........huhtikuu 2014
Aleksa2…………..….....2. donor-IVF…………………........…...hu htikuu 2014
jauhopeukalo………....4.ICSI+TESA 1.PAS.......….…..…..huhtikuu 2014
Iitu78…………2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS...…..huhtikuu 2014
Neitoperho..............4.ICSI.......... . .......................maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 3.IVF................................... ...huhtikuu 2014
Hattivattinen...........1. IVF 1. PAS ..........................helmikuu 2014
Frangipani...............1. IVF 2.PAS...........................touko-kesäkuu 2014
Joseliini.............,....1.IVF 2.PAS.............................huhtik uu 2014
Nipsu74....................1.ISCI 3.PAS..........................huhtikuu 2014
Mizze77.....................2.IVF............................Kesä-/heinäkuu 2014

Piinailijat:......................Testi:

Melinda84.......................22.4.
Lempiviola......................23.4.

Plussanneet:.................Plussauspv:

Hippu.............................4.4.
Armi74...........................26.2.
Tamtam.........................14.2
Popcorn78......................7.2.14
ChocolateBox..................4.2.14[/QUOTE]
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut neganneille!
Huomenna siirtoon menossa Joseliini ja Nipsu, onnea mukaan!
Neitoperho, toivotaan että morula pysyy mukana, kyllä morula-vaiheen alkioita siirretään. sehän on niinkun blaston esiaste.
Siirrossa olin kans tänään, kaksi blastoa kyydissä:heart:. Limis oli n.10mm ja kaikki pitäisi olla hyvin..toinen blasto luokkaa AB ja toinen BB, toisesta lääkäri sanoi että on top ja valmis kiinnittymään 24h sisällä, toinen hitaampi mutta hyvä sekin. Kyllä tää taas niin jännittää!
Mut saa lisätä piinistelijöihin, testi olisi 24.4.
Iitu pp0
 
Moi taas. Täällä kierto näyttää alkavan joten kohta ollaan taas menossa mukana :) mielialakin korjaantui kertaheitolla :D

Esikoinen on ollut pahassa flunssassa torstaista lähtien ja on kyl unet jääny vähille. Onneks jo alkaa helpottamaan, toinen kuumeeton päivä tytöllä ja nenäkään ei vuoda nii ku sulhaspojalla hääyönä :)

Pahoittelut negan saaneille, erityisesti Hipulle tsempit! Ei ois tuollaista käännettä toivonu! :hug:
 
Tulevat hoidot:

joku_raja…...…........ 1.ICSI.................................huhtikuu 2014
Ciram.........……….... 4. ICSI .........………………......kesäkuu 2014
Melinda84......……... 2. ICSI 3. PAS...……………......huhtikuu 2014
Aleksa2…………..…... 2. donor-IVF………………….....huhtikuu 2014
jauhopeukalo……….. 4.ICSI+TESA 1.PAS.......….….huhtikuu 2014
Iitu78……2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS........huhtikuu 2014
Neitoperho............. 4.ICSI...................................maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 3.IVF....................................huhtikuu 2014
Hattivattinen........... 1. IVF 1. PAS ........................helmikuu 2014
Frangipani.............. 1. IVF 2.PAS..........................touko-kesäkuu 2014
Joseliini.................. 1.IVF 2.PAS...........................huhtikuu 2014
Nipsu74.................. 1.ISCI 3.PAS..........................huhtikuu 2014
Mizze77.................. 2.IVF....................................kesä-heinäkuu 2014
Hippu*.................... 2.IVF.....................................? 2014


Piinailijat: ..................... Testi:

Melinda84 ..................... 22.4.
Lempiviola ..................... 23.4.


Plussanneet: ............... Plussauspv:

Armi74 .......................... 26.2.
Tamtam ........................ 14.2
Popcorn78 ..................... 7.2.14
ChocolateBox ................. 4.2.14
 
Viimeksi muokattu:
Hieno juttu Iitu, että saitte kaksi noin hyvää blastoa kyytiin! Toivotaan, että nyt olisi vihdoin teidän vuoro :heart:

Tervetuloa taas mukaan Jauhopeukalo! Se on kyllä kumma miten mieliala nousee heti kun toivo alkaa taas orastaa.

Me saatiin kuin saatiinkin yksi blasto pakkaseen! Oon niin tyytyväinen =) Eipä tuo mitään tietysti takaa, mutta saatiin nyt edes kaksi kohtuuhyvää mahdollisuutta tästä hoidosta.

Luget on kyllä kamalaa tavaraa! Mistään muusta hormonista mulle ei tuu juurikaan sivuvaikutuksia, mutta luget tekee musta hormonihirviön kahdeksi viikoksi. Itken, nauran ja raivoon yhtä aikaa non-stoppina. Mies parka :p Silläkin alkaa selkeästi toiveet nousta, vaikka muuten ei oo jaksanut tästä vikasta hoidosta kovasti innostua.
Neitoperho, pp1
 
Iitu78, jee hieno homma, nyt teillä on kyllä hyvät mahdollisuudet onnistua! Ja neitoperho, onnea pakkaseen menneestä :) Koskas teillä on testipäivät?

jauhopeukalo, mitkäs sun suunnitelmat uudelle kierrolle oli?

Mites nipsun ja joseliinin siirrot menivät?!
 
Tulevat hoidot:

joku_raja…...…........ 1.ICSI.................................h uhtikuu 2014
Ciram.........……….... 4. ICSI .........………………......kesäku u 2014
Melinda84......……... 2. ICSI 3. PAS...……………......huhtikuu 2014
Aleksa2…………..…... 2. donor-IVF………………….....huhtikuu 2014
jauhopeukalo……….. 4.ICSI+TESA 1.PAS.......….….huhtikuu 2014
Iitu78……2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS........huhtikuu 2014
Neitoperho............. 4.ICSI.................................. .maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 3.IVF................................... .huhtikuu 2014
Hattivattinen........... 1. IVF 1. PAS ........................helmikuu 2014
Frangipani.............. 1. IVF 2.PAS..........................touko-kesäkuu 2014
Joseliini.................. 1.IVF 2.PAS...........................huhtikuu 2014
Nipsu74.................. 1.ISCI 3.PAS..........................huhtikuu 2014
Mizze77.................. 2.IVF................................... .kesä-heinäkuu 2014
Hippu*.................... 2.IVF................................... ..? 2014


Piinailijat: ..................... Testi:

Melinda84 ..................... 22.4.
Lempiviola ..................... 23.4.
Iitu78 ........................... 24.4
Neitoperho83 ................. 28.4


Plussanneet: ............... Plussauspv:

Armi74 .......................... 26.2.
Tamtam ........................ 14.2
Popcorn78 ..................... 7.2.14
ChocolateBox ................. 4.2.14



Lisäsin mun ja Iitun testipäivät tuohon listaan. Meillä ohje oli jostain syystä 2vk siirrosta siitä huolimatta että kyseessä oli 5-päiväinen alkio. En kyllä usko että noin pitkään tarvii odotella, kun luteaalivaihe on mulla normisti lyhyt. Tällä hetkellä fiilis on sellainen, että en aio testailla ennen kuin on ihan pakko, kun sen tyhjän valkoisen kolon tuijotus ja viivojen hailuroiden toivominen siihen on pahinta mitä voi olla. Testaan ehkä 27.4 ja oletus on että vuoto alkaa jo ennen sitä jos ei oo tärpännyt.
 
Nyt on seilattu Tukholmaan ja takaisin ja onpas täällä käynyt sillä aikaa kuhina!

Frangipanille ja Astrolabelle phoittelut negasta :(

Ja voi Hippu! Mä niin tiedän miltä susta nyt tuntuu. Toivottavasti ei olis ku, ettei mitään vaarallista pääsisi tapahtumaan! Menetkö uuteen verikokeeseen? Vai miten klinikalla ajattelivat seurata tilannetta?

Onnea Neitoperho ja Iitu hienoista siirrettävistänne! Kuulostaa todella lupaavalta blastot ja morulajutut :)

Nipsulle ja Joseliinille pitkiä hermoja ja stressitöntä piinailuaikaa (niinku siihen muka pystyis :D) Mitäs saitte kyytiinne?

Lempiviola miten piinailut sujuu? Oirehditko?

Eka piinaviikko meni oikeestaan aika hyvin ja olin luottavainen onnistumiseen. Risteily tuli myös hyvään saumaan, kun ei ton 1v7kk kanssa maktistaessa paljon ehtinyt miettimään testipäivää tai koko juttua. Eilen Tukholmassa alkoi huippaamaan keskellä päivää ja jotenkin taas toiveet nousi siitä, kun samalaisia oireita oli marraskuussa kemiallisessa.

Eilen illalla alko jo ahdistaa todella paljon, mitäs jos tää ei onnistukaan! Sit on pakkanen tyhjä, apua! Sain kuitenkin rauhoitettua itteni ajattelemalla, että en voi lopputulokselle enää mitään. Ei auta kun soittaa Naikkarilta paperit ja viedä ne yksityiselle klinikalle ja alkaa kaavattelemaan munasoluja. Mahaa edelleen vähän nippailee ja eilen jomotti alaaselkää kun kävin nukkumaan. Ei ihan samanlailla kun menkkajuilinnat, mutta tuntuvasti. Tosin kahdella buffetilla ja kahdella aamiaisella voi olla osuutta asiaan :D:D:D

Onneks kotona ei ollut testiä, olisin jo sortunut. Suunnitteilla olisi tehdä aamulla testi. Kääk!

Melinda pp8
 
Viimeksi muokattu:
Hippu, mitä sulle kuuluu tänään? Pura kaikki paha olo tänne, älä jää ton epävarmuuden kanssa yksin. :flower:

Hui Melinda, kuullostaapa lupaavilta oireilta! :O Mulla oli tämän siirron jälkeen palelua ja vatsanseudun juilintaa ja jomotteluja, mutta rinnat pysyivät normipms-tyyppisinä. Sen takia en sitten viitsinyt testejä tuhlata.

Onnea uusista kyytiläisistä, täällä pidetään peukkuja, että pysyisivät matkassa sen 38 viikkoa! Kiva, että täällä tapahtuu nyt oikein isolla joukolla!

ON. Veritestin tulos alle 1, joten ei kiinnittymistä. Nyt alkoi pakastimen kertatyhjennyskierto, haen apteekista Estradot-laastarit. Mulla on kaikki passit tehty aina luomukiertoon, onko jollain kokemusta noista? Ens viikolla sitten ultraus ja katsotaan milloin mun oma sikspäkki sulatetaan. Saan varmaan nyt sen gonapeptylinkin tueksi, kun tutkimuksessa kuuluin ekalla kerralla vertailuryhmään. Kaikki tai ei mitään - fiiliksellä mennään.
 
Tulevat hoidot:

joku_raja…...…........ 1.ICSI.................................h uhtikuu 2014
Ciram.........……….... 4. ICSI .........………………......kesäku u 2014
Melinda84......……... 2. ICSI 3. PAS...……………......huhtikuu 2014
Aleksa2…………..…... 2. donor-IVF………………….....huhtikuu 2014
jauhopeukalo……….. 4.ICSI+TESA 1.PAS.......….….huhtikuu 2014
Iitu78……2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS........huhtikuu 2014
Neitoperho............. 4.ICSI.................................. .maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 3.IVF................................... .huhtikuu 2014
Hattivattinen........... 1. IVF 1. PAS ........................helmikuu 2014
Frangipani.............. 1. IVF 2.PAS..........................toukokuu 2014
Joseliini.................. 1.IVF 2.PAS...........................huhtikuu 2014
Nipsu74.................. 1.ISCI 3.PAS..........................huhtikuu 2014
Mizze77.................. 2.IVF................................... .kesä-heinäkuu 2014
Hippu*.................... 2.IVF................................... ..? 2014


Piinailijat: ..................... Testi:

Melinda84 ..................... 22.4.
Lempiviola ..................... 23.4.
Iitu78 ........................... 24.4
Neitoperho83 ................. 28.4


Plussanneet: ............... Plussauspv:

Armi74 .......................... 26.2.
Tamtam ........................ 14.2
Popcorn78 ..................... 7.2.14
ChocolateBox ................. 4.2.14
 
Pikaisesti vaan omaa napaa, kaksi kyytiläistä haettu mukaan, molemmat non toppeja, viisi ja kuusi soluiset. Vähän kyllä nyt jänskättää :) Testipäivä kahden viikon päästä. Pyysin veritestiä, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että pissatesti riittää...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hippu* ja astrolabe
enkeli75
Kiitos tervetulotoivotuksista! :)

Hippu: oi, olen niin pahoillani :( Voimahalit!

Frangipani, Astrolabe: pahoittelut negasta :(

Neitoperho, Iitu, Joseliini, Nipsu: Hyviä hermoja ja stessittömyyttä piinailuun. Kääntäkää nyt nämä negatuulet täällä plussatuuliksi!! Melinda toivottavasti plussat alkavat jo sun huomisesta testistä!

On: Sunnuntaiaamuna tein uuden testin, joka oli edelleen puhdas nega. Kun vuotokin on runsaampaa kuin normikuukautisissa on toivoni tämän siirron onnistumisesta mennyt. Tänään kyllä kävin vielä veritestissäkin, kun meidän klinikka sitä vaatii. Klinikalta sain vastausta uudesta ISCI:stä: kolmannesta kierrosta sen saisi aikasintaan aloittaa, ja että he suosittelevat myoinositolia käytettäväksi 8 viikkoa ennen seuraavien pistosten aloittamista. Onko kellään tuosta aineesta kokemusta? En ole siitä itse koskaan aiemmin kuullutkaan. Kyselen vielä, tulisiko lääkitykseen muutoksia, kun ehdottomasti parempi vastine pitäisi saada. Katsotaan nyt, yritämmekö jo kesäkuussa uudestaan vai mikä meidän suunnitelmaksi muodostuu. Mies ei oikein tunnu ymmärtävän, kuinka kokonaisvaltainen prosessi tämä meille naisille on ja ettei kaikenkarvaiset hormoonit tee siitä ainakaan yhtään helpompaa, päinvastoin. Mies alkoi puhumaan sellaista puuta heinää eilen, että oksat pois. Tässä mun tilassa olenkin sitten itkenyt silmät päästäni.
 
Melinda, ai meinaat huomenna jo testata?! Jännittävää, lykkyä pyttyyn :D Äh, mä en tiedä onko mulla mitään oireita vai ei... pientä menkkajuilintaa on ehkä ollut ja palelua, mutta vaihtelevasti. Mä jotenkin ajattelen että sitten kun on kaksi viikkoa punktiosta (eli "ovulaatiosta") niin silloin pitäisi jotain tuntua jos on tuntuakseen. Vielä on siis kaikki auki ;) Munhan on pregnylin takia pakko odotella vielä viikko, jos ei vuoto ala sitä ennen.

Nipsu, onnea kyytiläisistä, kaksin kappalein! :)

Iitu, sulla onkin sitten testipäivä melkein sama kuin mulla, vaikka sun siirto tehtiin viikko myöhemmin. Piinailtavaa riittää...

enkeli, pahoittelut :( Toivottavasti suunnitelmat selkenevät. Ja voi miehet...
 

Yhteistyössä